Mitä tv-maksulla katetaan?

Mitä oletatte tv-maksulla kustannettavan? (Minä tiedän, haluan tietää mitä muut tietävät tai kuvittelevat...)

6

325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2013 maksaa kaikki..

      Hyvänen aika, mitä te olette saaneet aikaan!
      http://www.tv-maksu.fi/index/tietoa/uutiset/2012/P_45.html Viestintävirastossa käynnistyvät tv-maksutoiminnan yt-neuvottelut. Eduskunta taitaa vielä miettiä asiaa, mutta ennen lomia siihen pitää saada lopullinen hyväksyntä?

      http://www.ficora.fi/attachments/suomiry/66HLcxUob/Rahaston_tilinpaatos_2011.pdf on tilinpäätös tv-maksun kerääjän tv- ja radiorahaston tilinpäätös. Jotain menee putiikin kustannuksiin, mutta pääosa tv-maksuilla kerätyistä varoista menee sentään Ylelle.

    • kaikki maksaa hienoa

      Ei ole enään onneksi 2013 vuoden alusta mitään tv-maksua se lakkaa kokonaan.Tilalle tulee mediavero jota jotkut erheellisesti kutsu Yle veroksi.Eli kaikki maksaa ja maksusta ei voi luistaa ollenkaan.Jopa sosiaalitukea saava joutuu maksamaan sillä tuo summa vähennetään toimeentulotuessa myös.
      Media maksu koskee kaikkia jotka voi joko tv:llä,tietokoneella tai vastaavalla laitteella katsoa mitään tvlähetystä mistäpäin maailmaa tahansa.Ja tähän pystyy jo noin 1mb nettiliittymä ja edes omaa ei tarvitse olla sillä nykyisin on avoimia wlan verkkoja paljon eli ei voi edes perustella sillä että ei ole omaa nettiliittymää eikä tvtä.

      • keppuroija

        No laukesitko?. Kun on niin hienoa. En ymmärrä tämänkaltaista vahingoniloa. Uskomatonta kateutta. Revi pelihoususi ilosta kade.
        Joka tapauksessa jotka eivät ole maksaneet ylelle tuota loismaksua ovat voittaneet.
        Ette voi enää rosvota ainakaan takautuvasti menneiltä vuosilta tuota yleveroa.
        SE ON YLEVERO.


      • Kyssäripyssäri
        keppuroija kirjoitti:

        No laukesitko?. Kun on niin hienoa. En ymmärrä tämänkaltaista vahingoniloa. Uskomatonta kateutta. Revi pelihoususi ilosta kade.
        Joka tapauksessa jotka eivät ole maksaneet ylelle tuota loismaksua ovat voittaneet.
        Ette voi enää rosvota ainakaan takautuvasti menneiltä vuosilta tuota yleveroa.
        SE ON YLEVERO.

        Laukesin naurusta, olet niin nolo =)

        Kun olette nyt kyräilleet pimennysverhojen takana vuositolkulla, sormi tv:n virtanapilla ja joka kerta kun ovikello on soinut on verenpainei pompannut tahtomattanne ylös: "tv-maksutarkastajako rimputtaa?" , ryhtinne on painunut kumaraan ja katseenne muuttunut silmäkulmain alta pälyileväksi niin luuletteko pummit että ihan heti opitte rentoutumaan himassanne kun nykyinen Tv-maksu poistuu ja siirrytään "kaikki maksaa" - systeemiin? =)

        Sitäpaitsi ryhtinne ei välttämä enää oikene :P

        Joten minulla on nyt yksi kysymys:

        Paljonko säästitte??

        :DD


      • ei tarvitse
        Kyssäripyssäri kirjoitti:

        Laukesin naurusta, olet niin nolo =)

        Kun olette nyt kyräilleet pimennysverhojen takana vuositolkulla, sormi tv:n virtanapilla ja joka kerta kun ovikello on soinut on verenpainei pompannut tahtomattanne ylös: "tv-maksutarkastajako rimputtaa?" , ryhtinne on painunut kumaraan ja katseenne muuttunut silmäkulmain alta pälyileväksi niin luuletteko pummit että ihan heti opitte rentoutumaan himassanne kun nykyinen Tv-maksu poistuu ja siirrytään "kaikki maksaa" - systeemiin? =)

        Sitäpaitsi ryhtinne ei välttämä enää oikene :P

        Joten minulla on nyt yksi kysymys:

        Paljonko säästitte??

        :DD

        ei mun oo ainakaan tommosta metodia tarvinnu käyttää. telkkari ei näy ikkunasta mitenkään ja ovi avataan vaan tunnetuille henkilöille.

        ovisilmäkameran kuvan saa pip-toiminnolla näkymään pikkukuvassa samalle ruudulle.

        on se muuten kätevä, jos ei jaksa laiskaa persettään sohvalta nostaa nähdäkseen kuka ovella on =)


    • Säästöt tilille

      Laskepa itse: 45 vuotta ja voinet etsiä taulukon jossa lueteltu eri vuosien maksun suuruus...

      Suomeksi sanottina, ihan mukavasti !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe