2 koiraa 1 kissa 3 lähes aikuista lasta vanhemmat etsivät sohvakalustoa ....
Vähän hassua kirjoittaa tänne ja toisaalta tämä on juuri oikea paikka :-)
Mitä pintamateriaalia suosittelette:
- nahka
- Bond-nahka
- kangas
- irroitettavissa ja pestävissä olevalla kankaalla oleva?
Kestääkö nahka kynnen jäljet? Eivät saa tulla sohvalle, MUTTA kyllähän ne sieltä joskus löytyy kissa vielä useammin. Koirat kaivavat itselleen nukkumapaikkaa ja kissahan saattaa teroitella kynsiä, grrr
Onko kokemuksia tuosta Bonded-nahasta/eläimet? (nahkamurskaa/polyuretaania ja sidosaineita)
Löytyykö kangasta jonka saa puhdistettua ja pidettyä karvattomana?
koiraperheen sohva/materiaali?
6
5891
Vastaukset
- Noita ,
kissan kynsiä ei varmaan mikään matsku kestä, mutta koiran suhteen nahka on paras. Ei jää karvat kiinni, helppo huuhtasta kostealla rätillä kun se rontti kuitenkin hyppää ulkoa tullessa kuratassuineen juuri siihen upouuteen soffaan(siis ellei vastapestyä ja vielä viikkausta odottavaa pyykkikasaa satu kohdalle).
Osta siis laadukas nahkasoffa. - helppohoitoinen
en edes lukenut alkua pidemmälle, meillä koiria ja pelkästään nahkahuonekaluja. mukavuussyistä .
- Joobax
Mulla on tällä hetkellä kangassohva ja kyllähän sitä saa imuroida tuontostakin... Lika ei niinkään koidu ongelmaksi vaan juurikin se karvan määrä, joka tarttuu kankaisiin kiinni. Seuraava sohva on varmastikin nahkaa.
Mikään matsku ei kestä kynsien terottelua. Siks mulla on yhden seinän kokoinen kiipeilyteline olkkarissa tyydyttämään kissojen tarpeita. Muut kalusteet on saanee olla rauhassa ;) Koira ei myöskään saa kaivaa nukkumapaikkaansa, olen aika julma. Sohva kuin sohva kuluu nopeammin, kun sillä on paljon käyttäjiä. Ei siitä pääse mihinkään.
Jos haluaa, että sohva pysyy jatkuvasti vieraskunnossa, kannattaa arkena pitää vällyjä päällä, jotka on helppo kiskasta tarpeen tullen pois sohvalta. Eli vaihtopääliset on aika jees. - sperkki
Nahkasohva. Arkisin suojaan matolla, joka poistetaan kun vieraita tulee.
Ensinnä täytyy sanoa,ettei aavistuskaan,mikä on Bondnahka...
Mutta ylipäätään riippuu mistä roikkuu.
Nahka on kaikkein helppohoitoisin.Helppo imuroida,pyyhkästä kosteallakin.Huono puoli,että jos siihen jotain pillaa,niin vaikea saada pois.Ei lähde kunnolla välttämättä edes nahanpuhdistusaineilla.
Ja ei kestä norminahka ainakaan kynnen jälkiä.Normiteputtelua hyvälaatuinen kyllä,mutta ei mitään raapustelua,kyntämistä ym.Eli jos ne elukat ei pysy lattialla,niin riskialtis nahka on tuossa asiassa.
Noh,materiaalina mukavuudessa muuten,siitä joko pitää tai ei.Itse en pidä,tosin on ollut kylläkin.
Kankaaseen sitten tarttuu karvat lujemmin.Mutta kestää paremmin elukoitten käsittelyä.Jotkut kankaat kestää myös hyvin voimakkaampiakin pesuaineita(tahranpoistoa) eli käytännöllisempiä tuossa.
Ja sitten on noita,että voi pestä päälliset ja saa jopa uusia irtopäällisiä niihin.
Itse olen seuraavaksi ajatellut tuonlaisia.Ikean Ektorp-malli kiinnostaa lähinnä.
En halua pitää mitään suojapäällisiä,enkä ole mikään siivousintoilija.Siksikin meillä koirat pysyy lattioilla.Karvaa ei pahemmin mitään lähde,kuin karvanlähtöaikana keväällä jonkun aikaa.Nykyisetkin soffat kestää hyvin pyyhkimistä,ja ne vähät karvat helppo imuroida,mitä nyt niihin tarttuu.
Mukavuus ratkaisee tässä asiassa ja minulle se on silloin hyvälaatuiset kangassohvat tulevaisuudessakin.- ntemhg
Tunnen monta nahkasohva-koiraperhettä, riippuu tietty aina nahan laadustakin, mutta hyvin on kestäneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693