samsung/nikon

suzie ou

Nyt en halua muiden kameroiden ylistyspuheita tai saarnoja järkkäreiden maailmaa mullistavista ominaisuukista vaan apua valitsemaan samsung wb750 ja nikon coolpix l120 välillä. Samsung vaikuttaisi kiinnostavammalta, mutta puhtaasti merkkiä ajatellen Nikon on paljon luetettavampi. Mutta onko siis vain mielikuvani? voisiko noista jomman kumman hankkia?

5

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helppo valinta

Noista kahdesta Samsung kiinnostaa ehdottomasti enemmän. Valmistaja on hyvämaineinen elektroniikan osaaja ja Schneider osaa puolestaan optiikan.

Kuvaan Nikonilla (järkkäri) ja Canonilla (pokkari). Se, että Nikon osaa suvereenisti järkkärit, ei ole mikään tae siitä, että merkin kaikki tekeleet muissa kameraluokissa olisivat onnistuneita.

Tuo Coolpix L120 koettaa muotokielellään matkia järkkäreitä ja on sen myötä melkoinen järkäle verrattuna sirompaan Samsungiin, joka on muodoiltaan rehellisesti sitä mitä on. Superzoompokkari.

Mukana kuljetettavuus lienee tuollaisen kohtuuhintaisen järkkärinkorvike-matkakameran tärkein ominaisuus, ja siinä Samsung näyttäisi vetävän ylivoimaisesti pidemmän korren.

Huippulaatuista ammattitason kuvaa lienee turha odottaa kummaltakaan, mutta aivan riittävänlaatuisia matkakuvia saa epäilemättä kummallakin.

• suzie ou

Kiitos asiallisesta vastauksesta! Tosiaankin vain matkakameraa kaipailen; kameralaukusta löytyy Canonin järkkäri sekä vanha ixus40 ja vanha panasonicin lumix löytyy myös 12x zoomilla, mutta en pidä laitteesta. Olen lähdössä kaupunkilomalle eikä tarkoituksena ole "kuvata" vaan vain tallentaa muistot. Samsungin pienempi koko on kyllä suuri plussa tähän tarpeeseen ja taidankin uskaltautua ostamaan sen reissukameraksi.Kaverin reissuehto oli, että kommunikoin enemmän hänen kanssaan kuin kameran :)

• EX1

Samsungeista valitsisin mallin Samsung EX1

• Pssst...

Jos välttämättä Nikonia halajat, niin eikö Nikon Coolpix S9100 olisi luontevampi verrokki tai kilpakumppani tuolle Samsung WB750:lle kuin Coolpix L120? Ei tarvitsisi verrata omenoita appelsiineihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      100
      3467
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3127
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2634
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2423
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      84
      2406
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2086
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      41
      2083
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1700
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1686
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      41
      1667
    Aihe