Kestotilaus-miten lopettaa

Onneton tilaaja

Heikkona hetkenä tilasin Kotilieden ja nyt pukkaa jatkotilausta päälle. Tilatessani ymmärsin tämä on sitten määräaikaistilaus. Olen yrittänyt soittaa tilaajapalveluun, siellä mies musiikin soidessa pyytää odottamaan ja sitä odotusta riittää.
Yritin netin kautta joko en osannut tai sitten tilauksen peruutus on tehty hyvin vaikeaksi.
Onko nyt otettava pännä käyttöön ja kirjoitettava tulikiven katkuinen kirje. En tajua tätä pakkomyyntiä. Miten toimia?

109

20311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotona liesi
    • ei lehtiä

      Varmaan löytyy lehdestä se palvelukortti, siellä voi irtisanoa kestotilauksen.

    • bessie*

      Mistä tiedät, että pukkaa jatkotilausta päälle? Saitko laskun, siihenhän on merkitty tilauslaji?
      Luulisin, että laskun kääntöpuolella on selvät ohjeet siihen, miten menetellä missäkin tilanteessa.
      Mikäli peruuttaminen ei enää ole mahdollista, voit koska tahansa irtisanoa tilauksen, melko varmasti myös netissä. Käsittääkseni se silloin päättyy meneillään olevan tilausjakson päättymiseen. Lue ohjeet ja toimi niiden mukaan.

      Pakkomyynnistä tuskin on kysymys, liekö tuo laillistakaan. Meillä on kuluttajasuojalaki.

      • kerran kusetettu

        Minä taas en ikinä enää tilaa lehteä, jos ei ole määräaikainen. Viimeksi tilasin kuukaudeksi yhden sanomalehden kun soitti. Kysyin moneen kertaan, että onko varmasti määräaikainen ja sanoi olevan. Kyllä sitten laskussa kävi myös selville sama asia. Kerran takavuosina erehdyin myös kun luulin että oli määräaikainen ja sitten tulikin lehti sen jälkeen. Soitin heti, että eihän pitänyt tulla. Sanottiin, että on kestotilaus ja se olisi pitänyt katkaista hyvissä ajoin, No, sovittiin sitten, että maksan sen yhden lehden ja tilaus loppuu siihen. Nyt kun siis tilaan, pitää lukea määräaikainen tai sitten en tilaa ollenkaan.


      • bessie*
        kerran kusetettu kirjoitti:

        Minä taas en ikinä enää tilaa lehteä, jos ei ole määräaikainen. Viimeksi tilasin kuukaudeksi yhden sanomalehden kun soitti. Kysyin moneen kertaan, että onko varmasti määräaikainen ja sanoi olevan. Kyllä sitten laskussa kävi myös selville sama asia. Kerran takavuosina erehdyin myös kun luulin että oli määräaikainen ja sitten tulikin lehti sen jälkeen. Soitin heti, että eihän pitänyt tulla. Sanottiin, että on kestotilaus ja se olisi pitänyt katkaista hyvissä ajoin, No, sovittiin sitten, että maksan sen yhden lehden ja tilaus loppuu siihen. Nyt kun siis tilaan, pitää lukea määräaikainen tai sitten en tilaa ollenkaan.

        Tilaan lehdet aina puhelinmyyjältä. Kysyn myös aina, onko tämä tarjous määräaikainen. Joskus on joskus ei. Silloin kun ei ole, myyjä on aina kysymättä neuvonut, että voit heti kun olet laskun saanut ja maksanut, peruuttaa tilauksen.
        Olen itse voinut joskus unohtaa tehdä peruutuksen, joskus taas olen yhtä peruutusta tehdessäni kysynyt, onko minulla muita kestotilauksia teiltä ja peruuttanut samalla muitakin jos on ollut.
        Hyvin on toiminut, enkä ole koskaan kokenut tulleeni "kusetetuksi". Tai no kerran tuli tilaajalahjana torkkupeitto josta olin jo tilatessani sanonut etten halua sitä, ja kerran musta käsi- ja ostoslaukun tapainen, jota myöskään en olisi halunnut.


      • 27minä

        asiakasnumero68736130 ei enää lehtia,yritiin soitaa,mutta turha vai musikkia kuluu,,tilausnumero44741598.ei soitoja ja tilauksia jatkossa,kiitos


      • Anonyymi

        Kyllä monet silti lähettelee vaikka aikakausi on ummessa


      • Anonyymi
        kerran kusetettu kirjoitti:

        Minä taas en ikinä enää tilaa lehteä, jos ei ole määräaikainen. Viimeksi tilasin kuukaudeksi yhden sanomalehden kun soitti. Kysyin moneen kertaan, että onko varmasti määräaikainen ja sanoi olevan. Kyllä sitten laskussa kävi myös selville sama asia. Kerran takavuosina erehdyin myös kun luulin että oli määräaikainen ja sitten tulikin lehti sen jälkeen. Soitin heti, että eihän pitänyt tulla. Sanottiin, että on kestotilaus ja se olisi pitänyt katkaista hyvissä ajoin, No, sovittiin sitten, että maksan sen yhden lehden ja tilaus loppuu siihen. Nyt kun siis tilaan, pitää lukea määräaikainen tai sitten en tilaa ollenkaan.

        Tilasin joskus Kotilieden joku kk mutta kun muuttui niin lopetin lehtien irtonumero ostotkin kokonaan n15 v sitten. Radio ei ole ollut auki vuosiin siellä ei ole minulle mitään. Kaupassa pakko kuuntelua. Ja se on kärsimystä.


    • s-posti on paras

      Itse olen aina perunut ko tyypin tilaukset ilmoittamalla sähköpostin kautta, että kiitos ei , en jatka tilaustani enää. Yleensä kestotilauslasku tulee ns jälkijunassa eli lehteä tullut jo numero jopa kaksi ja niistä sitten maksettava kun tilaus perutaan.

      Tietysti voi laittaa itselleen ylös mihin saakka tilaus on voimassa ja silloin voi perua hyvissä ajoin. Laittaa s-postia asiakaspalveluun. Itse peruin Seuran tilauksen ja siitä oli ehtinyt ilmestyä kaksi numeroa kestotilauksena jotka maksoin.

      • 1943

        Samoin olen itse toiminut. Ei ole ollut ongelmia.


      • Miettikää

        Mites vanhemmat Ihmiset joita Puhelin-Huijarit eniten käyttää hyväkseen eikä tuskin ole s-postia.Meinaan eläkeläisiä??


      • ???
        Miettikää kirjoitti:

        Mites vanhemmat Ihmiset joita Puhelin-Huijarit eniten käyttää hyväkseen eikä tuskin ole s-postia.Meinaan eläkeläisiä??

        VUODENKO MIETIT ASIAA


      • Anonyymi
        Miettikää kirjoitti:

        Mites vanhemmat Ihmiset joita Puhelin-Huijarit eniten käyttää hyväkseen eikä tuskin ole s-postia.Meinaan eläkeläisiä??

        Ei vastailla vieraisiin numeroihin , siten välttyy näiltä iilimatomyyjiltä


    • Sukka jalkaan vaan

      No, voi, voi sentään. Teet tikusta asiaa eli näitä pannaanko sukka päähän vai jalkaan juttuja - ja vielä yli kuuskymppisenä. On sulla ollut varmaan vaikea elämä, kun tuon lukutaidon ja tekstin ymmärtämisen välissä on jotakin häikkää.

      Nykyisin halvat lehtitarjoukset sisältävät ehdon tai ehtoja. Ne on kyllä mainittu tarjouksessa, jos viitsii lukea. Kun rahansa johonkin pistää, kannattaa tietysti tietää mihin ja millä ehdoilla. Määräaikaistilauksissa lukee tarjouksessa aivan selvästi,että jollet määräajan kuluttua irtisano tilausta, se jatkuu kestotilauksena. Määräaikainen ei ole enää määräaikainen siten,että tilaus päättyisi tarjousjakson mentyä umpeen automaattisesti. Jos on, se on kyllä mainittu.

      Tietysti nimitys määräaikeinen on näissä valheellinen, mutta näin maksatetaan asiakkailla tilaajalahjat ja ensimmäisen jakson halpa hinta. Lehtitalot uskovat edelleen,että kaikki tilaajat eivät viitsi jonotella puhelimessa tai muuten peruuttaa tilaustaan. Näyttää se tomivan, koska tällaisia tarjouksia on tämän tämän ja siitä on tullut yleinen käytäntö. Ilmaisia lounaita ei ole eikä huokeita tarjouksia.

      Mielestäni kysymys ei ole pakkomyyynnistä vaan tietoisesta pelistä kuluttajan ja lehtitalojen välillä. Ei kukaan sinua pakota hyväksymään tarjousta ja toisaalta tilaajan vastuulla on lukea tilaukseen liittyvät ehdot ja ne on kyllä aina ilmoitettu. Jollei ole, voit valittaa kuluttaja-asiamiehelle.

      En kehoittaisi sinua kirjoittamaan kirjeitä ellet ole aivan varma siitä, oletko lukenut kaikki tarjouksen liittyvät ehdot ja ellei sinulla ole jäljennöstä tarjouksesta, jonka olet hyväksynyt. Jos puhelimessa on ruuhkaa, tilauksen voi peruuttaa myös netissä. Kumpaankin voi anta palautetta. Kuluttaja-asimiehelle voi valittaa, jos sinulla on muutakin sanojesi tueksi kuin omat luulot.

      Miten jatkossa toimit tilauksissa? Lue ja ota selvää mitä tilaat ja mihin hintaan. Niin pitää toimia kaikissa kaupoissa, ei tämä sen ihmeempää ole. Ei pidä hölmöksi heittäytyä tieten tahtoen. Aina se maksaa.

      • nim. kestotilaus

        MInä kun panen sukan keskijalkaan paha juttu kun niitä on vain yhtäkokoa ja mulla se on pieni. Tahtoo mennä rullalle aina käytössä sitten tulee ne hiton DNA tutkimukset ja lasku 18v tai kertasuoritus.
        Olen iha kierteessä laskujen kanssa, tilasin sen hiton miestenlehen ja nyt ei mee tilaus poikki. Teen kauppaa osakkeilla, Nokian myin jo vuosi sitten on Koneen, Nokian renkaat ja Outoteccia joten en ihan heti pulaan joudu.
        Sapettaa nää lehtitilausjutut.
        Ilmoitan luku-, ja kirjoitustaitoiselle että minulla on hyvä matematiikka pää, osaan laskelmoida millon on aika myydä ja vaihtaa osakkeita.


      • Anonyymi

        Aiemmin kun aikakauslehdet voitiin peruuttaa Ona Sanomatililtä se oli helppoa. Tätä palvelua ei enää ole. Otava median omat til


    • äitemuori*

      No pännä ja paperille ainakin toimii. Pojalla oli aamulehden kestotilaus ja hän halusi sen lopettaa, ei onnistunu netissä eikä puhelimella soittamisessa.

      Mä tilaan määräaikaislehteä Ruotsista ja kun se on loppumassa, niin tulee brev: haluatko jatkaa, tässä hyvä lisäerbjudande. Jos en sitä uutta tarjousta halua, niin tilaus loppuu.

    • Raikku.-.

      Soita vain tilaajapalveluun. Kyllä ne vastaavat. Pyydä lopettamaan tilaus.
      Sinun ei tarvitse maksaa kuin ne numerot, joita et ole maksanut.

    • ..............

      ei viiti soittaa, kun aina aletaan tivaamaan, miks lopettaa, sä-posti on ok..

      • Ei mikään ole pakko

        Kerro että olet työtön, tepsii.


      • Anonyymi

        Ihan hullua touhua, ei kai se heille kuulu miksi lopettaa tilauksen


    • meeriamanda

      Kirjottaisin ns. etanapostia ja siihen asiakasnumeroni, Tilauksen alkupäivämäärän ja lopetus : heti. Muistaakseni joskus hymylehden kanssa jouduin samaan pulaan, nettiä ei silloin ollut...tai enköhän osannut vielä riittävästi käytellä.

      Minulle tuli jotain kalakapseleita purkki ja heti piankin kiitettiin tilausksestani...jota en takuulla ollut tehnyt, tiennyt sellaista firmaa olevaksikaan.
      Laitoin kirjeen ja kerroin etten ole tilausta tehnyt, ja saa laittaa jatkossakin mut mistään en maksa. Pillereitä ei ole tullut, mut vähintään kerrankuussa taas niin ´edullisia´ tarjouksia -kirje.

    • vain hesari

      Englannissa Valitut palat (Readers Digest) oli tunnettu siitä että heidän kanssa joutui taistelemaan peruutuksista ja usein lopuksi päättyi maksamaan tilaamattomista lehdistä.
      Helsingin Sanomat tilaan syksyllä ja talvella, en muita lehtiä. Ei ole aika lukea.

    • Huijauksen makua

      @Onneton tilaaja

      Eikös niissä ehdoissa ole aina pienellä präntillä että muuttuu kestotilaukseksi määräaikaisen jakson jälkeen? Mulla ainakin kävi niin että tilasin 5 numeroa Kauneus ja terveys lehteä ja tuli lasku ja kiitos uudesta tilauksesta vaikken ollut jatkanut tilausta.
      Tämä tuli hyvissä ajoin ennen tilauksjakson päättymistä etten ehtinyt peruuttaa. Seuraavakin jakso oli kylläkin määräaikainen, mutta vähän ihmeissäni olin. En viitsinyt valittaa, vaan maksoin kiltisti seuraavankin määräaikaisen jakson ja peruutin samantien puhelimella näppäilemällä tilausnumeron, joka oli laskussa.

      Se oli helppoa kun nauhalla ääni pyysi näppäilemään numeron, ja kun olin näppäillyt, niin ääni ilmoitti että tilauksesi on peruttu.
      Lehdet tulevat kyllä tilausjakson loppuun eli ei tietenkään jos on maksanut, keskeytetä ennen sitä.

    • Eveliina

      Olettepa tehnyt lehden lopettamusen todella vaikeaksi. Kiusaahan se on pienikin kiusa! Asiakasnumero 75121827 tilausnumero 33605163. Perun tilaukseni maksetun jakson loppuun. Olen todella pettynyt toimintaanne. Elina kiviniemi yläsudetintie 1 41330 vihtavuori

      • Pärjäävä mies.

        Maailma on erittäin yksinkertainen paikka toimia.

        Ihminen tekee siitä liian monimutkaisen ja vaikean, itselleen.


    • meeriamanda

      Olen kirjoittanut etanapostia ( kirjeposti ) ,johon tilauksen alku päivämäärät jalopetuspv. Kerran vielä jälkeenkirjeen soitti, sanoin vieväni asiani eteenpäin ellei mene jakeluun, loppui siihen.
      Laita itsellesi ylös milloin olet postisi lähettänyt, jos vielä hätyyttävät on mistä luettelet.

    • Koska Meerikin alentuu vanhaksi, vanhoihin aloituksiin, toivottavasti ei sentään uusijana, niin minäkin sit.

      Nimeni on Einari Latuna.
      Olen 84V.
      Hölmönä eksyin ladulta ja nyt anon armahdustanne.
      Minä en voi itseäni auttaa, mutta te voitte auttaa minua.
      Tarvitsen hoitoa.
      H.

    • -----

      Minullekin Tuota Kotiliesi-lehteä tyrkytettiin ja sanoin aina etten tilaa. Myyjä teki aina ja aina uuden tarjouksen ja lopulta sorruin 29 € :n määräaikaistilaukseen. Lehtiä tuli 3 kpl ja lasku 52 €. Yritin saada tilauksen poikki netistä, ei onnistunut. Lopulta soitin kiukkuisen puhelun. Sain tilauksen peruttua.

      Samalla laitoin kiellon ettei enää tarvitse tyrkyttää. Yhden kerran on soitettu ja mainitsin että eikö tavallinen sana riitä vai pitääkö tehostaa. Pyysi anteeksi. Soittoja ei ole tullut. Mainoskirjeet menee uunin sytykkeeksi avaamatta.

    • ----

      Tiedän myöskin sellaisen tapauksen että joku tilausmyyjä oli laittanut lehden tilaamatta ja lasku oli tullut perässä. Asiakas oli laittanut lehdet ja laskun takaisin paketissa kirjeen saattelemana ettei ole mokomaa lehteä koskaan tilannut.

    • uupunut

      Olen joulukuussa lähettänyt Anna-lehden peruutuksen päättyväksi joulukuun loppuun. Lehti tuea edelleenkin ja lasku tuli kesäkuun loppuun. En todellakaan halua ko lehteä enää. Olen valmis maksamaan saamani lehdet ...mutta en enää jatkoa!!!!! Asiakasnumero 38577870 , til.no 35038413
      Leena koukkula

      • Paljastapintaapukkaa

        Minulle tulee Ratto ja Nykyposti vaikka niiden tekeminen on loppunut jo 20 - 30 vuotta sitten.

        Miten tämä on mahdollista????? Minua varten painavat. Tietääkö ne että olen varsinainen painomies - kirjapainomies.


      • Jallu & Kalle
        Paljastapintaapukkaa kirjoitti:

        Minulle tulee Ratto ja Nykyposti vaikka niiden tekeminen on loppunut jo 20 - 30 vuotta sitten.

        Miten tämä on mahdollista????? Minua varten painavat. Tietääkö ne että olen varsinainen painomies - kirjapainomies.

        Upeeta. Mulle taas tulee Jallu ja Kalle. En oo niitä koskaan tilannut enkä näinollen mitään maksanut. Antaa tulla vaan.


      • crusoe.
        Jallu & Kalle kirjoitti:

        Upeeta. Mulle taas tulee Jallu ja Kalle. En oo niitä koskaan tilannut enkä näinollen mitään maksanut. Antaa tulla vaan.

        Perjantai meille aina tullut, vaikken ole koskaan tilannut.


      • Anonyymi
        Paljastapintaapukkaa kirjoitti:

        Minulle tulee Ratto ja Nykyposti vaikka niiden tekeminen on loppunut jo 20 - 30 vuotta sitten.

        Miten tämä on mahdollista????? Minua varten painavat. Tietääkö ne että olen varsinainen painomies - kirjapainomies.

        Vaimos ottaa niitä vanhoja sänkys alta ja sä luet niitä uusina lehtinä kun ovat niin vanhoja ettet muista enää.


    • An happy

      Heippa Onneton tilaaja ! -Minäkin tilasin Seura-lehden, joka oli 30,00 euron tarjouspaketti, mutta en ajatellut ollenkaan, että se tilaus ei päätykään ja ihmettelin ,kun se Seura tuli ja jatkui vaan. -Sitten soitin asiakaspalveluun ja peruin sen lehden jatkuvuuden. Sitten minulle tuli kuitenkin loppulasku, mikä minua harmittaa, koska olen pienituloinen eläkeläinen ja nyt on vaikeuksia maksaa sitä jälkilaskua,kun tuli muitakin yllätyskuluja.-Yritin soittaa sinne asiakaspalveluun ja minut siirrettiin automaatti-vastaajapalveluun ja sitten laitoin luurin kiinni koska minulla ei ole varaa odotella monia minuutteja kännykällä.---Terveisin yksi pettynyt tilaaja.An

    • texsanell1

      Sain juuri monivuotisen lahjatilauksen peruutettua Valittujen Palojen virkailijan kanssa. Olivat ilman hyväksyntääni jatkaneet sen tilausta 3 lapselleni omalla painollaan, vaikka en ollut vahvistanut uutta tilausta!

      Laskun voin mitätöidä ilmoitti ystävällinen virkailija:D Ei ollut minkäänlaista epäselvyyttä peruutuksessa puhelimitse.

    • entinen tilaaja

      Minäkin tilasin seura lehden viime syksynä ja se oli määräaikainen .Mutta lehden tulo näyttää vaan jatkuvan vaikka olen sen määräaikaisen tilauksenkin sanonut irti.Laskukin tuli uuden tilauksen myötä ja nyt oli muutettu kestotilaukseksi . En maksa laskua koska kestotilausta en ole tehnyt,. Enkä koskaan tule enää kyseistä lehteä tilaamaan .

      • tarkoituksella?

        Ystäväni oli ihmeissään kun oli tullut seura-lehti, kestotilauksena vaikka ei ole taatusti tilannut mistään kautta.Joskus vuosia sitten oli ko lehteä tilannut. Oli tullut kaksi numeroa kun soitti lehteen ja ilmoitti, ettei ole varmasti tilannut. Olivat sanoneet ettei tarvitse huolehtia ja lehden tulo loppuu tähän. Että jossain on käynyt virhe? Moni voi mennä lankaan ja maksaa vaikka ei ole tilannut.Lehtimyyjän kukkaroon kilahtaa muutama roponen joka uskaltaa ottaa riskin ja kokeilla onneaan.


    • armahainen..

      Hei onneton tilaaja

      Tilanne on tuttu, tuntui ettei mistään saa tilausta poikki. Kirjoitin kyseisen lehtifirman palautesivulle netissä, että lehtitialuksen päättäminen on teillä liian vaikeaa, pyydän että tätä kautta ohjaatte oikeaan paikkaan tämän lopetukseni. Sillä se hoitui!

    • Hjalmar v

      Soita vain sinne lehteen. Kyllä ne vastaa. Kestotilaus loppuu, kun sen vain peruuttaa vaikka puhelimessa.

      • huojentunut olo

        Siitä voi lähteä, että lehden tilaaminen on monin verroin helpompaa kuin tilauksen irtisanominen. Vaikeinta irtisanomisessa on loppujen lopuksi se, että ryhtyy toimeen ja irtisanoo tilauksen ennen kuin on taas uusi lasku maksettavana.

        Itse olen juuri irtisanonut neljä lehtitilausta. Ai, että on huojentunut olo.


    • olo helpottunut

      en tilaa enää mitään, sillä kyllästyin juuri näihin tarjouksiin jotka jatkuu kestona..ja kielto päällä et ei puhelimeeni voi soittaa...

      • leh-detön

        Itse en enää edes muista, milloin tilasin muun lehden, kuin päivän sanomalehden.
        Eikä ole ollut mitään puutosta.
        Saman lehden tulo viikottain kyllästyttää, samat naamat niissä vuosi toisensa jälkeen.


    • se huomannut

      en tilaa kestona mitään, sillä jää saamatta tilauslahjat ja alennukset..

      • kokkiveitsi hinta?

        sen huomasin minäkin.

        Aika ovela oli puhelinmyyjä. Minulla on mukamas 90.€, jonka voin hyödyntää nyt heidän edullisella tilauksella.

        Tarjous oli Eeva-lehti 5 nro ja kokkiveitsi, arvo tietenkin ?60,-€ b lisäksi 2 nro Viher Piha lehteä, mutta maksettavaksi jäi 21,-€.

        Onneksi kysyin myyjän nimen ja edustamansa yhtiön, joka oli Pasastar. Arvatkaapa, löytyikö ko. firman sivuilta tilauksen peruuttamis mahdollisuutta? No, ei todellakaan.

        Tuo "mukamas" saamani etu kompenssoi heidän normaali tilauksia ja tämän "kylkiäisen" rahallinen arvo oli täysin yli hinnoiteltu.

        Kieltämättä, hölmö minä, kun takerruin tuohon kokkiveitseen, jota en todellakaan tarvitse, niin "katumuspilleri" olikin sitten se vaikein ongelma, mutta taisin onnistua.

        Senverran itsekkin olen nuoruudessani hairahtunut, että heidän "helynsä" ovat ala-arvoista roskaa, joista saa ihottuman, joita ei pitäisi lahjoitella sitten lahjaksi "lapsenlapsille".

        Uskomatonta, että vielläkin sorruin moiseen puhelinmyynti "hölynpölyyn" ja miten vaikeaa olikin peruuttaa tilaukseni.


    • Jäädessäni eläkkeelle, lopetin "Suomen sotilas" ja intti-aikaisen yksikköni lehden Kymen Jääkäripataljoonasta.
      Hoitivat hautaamisen sotilaallisen täsmällisesti ja tehokkaasti, ymmärtäen että kaikella on aikansa.
      Niin pitäisi tilaajankin ymmärtää mitä saa kun tilaa.
      Naisia on myös intissä ja heillä on myöskin äitejä ja mummoja.
      Joten aina pitää ymmärtää tilata ja lopettaa, silloin kun vielä jotain ymmärtää.
      H.

      • 50.vuoden.kokemus

        Hyvät hykkyrät, olet siis evp. ns. huru-ukko. Se selittää useimmat kannanottosi tällä kuuskymppisten palstalla. Tosin heitä on kahdenlaisia, joista sinunlaisesi tänä päivänä ovat vähemmistö.


    • Ungsi

      Itse sanon aina, että olen sotaorpo. Katkaisevat tilauksen heti.

      • Orpo Poika

        Kiitos vihjeestä, olen myös sotaorpo, tätä kokeilen seuraavalla kerralla!


    • ei kestoa enää

      on se kumma jos tilaa kestona, ei saa lahjoja ollenkaan, mutta kun määräaikaisia pätkiä, lahjat saa...

      • tuisku5

        ei kestoa enään.on vaan hankalaa tämä peruutus.Puhelimella saa jonottaa kauan
        ja tässä ei oikein meinaa ymmärtää mihin sen kirjaa.
        as.59654397


    • Tosi vihainen

      Tilattu MÄÄRÄAIKAINEN Kotiliesi ! Luuletteko että se muutetaan automaatisesti Kestotilaukseksi ?!? Ei Onnistu. Asiakasnumero 81564428 ja tilausnumero 36547370 LOPETETAAN HETI. Ei tulla maksamaan Lasku ja tilausvahvistus 29.04.2013 216. Harkitsen jo nyt kuluttaja-asiahenkilöön yhteydenottoa. TÄMÄ ASIA ON TOSI !

      • kokkiveitsi hinta?

        Sinulle "tosi vihainen", mutta hieman autoin,... tai en asiaasi.

        Toivottavasti et ole enää se tosi vihainen, sillä Kotiliesi kuuluu OtavaMedian julkaisuihin ja siellä on oma asiakaspalaute.

        Koska ilmoitit tarkat tiedot tilauksestasi, niin välitin ne tuonne OtavaMedian asiakaspalautteeseen ja ilmoitin myös tämän palstan, mistä pyyntösi on peräisin.

        Mutta varoituksen sana sinulle. Älä missään nimessä tilaa enää noiden "kylkiäisten" vuoksi ja oletko huomannut, että kirjastoissa on aikapaljon noita lehtiä, joita voi myös lainata kotiin?

        ps. pikku hupina, että 7-pv lehti ei sinne tule, mutta minähän lukaisin sen "kampaajalla".Olipa uusien missien yleistieto testissä!! Voimme olla ylpeitä viellä, jos tiedämme, että presidenttimme on Sauli Niinistö, eikä Jyrki Katainen ja Aleksix Stenvall on Aleksis Kivi tunnetummin. Ei siis huolta häivää viellä dementiasta jos Maamme laulun osaamme ja tiedämme, kuka kulloinkin on presidenttimme!


      • voihan kokkiveitsi!

        sinulle "tosi vihainen"

        Ilmoita itse tilauksen peruutus omasta s-postistasi [email protected]
        sillä minun ilmoitus meni sinne Outlook postiin ja se ei toimi minulla, siis ei lähde viesti.


    • ---....

      Minulle tuli lasku lapsenlapselleni tilaamastani Aku Ankasta, tein ison työn että pääsin siitä eroon vuosi sitten, nyt tuli lasku että kestotilaus jatkuu yhä. Palautin laskun. Olin suurella työllä ja vaivalla saanut lehden peruttua luullen onnistuneeni, kattia kanssa.
      En ikinä, missään tilanteessa asioi kyseisen kustantajan kanssa, se tietää vaikieuksia, peruminen on tehty todella hankalaksi. Vatitan sanoma-magazinesista.

    • ---...

      Taisin olla vieläkin kiihdyksissäni kun tuli kirotusvirheitä. Sana vaikeuksia ja Valitan Sanoma-magazinesista.

      • uusi ketju lehdille

        Kaikella ystävyydellä teille. Älkää nostako "aatamin ja metusalemin" aikaisia kirjoituksia esiin, vaikka tulisikin huomautus, että tästä on jo kirjoitettu.

        Nyt täällä mummipahainen menee lankaan ja yrittää auttaa, eikä huomaa, että kysyjä on voinnut vaikka kuolla ???


      • uusi ketju lehdille kirjoitti:

        Kaikella ystävyydellä teille. Älkää nostako "aatamin ja metusalemin" aikaisia kirjoituksia esiin, vaikka tulisikin huomautus, että tästä on jo kirjoitettu.

        Nyt täällä mummipahainen menee lankaan ja yrittää auttaa, eikä huomaa, että kysyjä on voinnut vaikka kuolla ???

        Eivätkö kirjoitusvirheetkään kertoneet sinulle mikä oli ylös-noston tarkoituksena?

        H.


    • Naurava kulkuri

      kkun poltta kyseisen lehtitalon,tilaus katkeaa, niin minä teen.

    • nyt loppu kuse...set

      En tilaa otavamedian lehtiä enkä suosittele muillekkaan .Koska määräaikais tilaukset muuttuvat kestotilaukseksi .Älytöntä kieroilua asiakkaan kustannuksella.

    • toinen onneton tilaa

      Hei! Viittaan edelliseen eli kirjoitukseen "onneton tilaaja"
      Haluan lopettaa KOTILIESI - lehden tilauksen.

      Jos tähän tilaukseen liittyy joitakin numeroita, maksan niistä erikseen. jatkuva tilaus on kuitenkin lopetetaan tähän. Kiitos vuosia kestäneestä suhteesta.

      Sirkka Huuovila Haasiapolku 5 42100 JÄMSÄ


      ps. Pyydän vahvistusta lopetuksesta.

    • minna 5

      Aivan sama juttu minulla.Tilasin määräaikaistarjouksen ja nyt vaan kestotilauksena lasku tulee. En ikinä enää sorru tilaamaan.Juu ja soittaesssa ihan sama juttu ja puhelinlasku kasvaa.Musiikkia saan kuunnella kotona silloin kun haluan.

    • -....-

      Eilen soi puhelin, ja nuori mies kertoi, että hyvänä asiakkaana minulle tarjotaan lehteä erikoistarjouksessa, ja vielä kylkiäisen kanssa.
      On ihme, viimeksi tilasin muun kuin sanomalehden varmaan ennen nuorukaisen syntymää.

    • KYLLÄSTYNYT

      Eivät kortit ja kirjeet mene perille ! Olen monesti yrittänyt,mutta turhaan.
      Väittävät ainakin etteivät ole tulleet,mutta laskut kulkevat asiakkaalle
      sujuvasti.
      Sitten soittavat ja selittävät,että olet osallistunut johonkin kyselyyn ja
      palkaksi saat lehden halvalla. IKINÄ EN OSALLISTU MIHINKÄÄN
      KYSELYIHIN !!

      • -.,,.-

        Samoin.

        Olen itse mietiskellyt, kun satuin saamaan ikäsekseni tosi vanhakantaisen etunimen, haluavatko myyjät narauttaa vanhuksia?

        Minäkin olen muka osallistunut kyselyihin, vaikken ole osallistunut niihin koskaan.


    • Vaikka aloitus on vanha niin vastaan silti. Joka laskusta löytyy asiakaspalvelu ja sinne soittamalla pystyy lopettamaan tilauksensa.

      • vastaako vastaaja

        Pääseekö palveluun nykyään taannoin siellä vastattiin, odottakaa linjat on varattu


    • kauan kestää

      Ei helvete, etkö vieläkään ole saanut tilaustasi peruttua.

      • -no-

        Mikä tilaus


      • kauan kestää
        -no- kirjoitti:

        Mikä tilaus

        Kestotilaus.


      • -no-
        kauan kestää kirjoitti:

        Kestotilaus.

        Ei mulla ole kestotilausta, on sulla


      • kauan kestää
        -no- kirjoitti:

        Ei mulla ole kestotilausta, on sulla

        On mulla mutta en valita etten saa lopetettua.


      • -no-
        kauan kestää kirjoitti:

        On mulla mutta en valita etten saa lopetettua.

        En minäkään


      • Vä-tys
        -no- kirjoitti:

        En minäkään

        Minkälainen ilma teillä? Meillä sataa.


      • Yönukkuja
        Vä-tys kirjoitti:

        Minkälainen ilma teillä? Meillä sataa.

        Aurinkoista.


      • pai tuli
        Yönukkuja kirjoitti:

        Aurinkoista.

        Meillä tuulee.


      • €ero
        pai tuli kirjoitti:

        Meillä tuulee.

        Puissa alkaa olla kestolehtiä


      • mitä pitäis tehdä?
        €ero kirjoitti:

        Puissa alkaa olla kestolehtiä

        On se kiusallista, kun meilläkin tulee puihin aina uusi vuosikerta lehtiä, vaikka olen monesti yrittänyt peruuttaa.


    • vesku

      hei.asiakasnumero 18431556 perutaan seura.vesa kallunki.heippa.

    • kari3

      joo vitun automaatti !!! ei saa ketään kiinni tämähän on sitä pakkomyyntiä kun ei voi perua !!!!!

    • ****

      Apu- ristikko lehteni ei ole ilmestynyt joten katselin äsken onko tilaukseni vielä voimassa. Oli selvät ohjeet jos olisin halunnut perua tilauksen. Tilaus oli voimassa. Liekö postinjakajalla mennyt väärään osoitteeseen.

      En tietenkään peru, koska se on mielestäni parhaimpia ristikko lehtiä. Tavu-ristikot myös, muttei ilmesty Apu-ristikoina.

    • en uskalla tilata

      Minulla puhelinmyyntikielto ja silti soittavat, kun joskus tilaan määräaikaisen lehden,alkavat soittamaan et jatkatko tilausa,vaikka olen tilauksen tehnyt netin kautta?

      • ?????

        Sama täällä. Eivät usko mitään. pitäisikö ilmoittaa häirinnästä?


    • en tilaa

      ja tuo et pitää rekisteröityä, ei mitenkään jaksa kaikenmaailman salasanoja muistaa tai etsiä

    • Onnellinen tilaaja

      Tilaan aina lehteni netistä, koska siellä on parhaimmat tarjoukset. Tilaukseni maksun jälkeen, ilmoitan kera tilaustietojeni säköpostitse, että haluan tilaukseni päättyvän maksetun kauden loppuun.

      Koskaan ei ole tullut mitään jäkipuintia. Jos lehteä vielä tulisi, jättäisin laskun maksamatta ja sanoisin, että tilaukseni on lopetettu ja pidän tilaamattomat, "ilmaiset näytenumerot", jollette tule niitä hakemaan.

    • suominen1

      perutaan seura asiakasnumero26300989 tilausnumero 39599662terveisin suominen hellevi

    • Relaaaaa

      Voisiko Ongelmana olla ennemminkin, väsymys, riittämättömyyden tunteet?

      Lehden tilaaminen ja tilauksen irtisanominen on helppoa.

      Ihan yhtä helppoa kuin minkä tahansa palvelun lopettaminen
      (vrt. sähkö sopimus, puhelin operaattori).

    • Paras ja helpoin tapa on,kun sinulla on tietokone. Mene koneella siihen lehtitaloon,mistä lehtesi on-esim www.A-lehdet
      siellä kaikki on yksin kertaista -asiakasnumerosi on lehden takasivulla se pisin numero sarja ,näpyttele ja tee peruutus.
      Huomatkaa nyt kaikki on kestotilauksia,vaik eivä kerro-pillerit
      pikkuhousut kaikki minkä soittavat sinulle..Olen tehnyt, joskus sitäkin työtä ja kustantajan määräys oli tehdä kesto,että senttejä sai palkaksi...Säälin heitä työntekijöitä.

    • Raivostunut

      Aivan sama kokemus! Olen akateemisen koulutuksen saanut henkilö, jonka äo:n pitäisi totisesti riittää. Nyt muka tarjotaan mahdollisuutta kestotilauksen perumiseen netissä. Kun menee sivulle mitä reittiä tahansa, törmää ainoastaan epäselvään lässytykseen ja kestotilaajana pysymisen autuuteen. Ei mitään reittiä lomakesivulle, jolla perumisen voisi toteuttaa.Jos sellainen todella löytyy, on sen avaamisen hoksaaminen tehty äärimmäisen vaikeaksi. Asiallista kuluttajansuojaa olisi tarjota heti ensi valikossa kyseinen lomake henkilölle, joka on päässyt sivuille hakusananaan kestotilauksen peruminen!!! Ja puhelimitse asian hoitaminen on yhtä toivotonta ja kallista. Käsittämättömän röyhkeää ihmisten pompottamista.

      • Anonyymi

        No, minä oon käyny vaan kansakoulua 6 luokkaa ja kokeiluperuskoulun yläastetta 2 luokkaa ja silti olen saanut helposti tilaukset katkaistua kun olen vain laittanut kulloinkin kyseessä olevaan lehtiyhtiöön asiakaspalveluun sähköpostia johon olen kirjoittanut että haluan lopettaa tilauksen nykyisen maksujakson loppuun. Sitten laskun numero ja muut asiakastiedot ja lähettänyt sen sähköpostin, eikä aikaakaan kun on tullut vahvistussähköposti jossa kerrotaan että tilaukseni loppuu silloin ja silloin. Helppoa kuin mikä eikä tarvii roikkua puhelimessa ja itselle jää sähköpostiin todisteet että on ajoissa lopetettu !
        Asiakaspalvelun sähköpostiosoitteet on löytynyt helposti kulloisenkin lehtiyhtiön yhteystiedoista.
        Ei ole tarvinnut akateemisesti koulutettua hakea apuun.


    • Olin_asiakas

      KOTILIESI kestotilauksen lasku uudesta jaksosta tuli viiveellä vasta aiemman maksetun jakson päätyttyä. Lopetin tilauksen välittömästi laskun saavuttua. Tuli uusi lasku "kun olemme ehtineet jo lähettää lehtiä, on niiden hinta maksettava normaalihintaisena".
      Otavamedian asiakaspalvelu oli todella tyly ja vaikea asian kanssa. Samaan aikaan tyrkytettiin lahjalehtiä palkkiona jatkuneesta asiakasuuhteesta ja jo tehdyistä tilauksista, mutta nuo lopetetetun tilauksen toimitetut lehdet vaativat maksettavaksi sentilleen. Ehdotin, että unohtavat ne lahjalehdet, jotka olisi vailittavissani ilmaiseksi, ja poistaisivat laskunsa siitä numerosta, jonka olivat jo ehtineet toimittaa. SE EI HEILLE KÄYNYT.
      Kun en suostunut maksamaan tulee huomautuskuluilla korotettuja laskuja (5 euroa/huomautus).
      Siispä Otavamedia lehtitaloa on syytä varoa, jos haluaa pysyä erossa vaikeasta asiakaspalvelusta.
      Otavamedia ei tästä lähin julkaise niin hyvää lehteä, että minulta tilaus heille heruisi. Ei niin hyviä houkuttimia tarjota että hankaluuksia heidän asiakaspalvelunsa kanssa haluan uudelleen kokea.

      • vanhanaakka

        Kummallista kun minulla ei ole koskaan ollut ongelmia kyseisen lehtitalon, eikä muidenkaan kanssa. Olen tilannut vain niitä muutaman kuukauden tarjouksia ja joka kerta kun sen laskun olen maksanut niin muutaman päivän päästä olen laittanut sähköpostia jossa lopetan tilauksen kyseisen laskutuskauden loppuun. Joka kerta tämä on toiminut ilman mitään hankaluuksia eikä ylimääräisiä lehtiä eikä laskuja ole ikinä tullut..


    • Miiluranta

      Otavamedialle yhden jo toimitetun lehnden hintana saatu maksu on tärkeämpi, kuin pitään asiakkaan olleen asiakkaan tyytyväisyys. Asakassuhteen positiivinen oarvo on tuota lehden hintaa pienempi, siis lähes arvoton.

    • Virheestäoppinut

      Usein puhelinlehtimyyjä aloittaa puhelun, onko nn, osoite sejae. Kerran menin sanomaan, että on. Sen jälkeen juttelimme hetken, en tilannut mitään. Lasku ja lehti tuli. Lähetin heti postissa laskun takaisin selkeällä lauseella: en ole milloinkaan tilannut tätä lehteä. Sen jälkeen en ole myöntänyt asuvani myyjän kertomassa osoitteessa, koska en tilaa puhelimessa mitään. Toisaalta harmi, koska monien rehellistenkin myyjien ainoana palkkatyönä on vain provinkkapalkkainen verkostomarkkinointi.
      Tilaan nykyisin vain paperilla ja lähetän maksetussa kuoressa. Otan kopion, josta selvästi näkyy jos tilaus on määräaikainen.
      Kun tilasin nettihesarin (tarkoituksella jatkuva tilaus), luin ja tulostin ekana tarkat lopetusohjeet. Tod.näk. perikunta aikanaan käyttää.

    • Kyllästynytasiakas

      OTAVAMEDIAN kestotilaajille vihjeeksi.
      Muistakaa peruuttaa kestotilauksenne ajoissa, jos haluatte lopettaa. Otavamedia näkyy laskuttavan seuraavan jakson vasta kun se on alkanut. Halunnee varmaan asiakkaalle uskottavaksi tilanteen, että jo alkanutta jaksoa ei voi kesken jakson lopettaa ja se pitää maksaa. Niinpä lehtitalo ehtii toimittaa jo lehden tai pari uutta jaksoa, että se uusi jaksohan on jo alkanut. Usein asiakkaat eivät muista noita jatkuvien tilausten jaksojen vaihtumisien aikoja. Kun sitten lopetat kuitenkin tilauksen, OTAVAMEDIA laskuttaa jo toimittamansa uuden jakson lehdet NORMAALIHINTAISENA. Sen lehden maksamisesta asiakaspalvelussa ei ole mitään joustavuutta, vaan perivät karhujen kera. Siihen ei lainkaan vaikuta vaikka olisit ollut asiakkaana kuinka monta vuotta tahansa ja vaikka kuinka monta julkaisua olisit vuosia tilannut. Kanssakäyminen asiakaspalvelun kanssa peruutusasioissa on ollut hankalaa.
      Minusta ei OTAVAMEDIA saa enää asiakasta, kun olen eroon päässyt.

      • Anonyymi

        Epämääräistä toimintaa Otavamedialla. Asiakaspalveluun ei pääse puhelimella vaikka soittaa heti klo 8 kun asiakaspalvelu aukeaa, koska automatti ilmoittaa ruuhkauteneesta asiakaspalvelusta ja jonottaa saa odottaa koko päivän. Sain Otavamedialta laskun eilen 15.1.2020, jonka päivämäärä oli 27.12.2019 eli viime vuoden puolella. Peruutin seuraavana päivänä tilauksen netissä ja vastausviestissä ilmoitettiin, että tilaukseni päättyy vasta vuoden päästä 2021, vaikka peruutusoikeus on 14 päivää lakun tai lehden saapumisesta. Sen verran harmittaa tälläinen toiminta, että peruutin kaikki tilaukseni Otavamedialta enkä varmasti tilaa sieltä mitään kun tilauksista ei pääse millään eroon ja asiakaspalvelu on täysin ala-arvoista. Tosin en varmasti jätä asiaa tähän vaan vien asian kuluttajaviranomaisille niin eiköhän lehtitilaus saada loppumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epämääräistä toimintaa Otavamedialla. Asiakaspalveluun ei pääse puhelimella vaikka soittaa heti klo 8 kun asiakaspalvelu aukeaa, koska automatti ilmoittaa ruuhkauteneesta asiakaspalvelusta ja jonottaa saa odottaa koko päivän. Sain Otavamedialta laskun eilen 15.1.2020, jonka päivämäärä oli 27.12.2019 eli viime vuoden puolella. Peruutin seuraavana päivänä tilauksen netissä ja vastausviestissä ilmoitettiin, että tilaukseni päättyy vasta vuoden päästä 2021, vaikka peruutusoikeus on 14 päivää lakun tai lehden saapumisesta. Sen verran harmittaa tälläinen toiminta, että peruutin kaikki tilaukseni Otavamedialta enkä varmasti tilaa sieltä mitään kun tilauksista ei pääse millään eroon ja asiakaspalvelu on täysin ala-arvoista. Tosin en varmasti jätä asiaa tähän vaan vien asian kuluttajaviranomaisille niin eiköhän lehtitilaus saada loppumaan.

        Ikävä kokemus oli myös Oma Aika lehti, jonka erehdyin tilaa. Sen sain katkastua, kun roikuin puhelimessa, joka naputti lehtikustantajalle euroja 30€ edestä. Tahallaan vedätti ryökäleet, ja yrittivät monta kertaa jälkikäteen uusia tilausta.
        Hitonmoista riesaa on, joten paras ostaa irtareita tai käy lukemassa kirjastossa.
        Ellei tilaa omaan tappiin asti, kuolinpesä katkoo kyllä.


    • Anonyymi

      Mitä?Olet tilannut Kotilieden?
      Se on niin huono lehti että en ottaisi edes ilmaiseksi saati sitten että siitä pitäisi vielä maksaa.

      • Anonyymi

        Minä tykkään. Tilaisin, jos olis ylimääräistä


    • Anonyymi

      Laittakaa kaikkiin lehtifirmoihin viesti "OLEN KUOLLUT", jospa poistaisivat nimenne listoista.

    • Anonyymi

      Siksi täällä nyt selaan minäkin, löytyy , kohtia lehden peruutus:
      mutta sivuilla on vain lehtitarjouksia.
      Sain myös jatkotilaus laskun Hymystä jonka olin peruuttanut,
      lähetin laskun takaisin ja pyysin katsomaan myös peruutukset asiakaspalvelusta.
      Ei ole tullut lisälaskua, nyt yritän peruutta Kotiliettä.

    • Anonyymi

      Haluan lopeta tilaus metstys ja kalstus

    • Anonyymi

      Sielläpä en ole koskaan tilannut näitä kolmenkuukauden tarjouksia koska sen tietää että lähettelevät vaikka se aika on mennyt umpeen ja laskuja myös niistä .mielestöni huono tapa saada kaupaksi lehtiä , kun jos todella vaan haluaa yhdeksi aikamääräksi niin eikö sen pitäisi loppua niin että lähettelyn loppuu .
      Tämä on johtanut etten lue ollenkaan mitään lehtiä enää kun tietää ettei saa katkaistuksi tilausta silloin kun itse haluaa

      • Anonyymi

        Joskus olen tilannut ja lopettanut netissä tilauksen samantien tilauksen loppuun. Tiedän ainakin, että tilaus loppuu niin kuin pitääkin.


    • Anonyymi

      Pienellä präntillä lehti-tarjousteksti jatkuu aina

      "Tarjousjakson jälkeen tilaus jatkuu normaalihintaisena kestotilauksena".

    • Anonyymi

      Minulla on sama juttu kun yritän nyt peruuttaa alkaneen jakson loppuun tilaukseni en löydä paikka jossa sen teen. Pahimmassa tapauksessa saatan poistaa mieheni lehtien tilauksen ihan toisaalta. Miksi tämä on tehty vaikeaksi. Toisaalta luvattiin tilauksen yhteydessä kylkiäisiä, Lehti kyllä tuli mutta missä viipynee se älykello joka myös tulleessa laskussa mainittiin. Kotilieden kuitenkin haluaisin nyt lopettaa maksetun jakson päättymiseen.

      • Anonyymi

        Meni kaksi minuuttia, löytyi ihan netistä:

        Ota yhteyttä
        asiakaspalveluun

        Voit peruuttaa tilauksesi Omat tiedot ja tilaukset -osiosta valitsemalla kohdan Omat tilaukset. Voit ottaa myös yhteyttä asiakaspalveluumme.

        Avoinna ma-pe 8-19
        Peruutuksia koskevat yhteydenotot
        [email protected]
        Otavamedia puhelu 09 156665


    • Anonyymi

      Älä maksa niin eiköhän sinuun oteta yhteyttä

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1175
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      14
      1083
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe