Moikka !
Oliskohan täällä muita fysioterapian koulutukseen keväällä 1012 pyrkiviä? Itse olen hakemassa Laureaan ja olen kummastellut ennakkomateriaalia muutaman päivän, enkä ole keksinyt pätevää selitystä. Koulutukseen on kaksi ennäkkömateriaalia: toinen on lyhyt n. 30 sivuinen Sosiaali- ja terveysalan eettinen perusta (http://www.etene.fi/c/document_library/get_file?folderId=63023&name=DLFE-2903.pdf) ja toinen on lähes satasivuinen kirjallisuuskatsaus Vaikutusmahdollisuudet sosiaali- ja terveydenhuollon kehittämisessä (http://www.stm.fi/c/document_library/get_file?folderId=3320152&name=DLFE-16805.pdf). Ensimmäisen olen lukenut tarkasti (erittäin mukavaa luettavaa) ja tehnyt muistiinpanoja. Koin kuitenkin järkytyksen kun printtasin tämän jälkimmäisen nipaskan ja aloin siihen "perehtymään". Tämä kirjallisuuskatsaus sisältää 9 sivua pelkkiä lähteitä, 8 sivua jotain kummallisia hakustrategioita ja muita (MILLÄ TAVALLA NÄILLÄ ON TEKEMISTÄ FYSIOTERPIAN KANSSA) ja 30 sivua tutkimusten tiivistelmätaulukoita!
Olisiko ketään niin viisasta, joka osaisi kertoa mitä ihmettä tällä ?turhalla? sivumäärällä koitetaa sanoa, vai ovatko ne vain pakollisia tälläistä tutkimusta tehtäessä? Onko niistä jotain kysymyksiä tulossa, eli ovatko ne hyödyllistä luettavaa, kun sisältävät vain tuhatpäin merkkejä ja numeroita ja jotain hakumetodeja?
Onko kukaan muu ihmetellyt samaa kuin minä?
Olen kyllä tietoinen siitä, että fysioterapia on tällä hetkellä muotiammatti ja hakijoita on tajuton määrä, mutta silti?!?! Ymmärtääkö kukaan ?
Kummallinen ennakkomateriaali FYSIOTERAPIAN PÄÄSYKOKEISIIN?
6
279
Vastaukset
- jansu23r3
Opiskelen maisteriohjelmassa terveyden alalla, joten ehkä saisit tuolta pääsykoe -palstalla toisenlaisen vastauksen. Omasta puolestani halusin kuitenkin sanoa, että tämä toinen dokumentti näyttää kattavalta kirjallisuuskatsaukselta hoidosta asiakkaan omasta näkökulmasta, jonka luulisi olevan tärkeää myös fyssarin näkökulmasta.
Tälläisessa katsauksessa on oltava referenssit ja hakustragetiat mainittu, jotta lukijat voivat arvioida mm. katsauksen validiteettia, ja saada lisätietoa miten tutkimus on suoritettu. Lähdeluettelo saattaa myös olla sinulle hyödyksi opintojen aikana, kun alat kirjoittamaan akateemisia esseitä. Ainakin meidän piti näin tehdä amk sairaanhoitajakoulutuksen aikana.
Sinun ei tarvitse tässä sisäistää miten tutkimus on tehty. AMK tason opiskeluun sinun kannattaa keskittyä tuloksiin. Sait varmaan tuon sätkysi päästyäsi kakkososioon, älä sitä pelästy, sinun ei siis tarvitse opetella mitä kaikkia tietokantoja on käytetty katsaukseen.
Tsemppiä pääsykokeseen - Sutta ja sekundaa
Jos teillä, arvon hakijat, on tarkoitus päästä opiskelemaan johonkin sellaiseen paikkaan, jonne ei kaikkia hakijoita oteta kiljuen sisään, niin on aika ryhtyä opettelemaan otsikoiden ja kysymysten lukemista sekä etenkin ymmärtämistä. Se auttaa kummasti toivottuun lopputulokseen pääsemisessä.
Mitä luulet, fysioterapeutti in spe, tämän palstan otsikon "Lopputyö ja gradu" tarkoittavan? Onko kyse ilmiöstä, joka kuuluu opintojen alkuun vai loppuun? Hahaha.. :D Täällä kaikki jaksaa kirpaantua yhdestä väärästä viestistä. Päätyi vääräle palstalle, en tiedä miten, sillä käytin suomi 24 elämäni ensimmäistä kertaa! Kannattaa varmaan keskittyä fiksuihin vastauksiin ja oman tiedon jakamiseen, jos sellasita sinulla sattuu olemaan eikä haukkumaan heitä, jotka eivät osaa käyttää tietokonetta ja internetiä. :) Mutta suuret kiitokset sinulle jansu23r3 vastauksesta, siitä oli jopa hyötyä :)!
- Sutta ja sekundaa
Kysyjä voisi ottaa vastineesta opikseen ja opetella asioita, sillä tietotekniikasta ei voi nykyään välttyä juuri millään alalla. Ei täällä kukaan muukaan ole myötäsyntyisesti asioita osannut.
Lisäksi vastauksen saaminen on erittäin paljon todennäköisempää silloin, kun kysymys palstan otsikon mukainen. Vai menetkö itse yhtä piittaamattomasti ostamaan leipää vaatekaupasta ja närkästyt, kun et sieltä leipää saa, vaan huomautuksen, että on kyse vaatekaupasta?
NO johan nyt on. :D Matsku on avautunut erittäin hyvin, kiitos vastauksista, joita ei yllärtysylätys ole saatu yhtäkään pääsykoepalstalta!? Kuis nyt näin, joskus leipää näköjään saa vaatekaupastakin tiskinalta. Kannattaa herra/neiti tärkeilijänkin kokeilla!
- Sutta ja sekundaa
Herra/neiti tärkeilijä pitää päätoimenaan huolta siitä, ettei kukaan pääse livahtamaan yliopistosta pois noin huonolla osumatarkkuudella. Jos siellä tapaamme, tulet asian varmasti huomaamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2056468Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442887- 442347
- 962161
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382051Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311467- 781432
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131366Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j71315Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3871256