Äkkiseltään kevätkesäksi vaihtunut säätila on saanut koivuihin lehtisirkat - koivuilla sattuu olemaan myös vahva 'urpuvuosi'.
Koivun siitepölyallergikoille vaikeaa aikaa, todetaan eri viestimissä. Ja kausihan jatkuu siitä heinien alkaessa kukkimaan.
Nokkani kyllä parhaillaan oireilee, kylläkin kemiallisten ärsykkeiden takia.
Onko allergiahaitoista teille riesaa?
4
56
Vastaukset
- *Kukkahame*
Minulla ei ole minkäänlaista lehtipuu siitepölyallergiaa, saan tai olen saanut olla sen asian kanssa ihan rauhassa, ei haittaa vaikka koko päivän olisin ulkona.
Yhdellä lapsen lapsellani on ollut tänä keväänä siedätyshoitoja pistoksina, varmaankin on auttanut kun en ole edes huomannut hänen niistävän tai aivastelevan.
Noissa lehtipuun siitepölyallergoissa on ristikkäistä allergisuutta esim sitrus heldelmät ja/tai vihannekset juurekset.
Kannattaisi olla ilman noita jos tietää että on voimakasta siitepölyallergiaa. Jonkin verran olen koivun siitepölylle allerginen, mutta aika vähäsessä määrin.
Sitävastoin epäili lääkärini silloin kun jouduin sairaalaan, että pienhiukkaset ilmassa olisi aiheuttanut tuon hengitysreaktion ja sydänoireilun.
Olin kyllä ollut pitkällä lenkillä sinä päivänä, mutta ei mitään ilmennyt sydänfilmissä. Nyt käyn vielä rasituskokeessa 18 päivä, selviäähän siitäkin jotakin.
Pistäydyin vielä palstalla, vaikka tuli kiire äitienpäivä juttujen kanssa, kun tulevatkin huomenna jo, poika tuo anoppinsakin mukaan:D miehineen.Tuleekin ihan sukujuhlat (peeveli vieköön) pakko nauraa, kun hommia riittää:DVaikka itse en ole todennut olevan allergista yliherkkyyttä, olen sitä todennut sukulaisilla ja tuttavilla.
Pernnöllisiä eivät nuo allergiset taiipumukset näytä olevan kun ykskaks tuollainen taipumus puhkeaa yhedelle suvun jäsenelle.
kun kaikilla lienee tuollainen allergiataipumus, on oireiden puhkeaminen jonkinlaista vääränlaisen kehityksen seurausrta.
Yksi johtuu siirtymisestä maaseudulta kaupunkiyhteisöön, josssa luonnonmukaista siedätystä ei lapsuudessa ole.
Toinen on ylihygienisyys. Kun omassa nuoruudessani ei päivittäistä pesua useinkaan suoritettu ja saunassakaan ei edes joka viikonloppu käyty.
itse ekäyn suihkussa lähes päivittäin mutta rajallinen on "saunansietokykyni"
Muunkinlainen siisteyshulluus on virallisestikin todettu haitalliseksi.Tuohon kyllä uskon. Onhan todettu, että lastenkin ryömimisiässä on ihan hyvä saada maistaa kaikkea mitä löytävät ja saada siten immuniteettiä.
Mitäpä ne löytävät kaupunkiasuntojen puhtailta lattioilta, maalla on todella luonnonmukaisempaa siedätystä.
Nyt on lopetettava tältä päivältä, huomenna on aamupäivällä ostoksille lähtö vielä, ja valmista pitää olla klo 3.
Hauskaa loppuiltaa, heippa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302688
- 681566
Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html2321278Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/1051231- 111168
Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos671095Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.91992Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.175988IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56969Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸44968