Toyota Celica

Toyotaa?

Millaisia käyttökokemuksia teillä on Toyota Celicasta?
Jos investoitavana olisi noin 8000-12000e, kannattaisiko sitä tuhlata kyseiseen autoon? Ovatko -90 - -93 n. 200 000tkm autot vielä kannattavia ostoksia, jos sporttista autoa mielii? Kulutus Celicassa ei käsittääkseni mikään kovin suuri ole (alle 10 l/km)? Mutta kestääkö Suomen oloissa, talvea ja huonoja teitä? Löytyisikö parempaa vastaavan luokan autoa, joka olisi huomattavasti toyotaa parempi?

20

9196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tony

      ...siinä missä muutkin tojot. Varaosat tietty hieman kalliimpia.
      mä oon ajanu nyt Celicalla 4 vuotta täyspäiväisesti, normaali huollot sekä jarruremontti tehty tänä aikana.

      Kulutus 9litran paikkeilla, enkä aja mitenkään säästeliäästi.

      • Anonyymi

        Mo, onko tietoo, mistä sais abs tunnistimet -91 Sainziin taakse. Ei oikein tahdo löytyä.


    • Masa

      Kyllä on kannattava ostos, tarkista vain tukivarret taka-akselista mikä on yleisin tyyppivika autossa. Talviolosuhteissa menettelee jos on hyvät talvirenkaat, tahtoo puskea herkästi raskaan keulan takia. Kulutus on 2.0 gti:llä matka-ajossa 7.5-8.5 ja kaupungissa 9/100km. Koneeltaan varma peli ja kestää suomen olosuhteita hyvin. 1.6 versiota en suosittele sillä se on hieman liian laiska kyseiselle autolle. Nimimerkillä: ko. auton omistanut 4 vuotta ja olen ollut tyytyväinen

      • Tony

        Unohtu toi PUSLAT.
        Mulla oli hiukka epätasapainoset renkaat takana ja puslathan siitä meni kesässä. Eipä ne uudet puslat kalliita ollu n80e puolelleen.


      • Toyotaa?
        Tony kirjoitti:

        Unohtu toi PUSLAT.
        Mulla oli hiukka epätasapainoset renkaat takana ja puslathan siitä meni kesässä. Eipä ne uudet puslat kalliita ollu n80e puolelleen.

        Tänään tutkiessani internetin tarjontaa Celicojen suhteen, iski todellinen autokuume. Jumaliste kun sais tollasella joskus ajaa :) Rahatkin n. 10 000€ Celicaan löytyisivät pienen säätämisen jälkeen. Toinen vaihtoehto olisi ostaa vastaavan hintaluokan, muutaman vuoden nuorempi Nissan Almera tms, mutta itseäni ei nyt kiehdo hirveästi ajaa niillä samoilla tavallisilla autoilla. Olen ajanut viimeiset viisi vuotta -86 Asconalla, että silleen...

        Millaiset Celicat teillä sitten on? Mitä olen katsellut niin kukkarolleni olisi mahdollinen tuollainen Toyota Celica 2.0Gti 16v -90, 190 000 tkm. tai -91 20400 km. Muutaman noin 150 000 ajetun yksilönkin olen samaan hintaan havainnut.

        Mitä mieltä? Onko piirun alle 200 000 liikaa mittarissa? Ajaako näillä puolet lisää, mitä normaaleilla perheautoilla tekee. Suunnittelen, että tällä pitäisi pärjätä 5-6 vuotta eteenpäin. Entä vuosi/korimalli? Noita -90 vuosimalleja näyttää liikkuvan nyt aika paljon ja sitten -93 malleja samaan hintaan, mutta niissä onkin sitten 1.6 moottori, joka omastakin mielestä on liian pieni, kun kyseessä on urheiluauto. Vähän kuitenkin epäilyttää tuo vuosiluku, onhan -90 auto jo aika vanha, vaikka vähän olisikin ajettu.

        Sitten vielä haluaisin kysyä, että miten paljon te Celican omistajat olette autoihmisiä? Itse en esim. ole koskaan huoltanut autojani itse vaan vienyt ne suosiolla huoltoon (jarruviat tms.) enkä tiedä mikä pusla on, mutta toki perusasiat renkaiden vaihto, remmien kiristys ja öljyjen vaihto ovat välttävästi hanskassa. Autoa, joka tarvitsee koko ajan säätämistä tai tunaamista en halua, vaan pirteän ja kohtuullisen pienikulutuksisen, näyttävän auton.

        Sitten vielä kysyisin, että millaiset tilat takana on? Käsittääkseni siellä jonkinlaiset penkit ovat vrt. Camarot? Myös kuljetustilaa löytyy aavistuksen verran?

        Pitää varmaan etsiä käsiin jostain kyseinen auto ja testailla sitä vähän, niin näkee sitten vastaako se odotuksia.

        Hoh hoh, tulipas pitkä. Kiitos kuitenkin jo edellisistä neuvoista.


      • T-Sport
        Toyotaa? kirjoitti:

        Tänään tutkiessani internetin tarjontaa Celicojen suhteen, iski todellinen autokuume. Jumaliste kun sais tollasella joskus ajaa :) Rahatkin n. 10 000€ Celicaan löytyisivät pienen säätämisen jälkeen. Toinen vaihtoehto olisi ostaa vastaavan hintaluokan, muutaman vuoden nuorempi Nissan Almera tms, mutta itseäni ei nyt kiehdo hirveästi ajaa niillä samoilla tavallisilla autoilla. Olen ajanut viimeiset viisi vuotta -86 Asconalla, että silleen...

        Millaiset Celicat teillä sitten on? Mitä olen katsellut niin kukkarolleni olisi mahdollinen tuollainen Toyota Celica 2.0Gti 16v -90, 190 000 tkm. tai -91 20400 km. Muutaman noin 150 000 ajetun yksilönkin olen samaan hintaan havainnut.

        Mitä mieltä? Onko piirun alle 200 000 liikaa mittarissa? Ajaako näillä puolet lisää, mitä normaaleilla perheautoilla tekee. Suunnittelen, että tällä pitäisi pärjätä 5-6 vuotta eteenpäin. Entä vuosi/korimalli? Noita -90 vuosimalleja näyttää liikkuvan nyt aika paljon ja sitten -93 malleja samaan hintaan, mutta niissä onkin sitten 1.6 moottori, joka omastakin mielestä on liian pieni, kun kyseessä on urheiluauto. Vähän kuitenkin epäilyttää tuo vuosiluku, onhan -90 auto jo aika vanha, vaikka vähän olisikin ajettu.

        Sitten vielä haluaisin kysyä, että miten paljon te Celican omistajat olette autoihmisiä? Itse en esim. ole koskaan huoltanut autojani itse vaan vienyt ne suosiolla huoltoon (jarruviat tms.) enkä tiedä mikä pusla on, mutta toki perusasiat renkaiden vaihto, remmien kiristys ja öljyjen vaihto ovat välttävästi hanskassa. Autoa, joka tarvitsee koko ajan säätämistä tai tunaamista en halua, vaan pirteän ja kohtuullisen pienikulutuksisen, näyttävän auton.

        Sitten vielä kysyisin, että millaiset tilat takana on? Käsittääkseni siellä jonkinlaiset penkit ovat vrt. Camarot? Myös kuljetustilaa löytyy aavistuksen verran?

        Pitää varmaan etsiä käsiin jostain kyseinen auto ja testailla sitä vähän, niin näkee sitten vastaako se odotuksia.

        Hoh hoh, tulipas pitkä. Kiitos kuitenkin jo edellisistä neuvoista.

        ja matka jatkuu...


      • Tony
        Toyotaa? kirjoitti:

        Tänään tutkiessani internetin tarjontaa Celicojen suhteen, iski todellinen autokuume. Jumaliste kun sais tollasella joskus ajaa :) Rahatkin n. 10 000€ Celicaan löytyisivät pienen säätämisen jälkeen. Toinen vaihtoehto olisi ostaa vastaavan hintaluokan, muutaman vuoden nuorempi Nissan Almera tms, mutta itseäni ei nyt kiehdo hirveästi ajaa niillä samoilla tavallisilla autoilla. Olen ajanut viimeiset viisi vuotta -86 Asconalla, että silleen...

        Millaiset Celicat teillä sitten on? Mitä olen katsellut niin kukkarolleni olisi mahdollinen tuollainen Toyota Celica 2.0Gti 16v -90, 190 000 tkm. tai -91 20400 km. Muutaman noin 150 000 ajetun yksilönkin olen samaan hintaan havainnut.

        Mitä mieltä? Onko piirun alle 200 000 liikaa mittarissa? Ajaako näillä puolet lisää, mitä normaaleilla perheautoilla tekee. Suunnittelen, että tällä pitäisi pärjätä 5-6 vuotta eteenpäin. Entä vuosi/korimalli? Noita -90 vuosimalleja näyttää liikkuvan nyt aika paljon ja sitten -93 malleja samaan hintaan, mutta niissä onkin sitten 1.6 moottori, joka omastakin mielestä on liian pieni, kun kyseessä on urheiluauto. Vähän kuitenkin epäilyttää tuo vuosiluku, onhan -90 auto jo aika vanha, vaikka vähän olisikin ajettu.

        Sitten vielä haluaisin kysyä, että miten paljon te Celican omistajat olette autoihmisiä? Itse en esim. ole koskaan huoltanut autojani itse vaan vienyt ne suosiolla huoltoon (jarruviat tms.) enkä tiedä mikä pusla on, mutta toki perusasiat renkaiden vaihto, remmien kiristys ja öljyjen vaihto ovat välttävästi hanskassa. Autoa, joka tarvitsee koko ajan säätämistä tai tunaamista en halua, vaan pirteän ja kohtuullisen pienikulutuksisen, näyttävän auton.

        Sitten vielä kysyisin, että millaiset tilat takana on? Käsittääkseni siellä jonkinlaiset penkit ovat vrt. Camarot? Myös kuljetustilaa löytyy aavistuksen verran?

        Pitää varmaan etsiä käsiin jostain kyseinen auto ja testailla sitä vähän, niin näkee sitten vastaako se odotuksia.

        Hoh hoh, tulipas pitkä. Kiitos kuitenkin jo edellisistä neuvoista.

        Mulla on -94 GT. 175 heppasella koneella, periaattessa sama kone kuin noissa sun etsimissä Celicoissa. Pikkasen vaan kutitetumpi.

        Kyllä niilä ajaa sen mitä perheautollakin.

        Korimalli 90-94 joissa moottorivauhtoehdot 1.6, 2.0, 2.0turbo ja 2.2 "jenkkimalli". Tohon 1.6:seen ja 2.2:seen ei kannata kajota, ne on laiskoja. (henk. koht. mielipide)

        Autoihminen olen kyllä, mutta Celican kanssa pärjää normaali autoilijakin.

        Takana mahtuu istumaan mukavasti alle 150 senttinen ihminen, mut ei se perheauto olekkaan. Takakontissa on tilaa ihan mukavasti ja takaselkänojatkin taituu jos on tarvista.


      • Nail
        Toyotaa? kirjoitti:

        Tänään tutkiessani internetin tarjontaa Celicojen suhteen, iski todellinen autokuume. Jumaliste kun sais tollasella joskus ajaa :) Rahatkin n. 10 000€ Celicaan löytyisivät pienen säätämisen jälkeen. Toinen vaihtoehto olisi ostaa vastaavan hintaluokan, muutaman vuoden nuorempi Nissan Almera tms, mutta itseäni ei nyt kiehdo hirveästi ajaa niillä samoilla tavallisilla autoilla. Olen ajanut viimeiset viisi vuotta -86 Asconalla, että silleen...

        Millaiset Celicat teillä sitten on? Mitä olen katsellut niin kukkarolleni olisi mahdollinen tuollainen Toyota Celica 2.0Gti 16v -90, 190 000 tkm. tai -91 20400 km. Muutaman noin 150 000 ajetun yksilönkin olen samaan hintaan havainnut.

        Mitä mieltä? Onko piirun alle 200 000 liikaa mittarissa? Ajaako näillä puolet lisää, mitä normaaleilla perheautoilla tekee. Suunnittelen, että tällä pitäisi pärjätä 5-6 vuotta eteenpäin. Entä vuosi/korimalli? Noita -90 vuosimalleja näyttää liikkuvan nyt aika paljon ja sitten -93 malleja samaan hintaan, mutta niissä onkin sitten 1.6 moottori, joka omastakin mielestä on liian pieni, kun kyseessä on urheiluauto. Vähän kuitenkin epäilyttää tuo vuosiluku, onhan -90 auto jo aika vanha, vaikka vähän olisikin ajettu.

        Sitten vielä haluaisin kysyä, että miten paljon te Celican omistajat olette autoihmisiä? Itse en esim. ole koskaan huoltanut autojani itse vaan vienyt ne suosiolla huoltoon (jarruviat tms.) enkä tiedä mikä pusla on, mutta toki perusasiat renkaiden vaihto, remmien kiristys ja öljyjen vaihto ovat välttävästi hanskassa. Autoa, joka tarvitsee koko ajan säätämistä tai tunaamista en halua, vaan pirteän ja kohtuullisen pienikulutuksisen, näyttävän auton.

        Sitten vielä kysyisin, että millaiset tilat takana on? Käsittääkseni siellä jonkinlaiset penkit ovat vrt. Camarot? Myös kuljetustilaa löytyy aavistuksen verran?

        Pitää varmaan etsiä käsiin jostain kyseinen auto ja testailla sitä vähän, niin näkee sitten vastaako se odotuksia.

        Hoh hoh, tulipas pitkä. Kiitos kuitenkin jo edellisistä neuvoista.

        Mulla on musta Celica gti 2,0 -90. Ihan kiva auto ajaa, mut minun ajo kilometreillä ei niin sopiva auto mulle. Pari kuukautta sitten tilasin tuon saksasta ja nyt mietin vaihtoa diesel autoon. Töiden ja muuton takia kilometrejä tulee viel jatkossa nykyistä enemmän. Harmittaa kyl kun joutuu vähän pakosta vaihtaa dieseliin.

        Jos etupenkillä istuu pitkä ihminen ja se säätää penkin itselleen sopivasti niin takapenkkiläisellä ei ole paljon jalkatilaa enää. Mutta eihän toi perheauto olekkaan. :)


      • Toyotaa?
        Nail kirjoitti:

        Mulla on musta Celica gti 2,0 -90. Ihan kiva auto ajaa, mut minun ajo kilometreillä ei niin sopiva auto mulle. Pari kuukautta sitten tilasin tuon saksasta ja nyt mietin vaihtoa diesel autoon. Töiden ja muuton takia kilometrejä tulee viel jatkossa nykyistä enemmän. Harmittaa kyl kun joutuu vähän pakosta vaihtaa dieseliin.

        Jos etupenkillä istuu pitkä ihminen ja se säätää penkin itselleen sopivasti niin takapenkkiläisellä ei ole paljon jalkatilaa enää. Mutta eihän toi perheauto olekkaan. :)

        Jos lähdetään vertailemaan vanhaa ja vähän uudempaa korimallia keskenään, aika monella tuntuu olevan tuo -90 korimalli ja auto on kieltämättä tyylikäskin.
        Itse olen kuitenkin pohtinut asian niin, että sitten kun saan 2kk-2 vuoden sisällä kerättyä rahat autoon, ostaisin suoraan esim. -96 uudemman korimallin 2.0 Gti:n 150tkm, jolla on hintaa n. 15 000-16 000 (tämäkin korimalli on meielestäni tyylikäs). Jos nyt logiikka pelaa niin sillä voisi ajella jotain 5-6 vuotta eteenpäin, jonka jälkeen auton arvo olisi noin 8000e, ja voisi vaihtaa sen perheautoon jos tarvetta tulee. Vanhempi auto olisi halvempi, mutta mielestäni vähän riskialtis sijoitus sellaiselle jolla ei hirveästi ole auton kunnostamisesta kokemusta. Ajattelenko nyt yhtään järkevästi? Kannattaako sijoittaa isompi summa kerralla autoon jos vain pystyy käteisellä maksamaan? Rahoitus/velkahelvettiin en rupea. Onhan siinä sitten kuitenkin pitkäksi aikaa autoa/autoja.

        Noissa -90 ja -94-96 malleissa ei liene hirveästi muita eroja kuin ulkonäkö? Moottori lienee aika lähelle sama, mutta uudemmissa Celicoissa näkee enemmän pieniä moottoreita. 1.8 olis varmaan ihan ok, mutta kyllä se 2.0 pitää olla :) Bensaa vienee jotain himpun vajaa 10l/satasella ja maantiellä alle 9l? Nykyinen Audi 100 A 2.0 vie varmaan samaa luokkaa 98E:tä.

        Taas enemmän tai vähemmän typeriä kysymyksiä, mutta jos vaan joku jaksaa, olisi ihan mukava kuulla jotain kommentteja.


      • Tony
        Toyotaa? kirjoitti:

        Jos lähdetään vertailemaan vanhaa ja vähän uudempaa korimallia keskenään, aika monella tuntuu olevan tuo -90 korimalli ja auto on kieltämättä tyylikäskin.
        Itse olen kuitenkin pohtinut asian niin, että sitten kun saan 2kk-2 vuoden sisällä kerättyä rahat autoon, ostaisin suoraan esim. -96 uudemman korimallin 2.0 Gti:n 150tkm, jolla on hintaa n. 15 000-16 000 (tämäkin korimalli on meielestäni tyylikäs). Jos nyt logiikka pelaa niin sillä voisi ajella jotain 5-6 vuotta eteenpäin, jonka jälkeen auton arvo olisi noin 8000e, ja voisi vaihtaa sen perheautoon jos tarvetta tulee. Vanhempi auto olisi halvempi, mutta mielestäni vähän riskialtis sijoitus sellaiselle jolla ei hirveästi ole auton kunnostamisesta kokemusta. Ajattelenko nyt yhtään järkevästi? Kannattaako sijoittaa isompi summa kerralla autoon jos vain pystyy käteisellä maksamaan? Rahoitus/velkahelvettiin en rupea. Onhan siinä sitten kuitenkin pitkäksi aikaa autoa/autoja.

        Noissa -90 ja -94-96 malleissa ei liene hirveästi muita eroja kuin ulkonäkö? Moottori lienee aika lähelle sama, mutta uudemmissa Celicoissa näkee enemmän pieniä moottoreita. 1.8 olis varmaan ihan ok, mutta kyllä se 2.0 pitää olla :) Bensaa vienee jotain himpun vajaa 10l/satasella ja maantiellä alle 9l? Nykyinen Audi 100 A 2.0 vie varmaan samaa luokkaa 98E:tä.

        Taas enemmän tai vähemmän typeriä kysymyksiä, mutta jos vaan joku jaksaa, olisi ihan mukava kuulla jotain kommentteja.

        Noi raha-asiat on mielestäni yksilöllisiä juttuja ja niin edelleen, etten niihin ota kantaa. Kuka mihinkin rahansa pistää.

        Tota uudempaa korimallia on saanut -94:stä aina vuoteen 2000 asti, ja silloin toi 2 litranen oli jo 200 heppasella vaparilla. Niitä ei suomessa kuitenkaan taida olla.
        Toi 1.8 on sama kone mitä Carinassa on käytetty, muistaakseni 125 heppanen. Hinnaltaan tietysti reilusti huokeampi, mutta hepoistakin puuttuu 50 ;)


      • Celica
        Nail kirjoitti:

        Mulla on musta Celica gti 2,0 -90. Ihan kiva auto ajaa, mut minun ajo kilometreillä ei niin sopiva auto mulle. Pari kuukautta sitten tilasin tuon saksasta ja nyt mietin vaihtoa diesel autoon. Töiden ja muuton takia kilometrejä tulee viel jatkossa nykyistä enemmän. Harmittaa kyl kun joutuu vähän pakosta vaihtaa dieseliin.

        Jos etupenkillä istuu pitkä ihminen ja se säätää penkin itselleen sopivasti niin takapenkkiläisellä ei ole paljon jalkatilaa enää. Mutta eihän toi perheauto olekkaan. :)

        Mulla on tällä hetkellä musta Celica gti -90 aikanaan joskus tuotu saksasta 2000-luvun alussa, ettei vain olis sama auto kyseessä? :D
        Ps. Vastasin vanhaan viestiin


    • Dana

      Hankin itselleni muutama kuukausi sitten vm -86 Celican (2.0 GT 16V). Autolla on ajettu tällä hetkellä 304 000 km ja kehrää kuin kissa. Auton peltejä on uusittu muutama vuosi sitten, eli ruostevauriot on kurissa tällä hetkellä. Itse olen erittäin tyytyväinen uuteen ajokkiini. Kulutuksesta vielä sen verran että matka-ajossa vei n. 7,5 l/100 km ja korttelipyörityksessä 8,5-9 l/100 km. Oikein mukava auto pienelle tyttölapselle. :)

    • hyvä auto!

      ite ajanut nyt 3v. '98 1.8 celicalla. voin kyllä sanoa, että paras auto ostos jota olen tehnyt ja ajon ajaa sillä celican loppuun asti :). hieno auto, vähäkulutteinen (sopiva tämän päivän bensa hinnalle) ja hiton kestävä alusta, en kyl muuta oo tehny siihe ku vaihtanu jarrut, oljyt ja suod. ja jakopäähinan just vähä aikaa sitte. ite tykännyt!

      • ....................

        Joo, kyllä varmaa aloittaja näin vajaan 8 vuoden pohdinnan jälkeen kaipasikin jo Toyota Auto Finlandin markkinointiosaston propagandaa ja tukea päätöksenteon vahvistukseksi. Miksi muuten ette nyt kirjoittaneet Kiala Viulu- nimierkillänne?


      • Jepjoo
        .................... kirjoitti:

        Joo, kyllä varmaa aloittaja näin vajaan 8 vuoden pohdinnan jälkeen kaipasikin jo Toyota Auto Finlandin markkinointiosaston propagandaa ja tukea päätöksenteon vahvistukseksi. Miksi muuten ette nyt kirjoittaneet Kiala Viulu- nimierkillänne?

        Vinkuu kateellinen spede ;)


      • aurisko--
        .................... kirjoitti:

        Joo, kyllä varmaa aloittaja näin vajaan 8 vuoden pohdinnan jälkeen kaipasikin jo Toyota Auto Finlandin markkinointiosaston propagandaa ja tukea päätöksenteon vahvistukseksi. Miksi muuten ette nyt kirjoittaneet Kiala Viulu- nimierkillänne?

        hyssssssssss kiala viulu nukkuu että jaksaa kertoa valheita ensi yönä hysssssss.


    • Corrolla pappa

      ei, osta skoda

    • Kuha071

      Ku sulla on ton verran euroja autoon niin osta suoraan gt4 Celica ei jää tehon puute harmittaa ;)

    • Anonyymi

      Up.

    • Anonyymi
      UUSI

      En tiedä onko tyhmä kysymys, mutta montako tkm on about pystyny ajamaan. Onko 320tkm jo ihan loppuun ajettu vai vieläkö semmosen raaskii ostaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

      Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6809
    2. Pakko tulla tänne

      jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1221
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

      Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1022
    4. Yksi kysymys

      Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      881
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

      Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      824
    6. Katseestasi näin

      Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      814
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

      Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      784
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

      tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      771
    9. Tietenkin täällä

      Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      726
    10. Jäähalli myynnissä!

      Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      723
    Aihe