Olisi kiikarissa alta 100tkm ajettu yksilö. Vaihdossa bensa 1,6 golffi 224tkm ajettu ja hyvin on pelittänyt. kilometrejä ei nyt niin hirveesti tule mutta puhdikkaampaa menoa samalla hiukan haluan. Jokin semmoinen kalliisti hajoava ja millä kilometreillä se tulee ongelmaa kyselen.
2.0 TDI mikä ensin hajoaa?
18
9944
Vastaukset
- jo kolmas 2.0 tdi
Tuskinpa mikään ihan heti, jos alle 100.000 km ajetun hankit.
Ensimmäisenä saattaa jokin moottoria ohjaava anturi mennä vaihtoon. Nämä eivät yleensä keskeytä matkantekoa, mutta turbo 'putoaa' kyydistä ja meno hidastuu ärsyttävän laiskaksi. Auton tietokone säätää moottorin varmuuden vuoksi nk 'vikasietotilaan' ja suojelee näin moottoria. Tietysti vilkkuva moottorihäiriön varoitusvalokin häiritsee.
Uusi anturi on yleensä muutaman kympin hintainen ja siihen vaihtotyö päälle. Tuskin tuntiakaan menee testeineen yms ammattimieheltä.
Todennäköisesti mitään erityistä ei kuitenkaan tapahdu.
Toisaalta, jos kilometreja ei tule kovin paljoa ja jos nekin vielä lyhyitä kaupunkimatkoja, niin voi olla ettei dieseliä kannata hankkia. Dieselit on tehty ajamista varten, paljon ja pidempiä matkoja varten.- hajoskiko golfisi
Mutkun niistä hajoo suuttimet ja maksaa hitosti. Olisipa vain piku osan vaihto jota esität ei todellakaan vaan ruiskupiezo suuttimia menee.
- 125 kW
125 kW dieseleissä on ollut öljypumpuissa jotain kalliisiin remontteihin johtaneita vikoja. Joku akselin pää pyöristyy ja öljy ei kierrä.
Tuon pystynee varmistamaan ajoissa öljynpaineen mittauksella.
Kattele FFP:n foorumilta, siellä oli jotain juttua. - kyllä kyllä.....
Lueppa volkkaripalstan keskusteluja,ja tee omat johtopäätöksesi.......
- ei varmasti
Näiden keskustelujen perusteella ei TODELLAKAAN kannata tehdä yhtään minkäänlaisia johtopäätöksi...
- Kyllä kyllä.....
Niin... provoja vain tänne kirjoittelevat.......mokomat VW kuskit.........
- hesu.
PROVO.
Kun kysymys asetellaan, mikä hajoaa tai mitä ongelmia tiedossa, saadaan aina halutunlainen keskustelu aikaiseksi. Tiedähäntä mitä nämä aloitajat näistä saavat. - ExMissi
Enstex pamahtaa luottorajat ja siten joku muu moottoritien väärälläpuolella.
- ei selvännäkijä.....
Voihan siitä puhjeta vaikka rengas ensimmäiseksi, mistä sitä kukaan osaa etukäteen sanoa, että mikä ensimmäiseksi hajoaa.
- ghfht
200tkm niin ehkä turbo mutta itellä on kestänyt toistaiseksi.. 230tkm nyt ajettu, mutta vaihdankin öljyt useammin kuin se 30tkm longlife.. Hinta tehdaskunnostetulle turbolle 1200 ...
- volksimään
Minulla on Golf TDI-DSG vm. 2008 ja nyt mittarissa 160 tkm. Tähän mennessä olen tehnyt määräaikaishuollot ja pari kertaa maahantuojan kutsusta pienet huoltotyöt. Vikoja ei ole tähän asti tullut ja ollaan oltu mamman kanssa tosi tyytyväisiä. Tosin meillä suurin osa ajosta maantieajoa, mutta en tiedä onko sillä edes merkitystä.
- Golfari....
2.0 TDI kansivikoja,halkeamia.
Sähköpuolella murtuneita johtoja takaluukussa,ja merkkivalot palaa.- taxitaxi
Olisin kysynyt 1.6 TDI DSG Golf Variantilla ajavilta kokemuksia 6 tai 7 portaisista vaihteistoista. Ilmeisesti toisessa huoltovapaa vaihdelaatikko ja toisessa vaatii kalliin, 300 eur öljynvaihtohuollon 60tkm välein. Vai kannattaisiko ostaa 2 litran koneella oleva. Olen tutkaillut 2010 vuoden malleja. Saksassa hieman alle 20 tonnia, mutta veroineen tullevat maksamaan jopa yli Laakkosen hinnan. Tosin Saksassa olisi merkkiliikkeissä runsaasti vähänajettuja Suomeen verrattuna.
Auton vaihto pikkuhiljaa ajankohtaiseksi, kun 99- TDI-Passatti jätti ensimmäisen kerran tielle 388tkm jälkeen.
Muutkin kokemukset 1.6 TDI automaatti-Golfista kiinnostavat. - taxitaxi
taxitaxi kirjoitti:
Olisin kysynyt 1.6 TDI DSG Golf Variantilla ajavilta kokemuksia 6 tai 7 portaisista vaihteistoista. Ilmeisesti toisessa huoltovapaa vaihdelaatikko ja toisessa vaatii kalliin, 300 eur öljynvaihtohuollon 60tkm välein. Vai kannattaisiko ostaa 2 litran koneella oleva. Olen tutkaillut 2010 vuoden malleja. Saksassa hieman alle 20 tonnia, mutta veroineen tullevat maksamaan jopa yli Laakkosen hinnan. Tosin Saksassa olisi merkkiliikkeissä runsaasti vähänajettuja Suomeen verrattuna.
Auton vaihto pikkuhiljaa ajankohtaiseksi, kun 99- TDI-Passatti jätti ensimmäisen kerran tielle 388tkm jälkeen.
Muutkin kokemukset 1.6 TDI automaatti-Golfista kiinnostavat.UP
josko joku asiantuntija vastaisi
- Jhvcjhjhcjcgjc
Tuulilasi veikkaisin,kiviä lentää. Muuten kestää ja pitkään.
- Anonyymi
Golfin lämmityslaitteen puhaltimen etuvastus pimeni.Onko tietoa millainen vaihdettava se on.Kyselee epätietoinen Pesonen
- Anonyymi
kts. moottorihiomo
- Anonyymi
130000 ajettu 2.0TDI, vikoja:
Vesipumppu.
Tuulilasinpyyhkimien vivusto.
Ilmastointikompuran nesteet pari kertaa.
Kytkimen työsylinterit.
Kaasuläppä jumissa (nokikarstaa mitä EGR kierrättää sinne)
EGR venttiili.
Ohjaustehostin oireilee.
On ensimmäinen ja viimeinen VAG.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää
Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/1598568Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu994025- 1143902
- 553373
Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint422704Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa
Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d23641864- 531864
Yliajo Heinolassa
Mikä ihme ihmisiä vaivaa nykyään? Vähän ensin kähistellään nakkikioskilla ja sen jälkeen kostoksi murhataan autolla! Voi441813Kuka on menehtynyt?
https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras111771Kauhea ikävä iski
Mietin vain, mitä olet juuri nyt tekemässä. Mietin myös, välittyykö se sinulle, kun olet koko ajan mielessäni, tunnetko201511