2.0 TDI mikä ensin hajoaa?

kartoitusta

Olisi kiikarissa alta 100tkm ajettu yksilö. Vaihdossa bensa 1,6 golffi 224tkm ajettu ja hyvin on pelittänyt. kilometrejä ei nyt niin hirveesti tule mutta puhdikkaampaa menoa samalla hiukan haluan. Jokin semmoinen kalliisti hajoava ja millä kilometreillä se tulee ongelmaa kyselen.

18

8606

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jo kolmas 2.0 tdi

Tuskinpa mikään ihan heti, jos alle 100.000 km ajetun hankit.
      Ensimmäisenä saattaa jokin moottoria ohjaava anturi mennä vaihtoon. Nämä eivät yleensä keskeytä matkantekoa, mutta turbo 'putoaa' kyydistä ja meno hidastuu ärsyttävän laiskaksi. Auton tietokone säätää moottorin varmuuden vuoksi nk 'vikasietotilaan' ja suojelee näin moottoria. Tietysti vilkkuva moottorihäiriön varoitusvalokin häiritsee.
      Uusi anturi on yleensä muutaman kympin hintainen ja siihen vaihtotyö päälle. Tuskin tuntiakaan menee testeineen yms ammattimieheltä.

Todennäköisesti mitään erityistä ei kuitenkaan tapahdu.

Toisaalta, jos kilometreja ei tule kovin paljoa ja jos nekin vielä lyhyitä kaupunkimatkoja, niin voi olla ettei dieseliä kannata hankkia. Dieselit on tehty ajamista varten, paljon ja pidempiä matkoja varten.

• hajoskiko golfisi

Mutkun niistä hajoo suuttimet ja maksaa hitosti. Olisipa vain piku osan vaihto jota esität ei todellakaan vaan ruiskupiezo suuttimia menee.

• 125 kW

125 kW dieseleissä on ollut öljypumpuissa jotain kalliisiin remontteihin johtaneita vikoja. Joku akselin pää pyöristyy ja öljy ei kierrä.

Tuon pystynee varmistamaan ajoissa öljynpaineen mittauksella.

Kattele FFP:n foorumilta, siellä oli jotain juttua.

• kyllä kyllä.....

Lueppa volkkaripalstan keskusteluja,ja tee omat johtopäätöksesi.......

• ei varmasti

Näiden keskustelujen perusteella ei TODELLAKAAN kannata tehdä yhtään minkäänlaisia johtopäätöksi...

• Kyllä kyllä.....

Niin... provoja vain tänne kirjoittelevat.......mokomat VW kuskit.........

• hesu.

PROVO.

Kun kysymys asetellaan, mikä hajoaa tai mitä ongelmia tiedossa, saadaan aina halutunlainen keskustelu aikaiseksi. Tiedähäntä mitä nämä aloitajat näistä saavat.

• ExMissi

Enstex pamahtaa luottorajat ja siten joku muu moottoritien väärälläpuolella.

• ei selvännäkijä.....

Voihan siitä puhjeta vaikka rengas ensimmäiseksi, mistä sitä kukaan osaa etukäteen sanoa, että mikä ensimmäiseksi hajoaa.

• ghfht

200tkm niin ehkä turbo mutta itellä on kestänyt toistaiseksi.. 230tkm nyt ajettu, mutta vaihdankin öljyt useammin kuin se 30tkm longlife.. Hinta tehdaskunnostetulle turbolle 1200 ...

• volksimään

Minulla on Golf TDI-DSG vm. 2008 ja nyt mittarissa 160 tkm. Tähän mennessä olen tehnyt määräaikaishuollot ja pari kertaa maahantuojan kutsusta pienet huoltotyöt. Vikoja ei ole tähän asti tullut ja ollaan oltu mamman kanssa tosi tyytyväisiä. Tosin meillä suurin osa ajosta maantieajoa, mutta en tiedä onko sillä edes merkitystä.

• Golfari....

2.0 TDI kansivikoja,halkeamia.
      Sähköpuolella murtuneita johtoja takaluukussa,ja merkkivalot palaa.

• taxitaxi

Olisin kysynyt 1.6 TDI DSG Golf Variantilla ajavilta kokemuksia 6 tai 7 portaisista vaihteistoista. Ilmeisesti toisessa huoltovapaa vaihdelaatikko ja toisessa vaatii kalliin, 300 eur öljynvaihtohuollon 60tkm välein. Vai kannattaisiko ostaa 2 litran koneella oleva. Olen tutkaillut 2010 vuoden malleja. Saksassa hieman alle 20 tonnia, mutta veroineen tullevat maksamaan jopa yli Laakkosen hinnan. Tosin Saksassa olisi merkkiliikkeissä runsaasti vähänajettuja Suomeen verrattuna.
        Auton vaihto pikkuhiljaa ajankohtaiseksi, kun 99- TDI-Passatti jätti ensimmäisen kerran tielle 388tkm jälkeen.
        Muutkin kokemukset 1.6 TDI automaatti-Golfista kiinnostavat.

• taxitaxi
        taxitaxi kirjoitti:

Olisin kysynyt 1.6 TDI DSG Golf Variantilla ajavilta kokemuksia 6 tai 7 portaisista vaihteistoista. Ilmeisesti toisessa huoltovapaa vaihdelaatikko ja toisessa vaatii kalliin, 300 eur öljynvaihtohuollon 60tkm välein. Vai kannattaisiko ostaa 2 litran koneella oleva. Olen tutkaillut 2010 vuoden malleja. Saksassa hieman alle 20 tonnia, mutta veroineen tullevat maksamaan jopa yli Laakkosen hinnan. Tosin Saksassa olisi merkkiliikkeissä runsaasti vähänajettuja Suomeen verrattuna.
        Auton vaihto pikkuhiljaa ajankohtaiseksi, kun 99- TDI-Passatti jätti ensimmäisen kerran tielle 388tkm jälkeen.
        Muutkin kokemukset 1.6 TDI automaatti-Golfista kiinnostavat.

UP
        josko joku asiantuntija vastaisi

• Jhvcjhjhcjcgjc

Tuulilasi veikkaisin,kiviä lentää. Muuten kestää ja pitkään.

• Anonyymi

Golfin lämmityslaitteen puhaltimen etuvastus pimeni.Onko tietoa millainen vaihdettava se on.Kyselee epätietoinen Pesonen

• Anonyymi

kts. moottorihiomo

• Anonyymi

130000 ajettu 2.0TDI, vikoja:
      Vesipumppu.
      Tuulilasinpyyhkimien vivusto.
      Ilmastointikompuran nesteet pari kertaa.
      Kytkimen työsylinterit.
      Kaasuläppä jumissa (nokikarstaa mitä EGR kierrättää sinne)
      EGR venttiili.
      Ohjaustehostin oireilee.
      On ensimmäinen ja viimeinen VAG.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5219
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3430
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2822
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2618
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe