Aluksi sammui,kun heitti pidemmän lenkin,mutta viime aikoina palannut jatkuvasti.
Kävin lukemassa vikakoodit,ja molemmat lambdat rikki.No vaihdoin ne tuossa eilen illalla,mutta edelleen palaa valo.
Kysymys:kuuluuko sammua itsestään,vai pitääkö käydä kuittaamassa?
pakokaasu järjästelmän vikavalo
7
4096
Vastaukset
- bin tang
Voi olla että vaatii koodien kuittauksen..
- sama ongelma.
Mulla sama ongelma pakokaasujärjestelmän vikavalo palaa vasta katsastettu auto.
- Anturi vaihtoon
Vikavalo paloi aluksi lyhyitä aikoja ja sammui itsekseen. Paloaika piteni ajan myötä ja valo jäikin lopullisesti palamaan. Jonkun kerran nollasin vikakoodin ennen katsastusta. Kun menin valo palaen katsastukseen, niin korjausmääräys siitä tuli ja lambda-anturin vaihdolla siitä selvittiin.
- Clio Sport -01
Yleisin syy tähän valon palamiseen on, että autolla ajetaan lyhyttä matkaa alhaisilla kierroksilla.
Siihen on helppo korjaus eli ns. polttaa karstoja = ajaa tahallaan korkeilla kierroksilla ja kaasutella menemään. Mottori tykkää vaihtelusta!!!
Se on vähän niinkuin ihmisillä, että pitäisi urheilla niin ei kerry "karstaa" vyötärön ympärille ;) Ja moottori "sydän" kestää kunnossa pidempään.
Monet rellut olen jo "korjannut" tällä kyseisellä konstilla. Jos se ei auta on vika lambda-antureissa. - nykyaikaapliis
Taas tulee kasari miehilta höpöhöpö tietoa,että pitäisi välillä kengittää.
lambra-anturit vaihtoon,niin taas toimii:)- Ei karstoitu
Ei edes vanhat moottorit karstoitu nykyaikaisella bensiinillä. Ainuttakaan karstoittunutta sytytystulppaa kunnossa olevasta moottorista en ole nähnyt ainakaan 20 vuoteen. Häiriötapauksissa tulppa saattaa kerätä nokea, mutta se häviää korjauksen jälkeen muutaman minuutin käytön aikana.
- Vilakka Rellu
Reanult Clio 2005, seissyt viimeisen vuoden melko paljon ja ajot ovat olleet todella lyhyitä. Aautolla on ajettu yhteensä noin 80 000km. Huollettu vuosittain. Tänään syttyi merkkivalo "Hehkutuksen ja elektronisen järjestelmän merkkivalo "vettä polttonesteessä" . Rankka ja sekava seloste merkkivalolle. Mutta se sammui omia aikojaan ajon aikana.
Sitten syttyi pakokaasun päästönvalvonnan merkkivalo ja se jäi päälle. Auton käynti ja äänet olivat normaalin kuuloisia.
Lähdin aamulla ehkä liian pian ajamaan, enkä ehtinyt käyttää autoa ennen ajoa. Suuttuikohan se siitä oikeasti vai voiko tankissa olla kosteutta (vanhempien autojen tankkiin laitettiin talviaikaan jotain kost syrjäyttäjää??) ? Vai onkohan se jokin sytytykseen liittyvä (tulpat, puola tms?)?
Mikähän siinä on vikana? Kokemuksia, kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 933461
- 1103161
- 562355
- 231951
Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61778Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201745Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..111690Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein241546Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131411Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin381404