Aurinkoista äitienpäivää

Next of kin

Meillä leikkauspäivä lähestyy kovaa vauhtia ja tietenkin jännitys sen myöstä. Toisaalta itse potilas vaikuttaa yllättävänkin rauhalliselta. On tainnut päättää ottaa vastaan mitä tuleman pitää.

Toivotan kaikille oikein aurinkoista äitienpäivää.

84

286

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voimaa teille
    • mhjghcggj

      Näinhän se tulee ottaa.Turha murehtia ennen aikojaan,kaikkea hyvää teille

      • Next of kin

        Kiitos. kuulin juuri että yrittävätkin sitten kuitenkin ensin tähystysleikkauksella ja jos ei onnistu, jatkavat sitten avoleikkauksella. mTähystysleikkauksesta kuitenkin taitaa toipua hieman nopeammine kun itse haava jää pienemmäksi.


    • gjjdtjytj

      Näin yleensä on

      • Next of kin

        Toiveita siis että sairaalassaoloaikakin jää sitten lyhyemmäksi?


      • Next of kin
        Next of kin kirjoitti:

        Toiveita siis että sairaalassaoloaikakin jää sitten lyhyemmäksi?

        Leikkaus ohi, selvittiin tähystysleikkauksella. kipujen takia vielä heräämössä kun ei kipupumppua voitu laittaa pistetyn verenohennuspiikin vuoksi. Helpotuksen huokaus kuitenkin, Juttelimme pari sanaa puhelimessa.


      • Olen mukana
        Next of kin kirjoitti:

        Leikkaus ohi, selvittiin tähystysleikkauksella. kipujen takia vielä heräämössä kun ei kipupumppua voitu laittaa pistetyn verenohennuspiikin vuoksi. Helpotuksen huokaus kuitenkin, Juttelimme pari sanaa puhelimessa.

        Kuten näet, kun on todellinen tilanne, täällä et saa mitään vertaistukea tai kannustusta puhumattakaan juttukaverista, kyllä ne ovat ihan muissa paikoissa ;).. Mutta älä välitä, ehkä lukijoita kuitenkin on, jos he saavat jotain kannustusta omaan tilanteeseensa.

        Toivottavasti läheisesi toipuu leikkauksesta komplikaatioitta. ja että muita hoitoja ei tarvita. En toivota tsemppiä, kopksa se kuulostaa NIIN pinnalliselta tyhhjänpäiväisyydeltä. Mutta voimia taisteluun kuitenkin.


      • IkiMuori
        Next of kin kirjoitti:

        Leikkaus ohi, selvittiin tähystysleikkauksella. kipujen takia vielä heräämössä kun ei kipupumppua voitu laittaa pistetyn verenohennuspiikin vuoksi. Helpotuksen huokaus kuitenkin, Juttelimme pari sanaa puhelimessa.

        Oliko hän saanut hoitopaikasta ohjeen pistää verenohennuspiikki vielä leikkauspäivän aamuna?


      • Next of kin
        IkiMuori kirjoitti:

        Oliko hän saanut hoitopaikasta ohjeen pistää verenohennuspiikki vielä leikkauspäivän aamuna?

        Ilmeisesti oli koska hänellä kotona se injektio oli. Nyt hän kuitenkin jaksaa jo olosuhteisiin nähden hyvin, oli nukkunut yön hyvin ja kipujen kanssa pärjää.


      • huvittava epeli

        Korri on tämän palstan suola. Hän keksii todella monipuolisia henkilöhahmoja. Toi pierupoika esim on viihdyttävä


      • Niiin, ymmärrän. Avanne kun on pierua ei voi pidättää. Sulkijalihakset puuttuu. Täytynee ottaa huomioon ruokavaliossa. Oletkos saanut siitä ohjeita?


      • huvittava epeli kirjoitti:

        Korri on tämän palstan suola. Hän keksii todella monipuolisia henkilöhahmoja. Toi pierupoika esim on viihdyttävä

        Sie saat pittää ihan omanas ton pierupojan. Se hauskuttaa vain ja ainoastaan sinua.


      • Paukku pate
        lusiina5 kirjoitti:

        Niiin, ymmärrän. Avanne kun on pierua ei voi pidättää. Sulkijalihakset puuttuu. Täytynee ottaa huomioon ruokavaliossa. Oletkos saanut siitä ohjeita?

        Huumoria peliin ja pierut paukkuu:)


    • hkgcky

      Minä jouduin kolmena päivänä kotona pistää vatsaan verenohennuslääkettä

      • Next of kin

        Lienee yleinen käytäntö ennen isompialeikkauksia.


    • Iso vatsaleikkaus

      Tähystysleikkaus ei ole iso. Kai käytäntö on sittenkin muuttunut viime aikoina. Että piikitetään etukäteen vatsaan Klexanea tai vastaavaa ohennuslääkettä ennen avoleikkausta tai tähystysleikkausta.

      • Next of kin

        Näin maallikon silmin tähystysleikkauskin on "iso" kun siinä lyhennetään suolta :).Vaikkakin sitten päällepäin näkyvä haava on pienempi.


    • ulla.m.m

      Tähystysleikkauksen jälkeen minulla oli lähes ainoa hankaluus se ilma,sekin parissa päivässä poistui.

      • Next of kin

        Mitä sinulla siinä leikkauksessa tehtiin, lyhennettinkös suolta ja jos niin lähtikö suoli vetämään hyvin sitten leikkauksen jälkeen?


    • Iso vatsaleikkaus

      Jäätiin miettimään tuo omatoimisesti vatsaan piikitys ennen leikkausta. Next of kin ei vastannut kunnolla. Hän sanoi että kipupumppua ei voitu laittaa hänen omaiseensa, koska ennakkoon vatsaan piikitys verenohennusruiskeella tehty toiminpide esti sen.
      Yleensähän potilas saa paljon ennakkotietoa ko. leikkauksesta, ja vielä jatkohoidoista, onko tulossa sytot tai sädetykset. Miksi ko. potilas ei kertonut kunnolla puolisolle, jonka nimimerkki tässä palstassa on Next of kin?

      • Next of kin

        Potilas itsekään ei tiedä vielä jatkoista tai sitten ei halua kertoa, kaikki eivöt kerro läheisillleenkään kaikkea. Mistä päättelet että läheiseni olisi puolisoni?Tai että minulla ylipäätän on puoliso?


      • Sekopäisiä juttuja
        Next of kin kirjoitti:

        Potilas itsekään ei tiedä vielä jatkoista tai sitten ei halua kertoa, kaikki eivöt kerro läheisillleenkään kaikkea. Mistä päättelet että läheiseni olisi puolisoni?Tai että minulla ylipäätän on puoliso?

        En usko että puolisoa on,voi olla että joskus on ollut,mutta enään,sen tajuaa jokainen,kun näitä juttuja lueskelee.


    • hgkhgkkkkkh

      Tällaista arvuuttelua on usein

      • Next of kin

        Miksi arvuutella? Ihmiset ja syöpäsairatkin ovat erilaisia. Joku haluaa jakaa toisten kanssa kaiken, joku haluaa olla yksin lääkärin vastaanotollakin ja säännöstellä kertomansa läheisilleenkin parhaaksi katsomallaan tavalla. Se aiheutta haasteita kanssakulkijoille.


    • vanhus.

      Oliko poistetussa suolen osassa syöpäkasvain?
      Yleensä tähystysleikkausta käytetään mm. kohdun ja munasarjojen poistoon ,nykyään kai jo kaikenlaisten syöpien leikkaukseen.

      • Next of kin

        Jo tähystyksessä läheiselleni oli sanottu että syövältä näyttää ja että itse leikkauksen aikana selviää selvitäänkö tähystysleikkauksella vai pitääkö tehdä avoleikkaus. Tähystysleikkauksella kuitenkin selvittiin. Sitä en vielä tiedä, onko tähystyksessä otettu koepaloja ja mikä niiden vastaus on, koska sitä ei läheiseni osannut kertoa.Ilmeisesti kuitenkaan levinneisyystutkimuksissa ei löytynyt keuhkoista tai vatsan alueelat mitään. En ole olllut läheiseni mukana kuulemassa lääkäriä.


    • Miten on toipuminen lähtenyt käyntiin?


      Toivotan hyvää helatorstaita.

      • Next of kin

        Kiitos kysymästä, toipilas vaikutti vielä hieman väsyneeltä ja ilman kipupiikkejä ei vielä pärjää. Ruokahalun kertoi olevan huono vielä, oli saanut jotain nestemäistä syötävää. Tiputus vielä menossa ja kestokatetri paikoillaan. Emme viipyneet kauaa katsomassa, jottei väsy liikaa. Selvästi mielissään kun kävimme.


      • Next of kin
        Next of kin kirjoitti:

        Kiitos kysymästä, toipilas vaikutti vielä hieman väsyneeltä ja ilman kipupiikkejä ei vielä pärjää. Ruokahalun kertoi olevan huono vielä, oli saanut jotain nestemäistä syötävää. Tiputus vielä menossa ja kestokatetri paikoillaan. Emme viipyneet kauaa katsomassa, jottei väsy liikaa. Selvästi mielissään kun kävimme.

        Kuumeilua, ruokahaluttomuutta, kipuja. Happiarvot eivät pysy kohdillaan ilman lisähappea. Alkaa vähän huolestuttaa.


      • Next of kin
        Next of kin kirjoitti:

        Kuumeilua, ruokahaluttomuutta, kipuja. Happiarvot eivät pysy kohdillaan ilman lisähappea. Alkaa vähän huolestuttaa.

        Muutama päivä tehnyt ihmeitä. Loppuviikosta läheiseni siirrettiin omaan terveyskeskukseen hoitoon ambulanssilla. Kuumeilu on loppunut, ruoka on alkanut maistua ja tiputuksesta on päästy eroon. Hän pääsee varmasti tänään kotihoitoon. kuukauden päästä ensimmäinen kontrolli.


      • IkiMuori
        Next of kin kirjoitti:

        Muutama päivä tehnyt ihmeitä. Loppuviikosta läheiseni siirrettiin omaan terveyskeskukseen hoitoon ambulanssilla. Kuumeilu on loppunut, ruoka on alkanut maistua ja tiputuksesta on päästy eroon. Hän pääsee varmasti tänään kotihoitoon. kuukauden päästä ensimmäinen kontrolli.

        Voi kun kiva kuulla. Varmasti mielikin piristyy kotiympyröissä paremmin. Ei muuta kuin juhannusta odottelemaan :).


      • Next of kin
        Next of kin kirjoitti:

        Muutama päivä tehnyt ihmeitä. Loppuviikosta läheiseni siirrettiin omaan terveyskeskukseen hoitoon ambulanssilla. Kuumeilu on loppunut, ruoka on alkanut maistua ja tiputuksesta on päästy eroon. Hän pääsee varmasti tänään kotihoitoon. kuukauden päästä ensimmäinen kontrolli.

        Hupsista keikkaa. Läheiselleni oli jäänyt sairaalassa suonikanyyli paikoilleen ts kukaan ei ollut muistanut ottaa sitä kotiinlähtiessä pois. Soiteltiin sairaalaan et onko tarkoitus olla paikoillaan vai otetaanko pois. Sai kuulema ottaa.


      • Yksinpuhelua???
        IkiMuori kirjoitti:

        Voi kun kiva kuulla. Varmasti mielikin piristyy kotiympyröissä paremmin. Ei muuta kuin juhannusta odottelemaan :).

        ????????


      • narri taas esiintyi
        Next of kin kirjoitti:

        Hupsista keikkaa. Läheiselleni oli jäänyt sairaalassa suonikanyyli paikoilleen ts kukaan ei ollut muistanut ottaa sitä kotiinlähtiessä pois. Soiteltiin sairaalaan et onko tarkoitus olla paikoillaan vai otetaanko pois. Sai kuulema ottaa.

        ???? :) ammatinsa osaava tietäää,että ei sitä voi pitää sehän lakkaa toimimasta, miks turha soitto? kun kehuu itteään että on alalla dunissa ja sitte näin? :)


      • Onko tietoa
        narri taas esiintyi kirjoitti:

        ???? :) ammatinsa osaava tietäää,että ei sitä voi pitää sehän lakkaa toimimasta, miks turha soitto? kun kehuu itteään että on alalla dunissa ja sitte näin? :)

        Kuka mitä häh?


      • Alan ammatilainen
        Next of kin kirjoitti:

        Hupsista keikkaa. Läheiselleni oli jäänyt sairaalassa suonikanyyli paikoilleen ts kukaan ei ollut muistanut ottaa sitä kotiinlähtiessä pois. Soiteltiin sairaalaan et onko tarkoitus olla paikoillaan vai otetaanko pois. Sai kuulema ottaa.

        Asiaa-ko? Ei niitä voi pitää monia päiviä,menevät tukoon!


      • Lusiina
        Alan ammatilainen kirjoitti:

        Asiaa-ko? Ei niitä voi pitää monia päiviä,menevät tukoon!

        Jaa, sairaalassa se vaan oli unohtunut otaa pois kotiinlähtiessä.


    • Samanlainen kuin -ra

      Next of kin nimimerkin lukuisista kirjoituksista päätellen hän taitaa kirjoittaa palturia.

      • Next of kin

        Mikä kirjoituksissani on mielestäsi palturia, kerros se?


      • eräs vaan

        Anna nyt, hyvä ihminen toisten kertoa asioistaan rauhassa, älä aina pilaa mielialaa omalla epäluuloisuudellasi. Et voi tietää, mitä kenellekin tapahtuu livenä, ei kannata arvostella.


      • Next of kin
        eräs vaan kirjoitti:

        Anna nyt, hyvä ihminen toisten kertoa asioistaan rauhassa, älä aina pilaa mielialaa omalla epäluuloisuudellasi. Et voi tietää, mitä kenellekin tapahtuu livenä, ei kannata arvostella.

        Onkos se luulotautia kun alkaa täällä veikkaamaan et ihan atavllisetkin tarinat syöpäpotilaan elämästä veikataan palturiksi? Vai onkos se jonkinlaista vallanhalua jolla koittaa rajoittaa ja hallita täällä kirjoituksia ja kirjoittajia. Varmaan aika paha olo jos on tunne et ei voi mihinkään luottaa, tosin eihän tällaisela anonyymipaltalla voikkaan ja tarvinneekokaan jos asiat pysyy asiassa????


      • eräs vaan
        Next of kin kirjoitti:

        Onkos se luulotautia kun alkaa täällä veikkaamaan et ihan atavllisetkin tarinat syöpäpotilaan elämästä veikataan palturiksi? Vai onkos se jonkinlaista vallanhalua jolla koittaa rajoittaa ja hallita täällä kirjoituksia ja kirjoittajia. Varmaan aika paha olo jos on tunne et ei voi mihinkään luottaa, tosin eihän tällaisela anonyymipaltalla voikkaan ja tarvinneekokaan jos asiat pysyy asiassa????

        Tarkoitin viestini nimimerkille "Samanlainen kuin -ra" vastaukseksi, en sinulle! Hän on epäluuloinen.


      • Next of kin
        eräs vaan kirjoitti:

        Tarkoitin viestini nimimerkille "Samanlainen kuin -ra" vastaukseksi, en sinulle! Hän on epäluuloinen.

        Eräs vaan, ymmärsin että et minulle tarkoittanut :). Otin kantaa yleensä epäluuloon täällä. Tarkoitn siis myös että epäluulo on ihan turhaa tällaisella palstalla jossa kenekään henkilöllisyyttä et pysty tietämään jos hän ei itse halua kertoa.


      • Lusse seksosi täysin
        Next of kin kirjoitti:

        Mikä kirjoituksissani on mielestäsi palturia, kerros se?

        No sinähän kyselet ja vastailet itsellesi,miksi muiden pitäisi sulle vastata,jatka samaan tahtiin,saat parhaiman vastauksen,puupää.


      • äimänkäkenä
        Next of kin kirjoitti:

        Eräs vaan, ymmärsin että et minulle tarkoittanut :). Otin kantaa yleensä epäluuloon täällä. Tarkoitn siis myös että epäluulo on ihan turhaa tällaisella palstalla jossa kenekään henkilöllisyyttä et pysty tietämään jos hän ei itse halua kertoa.

        "epäluulo on ihan turhaa tällaisella palstalla" ?????, mitä tarkoitat tällä, aina muiden kertomuksiin epäilevästi suhtautuva moninikki?


      • Miks nostit
        äimänkäkenä kirjoitti:

        "epäluulo on ihan turhaa tällaisella palstalla" ?????, mitä tarkoitat tällä, aina muiden kertomuksiin epäilevästi suhtautuva moninikki?

        Sinä tiedät Lusiina ihan itse,miksi kysyt?


      • Lusiina 5
        Miks nostit kirjoitti:

        Sinä tiedät Lusiina ihan itse,miksi kysyt?

        Valitettavasti nimimerrki äimänkäkenä kirjoitus ei kylläkään ollut minun.


    • Lusiina5:)

      Eräs vaan, ymmärsin että et minulle tarkoittanut :). Otin kantaa yleensä epäluuloon täällä. Tarkoitn siis myös että epäluulo on ihan turhaa tällaisella palstalla jossa kenekään henkilöllisyyttä et pysty tietämään jos hän ei itse halua kertoa.

    • Ken on Korri?

      Ketju jossa Lusiina juttele itsensä kanssa eri nikeillä,yksi niistä monista:)

      • Sillä on varmaan sykiatrisen tappauksena monta persoonaa, vähä niin kui Jekyll ja Hyde, näin olen sen ymmärtänyt. Ihteni kanssa juttelen joo, paha tauti on.........


      • Paha tauti...
        lusiina5 kirjoitti:

        Sillä on varmaan sykiatrisen tappauksena monta persoonaa, vähä niin kui Jekyll ja Hyde, näin olen sen ymmärtänyt. Ihteni kanssa juttelen joo, paha tauti on.........

        Otan osaa,mitä psykiatrisi sanoo?


      • Paha tauti... kirjoitti:

        Otan osaa,mitä psykiatrisi sanoo?

        Se sanoo jotta tervetuloa toistekkii :)


      • gsgrgg

        Miksi täytyy Lusiinaa morkata koko ajan,siksikö ettei muuta keksi,Jättäisi senkin väliin


    • Utelias syöpäpotilas

      Ken on Next of kin? Kuinka lähimäisesi voi?Miten hoidot on mennyt?Olisi mukava kuulla kuinka teidän kesä on mennyt?

    • 5=19

      Onko lähimäisesi toipunut,millä malilla hoidot ovat next o kin? Isälläni hoidot ovat ohi ja voi hyvin:)

      • Leikkauksesta on toipunut hyvin. Sytostaattihoidot hieman väsyttävät. Hiukset eivät ole lähteneet. kaikenkaikkiaan yllättävänkin hyvin hän on sietänyt hoidot. oli vasta kalareissulla Norjassa.


    • Kuka teitää?

      Kenen lähimäisestä on kyse? Next of kin,Hännätömän Heiki,Korrin,Lusiinan vai Ikimuoren=kaikki on yks ja sama henkilö,sekoili pahasti jutuissaan,taas kerran,mikä sillä on vikana?Miks se täällä roikkuu terve ihminen?

      • NHKLI

        Minun. Kaikki nuo mainitsemasi ovat sielunsiskojani :)


      • -ra miksi taas aloit

        Taitaa olla Ira asialla taas!


      • Myös Heikki

        Kestä oikeen on kysymys?


      • ??????????
        Myös Heikki kirjoitti:

        Kestä oikeen on kysymys?

        Ei tässäkään ketjussa oo mitään tolkkua,miks toi keksijä ei ite selitä mitä yrittää jakaa ?


    • Uskottavuus meni

      Ai niin,selvittäis sotkunsa,kuten valehtelijan kuuluu tehdä,inhottavaa kertoa satuja lähimäisistään,ei voi olla kovin läheinen.

    • Paskanjauhaminen ei

      Kun on kerran aloittanut valehtelemisen,siitä on vaikee päästä eroon myöhemällä iällä,totuus kanattaa aina,ole rehelinen itsellesi ja muille.

      • Lusiina 5

        Vastaus ainoastaan sinulle: Ei pysty Ei pysty ;)


    • Ei mytomaaneja palst

      Et pysty Lusiina,asia ymäretty,mutta kuten huomaat valheella on lyhyet jäljet.Liityiky kotikasvatukseesi kova valehteleminen,se on ymärettävää että käytäydyt kuten näin.Olet siis aikuis iän mytomaani.Miksi keksit jutun että lähimäiselläsi olisi syöpä?

      • En pidä sinusta joten en vastaa. Valitsen he joille kerron, sorry, sinä et kuulu heihin.


    • Että kehtaakin,hyi

      Tuota asiaa miäkin ihmettelen,miksi valehtelee ja keksii pahoja sairauksia lähimäisilleen,outo tyyppi tää Lusiina5.No,kotikasvatuksesta varmasti saanut alkunsa.

      • Hyittätä

        Juu, varmaan saanut kotisiemennyksestä alkunsa tää Lusiina, niinkuin kaikki muttkin :)))))))))))))))))))).


    • Satutäti palstalla

      Lusiina paljastui mytomaaniksi,milloin se tuli näin pahaksi,voi hän itse vain kertoa.Ei halua! Jatkuuko sadut?

    • Paljastui valheistaa

      No,miksi Korri-Lusiina ei kerro?

    • Satu Orvokki mytomai

      Mitä se vastais,kun on kerran aloittanut valehtelemisen,ei siitä eroon pääse.Mut tosi härskiä juttua keksi.

      • Rakkaus myrskyää

        Oy sitä suurta viharakkautta..Joku on rakastunut Korri-Lusiinaan. Vihan ja rakkauden raja on niin hämärä...kovin suuret tunteet nyt puhuvat


      • voi voi rakastunutta
        Rakkaus myrskyää kirjoitti:

        Oy sitä suurta viharakkautta..Joku on rakastunut Korri-Lusiinaan. Vihan ja rakkauden raja on niin hämärä...kovin suuret tunteet nyt puhuvat

        Tänne on lähiaikoina kirjoittaneet syöpäpotilaat. Vastailehan heille. Olen suureksi hämmästyksekseni huomannut, ettet vastaa. Rsim Claudia C. Pelkästään Lusiina on tähän mennessä vastannut. Korrista kyllä jaksat jauhaa ja todistella hänen epärehellisyyttään


      • äimänkäkenä
        voi voi rakastunutta kirjoitti:

        Tänne on lähiaikoina kirjoittaneet syöpäpotilaat. Vastailehan heille. Olen suureksi hämmästyksekseni huomannut, ettet vastaa. Rsim Claudia C. Pelkästään Lusiina on tähän mennessä vastannut. Korrista kyllä jaksat jauhaa ja todistella hänen epärehellisyyttään

        Kukas kissan hännän nostaa, jos ei kissa itse :DDDD.


    • Onks kivaa näin?

      Oli paksua pajunköyttä koko tarina lähimäisestä,mitä Next of kin satuili.Jaaritukset jatkuvat.

      Syöpäpotilaita kehoitti menemään toiselle palstalle kirjoittelemaan syövästä ja moni on mennytkin.

      • En usko että valehte

        ai niin,näinhän se nuori haimasyöpää sairastava tyttökin teki,vai tekikö?


    • Prut pruur o pamaus

      Ei tehnyt,hänellä oli paha syöpä,emmekä tiedä miten siinä kävi.

      Käsitääksni palstalla om 2 jotka keksii hupaisia juttui,toisella on ollut rintasyöpä vuosia sitten,eikä saa kirjoitella,kun Sitratorin kauppias sen kielsi.Ja tämä toinen on pahempaa sorttia pieru-mytis,eikä osaa mitenkään selvittää sotkujaan,ne on pierun hajussa kirjoitettu ja savuakin taisi syntyä,kun kunolla päästeli,ja siitä sekosi täysin,totuutta se ei kerro,kun pylly laulaa aavamariaa...

      • Totuus löytyy kaurapuurosta, joko söit?


      • ???????
        lusiina5 kirjoitti:

        Totuus löytyy kaurapuurosta, joko söit?

        Entä itse?


      • koomistakin
        ??????? kirjoitti:

        Entä itse?

        kaikkea täällä kirjoitellaankin. Pierumytis. Mistähän sekin nimi. Onko Lusiina mainostanut laksatiiveja?


      • 7*6
        koomistakin kirjoitti:

        kaikkea täällä kirjoitellaankin. Pierumytis. Mistähän sekin nimi. Onko Lusiina mainostanut laksatiiveja?

        lusiina tykkää paukkujutista,ne on ihanii ,haiskahtaa...


      • Paukku mytiskö?
        koomistakin kirjoitti:

        kaikkea täällä kirjoitellaankin. Pierumytis. Mistähän sekin nimi. Onko Lusiina mainostanut laksatiiveja?

        hmmm,tuntuu siltä että näin on :) Hauska nimi :)


      • eräs meistä/heistä
        Paukku mytiskö? kirjoitti:

        hmmm,tuntuu siltä että näin on :) Hauska nimi :)

        Rumaa herjata suolisto syöpä potilaita.Kun tulee eteen se päivä,että sairaus osuu itselle,niin tämänlaistako tukea silloin haluat?

        Miettii nyt ihan rauhassa ja vastaa sitten,kun on varma,mitä vastaa!


      • Et tiedä mitään
        eräs meistä/heistä kirjoitti:

        Rumaa herjata suolisto syöpä potilaita.Kun tulee eteen se päivä,että sairaus osuu itselle,niin tämänlaistako tukea silloin haluat?

        Miettii nyt ihan rauhassa ja vastaa sitten,kun on varma,mitä vastaa!

        Määritteles nyt ressukka herjaus!


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2780
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      211
      1789
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1492
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1241
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1176
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      237
      1086
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1022
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      963
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      77
      865
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      750
    Aihe