Juoksupyörän koko?

Tiedoton?

Olen ostamassa syyrialaista hamsteria ja sille juoksupyörää. Olemme katsoneet äitini kanssa zooplussan sivuilta karlie wonderlandin juoksupyöriä, ja katselleet keskusteluja. Eli jotkut sanovat että 20cm on sopiva syrkille, toisilla taas on sellanen n. 30cm ja se on kuulemma tosi hyvä. Kokoa ja tilaahan ei tietty koskaan voi olla liikaa, mutta onko sellainen 20cm halkaisija riittävä, ettei hamsun tarvitse juosta selkä liian notkolla?
Vaihtoehtoina on 20 cm ja 29 cm, kumpi parempi?
Tossa linkki:
http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/hakkitarvikkeet/juoksupyorat/178368

18

4512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syrkki18

      Isompi on parempi, mutta eiköhän se käy se pienempikin mutta jos tuntuu ettei hamsteri mielellään siinä juokse niin silloin se on liian pieni, teataamalla se selviää :) Ps. Omalla syrkilläni on juoksupyörä jonka halkaisija on 30 cm

      • hohhoijaaoikeestiny

        Älkää idiootit vastatko, jos ette tiedä. Oikeasti -.- "Testaamalla se selviää": niin, ihan helvetin hyvä idea! Testaa, särkyykö hamsusi selkä tossa koossa! Totea, että taisipa särkyä ja osta sitten uusi hamsu tilalle. -.-

        20 cm ei käy, rikkoo syrkin selän. Pitää olla 30 cm.


      • syrkki18
        hohhoijaaoikeestiny kirjoitti:

        Älkää idiootit vastatko, jos ette tiedä. Oikeasti -.- "Testaamalla se selviää": niin, ihan helvetin hyvä idea! Testaa, särkyykö hamsusi selkä tossa koossa! Totea, että taisipa särkyä ja osta sitten uusi hamsu tilalle. -.-

        20 cm ei käy, rikkoo syrkin selän. Pitää olla 30 cm.

        Kyllä hamsteri itse tajuaa jos pyörä ei sille sovi. Mun hamsterilla oli ennen isoa pyörää pieni ja en nähnyt sen juoksevan siinä, ei se tahalteen selkäänsä riko, eihän sitä nyt tietenkään kukaan pakota juoksemaan! Yhden ainoan kerran se kävi siinä niin ei sen selkä paskaksi nyt yhdestä parin sekunnin juoksusta mene, hamsut on fiksuja ja omistaja on fiksu jos tajuaa että hamsteri ei pidä epäsopivasta pyörästä -.-" kyllä mun hamsteri vaan vielä on elossa siitä huolimatta..


      • voipientäpoloista
        syrkki18 kirjoitti:

        Kyllä hamsteri itse tajuaa jos pyörä ei sille sovi. Mun hamsterilla oli ennen isoa pyörää pieni ja en nähnyt sen juoksevan siinä, ei se tahalteen selkäänsä riko, eihän sitä nyt tietenkään kukaan pakota juoksemaan! Yhden ainoan kerran se kävi siinä niin ei sen selkä paskaksi nyt yhdestä parin sekunnin juoksusta mene, hamsut on fiksuja ja omistaja on fiksu jos tajuaa että hamsteri ei pidä epäsopivasta pyörästä -.-" kyllä mun hamsteri vaan vielä on elossa siitä huolimatta..

        Eih. Tähän maailman suurin naamapalmu.

        Hamsteri EI OLE FIKSU. Se ei todellakaan tajua mistään mitään, se tekee asioita, eikä osaa sen koommin niitä ajatella. Se juoksee pyörässä, jos sitä huvittaa ja se onnistuu. Se syö ruokaa, jota omistaja sille antaa, eikä valikoi sille itselleen sopivaa ruokavaliota annetuista vaihtoehdoista. Älä väitä vastaan, kyselepä asiaa vaikka ihan viralliselta foorumilta asiantuntijapuolelta (linkki alla), niin saat saman vastauksen.

        Kysy
        1. Tajuaako hamsteri itse, että juoksupyörä on sille liian pieni?
        2. Haittaako, jos hamsterille ostaa liian pienen pyörän kokeiltavaksi?
        3. Onko hamsteri viisas eläin?

        Saa vastaukset

        1. Ei
        2. Haittaa
        3. Ei ole

        http://www.hamsteriyhdistys.fi/foorumi/index.php?board=37.0

        Jos et kysy tuolta, sinun on turha enää vängätä vastaan ja minä en vänkää vastaan, koska olet vain yhtä typerä omistaja kuin hamsterikin on (älykkyydessä).


      • syrkki18
        voipientäpoloista kirjoitti:

        Eih. Tähän maailman suurin naamapalmu.

        Hamsteri EI OLE FIKSU. Se ei todellakaan tajua mistään mitään, se tekee asioita, eikä osaa sen koommin niitä ajatella. Se juoksee pyörässä, jos sitä huvittaa ja se onnistuu. Se syö ruokaa, jota omistaja sille antaa, eikä valikoi sille itselleen sopivaa ruokavaliota annetuista vaihtoehdoista. Älä väitä vastaan, kyselepä asiaa vaikka ihan viralliselta foorumilta asiantuntijapuolelta (linkki alla), niin saat saman vastauksen.

        Kysy
        1. Tajuaako hamsteri itse, että juoksupyörä on sille liian pieni?
        2. Haittaako, jos hamsterille ostaa liian pienen pyörän kokeiltavaksi?
        3. Onko hamsteri viisas eläin?

        Saa vastaukset

        1. Ei
        2. Haittaa
        3. Ei ole

        http://www.hamsteriyhdistys.fi/foorumi/index.php?board=37.0

        Jos et kysy tuolta, sinun on turha enää vängätä vastaan ja minä en vänkää vastaan, koska olet vain yhtä typerä omistaja kuin hamsterikin on (älykkyydessä).

        Ymmärrän mutta olen vain jostain lukenut että hamsterit ovat fiksuja. Olet oikeassa, mulla oli vaan sama tilanne kun ei20cm:n kanssa. En tullut tänne kinastelemaan, en ehkä ole yhtä fiksu kuin sinä mutta kyllä nyt sen ymmärrän että hamsterilla ei saa olla liian pientä juoksupyörää.


      • Hamutin

        Riippuu paljon onko hamsterisi iso vai pieni syyrialainen. Pienemmille saattaa se 20cm riittää mutta isommille se 29cm ois paras


      • Anonyymi
        hohhoijaaoikeestiny kirjoitti:

        Älkää idiootit vastatko, jos ette tiedä. Oikeasti -.- "Testaamalla se selviää": niin, ihan helvetin hyvä idea! Testaa, särkyykö hamsusi selkä tossa koossa! Totea, että taisipa särkyä ja osta sitten uusi hamsu tilalle. -.-

        20 cm ei käy, rikkoo syrkin selän. Pitää olla 30 cm.

        28cm??


    • ei 20cm

      20cm juoksupyörä on liian pieni. omalla syrkilläni oli aluksi sellanen, mutta ei mahtunut juoksemaan ollenkaan, joten ostin 30 cm juoksarin ja se on ollut todella hyvä !

    • ei enää niin tiedoto

      Kiitos kaikille vastanneille!

    • joku random

      Tuleeko muuten puisesta juoksupyörästä paljon ääntä ??? :: ))))

      • Juoksari

        Puiset ovat niitä juuri joista ei pitäisi tulla ääntä, sen puolesta siis hyviä. Mutta moni hamsteri saattaa pissiä juoksupyöräänkin ja siksi puinen ei näille hamstereille ole hyvä jotka pissivät minne sattuu.

        Muuten kyllä paras valinta! :)


    • joku random

      Okei kiitti ku vastasit ku tilasin omalle syrkilleni puisen hyvän joksupyörän joka on 29cm ja uuden wc koska tällä hetkellä keraaminen kippo josta se pissii yli laidan XD eli ei pissi ympäri häkkiä tai juoksy pyörän päälle tai siis en ainakaan uskoisi että pissiii..... :DDD

    • kokenutkohtalon

      Meillä syrkillä on n. 35 cm kokonen ja roboilla 25 cm

      • Anonyymi

        Hei kokenutkohtalon mistä olet ostanut 25 halkaisian juoksupyörän tai mistä niitä ylipäätään saa???


    • Anonyymi

      Hei mä vaan ajattelin kysyä et kumman ostit vaik tosta sun on joku 10 vuotta jo aikaa

      • Anonyymi

        Osta se isompi.


    • Anonyymi

      Itse olen hankkimassa syrkkiä mutta en tiedä minkä mittainen juoksupyörä olisi sopiva. Kiitos vastaajille

      • Anonyymi

        Vielä olisi yksi kysymys juoksupyörään.
        Kuinka usein juoksupyörä pitäisi pestä jos hamsteri pissaa/tekee tarpeensa sinne.
        Itsellä on nyt talvikko joka käy hiekka kylvyssä ja sen jälkeen menee juoksupyörään ja ravistelee sinne hiekat turkista joten juoksupyörä on lähes koko ajan likainen. Kiitos auttajille⭐️


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe