Hei
Olen asunut monta vuotta ulkomailla, jossa haluaisin jatkaa asumista. Olen jäämässä työttömäksi ja ajattelin ilmoittautua Suomeen työttömäksi. Onko muita joilla tästä kokemuksia? Lähinnä, miten usein työkkärissä tulee vierailla henk.koht? Ymmärrän, että pitäisi olla valmius vastaanottaa töitä Suomessa, mutta ennenkuin löydän taas töitä täältä ulkomailta haluaisinkin ilmoittautua vain tukien takia.
Suomen työttömyysturvaan kuuluminen
3
240
Vastaukset
- kdhgieosöh
Ei tuo onnistu.
Sinun on oltava Suomessa kirjoilla ja asuttava siellä, tietenkin.
Sinä haet työttömyysavustusta siitä maasta, missä asut ja maksat verosi. - jantslkjlkjl
Nuttura löysemmälle kdhgieosöh, eihän ap sitä kysynyt.
Valitettavasti minulla ei ole henkkoht. kokemusta, mutta työttömyysturvalakia ollaan muuttamassa ulkomaan matkan osalta, koska ulkomailla olo ei estä työmarkkinoilla olemista. Nytkin, jos matka (oleskelu?) voidaan perustella työhaastattelulla, tai muihin työllistymiseen liittyvillä seikoilla tai vapaaehtoistyöllä ulkomalla saa olla yli tuon 6 pv. En näin äkkiseltään löytänyt tietoa koska jo tätä hyväksyttyä lakia aletaan soveltamaan mutta lisätietoja
http://217.71.145.20/TRIPviewer/show.asp?tunniste=HE 111/2011&base=erhe&palvelin=www.eduskunta.fi&f=WORD
http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/ev_18_2012_p.shtmlKysyjän tilanne ”Olen asunut monta vuotta ulkomailla, jossa haluaisin jatkaa asumista. Olen jäämässä työttömäksi ja ajattelin ilmoittautua Suomeen työttömäksi” ja tahtotila ”Ymmärrän, että pitäisi olla valmius vastaanottaa töitä Suomessa, mutta ennenkuin löydän taas töitä täältä ulkomailta haluaisinkin ilmoittautua vain tukien takia.” ovat kovin kaukana jantslkjlkjl:n hyväntahtoisista tulkintayrityksistä. Lakia tuskin olla muuttamassa niin radikaalisti, että se sallisi henkilön asua pysyvästi (”monta vuotta”) ulkomailla ja työttömäksi jäädessään nauttia Suomen työttömyysturvasta. Te Suomessa asuvat veronmaksajat, olisiko tämä teidän mielestä eettisesti ja moraalisesti oikein? Kunka moni maa sallii vastaavan käytännön?
Tällä hetkellä Kela katkaisee pääsäntöisesti viimeistään vuoden kuluttua suomalaisen sosiaaliturvan ulkomaille muuttaneelta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi305043Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan2604907Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä524417Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"
Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos672405Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon
Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt461838Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu241781Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont181759Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi771704Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!
Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva131462- 1061440