Mistä OS X Leopard ?

Kottarainen pöntössä

Viimeinen OS X versio Power Macille on Leopard. Mistä tällaisen saisi kohtuu hintaan ?

11

1271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parempiakin kirjoituskoneita löytyy. Tuolla kun ei ole nettiin mitään asiaa.

      • ei vaan toimii

        Kannattaa siis hakea turvapäivitys toisella koneella ja asentaa se sitten muistitikulta Leopard-koneeseen, ja vasta sitten päivityksen jälkeen verkkoon?


      • ei vaan toimii kirjoitti:

        Kannattaa siis hakea turvapäivitys toisella koneella ja asentaa se sitten muistitikulta Leopard-koneeseen, ja vasta sitten päivityksen jälkeen verkkoon?

        Ei kun sitä Leopardia ei enää tulisi kytkeä verkkoon ollenkaan. Siitä kun ei pahemmin enää turva-aukkoja korjata. Osta uusi tietokone siis, ja jos ostat Applen niin sitten toimit kuten Apple on suunnitellut.


    • 1stMacFinn

      Hopeisen omenan kauppapalstalla niitä joskus liikkuu. Ja varmaan ihan kohtuu hintaan.

      Mutta eikö jo olis aika uusia se PowerMac? Meinaan kun viimeinen tehtiin joskus loppuvuodesta 2006?

      Vaikka jos se toimii, mikäs siinä. Siihenhän ei edes tuo viimeisin Java-ongelma tarttunut.

      • ei vaan toimii

        "Siihenhän ei edes tuo viimeisin Java-ongelma tarttunut."

        Onkos tähän jokin tekninen peruste? Intel-Leopardillehan tuli korjaustyökalu, mutta PowerPC-Leopardille ei.


      • 1stMacFinn
        ei vaan toimii kirjoitti:

        "Siihenhän ei edes tuo viimeisin Java-ongelma tarttunut."

        Onkos tähän jokin tekninen peruste? Intel-Leopardillehan tuli korjaustyökalu, mutta PowerPC-Leopardille ei.

        PPC-prossu vaatii omat ohjelmansa, Inteliä varten tehdyt versiot ei toimi. Ja tuon Java-ongelman tekijät oli laiskoja tai osaamattomia ja tekivät vain intel-version.


    • Buahhahhahahahahah

      Pritebayssä on kuulemma halpoooo
      Ainakin Ubuntun voi ladata seilt' ihhan ilmateeks...
      näytti siellä olevan noitakin...

      jos nyt joku tollasen paskaohjelman haluaa omanassaan pitää..

    • nykyinenvanhakäyttäjä

      Jokin BSD -järjestelmä sisään (esim. OpenBSD) ja homma jatkuu vielä vuosia PPC-prosessoreilla varustetuissa koneissa. Mihin Mac OS X -järjestelmää tarvitaan, kun on vakaampi ja tietoturvallisempi järjestelmä saatavana.

      • todellakinvanha

        Luulen että 6vuodessa tämä ongelma on jo ratkaistu.


    • adudaas

      Osaako joku sanoa miksi palautustoimintoon ei pääse käynnistyksen yhteydessä. Käynnistän koneen uudelleen ja painan komento r, mutta kone vain kirjautuu automaattisesti sisään. Kone on vanha PowerBook G4, jossa 10.5.8 (Leopard) käyttöjärjestelmä. Pitäisi saada kovalevy tyhjäksi ja uusi puhdas asennus (Leopard) sisään.

      • adudaas

        Näköjään tuossa Leopardissa ei ole ollenkaan tuota palautustoimintoa. Pitää keksiä joku toinen tapa tyhjentää kone ja asentaa käyttöjärjestelmä uudelleen. Leopardin asennuslevy kyllä löytyy, mutta menee hankalaksi, kun Superdrive on rikki.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      694
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      621
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      620
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      547
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe