Hei,
Minun toinen poika on noin 4,5v. hänen puheensa on melkoisen epäselvää ajoittain. Osaa hienosti sanoa lauseita, kysymyksiä tehdä - pitkiäkin. Mutta kun alkaa kertoa tarinaa, innostuu niin ettei lauseista saa mitään selkoa - tai oikeastaan ei tarinastakaan. Tarinat ovat valtaisia- hyvä mielikuvitus on, mutta ei oikein osaa niitä kertoa - sanat menee sekaisin ja äänteet unohtuu.
Nyt pelkoa ettei vain ois dyspraksia yms. vanhempi poikani tuon ikäisenä kertoi tarinat sekoilematta..
4,5v puhe epäselvää
äit
1
270
Vastaukset
- 5v pojan äiti
sama juttu täällä, 5v poika. puhuu kovasti, mutta tietyt kirjaimet epäselviä. lyhyistälauseista saa selvän, mutta kun innostuu ja ja alkaa nopeaa selvittään pidempää juttua, niin ei mitään tolkkua.
Kerran viikossa päiväkodin puheopetusta, ei muuta....
ois kiva kuulla onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia ja miten puhe selkiytynyt?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069