Pienen koiran nostaminen syliin uhkaavassa tilanteessa ?

???

Mitä mieltä olette pienen koiran ( 5kg ) syliin nostamisesta jos on syntynyt tappelu ja vastassa on rotikka. Koiralleni kävi näin ja nostin vaistomaisesti koiran syliin heti kun vain sen käsiin sain. Sen jälkeen rotikka hyppi minua vasten ja yritti purra koiraani--> tuloksena se puri mua olkapäähän. Omistaja ei juurikaan mitään tehnyt ennen kun huusin ottamaan koiransa kiinni. Sanoi vielä ettei saisi nostaa pientä koiraa syliin tuollaisessa tilanteessa koska se vaan innostaa enemmän, minkä kyllä ymmärrän. Mutta siihenkö tapettavaksi se olis pitäny jättää ?!!!

Joo ja tietty moni ajattelee et miks oot samaa aikaa isojen koirien kanssa ku oma koira on noi pieni. Se olikin kokeilu ja jäi kyllä viimeseksi ainakin rotikoiden kanssa. Enkä sano että rotikat on pahoja, ei ole. Perheessä meillä oli niitä joskus 3. Tosin tottelivat paremmin.

Ne kylläkin leikki ihan nätisti pidemmän aikaa ennen ku rotikalla sitten joku kilahti ja lähti jahtaamaan jonka jälkeen puri.

44

2247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+7

      Ei pikkukoiraa syliin . Todenäköisesti tuossa tilanteessa ei oli känynyt mitenkään jos et olisi koiraasi syliin nostanut . Kannattaa pysyä siellä pikkukoirien puolella ihan suosiolla .

    • gäg

      Hei pakko kysyä mutta missäpäin asustat? Oman koirani päälle kävi myös rotikka puistossa vaikka ensin rotikka oli nätisti ja yhtäkkiä sillä vain "napsahti" ja hampaat koirani kyljestä läpi. Itse olen myös joutunu "torumaan" puistolaisia kun ottavat pienen koiransa syliin. Ja puistoonhan ei saa vihaisia koiria tuoda joten en usko että nyt ihan tapettavaksi asti olisi koirasi joutunut. Mutta tässä taas voidaan miettiä kannattaako pienten mennä puistoon kun siellä on isoja koiria ja toistepäin. Jos siis on tälläinen puisto missä ei erikseen ole isojen ja pienten puolia.

    • Joobax

      Astu rotikan eteen ja blokkaa sen pääsy pikkukoiran tykö. Tehokkaampaa ja turvallisempaa kuin pikkukoiran nostaminen syliin (se tosiaan kiihdyttää), mutta eteenmeno vaatii pokkaa ja auktoriteettia ihmiseltä.. Riippuu taas niin tilanteesta. Jotenkin kuulostaa, ettei rotikka kuitenkaan purrut lujaa? Ja olit kuitenkin siellä tilanteessa itse sisällä? Oliko se nyt kumminkaan tappelu Jotkut koirat pörisee kovastikin leikkiessään. Miksi et ennemmin ottanut rotikkaa kaulapannasta?

    • Joobax

      Vielä herää kysymys, että jos kerran olit kokeilemassa siellä, miten pieni käyttäytyy ison kanssa, niin miksi ihmeessä et pitänyt rotikan omistajan huomiota koirissa? Tää tarina kuulostaa taas tosi oudolta. Missä se rotikan omistaja sitten oikeen pällisteli kun ei koiraansa seuraa?

    • 13+20

      Mä kyl nostaisin syliin, todellakin, sanokaa mitä sanotte. Mieluummin ottaisin sen ison koiran itteeni kiinni kuin koiraan. Mä nyt sentään kestän sen puraisun, pieni koira välttämättä ei.

      http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/103545-rottweiler-raateli-pikku-tahvon-kuoliaaksi

      Piittaamaton omistaja on potentiaalinen sekopää, en todellakaan ottais riskiä. Tää Tahvo-koira surettaa mua vieläkin :(

      En kyl oikeesti edes mene koirapuistoihin, kun ei muihiin koiranomistajiin voi luottaa.

      • voi elämän kevät

        En mene minäkään , omistan rottweilerin ja en jaksa katsella pellossa elävien , kouluttamattomien , räkyttävien pikku piskien murinaa , ärinää ja tappeluun haastamista.

        Pysyn visusti poissa


      • 13+20
        voi elämän kevät kirjoitti:

        En mene minäkään , omistan rottweilerin ja en jaksa katsella pellossa elävien , kouluttamattomien , räkyttävien pikku piskien murinaa , ärinää ja tappeluun haastamista.

        Pysyn visusti poissa

        Huh, toivottavasti et ole yhtä aggressiivinen, kun olet koirasi kanssa liikenteessä.

        Jos et itse joudu pelkäämään koirasi terveyden puolesta, niin et varmaankaan voi tajuta asiasta mitään. On kouluttamattomia ja rasittavia pikkukoiria, mutta ainakaan ne eivät kykene teurastamaan sinun lemmikkiäsi, vaikka miten napsahtaisivat.

        On myös aggressiivisia ja aivottomia ihmisiä, jotka jostain kumman syysä valitsevat omaan "elämäntapaansa" helposti sopeutuvan rodun. Noitahan näkee välillä.


      • voi elämän kevät
        13+20 kirjoitti:

        Huh, toivottavasti et ole yhtä aggressiivinen, kun olet koirasi kanssa liikenteessä.

        Jos et itse joudu pelkäämään koirasi terveyden puolesta, niin et varmaankaan voi tajuta asiasta mitään. On kouluttamattomia ja rasittavia pikkukoiria, mutta ainakaan ne eivät kykene teurastamaan sinun lemmikkiäsi, vaikka miten napsahtaisivat.

        On myös aggressiivisia ja aivottomia ihmisiä, jotka jostain kumman syysä valitsevat omaan "elämäntapaansa" helposti sopeutuvan rodun. Noitahan näkee välillä.

        Agressiivinen ?

        nimenomaan pelkään koirani terveyden , henkisen puolesta. siksi en työnnäkään sitä enää sekopäisten pikkupiskien sekaan .

        Tekstisi on muuten aika typerää ; teurastamisesta puhuminen on lapsellista.

        Lukeudut ilmeisesti mainitsemiisi aivottomiin.


      • ngjjhhhkhkkkk
        voi elämän kevät kirjoitti:

        Agressiivinen ?

        nimenomaan pelkään koirani terveyden , henkisen puolesta. siksi en työnnäkään sitä enää sekopäisten pikkupiskien sekaan .

        Tekstisi on muuten aika typerää ; teurastamisesta puhuminen on lapsellista.

        Lukeudut ilmeisesti mainitsemiisi aivottomiin.

        Jaaha tuttu tapaus "voi elämän kevät" provoilee taas eikä eka kerta.

        En haluaisi teitä tavata todellakaan koirapuistossa tuolla asenteella. :(
        Ei ihme että rotikat saa huonon maineen kun omistajat tuollaisia. Suruksi laittaa.


      • repe40
        voi elämän kevät kirjoitti:

        En mene minäkään , omistan rottweilerin ja en jaksa katsella pellossa elävien , kouluttamattomien , räkyttävien pikku piskien murinaa , ärinää ja tappeluun haastamista.

        Pysyn visusti poissa

        Pysy vaan parmpi kaikille. ;)

        Sinne ei tarvita machoilijoita ja aggressiivisia koiria!!


      • voi elämän kevät
        repe40 kirjoitti:

        Pysy vaan parmpi kaikille. ;)

        Sinne ei tarvita machoilijoita ja aggressiivisia koiria!!

        Koirani on kaukana agressiivisesta , kuin myös minä machosta.

        Tuskinpa sanoisit tuota minulle suoraan ..jos törmäisimme puistossa.

        Luultavammin juoksisit koira kainalossasi kirkuen karkuun kun näkisit minut tulevan "tappajakoirani" kanssa puistoon.
        Kannattaisi hiukan tutustua rotuun paremmin ennenkuin luo mitään ennakkoluuloja :)


      • repe40
        voi elämän kevät kirjoitti:

        Koirani on kaukana agressiivisesta , kuin myös minä machosta.

        Tuskinpa sanoisit tuota minulle suoraan ..jos törmäisimme puistossa.

        Luultavammin juoksisit koira kainalossasi kirkuen karkuun kun näkisit minut tulevan "tappajakoirani" kanssa puistoon.
        Kannattaisi hiukan tutustua rotuun paremmin ennenkuin luo mitään ennakkoluuloja :)

        "Koirani on kaukana agressiivisesta , kuin myös minä machosta."

        Kyse onkin aina siitä hihnan toisessa päässä olevasta henkilöstä ei niinkään koirasta ja sinuun ja sinun taitoihisi en luottaisi sillä asenne sinulla äärettömän huono mikä on tullut täällää monesti ilmi, ikävä kyllä.

        En jaksa kyllä kantaa omaani kainalossa painaa sen verran saati juosta mutta huonoja kokemuksia en sille anna. ;)


      • voi elämän kevät
        repe40 kirjoitti:

        "Koirani on kaukana agressiivisesta , kuin myös minä machosta."

        Kyse onkin aina siitä hihnan toisessa päässä olevasta henkilöstä ei niinkään koirasta ja sinuun ja sinun taitoihisi en luottaisi sillä asenne sinulla äärettömän huono mikä on tullut täällää monesti ilmi, ikävä kyllä.

        En jaksa kyllä kantaa omaani kainalossa painaa sen verran saati juosta mutta huonoja kokemuksia en sille anna. ;)

        Tämä on on siitä erikoinen keskustelupalsta kun kaikenmaailman Repet louskuttavat leukojaan .

        Kyse onkin siitä hihnan toisessa päässä olevasta ja tuommoisen reppanan taitoihin en luottaisi pätkääkään-
        hommaa itsellesi lelukoira niin ei tarvitse täällä päteä


      • repe40
        voi elämän kevät kirjoitti:

        Tämä on on siitä erikoinen keskustelupalsta kun kaikenmaailman Repet louskuttavat leukojaan .

        Kyse onkin siitä hihnan toisessa päässä olevasta ja tuommoisen reppanan taitoihin en luottaisi pätkääkään-
        hommaa itsellesi lelukoira niin ei tarvitse täällä päteä

        niin sinähän se olet totuuden torvi ja muut vain louskuttaa leukoja ;)

        Ehkä sinulla olisi muutoksen paikka. :)


    • pistää vihaksi

      Itse tekisin varmasti noin, eli nostaisin syliin jos omistaisin pikkukoiran. Itselläni on n. 25kg seropi-uros, ja sitä ei syliin kauheasti nostella. Toki se kiihdyttää toista koiraa, mutta itse kuitenkin kestäisin sen kivun, toisinkuin pikkukoira.

      Mietin edelleen miten aivottomia ihmiset oikein olevat jos eivät tajua olla poissa koirapuistoista jos heidän koiransa ei ole hallinnassa. Kyllä koiran pitää totella oli tilanne mikä tahansa, ja päällekäyvä ei saa todellakaan olla !

      KÄYTTÄKÄÄ AIVOJANNE - näin teette muille puistoilijoille palveluksen, eikä näitä tappelu, agressiiviisia tapahtumia tarvitse lukea lehdissä, eikä varsinkaan suomi24 keskusteluissa.

    • gggfjggjjgjjjjjjj

      Jos tosiaan rotikka jo käy kimppuun niin toki sitä suojelee koiraansa parhaan mukaan kuin vain katsoisi viedessä!!!

      Muuten ei hyvä nostaa syliin.

      Itse en enään mene samaan aikaan jos puistossa rotikoita(huonoja kokemuksia) tai laumanvartijoita tai muuten niiden omistajat machoja.

      Olkaa varovaisia.

      Ja vielä lisäys omani aina tulleet hyvin toimeen muiden kanssa mutta riskiä en ota jos en kunnolla toisia omistajia ja heidän tapaansa sosiaalistaa koiraansa tunne tai koirat liian rajuja ja joita ei komenneta laisinkaan. Näitä on paljon isojen koirien omistajissa sillä heidän koirat ei ole altavastaajia jos pieniä laumassa. :(
      Isojenkin koirien kanssa päästän mutta vain jos tunnen porukat ja luotettaviksi todennut en muuten. Kavereina ollut bullmastiffia jms. mutta siis tunnen ne.

      • gggfjggjjgjjjjjjj

        heh kirjoituspaholainen siis vieressä ei viedessä ellei sitten rotikka vie sitä pikkuressua. ;)


      • voi elämän kevät

        "koirat liian rajuja ja joita ei komenneta laisinkaan. Näitä on paljon isojen koirien omistajissa sillä heidän koirat ei ole altavastaajia jos pieniä laumassa."

        hmmmm..mielestäni juuri toistepäin , pienten koirien omistajat laiminlyövät kouluttamisen , kun kokevat että tuon kirpun nappaa vaikka taskuun jos alkaa pärisemään /uhoilemaan.

        Ison koiran omistajalla (itselläni rottweiler ) ei ole varaa suhtautua koiransa kasvattamiseen välinpitämättömästi.

        yleistäminen on kyllä pahasta , myönnän itsekin syyllistyväni siihen.
        On vain aikoinaan tullut eniten huonoja kokemuksia koirapoistossa juuri pienistä koirista.
        Terrierit kaikkein pahimpia , muutamaan otteeseeen roikkunut semmoinen koirani kurkku nahassa kiinni


      • voihantalvenpöljä
        voi elämän kevät kirjoitti:

        "koirat liian rajuja ja joita ei komenneta laisinkaan. Näitä on paljon isojen koirien omistajissa sillä heidän koirat ei ole altavastaajia jos pieniä laumassa."

        hmmmm..mielestäni juuri toistepäin , pienten koirien omistajat laiminlyövät kouluttamisen , kun kokevat että tuon kirpun nappaa vaikka taskuun jos alkaa pärisemään /uhoilemaan.

        Ison koiran omistajalla (itselläni rottweiler ) ei ole varaa suhtautua koiransa kasvattamiseen välinpitämättömästi.

        yleistäminen on kyllä pahasta , myönnän itsekin syyllistyväni siihen.
        On vain aikoinaan tullut eniten huonoja kokemuksia koirapoistossa juuri pienistä koirista.
        Terrierit kaikkein pahimpia , muutamaan otteeseeen roikkunut semmoinen koirani kurkku nahassa kiinni

        Heh juu joskus sanoit että tuo terrieri oli puolivuotias pentu joka roikkui. Just joo. Satutäti. ;)


      • dfdgfhfgjgj
        voi elämän kevät kirjoitti:

        "koirat liian rajuja ja joita ei komenneta laisinkaan. Näitä on paljon isojen koirien omistajissa sillä heidän koirat ei ole altavastaajia jos pieniä laumassa."

        hmmmm..mielestäni juuri toistepäin , pienten koirien omistajat laiminlyövät kouluttamisen , kun kokevat että tuon kirpun nappaa vaikka taskuun jos alkaa pärisemään /uhoilemaan.

        Ison koiran omistajalla (itselläni rottweiler ) ei ole varaa suhtautua koiransa kasvattamiseen välinpitämättömästi.

        yleistäminen on kyllä pahasta , myönnän itsekin syyllistyväni siihen.
        On vain aikoinaan tullut eniten huonoja kokemuksia koirapoistossa juuri pienistä koirista.
        Terrierit kaikkein pahimpia , muutamaan otteeseeen roikkunut semmoinen koirani kurkku nahassa kiinni

        Ikävä kyllä aina kun olen ollut koirapuistoissa niin juuri isoimmat ovat olleet kouluttamattomia ja heillä usein vielä macholinjan rodut.
        Johtuu varmaan tosiaan siitä että oma koira ei ole vaarassa jos tappeluun menee ja jonka usein juuri heidän koiransa aloittaa.

        Ikäviä kokemuksia rotikoista koirapuistoissa, samoin schäfereistä, laumanvartijoista etc..

        Nykyään en mene jos tiettyjä rotuja.

        Pienet eri asia ja niissä ei ole ollut tappelijoita ja usein omistajat huolehtineet koiristaan. Pohjaan omaan kokemukseeni. Ja omaan sekä ison että pienen. Ison kanssa on aina helpompaa kun ei ole altavastaaja mutta pienelle käy huonosti heti jos kouluttamaton hallitsematon iso vastassa.


      • voi elämän kevät
        voihantalvenpöljä kirjoitti:

        Heh juu joskus sanoit että tuo terrieri oli puolivuotias pentu joka roikkui. Just joo. Satutäti. ;)

        Ei vaan oma koirani oli tuolloin puolivuotias.


      • voihantalvenpöljä
        voi elämän kevät kirjoitti:

        Ei vaan oma koirani oli tuolloin puolivuotias.

        Ai nyt sitten käänsit jutun just joo. ;)


      • voi elämän kevät
        voihantalvenpöljä kirjoitti:

        Ai nyt sitten käänsit jutun just joo. ;)

        Kuules pöljä , tätä eipäsjuupasta voisi jatkaa vaikka kuinka kauan..mutta suosittelisin opettelemaan lukemaan ja sisäistämään lukemansa ; koirani oli tuolloin puolivuotias ei koirani kaulassa roikkunut tuntematon jackrusselin terrieri jonka ikää en kysynyt.


      • fghhjhgkhkhkh
        voi elämän kevät kirjoitti:

        Kuules pöljä , tätä eipäsjuupasta voisi jatkaa vaikka kuinka kauan..mutta suosittelisin opettelemaan lukemaan ja sisäistämään lukemansa ; koirani oli tuolloin puolivuotias ei koirani kaulassa roikkunut tuntematon jackrusselin terrieri jonka ikää en kysynyt.

        Kummallista miten asiat kääntyy aina kotiinpäin. ;)


      • voi elämän kevät
        fghhjhgkhkhkh kirjoitti:

        Kummallista miten asiat kääntyy aina kotiinpäin. ;)

        Kummallista miten aina löytyy vänkyttäviä tampioita :)))
        Mikäs sinunkin ongelmasi on kun ei tieto meinaa millään upota ..tyhmä ?


      • hghjhjgjgjjhjh
        voi elämän kevät kirjoitti:

        Kummallista miten aina löytyy vänkyttäviä tampioita :)))
        Mikäs sinunkin ongelmasi on kun ei tieto meinaa millään upota ..tyhmä ?

        Sanoo vängääjä ;)
        ja aina kun sinulta loppuu resurssit niin sana tampio ja tyhmä tulee kehiin. Kasva aikuiseksi :)


      • voi elämän kevät
        hghjhjgjgjjhjh kirjoitti:

        Sanoo vängääjä ;)
        ja aina kun sinulta loppuu resurssit niin sana tampio ja tyhmä tulee kehiin. Kasva aikuiseksi :)

        Tampio on vain niin osuva sana kuvaamaan sinunlaisia räksyttäjiä..joutuuko ihan oikeassakin elämässä vääntämään asioita rautalankamallin...et ymmärrä lukemaassi , vänkytät ihmisille , oletko työyhteisön riidanhaastaja ?

        Myönnertään , mun ongelmani on saada sinunlaisesi tampiot ymmärtämään mitä on kirjoitettu / sanottu.


      • hghjhjgjgjjhjh
        voi elämän kevät kirjoitti:

        Tampio on vain niin osuva sana kuvaamaan sinunlaisia räksyttäjiä..joutuuko ihan oikeassakin elämässä vääntämään asioita rautalankamallin...et ymmärrä lukemaassi , vänkytät ihmisille , oletko työyhteisön riidanhaastaja ?

        Myönnertään , mun ongelmani on saada sinunlaisesi tampiot ymmärtämään mitä on kirjoitettu / sanottu.

        Voi kuule sellainen olet ihan itse siis TAMPIO. Ja todisteet löytyy ihan sanomisistasi/vängäämisestäsi. :)

        Aikas huvittavaa hyvä veto työpaikan riidanhaastaja.. ;)
        Kummallista vain se olet sinä aina joka alat haukkumaan muita kun asiat ei mene niinkuin haluat. Kasva tosiaan aikuiseksi ja jos joku sinulle työpaikalla haastaa riitaa niin ymmärrän kyllä häntä. :))


      • voi elämän kevät
        hghjhjgjgjjhjh kirjoitti:

        Voi kuule sellainen olet ihan itse siis TAMPIO. Ja todisteet löytyy ihan sanomisistasi/vängäämisestäsi. :)

        Aikas huvittavaa hyvä veto työpaikan riidanhaastaja.. ;)
        Kummallista vain se olet sinä aina joka alat haukkumaan muita kun asiat ei mene niinkuin haluat. Kasva tosiaan aikuiseksi ja jos joku sinulle työpaikalla haastaa riitaa niin ymmärrän kyllä häntä. :))

        0vatko nämä kaikki omituisella kirjainhässäkällä kirjoitetut viestit kirjoittamiasi ?

        aika omituisesti vääntelet asoita , et oikein näytä ymmärtävän mitä toiset kirjoittavat , vääntelet asoita , värität ja lisäät omia olettamuksiasi ...keskittymishäiriö ? ..noitten muitten luettelemieni lisäksi.


      • hghjhjgjgjjhjh
        voi elämän kevät kirjoitti:

        0vatko nämä kaikki omituisella kirjainhässäkällä kirjoitetut viestit kirjoittamiasi ?

        aika omituisesti vääntelet asoita , et oikein näytä ymmärtävän mitä toiset kirjoittavat , vääntelet asoita , värität ja lisäät omia olettamuksiasi ...keskittymishäiriö ? ..noitten muitten luettelemieni lisäksi.

        heh ja sinun on pakko sanoa se viimeinen sana..;)

        Huvittavaa. Keksitkö vielä jotain ? :)


      • voi elämän kevät
        hghjhjgjgjjhjh kirjoitti:

        heh ja sinun on pakko sanoa se viimeinen sana..;)

        Huvittavaa. Keksitkö vielä jotain ? :)

        Aiheeseen liittyen ..olin vastoin lupaustani pysyä poissa puistossa käymässä siellä.

        oli mukava katsella kun hyvin sosiaalistettu rottweilerini ( kohta 2 vuotta täyttävä ) leikki 4 kuukautta vanhan airlandin terrierin kanssa.

        Pikkukaveri roikkui koirani korvissa , koirani kierähti selälleen jotta pentu pääsi hyppimään ja riehumaan rottweilerini päälle.

        Lopeta Rottweileri vihan lietsonta , et ilmeisestikään tunne rotua tarpeeksi jotta olisi varaa syvälliseen analyysiin kyseisestä rodusta , ...Tampio ::::))))


    • 17+12=29

      Minua vituttaa suuresti ihmiset jotka tuovat pikkukoirat isojen puolelle.. Sitten tulee poru, kun isommat koirat leikkii rajummin tai riistavietissään yms. karkaavat ihan päälle asti.

      Omassa kaupungissani on 2-3 koirapuistoa ja kaikki koirani ovat isoja. Käymme isoille koirille tarkoitetussa puistossa, niin eiköhän sinne aina niitä chihun kokoisia koiria tule.. Sitten porataan kun iso koira juoksee yli, tai ihan vaan leikkii.

      Ne isojen ja pienten puolet ja puistot on ihan tarkoituksellisesti niin, jos kuitenkin haluaa tuoda pikkuisen isojen pariin, niin sitten on ihan turha porata, jos jotain sattuu. En minäkään vie ISOJA koiriani pienten puistoon, vaikka se tuossa lähempänä olisi.. Talsin kiltisti sinne minne kuuluukin.

      Ja ÄLKÄÄ nostako niitä koiria SYLIIN. Jos tulee tilanne, että oma koira on tilanteessa jossa aloittajakin oli, niin blokatkaa se koira.. ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ NOSTAKO SYLIIN.

      • fghjhjjkhkjk

        on myös yhteispuistoja!!

        Etkö kykene kouluttamaan koiraasi. Voi tulla tilanne että koirasi pääsee irti ja silloin kaikki pikkukoirat on vaarassa koska et osaa kouluttaa koiraasi!!!


    • 12+13=25

      Kyllä osaan ja olenkin kouluttanut koirani. En kuitenkaan voi kouluttaa koiraani esim. pois siitä, että accidentally sattuu juoksemaan pikkuisemman koiran yli.

      Enkä myöskään voi kouluttaa koiraani siihen, ettei se saisi leikkiä. Koirapuistoon viedään koirat touhuamaan keskenään, en voi osoittaa koiralleni, että tuon kanssa saat leikkiä ja tuon kanssa taas et.

      Milläköhän perusteella maalasit tekstissäsi koirani olevan pikkukoiria syövä peto? Kerroin vain, että mielestäni ne puistojen jakaukset on ihan noudatettava juttu. Yhteispuistossa on turha siltikään itkeä, jos pikkukoirat jäävät isompien jalkoihin.

      • vfgghfjhggfkkjh

        Myös rauhallinen ote leikeissä on koulutuskysymys! Tervepäinen sosiaalinen koira ei hypi muiden päälle!

        Käyttäytymissäännöt opetetaan ja oman isoni olen opettanut tulemaan myös pienemåpien kanssa toimeen eli ojennan heti tarvittaessa jos leikki liian rajua lajikumppaninsa suhteen. Ja ei hypi päälle!


    • 11+16=27

      Opettelisitko lukemaan? Koirani EI hypi. Koirani saa vapaasti juosta puistossa ja sille ei voi mitään jos siinä sattuu joku jalkoihin jäämään.

      • ghjkjhkhkkkhkhhkk

        No älä vie sitten yhteispuistoihin jos et voi taata muiden turvallisuutta!

        Normaalileikissä ei muut vahingoidu mutta jos liian rajua niin eri asia..

        Yhteispuistoissa pitää katsoa että kaikilla hyvin ja miksi sinä olet etusijalla niissä?

        Kyllä pienetkin saa yhteispuistoon tulla.
        Eri asia ne puistot jossa jaettu ja silloin alle 40cm pikkuisten puistoon ja siitä yli menevät isojen!


    • 12+7=19

      Voi herranjumala sinun kanssasi. Logiikallasi kukaan ei saisi tulla puistoon, kukaan ei voi 100% todeta turvallisuutta, minä en koiriani toisi puistoon, jos ne jotain jollekkin tekisivät!

      Opettelisitko vaikka näin aluksi lukemaan? Normaalileikki? Mieti kaksi vaikka keskikokoista/suurta koiraa n. 20-40kg leikkivät keskenään. Pikkukoira 5-10kg tulee mukaan. Kuinka moni koira YMMÄRTÄÄ tämän kokoeron ja vaihtaa lennosta 'leikitään pikkukoiran kanssa nyt' vaihteen päälle? Kerro, palan halusta tietää!

      En ole missään vaiheessa sanonut olevani etusijalla, enkä ole sanonut etteivätkö pikkukoirat ole tervetulleita yhteispuistoon. POINTTINI oli se, että jos ylempänä kuvailemani haaveri sattuu, niin siitä on turha nurista. Taidat olla yksi näistä pikkukoiran omaavasta kukkahattutädistä.

      AAMEN

      • ghjkjhkhkkkhkhhkk

        Etkö kuvittele olevasi etusijalla koska pikkukoirat joutuu odottamaan että arvon rouva saa vietyä hallitsemattoman koiransa pois ennen kuin muut pääsee sinne.

        Näinhän se ikävä kyllä menee yhteispuistoissa isoimmat ja röyhkeimmät jyrää ja ne pienimmät jää pois automaattisesti. lähipuistossa kävi aluksi myös pieniä mutta kun isot tuli sinne jyräämään niin pienet kaikkosi. :(

        Ja by the way omaan sekä ison että keskikokoisen. :) Mutta omani on sosiaalisia ja luotettavia niin että myös ne pienimmät mahtuu turvallisesti yhteispuistoon. ei pompi päälle eikä leiki liian rajusti koska olen opettanut myös pienien kanssa olemiseen(lähipiirissä kääpiöitä)

        ja jos katsot esim cesarin ohjelmia niin näet kuinka balanssissa isot on pienten kanssa.


    • fasdojklvosdfjk

      Tämän vuoksi, en puistoile omien minieni kanssa, milloinkaan ei tiedä että olisiko se viimeinen reissu. Ja muutenkin kyseenalaista tuo puistoilu, vieraat koirat yhdessä, jossa satavarmasti tulee aina tappeluja.

    • 18+9

      Tämä takia en mene koirapuistoon. Minä eikä koirani nauti siitä. Itse huolehdin liikaa ja koirani on todella arka muita koiria kohtaan.
      Jos kuitenkin iso koira kävisi koiraani kiinni, niin kyllä ainakin oma jalka lentäis kovaa hyökkäävää koiraa päin ja pahimmassa tapauksessa ottaisin koirani syliin, vaikka niin ei saisi tehdä. Mielummin iso koira puree itseäni kun tappaa/ satuttaa pahasti koiraani. Sen verran tärkeä meiän haukku on.

    • rrrrotIkka

      Oma urokseni, joka on 63cm säkäkorkeudeltaan leikki kerran saku nartun kanssa, tämä narttu oli yhden rotikka uroksen kaveri ja uros tuli mustasukkaiseksi siitä että oma urokseni leikki "sen nartun kanssa". Koira syöksyi omaa koiraani päin ja kyllä olisi tehnyt mieli nostaa se syliin, vaikka niin ei saisikaan tehdä. Vedin oman koirani taakseni ja olin valmistautunut potkaisemaan tai lyömään rotikkaa jos se yrittäisi päälle. Inhotti se omistaja, joka vain seisoi, eikä tehnyt mitään vaikka huusin häntä ottamaan koiransa kiinni. Ja koira tosiaan lähestyi vihaisena. Sen hampaat oli paljastettu ja niskavillat pystyssä. Koska rotikka ei päässyt urokseeni kiinni se alkoi kierrellä minua ja minä jatkoin "oman koirani piilottelua selän takana". Lopulta rotikan omistaja heräsi ja otti pari askelta koiraansa kohti ja yritti tarttua sitä pannasta, mutta ei sen ote kyllä pitänyt. Koko tilanne oli erittäin ahdistava, enkä edes oikein muista miten tilanne lopulta loppui. Rotikka taisi kai rauhoittua ja siksi lopetti. En kuitenkaan halua mustamaalata rotikoita. Tämä yksi macho uros oli ainut "huono yksilö" mihinkä olen puistossa törmännyt. Muut ovat olleet erittäin ystävällisiä ja sosiaalisia, eivätkä ole osoittaneet minkäänlaisia aggressiivisuuden merkkejä.

    • Episodin

      Itsellä iso koira, joka todella kiltti, ei pure eikä kiusaa, mutta kerran nappasi hampaillaan kiinni syliin nostetun pikkukoiran jalasta. En tiedä miksi. Ei onneksi purrut silloinkaan, mutta otti kiinni kumminkin.
      Jos itsellä olisi pieni koira, niin varmasti nostaisin sen syliin uhkaavissa tilanteissa. Eikö niin toimisi kuka tahansa omaa koiraansa suojeleva? En tiedä mikä olisi paras keino, muuta kuin kouluttaa kaikki koirat, niin pienet kuin isotkin, ettei vaarallisia tilanteita syntyisi. Mut joo, ei kaikki kouluta vaikka siitä määrättäis laki =/

    • rottistottis*

      On väärin nostaa koira syliin mutta ymmärrän kyllä sinua! Tiedän että rotikka saattaa innostua esm takaajo leikeissä ja vähän pörrätä tai haukkua. Mulla nartturotikka ja olen tarkka, en anna ajaa toista takaa ja dominoida, mutta en puutu komenteluun tms mikäli toinen koira hyppii silmille tai näykki (leikissä). Jos joukossa heikompi yksilö omani ei saa ajojahtiin osallistua (vaikka itsevarmana koirana tekisi mieli pullistella) vain käsken koiran luokse. Olen huomanut että koirat innostuu kun joku nostaa koiransa syliin, ja se on voinut johtaa puremiseen. Omani ei siinä tilantella olisi saanut edes mennä sinun lähelle, saatikka hyppiä! Omani ei kyl olisi päässyt jahtaamaankaan sun koiraa! Se on törkeää ettei sillä ihmisellä ole hallinta kondikses puistossa. Valitettavasti nähnyt itse kun oma koira hallinnassa, miten lauma koiria ajoi takaa heikompaa ja laumassa mukana iso rottisuros jonka omistaja ei puuttunut tilanteeseen. Tule puiston meidän kanssa, näkisi koirasi 2 rauhallista rotikkaa :)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      88
      1991
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1709
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1646
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1636
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe