7. lk:n terveystarkastus? (TYTÖT!)

Tietämätön

Oon siis menossa seiskalle tässä kesän jälkee ja siellon se terkkari.
Eli mitä siellä tehään?
Jutellaan kaikesta maan ja taivaan välillä? Lähinnä mistä?
Tarkistetaanko rinnat, oon kuullu sellasia juttuja? Tai pitääkö ottaa paita pois? Jos otetaan jossai välissä paita pois, nii miten pitkäks aikaa ja saako jättää alustopin, ku mullei oo rintsikoita? Vai pitääkö ostaa rintsikat ._. ..?
Tarkistetaanko siellä jalkoja (lähinnä reisiä ._.) ku mulla ne on iha hirveen läskit ;<
Ne perusjutut (eli paino, pituus jne.) tehään kenties..?

Entäs jotain muuta tärkeetä?

Oon iha hiton tietämätön näistä asioista, kiitos jos joku viitsii vastata :>

62

18797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hihhihhii

      kysellään kuulumisia, miten koulu sujuu, onko ystäviä, onko kiusattu... itellä ei rintoja ja jalkoja ainakaa mitenkää tarkasteltu. paita piti ottaa pois ehkä jokskus max.5 min. pituus, paino, näkö, kuulo, verenpaine, hemoglobiini. tulee vissiin semmonen lomake mihin pitää rastia pistää ruutuun ja sitte siin lomakkeessa oli et onko kuukautiset alkanu ja kaikkee :) ei mitään kauhistuttavaa :) ja alustoppi saa olla, sillä periaatteessahan se on sinun 'rinstikat' :) TSEMPPIÄ YLÄ-ASTEELLE :)

    • ei oo kauhee:)

      kuulumiset kysyy se ja ne kaikki perusjutut ja se varmaa riippuu ihmisestä että kärkeekö ottaa paidan pois. Meillä ei tarvinnut(muistaakseni)... Älä stressaa se oo vaan terveystarkastus... Meillä kasilla lääkärintarkastus ja siellä alusvaatteet päällä piti "hypella"... Nää kaikki tarkastus juttut riippuu ihan koulusta koska meill esim sillein että 7. ,8. Ja 9. Luokalla kaikilla luokilla terveystarkastus ja kasilla lisäksi lääkärin. Tsemppii ja älä stressaa ja sori jos sekava viesti mut kirjotan kännykällä enkä jaksa keskittyä :D ja ainii me ollaan aina ennen sitä tarkastusta jouduttu täyttää semonen ihme lappuu miss oo kaikenlaista esim. Onko menkat alkanut? Minka ikäsena ja silleen ja viime kerralla oli niinku lauseen alkuja ja sitä piti jatkaa esim. Tunnen olevani.... Lehmää:D jos ei kuitenkaan laita tolla tavalla:D

      • se sama

        ku sanoin että riippuu ihmisestä niin tarjotin sitä uerkkaria en oppilasta:D


    • Offspring

      Multa kysyttiin (oon siis nyt seiskalla) yleisesti perheestä ja kavereista, kuulumisista harrastuksista yms. Sitte tietty kysyttii et nukkuuks tarpeks ja minkälaiset on ruokatottumukset. Sitte multa ainaki mitattii paino ja pituus, ja se et onks selkäranka kehittyny oikein. Ei siin mitää rintoi tutkittu, mut paita ja housut piti ottaa pois iha vaa pariks minuutiks. Sitte se kysy et onks menkat jo alkanu ja sillee. Lopuks kysy että onks mulla jotain kysyttävää siltä.

      • Ampukkaliinu

        Tutkitaanko tarjastuksessa imusolmukkeita alapään lähettyviltä. Tai joutuuko ottamaan yleensäkin pikkuhousuja pois. Puhutaanko tarkastuksessa seksistä


    • 2+3

      Ja voi siitä tarkastuksesta kieltäytyäkin. Se ei ole pakollinen. Puhu vanhempiesi kanssa ja pyydä heitä ilmoittamaan, että et osallistu tarkastukseen.

      • Kysymys ?

        Kenen etu tarkastuksesta kieltäytyminen olisi ?


    • ysikasipasi

      Ite suostuin vasta nyt loppukeväällä seiskan tarkastukseen, koska meil oli just vaihtunu terkkari ja en vaan uskaltanu (yläaste siis mun entisen ala-asteen naapurissa joten terkkari on sama). Ihan perustarkastus ainaki meillä, pituus, paino, värinäkö, ryhti. Jos murrosikä on jotenki myöhästyny että selvästi on ihan lapsen mallinen vielä eikä mitään merkkejä, niin varmaan se testaa rinnat jne, en tiedä koska itselläni murrosiän fyysinen puoli oli jo suunnilleen ohi viidennellä luokalla. Ja jos on painon kanssa jotain probleemaa tai pituuden tai ryhdin tai värinäön kanssa niin varmaan tekee jotain vielä siihe. Meillä piti vaan ottaa pelkkä huppari pois jos alla oli toppi/tiukahko t-paita että ryhdin näkee. Syksyl oli jaettu sellane rasti ruutuun-lappu jossa kyseltiin just näitä kuukautisia, ruokailurytmiä, mitä mieltä on itsestään, yleistä mielialaa, mitä mieltä uudesta luokasta jne jne. Aika samanlaine ku kutosella.

      • Mulla oli 7lk terkkaritarkastus eilen. Ekaks se kyseli kaikkee. Mm. Ruokailutottumuksista,hygieniajutuista,koulusta,murrosiästä yms. Sit se testas lähinäön,kaukonäön ja värinäön. Katottiin myös ryhti,paino,pituus. Sit kysy et saako housuun kurkata,mutten antanu niin ei se mittään sanonu. Ei tarvinnu muuta kun nuo perusjutut.


    • Kysymyksiä?!

      Oletko poika vvilskuu? (Arvelen että olet mut ihan varmistukseksi ja anteeksi jo et ole) :DD

      • omenaani

        ^en ole poika XD ja oon nykyään tällä nimimerkillä


    • tyttöjokaoliseiskall

      siellä tehdään sellanen perus anaalitarkastus eli tarkottaa sitä että meet nojaa johonki pöytää levität jalkoja ja se laittaa sormen pyllyreikääs ja tutkii

      • Seoikeaherrasmies

        No ohhoh tälläsiä on kiva lukea ku on poika☻


      • Anonyymi

        Mitääää apua jännittää


      • Anonyymi

        Oh god


    • Giffkgh

      Se on aika perustarkastus paino, pituus ym. Mun piti ainakin ottaa paita pois enkä omistanut vielä silloin ritsikoita ja siinä piti olla joku 5-10min kun Se katto ryhdin mutta ei se rintoja sen enempää tutkiskellut.. ja pikkarit oli tietysti jalassa koko aika :)

    • toivottavasti ei

      kerrotaanko vanhemmille siitä menkkapapereista ja niistä ? ku ei olla oikee läheisii äitin kaa...

    • ei mitään hätää

      kerrotaan ainaki meillä.
      meilläki se tarkasti kaikki perus hommat,ja sitte se kysy et saako kattoo alapään
      suostuin ja menin istumaan sellaseen penkkiin jossa oli sellaset jutut mihin jalat laitetaan,sitte se katto mua sinne ja sano et kaikki on kunnossa.
      kyllä se lääkäri otti sellasella tosi pienellä puikolla jonku näytteen sieltä mut ei se kauheesti haitannu

      • TarGastus

        Joo mulla joskus 11-12 vuotiaana piti mennä makaamaan johonki ja se terveyden hoitaja tunnusteli vähän alavatsaa ja alapäätäkin jollain kumihanskoilla mut kevyesti et "onks kaikki kunnossa" tai jtn. Ei se sillon haitannu, mutta jälkeenpäin ajateltuna oli se vähän outoa.


      • Tytsykkä98
        TarGastus kirjoitti:

        Joo mulla joskus 11-12 vuotiaana piti mennä makaamaan johonki ja se terveyden hoitaja tunnusteli vähän alavatsaa ja alapäätäkin jollain kumihanskoilla mut kevyesti et "onks kaikki kunnossa" tai jtn. Ei se sillon haitannu, mutta jälkeenpäin ajateltuna oli se vähän outoa.

        Meilläkin oli toi sama juttu ja ei mua haitannut vaikka se tunnustella vähän alapäätäki ainoo huono juttu oli että sillä terveydenhoitajal oli kylmät kädet


      • Lottttaa

        Tekeekö sen paljailla käsillä


    • tyttönen-98

      Meillä katottii iha perusjutut eli nuo mitä oli jo tossa ylempänä. Sitten piti olla alusvaatteillaan ja kumartua alaspäin, niin se katto selästä jonku jutun. Olipa vähän hassua, että kun terkkari oli kauhea läski ja puhui vaan liikunnasta ja terveelisestä ruokavaliosta, ja siitä että mun pitäis liikkua enemmän :D

    • metalandheels

      Moikka! (vastaus tulee hieman myöhässä)

      Yläluokkien Terveystarkastuksista kuulee kaikkia kauhutarinoita. Voin sanoa että iso osa ei pidä ollenkaan paikkansa.

      Rintoja EI tutkita (ainakaan meidän 7lk:n tarkastuksissa), paita otettiin pois kun lääkäri katsoi selän asennon ym. Se kestää vain muutaman minuutin ja alustoppi/rintsikat saa olla.
      sen jälkeen otetaan nuo perusjutut (paino,pituus jne..)
      Sitten kysellään menkoista ja muista murrosikään liittyvistä jutuista.
      Sitten keskustellaan ehkäisystä ja seurustelusta.
      Lopuksi voit esittää kysymyksiä.

      Ei se niin kamalaa ole ;) Koko juttu kestää noin 30-45 min.

    • hiIhihhii

      Enemmän nakuilua näin ku menin paikallisee kylpylää :)

      Sielä kutosluokan pojat D: tiiraili nakuna mun tissej-
      MENIN NIIDEN VIEREE ISTUU :D :D JUOKSIVAT POIS...
      joten ei mitenkää vakavaa tuo terkkari oo!

    • rakastaa kosketusta

      Mulla on huomenna terkkari ja oon seiskalla ja mua pelottaa jos pitää olla alasti ja se tutkii mun pilluu!! Onko toi homma totta, että ne tutkii!?

    • jjuuri

      Voi herran jestas... seiskalla multa katottiin ryhti, paino, pituus,kauko ja väri näkö ja kuulo...sitten kysyttiin poikaystävistä ja menkoista ja päihteistä ja seksistä... (neitsyys) ja ehkäisy. .. ei ollu mitään pahaa ja hemoglobiiniq ei otettu jos ei halunnu:)

      • kamalaa oli

        Mun piti ottaa rintaliivit ja alushousut pois istuin sellaseen tuoliin ja se tutki sitten rintojen kasvun otti pillusta ja nänneistä näytteet ja kaikki muu mitä tossa edellä likikin


    • Damn...

      Tätä juttuu en tajua..
      MITEN SE KUULUU TERKKAREILLE ETTÄ ONKO MENETTÄNYT NEITSYYDEN, ONKO POIKKISTA/TYTTISTÄ, ONKO MENKAT YMS.
      Vittu ihmisen pitää olla utelias..

      • Anonyymi

        tää vähän myöhssä tää pointti mut niinpä siis eikö ihmisellä saa olla yksityisyyttä ja niinku en haluu että mun porukat tietää näitä asioita. plus jos se vanhempi on siinä tilnteessa silloku tätä kysytään nii vittu sattana oikeesti!!!!!!!!!!!!!


    • ärsyttää kun kukaan

      hei sä joka et tiedä näköjään asiasta... Totta kai se kuuluu terveystarkastajille... niiden toimen kuvaan juuri kuuluu saada tietää mitä sinuun ja terveyteesi kuuluu! se on niiden työtä ääliöt

    • Häpeä?

      No noita se varmaa kysyy mitä on vastailtu, mutta mua pelottaa et pitääk sitä hävetä jos menkat ei oo alkanut 13 vuotiaasee mennessä?

      • Anonyymi

        Turha hävetä. Ei mullakaan oo alkanu vaikka oon 13 ja se ei sanonu siihen mitään kummempaa


    • jälkeenjääny

      mulla oli tiukat leggarit nii ei tarvinnu ottaa housuja pois mut paita piti ottaa (olin sit rintsikoilleen)

      ja jos ei oo menkat alkanu nii ei oo mitää häpeemistä
      meillä tehtii siinä kutosen lopussa (kesäloman alussa) ja ei ollu alkanu (olin sillo 12) mutta alko sit myöhemmi kesäloman loppua kohti
      jokasella alkaa eri aikaan

      ja ei oteta mitää näytteitä tai muuta semmosta ei tarvi pelätä :D semmosta perus settiä vaa

      (ei toki myöhässä mut kuitenki

    • Möhkyli

      Jos ne tutkii alapään seiskaluokan terveystarkastuksessa, nii saako vanhemat tietää siitä

    • Seiskantyttö

      Moi! Tiiän että tää on vanha keskustelu, mut tästä viestistä voi olla viel myöhemmin apuu, jos joku tätä lukee :)
      Mulla oli tänään terveystarkastus ja oon seiskalla, tyttö. Aluks istuin vaa penkillä ja se kysy kaikkee että miten koulussa menee ja perheessä, onks kavereita ja mitä teen vapaa ajalla ja muuta tosi normaalii. Lisäks kysy ett onko kuukautiset alkanu tai onko kysyttävää mun kasvusta. Sit se mittas pituuden ja painon, sai pitää vaatteet päällä, paitsi kengät ja sukat piti ottaa pois. Se vähens painosta sen vaatteiden painon suunnilleen :) Ei mitään muuta, eikä terveystarkastust tarvii pelätä seiskalla!

      • Anonyymi

        Hei tää vastaus ehkä myöhässä, mutta ihan vitusti helpottaa tää tieto kun oon kuullu ihan vitusti kauhutarinoita ja nyt oon seiskalla ja jännittää se tarkastus mut tää teksti moikeesti helpotti mua, että kiitos ihan vitusti ,koska ihan peloissani oon ollu..(en oo ees varma tuleeko meille se tarkastus koska korona, mutta jos tulee nii ku näitä on lukenu oon vittu ollu paskathousuissa mut tää autto joten oikeesti kiiyoss!!!!!)


    • Seiskalla

      Joo mulla sama kun tolla edellisellä, paino pituus kysymykset ja se oli siinä :) painon otossa ei tarvinnu ottaa mitään muuta kun kengät pois ja sit terkka vähens painosta vaatteiden painoa vähän :) ei huolta kenelläkään!

    • niinkiinnostavaa

      Joo tiiän et tää on vanha keskustelu, mutta siinä tarkastuksessa otetaan vaan paino, pituus, selkä ja ryhti. Sit se viel kysyy et tarviiko sun mielestä ottaa kuuloo tai näköä.

      Ja anteeks nyt vaan, mutta miten vitussa jotain terkkarii kiinnostaa onko sulla alkanu jo menkat ja onko niihin tarvinnu ottaa särkylääkkeitä?!?

    • HYIYÄK

      Vitun pedarit kirjottelee täällä HYI! Miehimykset!

    • Omppuomenaa

      Siis tiiän et on vanha keskustelu mut jos joku lukee tätä ni katoaako siäl näkö ku must tuntuu et tarvisin silmä lasit mut en uskolla puhuu mistää vanhempien kaa ja siis mua kans pelottaa et oon liian painava yms ja en uskolla kysyy terkkarille DT voitko kattoo mun näön xd

    • Kamalaa

      Ei ainakaan meillä seiskalla, toivottavasti tästä on vielä jotain apua. Mutta 8. Luokan tarkastus on paha, meillä ensin kyseli kiusaamisesta mut sitten piti ottaa pikkuhousut pois ja työntyi kumihanskoilla käden sinne...

    • Anonyymi

      Itel 7lk katotiin alapää ja rinnat paino pituus näkö syönkö paljonko liikun kuinka paljon nukun mukaan anetiin kortsuja xd

      • Anonyymi

        ei katota alapäätä eikä rintoja, koska jos et haluu mut jos se tarkastaja jotain kysyy kannataa vastata koska se vaan haluu varmistaa että kaikki on kunnossa....(mut hei mietikkää poikia ja niitä mitä niille siellä tehää) ei turhaan kannta tersata!!(:


    • Anonyymi

      Kiitos kaikille. Ainakin mulle (nyt kesäloman jälkeen menossa seiskalle ja uuteen kouluun) oli tosi paljon apua. Mä luin joka ikisen viestin. Osa oli varmasti vaan pelottelua ja sellasta mutta osasta oli myös paljon apua ja sellasta. Itse en anna varmaan kuitenkaan uuden teekkarin katsoa pikkujoulujen alle jos hän sitä kysyy. Vanhassa koulussa oli nais terkkari mutta en tiedä onko uudessa koulussa nainen vai mies. Se vähän pelottaa. Ja joo tiiän et tää on tosi vanha jo mut meille tuli wilmaviestii ja mä halusin tietää mitä siellä tehdään ja oli apua kiitos. :)

      • Anonyymi

        Hei! Olin aivan varma, että kukaan ei enää vuonna 2020 tätä ketjua lue, koska tästä on jo paljon aikaa. Ite oon menossa 8lk nyt syksyllä ja aattelin kertoa mun 7lk terveystarkastuksesta. Vaikka tuskin kukaan tätä ketjua lukee, niin tästä voisi olla apua jollekkin jota jännittää. Sitä tarkastusta ei kannata stressata tai pelätä. Ensin se terkkari kutsuu sut sinne huoneeseen. Sitten siinä jutellaan esim mitä teet vapaa-ajalla, onko kavereita ja paljon syö. Sitten se käskee ottaa paidan ja housut pois. Kun vanhempi on mukana, terkkari kysyy itseltä haluaako vanhemman menevän odottamaan käytävään vai katsooko vieressä, sen saa itse päättää. Sitten se ottaa painon ja pituuden. Sitten pitää kumartua ja kurkottaa varpaisiin ja se mittaa selkärangan, ettei se ole vinossa. Sitten se käskee istumaan sellaiselle sängylle, jossa on sellaiset jutut johon jalat laitetaan. Pikkuhousuja pitää vähän laskea, koska se kumihanskoilla vähän koskee ja tunnustelee alapäätä. Sitten sanoo onko kaikki kunnossa vai ei jne. Sitten saakin laittaa pikkuhousut takaisin jalkaan. Sen jälkeen istustaan siihen sängylle ja käskee ottamaan rintsikat pois hetkeksi ja se tunnustelee vähän rintoja ja katsoo onko ne ok. Pikkuhousut ja rintsikat on vain ehkä 30-60pois. Sitten saa pukea housut jalkaan ja ottaa hemoklobiinin ja verenpaineen. Sitten saa laittaa päällys paidan päälle. Sitten se katsoo lähinäön ja kaukonäön ja tekee kuulo testin. Sitten lopuksi kysyy onko menkat alkanut ja jos on sairauksia, niin kysyy niistä. Sitten saa lomakkeen johon täytetään rakseilla eri kohtia. Sitten sieltä pääseekin pois. Ei kannata kenenkään jännittää tuota alapään tarkastusta, koska lääkärit haluavat vain selvittää, että kaikki on ok. Jotkut häpeävät sitä sen takia, että äiti tai isä on mukana ja se hävettää, jos he näkevät alasti. Kannattaa muistaa, että kaikilla ihmisillä on alapää, rinnat yms ja vanhempienkin on oikeus tietää, että kaikki on ok. Muistakaa, että teidän vanhemmillakin on samat asiat tehty kun teillä itsellä ja he ovat hävenneet ihan yhtä paljon, kuin tekin. Tsemppiä terveystarkastuksiin, hyvin se menee! Ja tsemppiä syksyn uusille luokille! :) <3


    • Anonyymi

      moi! mä tiiän että tää on vanha keskustelu ketju mutta ajattelin että jos joku joka on menossa syksyllä 7lk lukee netistä mitä siellä tehdään niin tässä kerron. mulla oli tää terveystarkastus 5.6.2020. ensin se hoitaja kysyy sun kuulumisia. ainakin meillä oli sellanen lappi jota piti täyttää ennen sinne menoo. kyseltiin onko kavereita,onko kiusattu,ruokavaliosta,unesta,koulusta,sairauksista jos on,perheestä ja vapaa-ajasta ainakin. sitten se otti värinäön ja ois ottaa normisti myös ihan normi näön mutta mulla ei ku mul on maanantaina silmälääkäri. sitten se ottaa pituuden ja paino. (ei tarvii riisua muutaku joku villatakki,huppari tai joku joka on päällä mutta housut ja toppi/t-paita saa olla päällä.) sitten se kattoo ryhdin ja siinä pitää vaan nostaa vähän paitaa ja näin. :) sitten se merkkaa pituuden ja painon ylös ja monistaa paperin. lopuks se kyselee onks kuukautiset alkanu,onko ollu vatsakipuja tai valkovuotoo. sitten se kysyy nuuskasta ja tupakoinnista että käyttääkö tai onks kaveri käyttäny. sit lopuks saa sellasen kirjan jossa kerrotaan kuukautisista. ei mitään kauhistuttavaa. turha sitä on stressata koska se on vaan terveystarkastus. se kestää noin 1h :) tsemppiä kaikille ylä-kouluun meneville. HYVIN SE MENEE ❤️

    • Anonyymi

      Siellä ekana puhutaan mm. Sun kulumisista, murrosiästä, ruokavaliosta, kavereita, onko kiusattu, sairauksista, ja kuukautisista. Sitten se antoi jäykkäkouristus rokotteen ja otti hemoglobiinin ( sormen päästä).
      Sitten katsottiin lähi, kauko ja väri näkö. Ja tietty perus paino, pituus, ryhti, kuulo. Eli ei tämän kumoolisempaa.

      • Anonyymi

        Miten se terveys tarkastuksen aika sovitaan, ku en tiiä muistaako mun äiti ees koko juttua ja siitä ei oo tullu ees mitään tiedotetta, mistä sen ajan saa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se terveys tarkastuksen aika sovitaan, ku en tiiä muistaako mun äiti ees koko juttua ja siitä ei oo tullu ees mitään tiedotetta, mistä sen ajan saa?

        No terkkari soittaa tai sit lähettää Wilmassa viestiä koska se on nyt Koronan takia ne on viivästynyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No terkkari soittaa tai sit lähettää Wilmassa viestiä koska se on nyt Koronan takia ne on viivästynyt

        Otetaaks siellä näkö jos on jo silmälasit?


    • Anonyymi

      Saako päättää tuleeko vanhempi sinne huoneesee vai jääkö pois? Tuleeko vanhemmat ylipäätää edes koko tarkastukseen? Mite 8lk tatkastus menee?

      • Anonyymi

        oon ite menossa seiskalle nyt, mut luulisin et vanhempi tulee mukaan ainakin niihin perusjuttuihin, mutta saat ite päättä lähteekö vanhempi pois siks ajaks kun oot vähissä vaatteissa.🙂


    • Anonyymi

      kun mullla oli seiskaluokan terkkari nii se kyseli kaikkia seksuaalisia kysymyksiä multa jouduin kävelee sitä huonetta silleen alasti et se näkee kaikki jutut. se kosketteli mun rintoja ja puristi niitä ja se oli vieläpä mies! se kysy multa puhelin numerooki

    • Anonyymi

      Mulle just varattiin seiskaluokan terveystarkastus ja mulla on piikkikammo että tartteeko sile ottaa hemoglobiini j otetaanko siel hpv rokote kun mulla on vasta se eka ja otetaanko siel influenssa rokotus jos joka vuosi ottaa sen aina?? Joo, mä tiiän että tää keskustelu on aika vanha mut jos joku nyt viittis vastaa??

    • Anonyymi

      No tarkastetaan normi jutut ja mulla se lääkäi myös katto pimpin ja tunki sormet sinne ja se oli ihan hitsin ahistavaa kun se sano et meijän pitää mennä toiseen huoneeseen ja mulla ei ollu mitään vaatteita!!!!!😖😖 Nii kävelin siellä käytävällä alasti! Ja sit kun me oltiin siellä toisessa huoneessa niin se terkkari sano et voin mennä makaa tohon sängylle, sit menin siihen makaa ja kun se terkkari tuli siihen sängyn viereen niin sit vaa sano et käänny ympäri, niin mä käännyin. Sit kun olin kääntyny niin se otti kuume mittarin ja sano et se mittaa kuumeen, sit se laitto sen kuumemityarin mun peppuun ja se sattu ihan hitsisti ja se piti sitä kuumemittaria siellä mun pepussa joku 5 min ja sit se otti sen pois ja sano et ei oo kuumetta sit se sano et se kattoo mimmoset mun tissit on sit mä olin sillee ok ja sit se toisella kädellä sörkki mun tissejä ja toisella se piti mun pimpistä kiinni et oli tosi kiva

      • Anonyymi

        Hyi eikä hirveetä


    • Anonyymi

      Siis ite en niin hyvin tiiä mut oon lukenu jostai et pitäis kai olla rintsikat ja kaveri on sanonu et siel saa olla vaan pikkareil ja rintsikoil niinku about 15min

    • Anonyymi

      Mul on huomenna 7lk tarkastus mut haluaisin tietää et kattooko se ala päähän ilman että se kysyy mitään ku en haluis et se kattoo sinne

      • Anonyymi

        Ai ja sullako tarkastus keskellä kesälomaa??? 18.7.???


    • Anonyymi

      Mulla se tunnusreli kivekset ja ja pippelin ja sitten se käänsi mut toisinpäin ja työnsi sormen perse-reikään ja puhui jostain "seksi seurustelusta".

      Ja sitten (kuulo näkö ryhti jne)


      Ja siihen se loppuikin.

    • Anonyymi

      Laittaako lääkäri vai tervesytarkastaja käden alapäähän ja kuinka syvälle?

      • Anonyymi

        Mä muistan kun olin viellä peruskoulussa niin siellä terveydenhoitaja kuunteli mun pimppiä sketoskoopilla ja mä olin viellä isän sylissä että kyllä oli oloa kun ei ollut housuja eikä pikkareita jalassa ja mä olin silloin 7 v ja sehän oli seksikäs kouluterveydenhoitaja ja kyllä vissiin teki ne muutkin perus jutu


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7917
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      176
      1744
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      61
      1015
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      191
      934
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      910
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      876
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      813
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      704
    Aihe