Pieniä kannellisia muovipurkkeja?

hmm.

Mistähän saisi pieniä kannellisia muovipurkkeja? Harrastan maalaamista, ja näin kuvan sekoituspaletista, johon oli kiinnitetty pieniä purkkeja maaleja varten - purkit pystyi sulkemaan, niin että maali ei pääse kuivumaan. Tuli mieleeni, että tällainen paletti olisi tosi helppo tehdä itse, jos vain löytäisi sopivia purnukoita.

Purkkien pitäisi siis olla sellaisia parin cl:n luokkaa, ja helposti suljettavia, ja vielä mielellään suhteellisen matalia, että maalia olisi helppo ottaa. Tietäisikö kukaan?

9

3469

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sapikas

Miten olisi tyhjät filmipurkit? Sairaalassa käytettävät lääkeannosmittalasit (muovia) kyljessä olisi jo asteikko valmiina joissain malleissa on kansikin?

• hmm.

Niin, filmipurkki olisi muuten hyvä, mutta purkin pitäisi mieluummin olla hiukan matalampi, jotta maalia saisi hyvin otettua sudilla tai lastalla. Laboratorioissa käytettävissä näytepurkeissa olisi hyvän kokoisia, mutta niitä ei myydä kuin ammattikäyttöön - ainakaan en tiedä mistä niitä saisi pienempiä määriä hankittua.

• löytyy

Joo, näin moisia purkkeja Stockan meikkiosastolla sekä sellasessa Euro-kaupassa. Läpinäkyvä kierrekannella oleva purnukka, vetoisuus ehkä 20ml, reilu sentin korkea ja halkaisija 3-4cm. ...mitta arviot voi nyt vähän heittää mutta itsekin maalauksen harrastajana luulen, että purkki on juuri sitä mitä haet. Tarkoitettu kai pikku matkapurkiksi ryppyrasvoille sun muille.

• hmm.

Kiitos vinkistä, täytyy käydä stockalla katsomassa, ovatko sopivan hintaisia kukkarolle...

• Minä tein näin
        hmm. kirjoitti:

Kiitos vinkistä, täytyy käydä stockalla katsomassa, ovatko sopivan hintaisia kukkarolle...

...matalampia kirurginveitsellä. Siis olin säilönyt filmipurkkeja ja sain niistä sopivia matalia kannellisia purkkeja leikkamalla siististi kirurginveitsellä (saa apteekista, ihan edullisesti). Kansi sopii vielä ja purkit ovat justiinsa passelin korkuisia.

• Minä tein näin
        Minä tein näin kirjoitti:

...matalampia kirurginveitsellä. Siis olin säilönyt filmipurkkeja ja sain niistä sopivia matalia kannellisia purkkeja leikkamalla siististi kirurginveitsellä (saa apteekista, ihan edullisesti). Kansi sopii vielä ja purkit ovat justiinsa passelin korkuisia.

...niitähän on siis monenlaisia, mutta ainakin sellaiset mustat harmaakantiset, joita minulla oli, kävivät tähän hommaan loistavasti.

;o)

• hmm.
        Minä tein näin kirjoitti:

...niitähän on siis monenlaisia, mutta ainakin sellaiset mustat harmaakantiset, joita minulla oli, kävivät tähän hommaan loistavasti.

;o)

Tuo on hyvä idea - korkki siis sopii siihen vielä operoinnin jälkeenkin? Harmi vaan, että nykyään ei enää tule filmipurkkeja samaan tahtiin kuin ennen, kun on siirtynyt digiaikaan...Saisikohan filmipurkkeja jostain valokuvaliikkeestä tai jostain?

• löytyy

Stockalla purkit toki oli hintavampia, mutta siellä eurokaupassa 2kpl paketti 1e. Eurokauppoja on Helsingissä esim. Asematunnelissa ja Itäkeskuksessa. Jossain vaiheessa näin samanlaisia purkkeja myös H&M:ssä, mutta viimeksi kun etsiskelin, ei näkynyt.
        Toi filmipurkki idea on kyllä kokeilemisen arvoinen! Täytyypä alkaa säästellä purkkeja!

• purkittaja

Filmipurkkeja saa niistä paikoista, joissa filmejä kehitetäänkin. Ovat olleet jopa mielissään, kun pääsevät niistä eroon ja antaneet niitä ilmaiseksi.
      Sitten on paikka www.witre.fi, sieltä kohta ympäristön käsittely, sitten säiliöt, sitten purkki/pullot, niin löytyy monenmoisia. tuolta täytyy vaan ostaa sitten koko pakkaus, jonka kpl-määrä vaihtelee purkkikoon mukaan. kpl. hinta ei sitten ole suuri. kannattais ostaa kavereiden kanssa kimppaan koko laatikollinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      96
      2683
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      205
      1705
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      117
      1618
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1481
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1242
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1025
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      989
    8. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      81