Flores?

mietinnässä

Onko kukaan käynyt ko. saarella?
Kokemuksia?
Hintataso?

1

328

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkjoiu

Aivan upeaa! Mene ihmeessä! Tiet huonot, ainoastaan päätie on asfaltoitu, jotenkuten, joten kulkeminen on helppoa, koska käytännössä koko saaren liikenne kulkee tuota yhtä tietä. Floresilla luonto on niin...vihreä. sitä ei voi sanoin kuvata. Floresillehan mennään katsomaan yleensä kolmea kraaterijärveä ja Bajawan lähistöllä olevia kyliä. Bajawassa etsii käsiisi William. Kysele Bajawan hostelleista, he tietävät kyllä. William on turistiopas, mutta yksi niistä harvoista kerroista kun olen oppaan ottanut, niin sain todellakin rahoilleni vastinetta. William hoiti ajamisen, käytiin skootterilla kylissä (muissakin kuin Benassa, joka on siis nimenomaan turisteille tarkoitettu). Mutta jos ajat itse, niin vuokraa skootteri. Hintataso on normaalia Indonesian hintatasoa, eli halpa. Mun on itse paha vertailla majoituksien hintoja, koska en maksa majoituksesta. mutta luulen että 10e/päivässä saat jo varsin mukavan dormihuoneen. Flores on juuri siitä mahtava, että siellä on kyllä infrastruktuuri turismille, mutta turisimi on melko vähäistä, joten hinnatkin on ok. Niin ja Komodon varaanit ovat tietysti yksi, mitä monet Floresista käsin menevät katsomaan. Kaikipuolin Flores on yksi lempisaaristani Indonesiassa tähän asti (Nyt on käyty Java, P-Sumatra, P-Sulawesi, Banda, Maluku, Flores, Gili Air, Lombok, Sumba). Nauti matkastasi, lennät todennäköisesti Balille? Sisäisen lennon sijaan suosittelen ottamaan pitkän matkan bussin, jolloin näet Indoensian pinnanmuotoja. Bussit ovat hyviä, ilmastoituja, ruuat sisältyy, kuten myös laivamatkat. Matka kestää Balilta n.38 tuntia, mutta ei ole paha, koska osa matkasta jaloitellaan kuitenkin yhteysaluksilla. Säilytä lippusi loppuun asti, älä jätä sitä mihinkään ruokapaikkaan missä pysähdytte syömään, tai jos jätät sen jollekulle, varmista. että saat lipun takaisin. Muuten matkasi saattaa keskeytyä. Lippua pitää siis näyttää vähän väliä, mutta älä anna sitä kellekään vaikka pyytävät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2932
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      65
      2783
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1669
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      22
      1533
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe