Eka (oma) pyörä

Lande(mp)paukku

Olen noviisi-motoristi ja nyt olisi ensimmäisen oman pyörän osto edessä. Tähän asti olen saanut ajaa appiukon Virago 535:lla, mutta nyt hän on hankkimassa itselleen uutta pyörää ja haluaa pistää Viragonsa "lihoiksi" vaihdossa. Asun pienellä paikkakunnalla, lähimmät kaupat jossa voi kokeilla eri pyöriä on matkan takaa ja sielläkin valikoimat ovat suppeat, joten "kokeile kunnes löydät sopivan"-mallia on vaikea toteuttaa, voi hyvinkin olla että joudun ostamaan pyöräni yksityiseltä myyjältä. Olisinkin kiinnostunut kuulemaan erilaisia (asiallisia) näkemyksiä ka kokemuksia siitä minkälaisilla pyörillä muut ovat "aloitelleet" ja mitä pitäisi tulla ajatelleeksi/varoneeksi ennen ostoa. Esim. miten paljon kuutioita pitäisi löytyä jotta ei heti rupeaisi tympimään, kannattaako kustomin hankinta (mieli tekisi, minulle on tarjottu Kawasaki VN900-mallia ja ainakin Viragon perusteella kustomi olisi mukavan tuntuinen koska en hae "vauhtipyörää") jos työmatka on 100 km maaseudun 100 km/h-maantietä päivässä, jne. Painoa on 72 kiloa ja pituutta 175 cm, sikäli kun sillä on väliä. Kiitos paljon etukäteen kaikille jotka viitsivät kertoa vähän kokemuksistaan ja ehkä jopa suositella hyviksi havaitsemiaan pyöriä!

6

227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vn 2000

Väinö ei ole huono vaihtoehto,painopiste suht alhaalla joten helppo aloittelijan hallita,varmatoiminen ja huoleton remmiveto sekä potkua riittää myös kaks päällä ajoon. Turvallisia ja nautinnollisia kilometreja minkä sitten valitsetkin.

• Virago 750

Mikset sitten osta appiukolta sitä Viragoa pois? Olethan siihen jo tottunut ja tiedät millainen peli se on ja varmasti hinnasta pääsette yhteisymmärrärykseen.. Paha sanoa mutta vuodenvarmasti appiukkosi häviää sinun tulevia mahdollisia perintörahoja siinä tilanteessa jos hän antaa sen vaihdossa. Ei mitään muuta kuin heti jos mahdollista niin huomenna tekemään siitä Viragosta kaupat! Niin minä ainakin tekisin;)

• Hayabusaa vaan

Kannattaa ostaa suoraan Hayabusa, niin ei mene jatkossa turhia välirahoja kun nälkä kasvaa viikottain. Näin se vaan menee...

• Kurjen Alli

Korvien välistä se on kiinni miten kuutionälkä iskee. Itse ostin ensipyöräksi 600cc Banditin aikanaan eikä sitä koskaan isommaksi tarvinnut vaihtaa. Kyytiläisen kanssa pyörä jäi pieneksi kaikinpuolin, mutta rouva ei siinä juurikaan viihtynytkään.
      Komppaan tuota ylläolevaa jotta hiero kaupat siitä appiukkosi Viragosta jos ja kun se on tuttu laite. Itse arvostan sitä että pyörän tietää/tuntee pyörän omistajan ja hänen suhtautumisensa pyörän ylläpitoon. Sitä kautta saa muodostettua huoltokirjaa paremmin kuvan siitä misdä kunnossa fillari on.

• Jytisee

Harley Davidson 883 siinä pyörä naisen käteen. Vaimo aloitti sillä eikä ole katunut; ennen sitä ei ollut ajanut kuin henkilöautoa.

• kuutiokalle

Minä olen ajellut 30 vuotta erilaisilla pyörillä, eikä vielä ole tarvinnut mennä yli 750cc:n. Tällä hetkellä ajossa kuussatanen. Mitä vähemmän on omaa massaa, sitä enemmän kannattaa miettiä pyörän painoa. Ajossa pärjää painavammallakin mutta pikkupyörityksessä keveys on poikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      208
      17055
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      165
      12133
    3. Ikuiset kaipaajat

Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      176
      6676
    4. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      41
      5940
    5. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      64
      4832
    6. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      11
      4701
    7. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      18
      3914
    8. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      97
      3606
    9. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      81
      3555
    10. En tiedä ymmärrätkö

Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      10
      3301
    Aihe