Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Amstaffien korvien teippaamisesta?

_Nalleluppakorva_

Koirani korvat ovat alkaneet olemaan lupassa, ja näyttelyissä haluaisin käydä, mutten tiedä teippaamisesta mitään!
Miten saisin teipattua korvat takaisin ruusuiksi? Mitä tarvikkeita käytät yms?
Kuinka usein teipit vaihdetaan?

15

2796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höpsön löpösön

      Ei se korvien teippaaminen oli Suomessa näyttelyissä sallittua. Tai jos on, niin eläinrääkkäykseksi minusta se jo menee.

    • oxo_

      kaikkea sitä ulkomuodon vuoksi tehdään

    • ast<3

      Ast foorumilla on ollut korvien teippaamisesta juttua!:) Liity ihmeessä ja käy kurkkaamassa! (kuvien kera näytetty juuri luppien teippaaminen!)

    • Mitä ihmettä!

      Minulla on collie ja olen sen korvia joutunut teippailemaan eikä siinä minu mielestä mitään väärää tunnu olevan!

      • luonnonkauneus <3

        On siinä sellaista vääryyttä, ettei koira enää näytä niin luonnolliseltaan.


      • oxut

        miksi teippaat colliesi korvia? oletko sekaisin?


    • höpötystä vaan!

      No mutta onhan se ikävää jos on suunnitellut koiransa kanssa näyttelyharrastusta ja se kaatuu vain siihen että korvat ovat vääränlaiset! Teippauksesta ei kuitenkaan tule koiralle minkäänlaista kipua eikä moni koira edes huomaa teippejä! Minusta teippaus on vielä ihan ok mutta typpäämistä en hyväksy.
      Turhaa nipotusta tuommonen eläinrääkkäyshöpötys! Ennemmän koiralle on vaivaa kaulapannasta kuin teipatuista korvista! Minua säälittää ne koiraparat jotka joutuvat pitämään inhottavaa kutiavaa kaulapantaa koko ajan ja vielä koko elämänsä!

    • staffisti82
    • teippirullis

      Kuka idiootti teippailee koiransa korvia? Seuraavaksi kai värjätään turkkia tai väännellään hampaita...? Eläinrääkkäystä...

    • ins_

      sitten seuraava näyttelykoiraharrastaja ottaa jälkeäisen ja taas on korvat "väärät".. teippaajat ja näyttelyjalostajat pilaavat rodun kuin rodin tätä menoa

      • höpötystä vaan!

        Pilaavat rodun? Ollaanpa siinä taas "rodunsuojelijoita"! Jos koira on muuten terve ja täydellinen rodun edustaja niin eikö tällaiset pikku virheet pitäisi juurikin katsoa läpi korvien? Juuri sinunlaistesi ihmisten takia monet rodut ovat niin huonossa tilassa! Kiinnitetään huomiota tuollaisiin pikku asioihin ja siksi jätetään hyvät geenit käyttämättä ja pienennetään geenipoolia, ja niin pääsee sauraudet ja oikeat viat valloilleen!

        Koiralle ei tule teippauksesta mitään harmia joten ei muutakuin teipit korviin ja menoksi!


      • _Nalleluppakorva_

        Amstaffiani en ole suunitellutkaan käyttää jalostukseen, joten rotua en ole pilaamassa! Sitä paitsi tämä yksilö näyttää hyvinkin lupaavalta näyttelykoiralta, ja haluan katsoa mitä tuomarit sanovat sen erittäin erkoisesta väristä. Amstaffeilla pää alkaa nuorena levenemään jolloin korvat saattavat alkaa epämuodostumaan (en ihan osaa selittää).


    • WhyNot79

      Hei!
      Minulla on terrieri, joka on suomen muotovalio ja yhtä cabia vailla kansainvälinen. Korvat ja häntäkin (varresta) olivat liimattuina pentuina. Ei koira kyllä kärsinyt tippaakaan. Sama juttu kaikkien aikaisempienkin terrierieden suhteen! Näyttelykoirilta vaaditaan tiettyä ulkonäköä ja monet ihmiset eivät sitä ymmärrä...luulevat, että näyttelykoiria rakastetaan jotenkin vähemmän tai ne otetaan kotiin omistajan itsekkäiden "haaveiden" takia. Useat kennelit asettavat vaatimukseksi, että koiraa tulisi käyttää näyttelyissä suomen muotovalioksi asti ja hoitaa asianmukaiset toimenpiteet siihen asti! Näin ovat toimineet ne kolme kenneliä, josta olen trimmattavat terrierini vuosien varrella hankkinut. Kaikki koirillani ovat olleet hännät ja korvat maitoliimassa, eivätkä ole kärsineet tai olleet vähemmän rakkaita...koirat saattavat itseasiassa kärsiä lurpattavista korvista enemmän! Kyllä amstaffien korvat tulisi teipata. En tiedä onko jo liian myöhäistä ap:n tapauksessa =/ Olen kuullut myös, että teippaamattomasti korvista olisi koirille itselleen harmia. Kaikki koirani ovat olleet rakkaita ja maailman tärkeimpiä minulle, vaikka näyttelykoiria ovatkin olleet =) Ap älä välitä ilkeistä kommenteista, koska monet ihmiset, jotka näitä kommentteja kirjoittavat, eivät tiedä loppujen lopuksi asioista paljoakaan...

    • Koiran etu

      Heips!

      Kyllä se korvien teippaaminen on koiralle etu, ennemin kuin haitta. Varsinkin kun ne on jalostettu sillä tavalla, että korvat vaativat liimaamista. Tämä on fakta.

    • Riits

      Etu ja etu, ominaisuus joka kuitenkin periytyy. Teippaamisella ei sitä periytyvyyttä saada muutettua.Eli teippaaminen ok jos haluaa näyttelyissä menestyä, mutta sellaisen koiran käyttäminen jalostukseen on jo epäeettistä, jos katsellaan rotumääritelmää, johon jalostuksella kuitenkin pyritään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2354
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2054
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1873
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1648
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1446
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1380
    Aihe