Resepti unilääkkeet

kalevi jankko

Olen lähdössä matkalle los angelesiin. Olen huono nukkumaan lentokoneessa. Viimeksi kun lensin new yorkkiin en nukkunut silmällistäkään ja olin paikan päällä tosi väsynyt.

Nyt isoisä tarjosi kahta imovanea mukaan, mutta mulla ei tietenkään niihin ole reseptiä. Miten tälläsessä tilanteessa käy jos jään kiinni turvatarkastuksessa, että mulla on reseptilääkkeitä ilman reseptiä niin tuleeko siitä joku sakko,vankeus tms. vai riittääkö jos luovutan ne kaksi pilleriä turvatarkastuksessa pois ja käsken pitää hyvänä?

Eli uskaltaako tollasta koittaa vai tuleeko siitä jotain sellasia sanktioita joiden takia se ei kannata.
Matka on kuitenkin Usaan päin eikä mihinkään arabi tai aasian maihin jossa noiden lääkkeiden kanssa ollaan tarkkana. Mites suomen puolella lähtöä ajatellen? Pääseekö tollasesta "rikoksesta" kuin koira veräjästä, jos esitän tyhmää etten tiennyt niiden olevan reseptilääkkeitä ja luovutan ne pois?

12

1043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3 + 15

      Periaatteessa toisten lääkkeiden syöminen on kiellettyä ja ilman reseptiä niiden vienti toiseen maahan on myös rikos. Usa kamppailee huumausaineongelman kanssa ja jos jäät kiinni niin pahimmassa tapauksessa edessä on linnareissu ja tai käännytys Suomeen. Voit tietysti ottaa unilääkkeen ennen lentoa jolloin lääkkeitä ei tarvitse Amerikkaan viedä.

    • 1+2+3+13

      Et ilmeisesti ehdi enää hakea ihan itsellesi määrättyjä lääkkeitä lääkäriltä?

    • älä ota!!!!

      Älä missään tapauksessa ota nukahtamislääkettä lennolle!! Voit olla ihan töttöröö ja henkilökunta luulee sun olevan kamoissa. Jos et noita ole käyttänyt, et voi tietää miten ne sinuun vaikuttavat.

      • Äläihmeessäota

        Unilääke pitkällä lennolla ei ole ollenkaan hyvä idea ja ilmeisesti kiellettykin jossakin. Unilääkkeen käytössä pitkän lennon aikana piilee kuolemanvaara. Ihminen ei huomaa liikutella puutuneita jäseniään ja veritulppavaara vaanii.


      • 72 v
        Äläihmeessäota kirjoitti:

        Unilääke pitkällä lennolla ei ole ollenkaan hyvä idea ja ilmeisesti kiellettykin jossakin. Unilääkkeen käytössä pitkän lennon aikana piilee kuolemanvaara. Ihminen ei huomaa liikutella puutuneita jäseniään ja veritulppavaara vaanii.

        Minä nukun pitkillä lennoilla koko ajan, ilman unilääkettä, kuolemanvaarassa siis olen lennellyt jo montakymmentä vuotta, enkä ole nukuksissani varmaankaan liikutellut jäseniäni. Kuin ihmeen kaupalla olen vieläkin hengissä, vai onko ollut vain hyvä tuuri.


      • älä siis höpötä
        72 v kirjoitti:

        Minä nukun pitkillä lennoilla koko ajan, ilman unilääkettä, kuolemanvaarassa siis olen lennellyt jo montakymmentä vuotta, enkä ole nukuksissani varmaankaan liikutellut jäseniäni. Kuin ihmeen kaupalla olen vieläkin hengissä, vai onko ollut vain hyvä tuuri.

        jos joku väittää että nukkuu lentokoneessa kuten kotona niin valehtelee...ei edes business luokassa voi oikeasti sikeästi nukkua....turistiluokassa istualtaan nukkuminen voi olla kuolemaksi...6 tuntia liikkumatta niin veritulppa vaaraa kasvaa todella hurjasti....


    • ..

      Olen itse ottanut puolikkaan zopinoksi joka on nukahtamislääke ja hyvin on mennyt. Se ei niin tainnuta ettenkö siinä silti pyöri, mutta ei tarvi koko matkaa valvoa. Kyllä rakko herättelee aina välillä.
      Melatoniini on kans ihan hyvä luontaislääke ja sopii sellaisellekkin jolla ei ole lääkärin määräämiä lääkkeitä.

    • nukun ja nukun

      Minä olen nukkunut vain ja ainoastaan nukahtamislääkkeillä vuosikaudet, myös lentokoneessa.

      Hyvissä voimissa ollaan edelleen.

      • kammee

        Olen käyttänyt vuosikausia pitkillä lennoilla Imovanea ja käytän edelleenkin, hengisssä olen säilynyt kaikesta huolimatta. Joillakin se toimii ja joillakin taas ei.


    • Näin se on

      Niin,mutta entäs turvatarkastukset,kysytäänkö niistä,tai muista lääkkeistä,joihin siis reseptit,mutta ovat muita kuin särkylääkkeitä?En halua huomiota,arka kun olen.

      • Tansaniaan pian

        Olen reissannut neljäkymmentä vuotta pitkin ja poikin maailmalla, eikä koskaan missään ole kysytty lääkkeitteni reseptejä, eikä kyselty käsikauppalääkkeistänikään. Tosin minulla on olleet reseptit mukana, kaiken varalta.


      • kiireinen

        Ei ole koskaan kyselty lääkkeistä eikä resepteistä ja olen matkustellut vuosikymmeniä ympäri maailmaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4255
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1661
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1477
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1294
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      49
      1185
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1116
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      63
      1071
    Aihe