Serkusastutus

kukkamieshattu

9

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Draamaa...

      Onhan noita veli- ja sisarpuoli ja jopa isä- tytär pentueitakin suomeen tehty. Ja ulkomailla tämä on enemmän sääntö kuin poikkeus, linjata tiukasti.

      Huvittavaa tämä ihmisten tyyli muka NYT jotain "dramaattista" löytää ja tulla tänne suureen ääneen löydöksiään ihmettelemään ja olla sitten huiman järkyttyneitä isoon ääneen.

      • tiukkapipoko

        Huvittavaa? Perinnölliset sairaudet, viat, kehnot lonkat... sitäkö halutaan korostaa?
        Toivoa sopii että toi astutus oli vahinko.
        Itse olen suunnitellut ajaa lähes 400 km päähän uroksen luo. Terve lonkkasen ja silmät geneettisesti testattu terveeksi ... ja sukusiitos olisi vain 0,02 % 8 sukupolvessa.


      • yksi tusina
        tiukkapipoko kirjoitti:

        Huvittavaa? Perinnölliset sairaudet, viat, kehnot lonkat... sitäkö halutaan korostaa?
        Toivoa sopii että toi astutus oli vahinko.
        Itse olen suunnitellut ajaa lähes 400 km päähän uroksen luo. Terve lonkkasen ja silmät geneettisesti testattu terveeksi ... ja sukusiitos olisi vain 0,02 % 8 sukupolvessa.

        Se on hienoa että joku haluaa tehdä järkeviä terveitä yhdistelmiä.


    • Rakentavasti sit

      Kannattaisko opetella tekemään nää avaukset jotenkin rakentavaan sävyyn ? Tai niin ettei hups huomasin jotain ja tarkoitus suoraan mustamaalata toisia ihmisiä koiria ??
      Serkusparitus esim on aivan hyväksyttävä yhdistelmä ihan kennelliiton puolestakin ja suomen bokseriyhdistyksenkin.
      Turha antaa kuvaa,että tehdään jotain mautonta laitonta.
      Saat toki huh huh järkyttyä ja olla eri mieltä sen kanssa onko asia ok.
      Noita nyt on tehty muitakin.
      Tuntematta koiria niin jalostukseen kuuluu ajoittain tietoisesti lanjata koiria ja tässä linkittämässäsi yhdistelmässä linjattu urokseen joka jättänyt rotuun todella paljon hyvää.
      Se miten asiat ottaa esiin niin vaikuttaa oleellisesti voidaanko asioista keskustella rakentavasti ja pohtia pitäisikö jatkossa asioita tehdä toisin.
      Toiv keskustelua tulee,mutta osa voi jo alkaa taas purkamaan niitä perusvihantunteitaan.Onhan sekin tietysti terapeuttista :)
      Kannattaa muistaa,että jos haukutaan jotain niin sit oma nimi näkösälle myös.
      Nimimerkintakaa sit niitä yleisiä keskusteluja rakentavasti.
      Nämähän olisivat tervetulleita keskusteluja jos tarkoitusperät ok.

      Hyvää helatorstaita kaikille ! ja aurinkoista päivää
      Minusta serkusparitus ok jos linjataan oikein ja hallitusti koiraan jolla hyvää jälkeläisnäyttöä.Ilman sitä ei eikä tietysti koko ajan vaan joku yhdistelmä harkitusti.

    • hupsista kupsista

      Niin tää on hivenen vaikeaa. Jos kirjoittaa yleisellä tasolla, joku vastaa heti että "karmeata yleistämistä, kertoo kaiken kirjoittajasta", joku toinen taas pelkää pienenkin tunnistavan vinkin kolahtavan omaan polveen.
      Ehkä meidän pitäisi vaan opetella hiukan lisää suvaitsevaisuutta.

    • jeah

      Huh huh..ku haiskahtaa ;D

    • ajatus

      Lyhyesti..on kasvattajia jotka eivät ns.keskity mihinkään tiettyyn tyyppiin vaan astutellaan sitä omaa mussukkaa ja mussukanmussukkaa sitten aina vaan jollain joka on sen sertin ja ropin jostain takapajulasta hakenut ja sattuu olemaan kansan suosiossa..sitten on kasvattajia joilla on selvä pyrkimys kasvattaa jotakin omaa ja pyrkiä mahdollisimman samantyyppisiin koiriin, se ei ole helppoa,silloin myös on osattava se maaginen taito linjata koiria :D Kukin siis tyylillään!!! Suosittelen aloittajaa tutkiskelemaan koiranettiä hiukan laajemmin myös muiden rotujen kohdalla!

    • hyvä on hyvää

      Tuo ns. linjasiitos on ihan okei, tiettyyn rajaan asti. Enkä ole oikea ihminen tuomitsemaan toisten valintoja, mutta kuitenkin tällaisessa tapauksessa jos linjataan koiriin jotka ovat tunnettuja sairauden kantajia, linjaus on hyvin tarkasti harkittava.
      Tietysti uskon vahvasti että kasvattaja on tutkinut riskit ja edut hyvin tarkkaan ja on näin ollen hyvin perillä kasvatustuloksesta.

    • mene töihin

      Voi kauheeta,hanki töitä niin ei tarvi ajatella mikä on oikein ja mikä on väärin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      39
      773
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe