Haluaisin kysyä muutamia kysymyksiä liittyen kanin kesään.
1. Miten ehkäistään hyttysenpuremat? Voiko supsauttaa kaniin vähän ihmisten hyttyskarkotetta?
2. Pitääkö kani totutella vähän kerrassaan tuoreeseen heinään? Voiko sille tulla jotain suolisto-ongelmia..?
3. Pitääkö kanille antaa madotus, jos se ei ole ollut ennen ulkona, mutta olisi siellä vain päivisin?
4. Kanini pudottaa kesäkarvansa joskus heinä-elokuussa, ja silloin siltä lähtee paljon karvaa, takamukseen jää tupsuja. Selkä jää lyhytkarvaiseksi.. Onko se normaalia?
5. Kannattaako rakentaa ulkohäkki puusta, vai olisiko taikakuutio parempi vaihtoehto?
Kiitos jos vastaatte!
Kanin kesä
4
305
Vastaukset
- :=:))):):
1. Ei kaneille tarvitse laittaa mitään hyttyskakotteira
2. Kyllä, olisi hyvä jos kani saisi vähän kerrallaan aluksi tuorretta ruohoa
3.Ei pidä
4. Kaikilla kaneilla on eriainen karvan lähtö
5.taikakuutiossa ei voi pitää kania koko päivää ulkona, eihän niissä ole edes kattoa, joten joku eläin voi pääästä tappamaan kanisi ! Kani voi myös kaivaa itsensä sen ali helposti tai hypätä yli - kolkerokani
1. suosittelen ehdottomasti kaneille hyttyssuojaa! hyttysiä on tulossa tänä kesänä ennätysmäärät ja kania ei kannata jättää niiden armoille. hyttysverkoksi käy tavallinen hyttysverkko tai vaikkapa pitsiverho (pitsiverhot varsin halpoja ostoksia, etenkin kirppareilta ostettuna ja toimii! :) hyttyskarkotteiden käyttö lemmikkeihin ei ole mielestäni kovin järkevää, koska kanit nuolevat sen turkistaan elimistöönsä.
2.kyllä, pienestä määrästä voi pikkuhiljaa siirtyä suurempiin määriin. esimerkiksi pari voikukanlehteä yhtenä päivänä, toisena muutama, seuraavana vähän enempi...
3.turhaan ei tarvitse madottaa, madotus ainoastaan silloin kun kanilla ilmenee matoja tai laihtumista
4.kyllä
5.puusta tehty on vahvempi vaihtoehto. puusta kehikko, jonka ympärille, pohjalle ja päälle vahva verkko, ettei petolinnut tai muut pedot (mukaanlukien naapurin koirat) käy kania viemässä - tania78
Ei koskaan ihmisille tarkoitettua karkoitetta !!! Kani kyllä pärjää.
Joka kevät sama rumba, eli aloita parilla lehdellä ja etene siitä.
Itse olen madottanut. Halpa henkivakuutus... Eikä madotuksesta ole haittaa.
Kanit ovat yksilöllisiä karvojensa kanssa.
Puusta vahva kehikko. Verkkoa joka paikkaan. Sadesuoja on välttämätön ! ( pitää myös hyttysiä kurissa. )- H3BUL11NU
Sen verran että kani EI tarvi mtn hyttys-suihketta tms. Miksi kanilla on PITKÄT korvat ? -No tässä vastaus siksi ,että kani voi läpsiä niillä mahd. hyttysiä jms!Ei missään nimessä mitään karkotteita!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202232Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742173Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422053Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma511427- 741366
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46893Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?63882Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8781- 52753
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi33744