Vietnam must see -paikat??

Muuumuuumuiiiu

Matka-aikaa on noin 2 viikkoa. Kulttuuri, rantakohde, historia etc. vähän kaikkeen voidaan pikaisesti tutustua. Lentäen, junalla tai bussilla/taksilla, kunhan keretään. Ollaan ennen Vietamia Kambodzhassa Siem reap Phnom Penhissä, josta varmaa lennetään aluksi Saigoniin. Olen ajatellut myös Chiang Maita ja Phuketia/Krabia Thaimaassa kohteeksemme Vietnamin jälkeen, mutta jos Vietamissa on kivemmat rannat ja kaupungit niin meiksei voida jättää Thaimaa välistäkin. Olen siis itse matkannu jo aiemmin Thaimaassa, Laossa ja Myanmarissa. Mitkä näistä esimerkiksi vois olla must Vietnamissa ja monta päivää on riittävästi?

Hanoi
Halong Bay
Dalat
Binh chau
Phan Thiet
Phu Quoc
Saigon
Hoian
Phan Rang
Nha Trang
Hue

Kiitos tuhannesti!

7

509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...fucku...

      Ooo 2 viikkooo saigonissa. ei siinä ajassa paljoo muuta ehdi.

    • ehdotus nro 2

      Hanoi 2-3 pv, Halong bay ja Cat Ba (risteily?) 2 pv, lento tai juna keskisempään osaan maata Hueen 2-3 pv, lento tai juna etelään Saigon 2-3 pv ja loput 4-7 päivää Phu Quockissa rennosti biitsillä.

      Itse lähdössä 3 vko reissulle kesällä, mutta tällä kertaa vain sukuloimaan, eli ns nysväämään kotioloihin. Mutta voittaa se Suomessa nysväämisen!

    • Muuumuuumuiiiu

      Heippa! Kiitoksia vastauksista!

      Jos noista kaupungeista Hanoi ja Saigon jättäis pois niin kumpi? Hmm... pelkään, että tulee liian kiire nimittäin.

    • Vietcongi

      Hanoi --> Halong Bay
      Hue
      Dalat
      Saigon
      Phu Quoc

      Siirtymät lentäen niin aika riittää.

    • Jos matkustaa rannikolla niin kannattaa käyttää mielestäni yöjunaa, jolloin nukkumisajan voi käyttää hyödyllisesti. Esim Hanoi-Hue yöjunat 19.00-8:02 ja 23:00-10:50. Lentokoneella matkustaessa menee kyllä helposti puoli päivää, eikä ne monesti kentät ihan siinä hotellin vieressä ole. Hanoissa ja Dalatissa täytyy varata ainakin tunti siirtymiseen, sitten on kaikenmaailman lähtöselvitystä sun muuta. Saigonissa kenttä on ihan "keskikaupungilla", mutta kyllä siinä tovi ruuhkassa kököttäessäkin menee jos haluaa D1:lle hotelliin. Pahin puolihan junassa on, että silloin kun aurinko antaa myöden voi nähdä maisemiakin. Tolla aikataulle Dalatiin on kyllä pakko lentää. Itse olen kyllä sitä mieltä että jos haluaa mennä koko maan läpi, niin se on sitten Hanoi ja Saigon kaksi tai yksi pysähdys. Oma ensimmäinen Vietnammatkani oli juuri tuollainen viisumivapaa kaksi viikkoa jolloin vierailin Hanoisssa (Halong Bay 2vrk), Hue, Hoi An, Saigon, Mekong Delta->Kambodza. Tuokin suunnitelma oli mielestäni aivan liian tiukka ja esim. Huessa tuli oltua liian vähän aikaa. Myös Halong Baylla olisi voinut viettää sen 3vrk. Siirtymiset tein yöjunilla, paitsi Hue-Danang välin, joka on koko radan hienoin osuus
      http://youtu.be/EtQstdOIO3Y
      Oma ehdotukseni on (siirtymät sisältyy aikoihin)
      Hanoi 2vrk
      Halong Bay 2vrk (järjestetty retki)
      Hue 2vrk
      Hoi An 3vrk
      Saigon 3vrk
      Mekong Delta2vrk (järjestetty retki)/Phu Quoc
      Itse paljon tuolla matkustaneena en kyllä tekisi enää noin tiukaa aikataulua, mutta toisaalta ensimmäisellä kerralla sitä tietenkin haluaa nähdä aina mahdollisimman paljon. Noi on mun mielestä tärkeimmät kohteet. Dalat on myös tärkeä, mutta auttamatta sivussa eikä onnistu ilman jonkun muun poisjättämistä. Ehkä sitten jos lentää Danangista (Hoi An) Dalatiin ja jättää Mekongin väliin. Mun mielestä Mekong Delta on parasta Vietnamia, mutta näähän on tällaisia makuasioita.

      • reissupappa 62v

        Kyllä se on pojat ja tytöt nyt vaan niin, että tommoset kahden viikon pikajuoksut maassa kuin maassa, ovat hölmöjen hommaa. Jos haluaa nähdä ja kokea uuden matkakohteen niin kuukausi on se minimi. Kaksi viikkoa on ranta- tai kaupunkilomalle ok.


      • D1.
        reissupappa 62v kirjoitti:

        Kyllä se on pojat ja tytöt nyt vaan niin, että tommoset kahden viikon pikajuoksut maassa kuin maassa, ovat hölmöjen hommaa. Jos haluaa nähdä ja kokea uuden matkakohteen niin kuukausi on se minimi. Kaksi viikkoa on ranta- tai kaupunkilomalle ok.

        Vietnam on Suomen kokoinen maa, kaksi viikkoa voi olla lyhyt aika.

        2004 olin parin teinin oppaana. Aloitimme Hanoista, sitten pakollinen Ha Long Bay. Sitten junalla Hue´en, jossa parisen päivää. Aamujunalla Nha Trangiin. Älä missaa tätä pätkää. Nha Trangissa vajaa viikko rantalöhöilyä, sit Saigoniin. Da Lat jäi väliin, sääli.

        Nha Trang on pienoiskoossa oleva Bui Vien eli reppumatkaajien rillumareimesta, ei kannata vaivautua.

        Sanoisin, että Hanoi - Ha Long Bay - Da Lat - Saigon ja rantapaikkana Phu Quoc. Tuo PQ on siinä ja siinä.

        Mielenkiintoisin rantapaikka on Vietnamissa Con Dao. Sieltä löytyy historiaa ja koskematonta luontoa. Vung Tau´sta kulkee sinne laiva noin kolme kertaa viikossa. Lentäenkin pääsee Saigonista, mutta mene laivalla. Ikimuistoinen kokemus.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      314
      3856
    2. 209
      3068
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2604
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2054
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1495
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      178
      1402
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1287
    Aihe