ALKO:n mannekiiniksi haluamaton kysyy, onko muitakin samanlaisia

???

" Raittius on elimistön normaali tila, ei humalassa oleminen! Alkoholi on myrkkyä elimistölle.. senhän kertoo jo seuraavan päivän krapula. Valitettavasti täällä Suomessa juominen on pääosassa useimmissa tapahtumissa. Ihmiset eivät osaa rentoutua ja pitää hauskaa ilman viinaa. Kai siihen iso syy on tää suomalaisten perus ujous ja arkuus, joka peitetään juomisella.

Minä olen 36 vuotias nainen. Olen ollut noin 5 kertaa kännissä elämäni aikana. Viimeksi 22 vuotiaana. Kokemuksesta voin sanoa, ettei se ollut kovin kummoista. Nousuhumalassa ehkä voi olla hauskaakin, sitten iskee väsymys ja epämiellyttävän sekainen olo päässä. Seuraavana päivänä on kauhea krapula, joka saattaa kestää useammankin päivän. Ei kiitos minulle tämmöistä!

En näe mitään syytä miksi joisin. Alkoholi on pahaa. Alkoholista tulee paha olo. Alkoholi teke keholle pahaa monella tavalla. Alkoholi on myös aika kallista."

Näin kirjoitti eräs nuori, raitis nainen. Itse en osaa sitä paremmin sanoa, mutta juuri näin on kohdallani. Olen myös raitis, nuori, aikuinen nainen.

1

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -l-

Minusta alkoholi on hyvää ja siitä tulee hyvä olo :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      29
      1899
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      165
      1880
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      373
      1729
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      216
      1238
    5. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1148
    6. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      12
      1121
    7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1056
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      86
      1029
    9. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      1015
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      50
      1001
    Aihe