Kreikkaan

Kohta rytisee!

Kantsii matkustaa kesäkuun vaalien jälkeen!
Miks? Koska Kreikkalaiset haluavat "vapautua" veloistaan ja irtaantuvat eurosta.
Drakma palaa palaa takaisin ja devalvoituu ainakin 60%
Jolloinka esin kaljatuopin (paikallista olutta) saa eurolla, safkat ravintolassa noin 3-5eur , jne

Se taas on epävarmaa onko siellä enää rikkaalla länsimaalaisella turvallista?
Koska elanto revitään mistä helpomalla saadaan eli turistilta!

54

655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yrs Kreikkaan

      Voi voi- Ei voi kun hämmästellä sinun neroutta!
      Kreikkaan 9 päivän päästä matkustava.

      • lfdjlhkdjhlkjfl

        Mulla on vielä kolmetoista päivää Ateenaan -> sieltä saarille :D


      • rodostrianta
        lfdjlhkdjhlkjfl kirjoitti:

        Mulla on vielä kolmetoista päivää Ateenaan -> sieltä saarille :D

        Mulla alle viikko :)


    • Miksi tukea kusetta

      Kreikkaan en enää ikinä matkusta.

      Omalla matkailullani en tue näitä kusettajia.

      Ovat imeneet meidän verorahoja ihan tarpeeksi muutenkin.

      • "Me"

        Ikäänkuin itse matkustaisit koskaan muualle kuin Korsoon, saatika sitten maksaisit veroja.


      • Typerän Kreikka-
        "Me" kirjoitti:

        Ikäänkuin itse matkustaisit koskaan muualle kuin Korsoon, saatika sitten maksaisit veroja.

        fanin typerä kommnetti.

        Luuletko tosiaan, että Kreikan matkat ovat jotenkin kalliita:)


      • "Me"
        Typerän Kreikka- kirjoitti:

        fanin typerä kommnetti.

        Luuletko tosiaan, että Kreikan matkat ovat jotenkin kalliita:)

        Typerän nurkkakuntaisen korsolaisen kommentti, joka paljastaa yhtä jos toista ..

        Miten niin "matkat" ? Ostan Ateenaan lennot , jatkan sieltä saarille joista buukkaan itse sen hintaiset/tasoiset hotellit kuin itselleni sattuu sopimaan.

        Halvemmallakin pääsee, toki, mutta itse en kuulu niihin joiden mielestä matkassa on sen enemmän kehuskelemista mitä halvemmalla johonkin kohteeseen pääsee. Tähän ikään on sitäpaitsi jo tottunut vaatimaan tiettyä mukavuutta ja tasoa.


      • erkkimerkki.

        Olen puolellasi! Mulle riitti myös etelän mannet. Menkää vaan sinne, samalla hetkellä kun ilmoitetaan että kreikka eroaa eurosta, on teidän rahanne siellä pelkkää paperia jota ei haluta ottaa vastaan. Myykää sitten vaikka takapuoltanne että saatte perusasiat hoidettua.

        Ainiin, voi olla ettei taksit tai bussit tahdo kulkea kun palkkaa ei saa ja polttoainetta säännöstellään.

        Oli se kiva paikka, vaan nyt saa olla kaikki Helleeni tuotteet ja palvelut.


      • "Me"
        erkkimerkki. kirjoitti:

        Olen puolellasi! Mulle riitti myös etelän mannet. Menkää vaan sinne, samalla hetkellä kun ilmoitetaan että kreikka eroaa eurosta, on teidän rahanne siellä pelkkää paperia jota ei haluta ottaa vastaan. Myykää sitten vaikka takapuoltanne että saatte perusasiat hoidettua.

        Ainiin, voi olla ettei taksit tai bussit tahdo kulkea kun palkkaa ei saa ja polttoainetta säännöstellään.

        Oli se kiva paikka, vaan nyt saa olla kaikki Helleeni tuotteet ja palvelut.

        *nauraa*

        Et voi olla tosissasi.

        Voiko kukaan olla noin yksinkertainen ... asiat ovat näemmä täällä vieläkin huonommalla tolalla kuin mitä uskoin.

        Eihän euro VALUTTANA vessapaperiksi muutu, vaikka Kreikka vaihtaisikin drakmoihin! Joidenkin mukaan euro itseasiassa tulee vahvistumaan mikäli näin kävisi.

        Minkä muunkaan takia kuvittelet kreikkalaisten nostavan rahansa - siis nimenomaan nykyiset euronsa - pankista mahdollisten pahojen päivien varalta?

        Ja vai vielä että "samalla hetkellä". Kuinka monta euroa laitat vetoa siitä että JOS näin käy, siirtymäkautta tulee kestämään reilusti.

        . Vai kuvitteletko tosissasi, että jossain rahapajat ovat jo salassa painaneet nippukaupalla uutta rahaa ja kolikoita?


      • erkkimerkki.
        "Me" kirjoitti:

        *nauraa*

        Et voi olla tosissasi.

        Voiko kukaan olla noin yksinkertainen ... asiat ovat näemmä täällä vieläkin huonommalla tolalla kuin mitä uskoin.

        Eihän euro VALUTTANA vessapaperiksi muutu, vaikka Kreikka vaihtaisikin drakmoihin! Joidenkin mukaan euro itseasiassa tulee vahvistumaan mikäli näin kävisi.

        Minkä muunkaan takia kuvittelet kreikkalaisten nostavan rahansa - siis nimenomaan nykyiset euronsa - pankista mahdollisten pahojen päivien varalta?

        Ja vai vielä että "samalla hetkellä". Kuinka monta euroa laitat vetoa siitä että JOS näin käy, siirtymäkautta tulee kestämään reilusti.

        . Vai kuvitteletko tosissasi, että jossain rahapajat ovat jo salassa painaneet nippukaupalla uutta rahaa ja kolikoita?

        et oikeasti voi olla noin yksinkertainen. Väitätkö tosissasi että kansa jää ilmoituksen alla odottamaan seurauksia? Kansa vaihtaa samantien johonkin maksutapaan ja euron uskottavuus katoaa.

        Tervemenoa keskiajalle.


      • "Me"
        erkkimerkki. kirjoitti:

        et oikeasti voi olla noin yksinkertainen. Väitätkö tosissasi että kansa jää ilmoituksen alla odottamaan seurauksia? Kansa vaihtaa samantien johonkin maksutapaan ja euron uskottavuus katoaa.

        Tervemenoa keskiajalle.

        Kuule, vaikka ne vaihtaisivat siellä oliiveja fetajuustoon niin enköhän minä pärjäile. Otan oooooiken ison repullisen molempia mukaan matkalle.

        Kuule, kävisit sinäkin koulusi loppuun, niin pärjäilisit itsekin paremmin, ja ehkä jopa pääsisit sinäkin vielä joskus reissuun seikkailemaan.


      • erkkimerkki.
        "Me" kirjoitti:

        Kuule, vaikka ne vaihtaisivat siellä oliiveja fetajuustoon niin enköhän minä pärjäile. Otan oooooiken ison repullisen molempia mukaan matkalle.

        Kuule, kävisit sinäkin koulusi loppuun, niin pärjäilisit itsekin paremmin, ja ehkä jopa pääsisit sinäkin vielä joskus reissuun seikkailemaan.

        Ja oletat että kaikilla turisteilla on niitä oliiveja mukana? :D

        No hienoa että sinulla on fetaa ja oliiveja niin paljon mukana että saat sillä maksettua kuljetukset yms. Maksa samalla yhteiskunnan palkat niillä että saat lentokentän toimimaan ja sähköt takaisin.

        Taitaa olla sinulla aika huonosti tukea väitteellesi kun joudut jatkuvasti nälvimään muita ja ratkaisuksi ehdotat fetajuustoa.


      • "Me"
        erkkimerkki. kirjoitti:

        Ja oletat että kaikilla turisteilla on niitä oliiveja mukana? :D

        No hienoa että sinulla on fetaa ja oliiveja niin paljon mukana että saat sillä maksettua kuljetukset yms. Maksa samalla yhteiskunnan palkat niillä että saat lentokentän toimimaan ja sähköt takaisin.

        Taitaa olla sinulla aika huonosti tukea väitteellesi kun joudut jatkuvasti nälvimään muita ja ratkaisuksi ehdotat fetajuustoa.

        Mitäs jos palaisimme matkani jälkeen asiaan. Katsotaan onko sinussa minkäänlaista miestä tunnustamaan että olit väärässä kaikkine näine höpinöinesi.

        Toukokuun viimeisellä viikolla lähden, kesäkuun toisella viikolla tulen takaisin. Voi olla, että kommentoin jotain jo reissun aikana.


      • rodostrianta
        "Me" kirjoitti:

        Mitäs jos palaisimme matkani jälkeen asiaan. Katsotaan onko sinussa minkäänlaista miestä tunnustamaan että olit väärässä kaikkine näine höpinöinesi.

        Toukokuun viimeisellä viikolla lähden, kesäkuun toisella viikolla tulen takaisin. Voi olla, että kommentoin jotain jo reissun aikana.

        Mä lähden jo tänä viikonloppuna ja varmasti kommentoin jo ensi viikolla.
        Vaikkapa ei taida mitään olla muuttunut sitten viime syksyisen reissun. Alv:n yms korotuksetkin oli jo silloin toteutuneet, eli tuskin on hinnatkaan siitä pahemmin nousseet :)


      • "Me"
        rodostrianta kirjoitti:

        Mä lähden jo tänä viikonloppuna ja varmasti kommentoin jo ensi viikolla.
        Vaikkapa ei taida mitään olla muuttunut sitten viime syksyisen reissun. Alv:n yms korotuksetkin oli jo silloin toteutuneet, eli tuskin on hinnatkaan siitä pahemmin nousseet :)

        Hieno juttu, jään odottamaan kommenttejasi :D Ihanaa lomaa, perässä tullaan ... erkkimerkki jää rannalle ruikuttamaan - kaikkien parhaaksi :D


      • erkkimerkki.
        "Me" kirjoitti:

        Hieno juttu, jään odottamaan kommenttejasi :D Ihanaa lomaa, perässä tullaan ... erkkimerkki jää rannalle ruikuttamaan - kaikkien parhaaksi :D

        Ohoh, nyt käännätkin asian lähipäiviksi. Keskustellaan asiasta vaalien jälkeen mieluummin :D

        Vai loppuuko sesonki nyt kesäkuun alkuun?


      • Idiootti kreikka-
        "Me" kirjoitti:

        Typerän nurkkakuntaisen korsolaisen kommentti, joka paljastaa yhtä jos toista ..

        Miten niin "matkat" ? Ostan Ateenaan lennot , jatkan sieltä saarille joista buukkaan itse sen hintaiset/tasoiset hotellit kuin itselleni sattuu sopimaan.

        Halvemmallakin pääsee, toki, mutta itse en kuulu niihin joiden mielestä matkassa on sen enemmän kehuskelemista mitä halvemmalla johonkin kohteeseen pääsee. Tähän ikään on sitäpaitsi jo tottunut vaatimaan tiettyä mukavuutta ja tasoa.

        fanit idioottimainen kommentti.

        En ole ikinä käynytkään Korsossa ja harrastan vain kaukomatkoja.

        Toisin kun köyhät Kreikka-fanit:)


      • "Me"
        Idiootti kreikka- kirjoitti:

        fanit idioottimainen kommentti.

        En ole ikinä käynytkään Korsossa ja harrastan vain kaukomatkoja.

        Toisin kun köyhät Kreikka-fanit:)

        Itse matkustan kolme, neljä kertaa vuodessa. Työssä käyvällä kun kuitenkin on aika tässä mielessä kortilla. Lähialueitten risteilyjä' ei tähän lasketa.

        Kaukomatkatkin ovat ihan ok talvella, mutta näin kesällä en viitsisi lähteä ainakaan itään monsuunisateittein keskelle. Pitkät lennotkin ovat rasittavia, vaikka viimeksi matkustinkin Thaikkuihin yölennon makuupaikalla.

        Mitä ihmettä kiukuttelet ja mistä ihmeestä kumpuaa käsittämättömän katkera asenteesi?


      • "He"
        "Me" kirjoitti:

        Itse matkustan kolme, neljä kertaa vuodessa. Työssä käyvällä kun kuitenkin on aika tässä mielessä kortilla. Lähialueitten risteilyjä' ei tähän lasketa.

        Kaukomatkatkin ovat ihan ok talvella, mutta näin kesällä en viitsisi lähteä ainakaan itään monsuunisateittein keskelle. Pitkät lennotkin ovat rasittavia, vaikka viimeksi matkustinkin Thaikkuihin yölennon makuupaikalla.

        Mitä ihmettä kiukuttelet ja mistä ihmeestä kumpuaa käsittämättömän katkera asenteesi?

        Oletko lukenut omia tekstejäs?


      • "Me"
        "He" kirjoitti:

        Oletko lukenut omia tekstejäs?

        Ahaa.

        Palstan vakkarimollaajalle ei olisi saanut sanoa vastaan, eikä varsinkaan iloita, tai edes keskustella tulevasta Kreikanmatkasta :D ?


      • "Me"
        erkkimerkki. kirjoitti:

        Ohoh, nyt käännätkin asian lähipäiviksi. Keskustellaan asiasta vaalien jälkeen mieluummin :D

        Vai loppuuko sesonki nyt kesäkuun alkuun?

        Se milloin olen itse matkustamassa ei ole tässä vedonlyönnissä oleellista.

        Oleellista on se, että SINÄ väitit että vaalien jälkeen/ kun Kreikka ilmoittaa eurosta eroamisestaan, niin SAMALLA HETKELLÄ euro muuttuu vessapaperiksi, Kreikan koko infrastuktuuri kaatuu, liikenne ja sähkönjakelu takkuilevat suurissa vaikeuksissa (ja varsinkin että turisteille koituu suorastaan ylitsepääsemättömiä ongelmia tämän takia)

        Minä väitin, että näin ei tule tapahtumaan.


      • 5+9
        erkkimerkki. kirjoitti:

        Olen puolellasi! Mulle riitti myös etelän mannet. Menkää vaan sinne, samalla hetkellä kun ilmoitetaan että kreikka eroaa eurosta, on teidän rahanne siellä pelkkää paperia jota ei haluta ottaa vastaan. Myykää sitten vaikka takapuoltanne että saatte perusasiat hoidettua.

        Ainiin, voi olla ettei taksit tai bussit tahdo kulkea kun palkkaa ei saa ja polttoainetta säännöstellään.

        Oli se kiva paikka, vaan nyt saa olla kaikki Helleeni tuotteet ja palvelut.

        "Menkää vaan sinne, samalla hetkellä kun ilmoitetaan että kreikka eroaa eurosta, on teidän rahanne siellä pelkkää paperia jota ei haluta ottaa vastaan."

        Voi rassua! Euro pysyy haluttuna valuuttana Kreikassa vuosikausia sen jälkeen, kun Kreikka on eronnut euroalueesta. Sen arvo on vakaa tulevaan drakmaan verrattuna, joten se kyllä kelpaa maksuvälineeksi kaikissa ravintoloissa ja kaupoissa.

        Kreikkalaiset itsekin tajuavat tämän, vaikka heidän talouasioiden hallintansa onkin vähän koomista tasoltaan. He nimittäin siirtävät parhaillaan eurojaan ulkomaisiin pankkeihin, jossa arvelevat niiden olevan paremmin turvassa.

        Monessa maassa on tai on ollut oman valuutan lisäksi käytössä yksi tai useampia epävirallisia maksuvälineitä. Tavallisin epävirallinen valuutta on tosin USA:n dollari. Neuvostoaikoinakin taala oli kovaa valuuttaa Neuvostoliitossa ja sillä - kuten eurollakin - pärjää yhä hyvin kaikissa maailman köyhissä maissa.

        Mitä köyhemmäksi Kreikka muuttuu ja jää, sitä enemmän eurolla saa siellä ostettua. Voi olla viisasta ensi alkuun, että turisti vaihtaa mahdollisimman vähän euroja uusiin drakmoihin Kreikkaan matkustaessaan, sillä drakma devalvoituu voimakkaasti.


      • Mitäs käyt
        "Me" kirjoitti:

        Itse matkustan kolme, neljä kertaa vuodessa. Työssä käyvällä kun kuitenkin on aika tässä mielessä kortilla. Lähialueitten risteilyjä' ei tähän lasketa.

        Kaukomatkatkin ovat ihan ok talvella, mutta näin kesällä en viitsisi lähteä ainakaan itään monsuunisateittein keskelle. Pitkät lennotkin ovat rasittavia, vaikka viimeksi matkustinkin Thaikkuihin yölennon makuupaikalla.

        Mitä ihmettä kiukuttelet ja mistä ihmeestä kumpuaa käsittämättömän katkera asenteesi?

        töissä, onneton kreikanmatkaaja.

        Ei se minun vikani ole, että joudut käymään töissä.


      • sulle lanteet näytän

        "Miksi tukea kusetta" on se jännää, että kaltaisesi ilmoittavat, etteivät enää ikinä matkusta Kreikkaan kun ovat kusettajia. Miksi muuten pysyttelet Kreikka-sivustoilla mikäli osaltasi homma ohi?? Kyllä sinua taitaa sittenkin kiinnostaa...:) Buahahaa!!


      • olivea pannut
        erkkimerkki. kirjoitti:

        Olen puolellasi! Mulle riitti myös etelän mannet. Menkää vaan sinne, samalla hetkellä kun ilmoitetaan että kreikka eroaa eurosta, on teidän rahanne siellä pelkkää paperia jota ei haluta ottaa vastaan. Myykää sitten vaikka takapuoltanne että saatte perusasiat hoidettua.

        Ainiin, voi olla ettei taksit tai bussit tahdo kulkea kun palkkaa ei saa ja polttoainetta säännöstellään.

        Oli se kiva paikka, vaan nyt saa olla kaikki Helleeni tuotteet ja palvelut.

        Mitä ihmettä? Sinulle riittävät etelän mannet? Eivätkö olleet pojat sinulle suotuisia vai mitä meinaat? Sinulla onkin kovasti nuo takaperän- asiat mielessä, joten kyllä viittaa ikävästi saamattomuuteen....:) Mahtaa olla tylsää mutajärven rannalla tyyliin: mitähän nyt tekisi kun sataa".. Suomessa nääs persuttelu on vaikeampaa...


      • hahahahaha!
        "Me" kirjoitti:

        Se milloin olen itse matkustamassa ei ole tässä vedonlyönnissä oleellista.

        Oleellista on se, että SINÄ väitit että vaalien jälkeen/ kun Kreikka ilmoittaa eurosta eroamisestaan, niin SAMALLA HETKELLÄ euro muuttuu vessapaperiksi, Kreikan koko infrastuktuuri kaatuu, liikenne ja sähkönjakelu takkuilevat suurissa vaikeuksissa (ja varsinkin että turisteille koituu suorastaan ylitsepääsemättömiä ongelmia tämän takia)

        Minä väitin, että näin ei tule tapahtumaan.

        Ja sinun mielestäkö se on nyt sitten lähipäivinä?

        Taidat selitellä.


      • maastamuuttajat
        erkkimerkki. kirjoitti:

        et oikeasti voi olla noin yksinkertainen. Väitätkö tosissasi että kansa jää ilmoituksen alla odottamaan seurauksia? Kansa vaihtaa samantien johonkin maksutapaan ja euron uskottavuus katoaa.

        Tervemenoa keskiajalle.

        Kreikkalainen tulee suomeen toihin . Ja jossei kreikkalainen niin n. miljoona albaania ym. eli odottakaa ovat nailla turistisaarilla oppineet suomea jonkun verran ja saatte nahda mita tulee tapahtumaan kun kreikkalaiset eroavat eurosta sitten ei ole tai ei myonneta tyolupia ja oleskelu-lupia no ne miljoonat kreikasta lahtevat sitten toihin eurooppaan ja yksi halutuimmista on suomi koska ovat jo oppineet kielen....muutenkin ovat ihastuneet suomalaisiin ja ei vain albaanit vaan myos bulgaarialaiset romanialaiset ja muut ulkomaalaiset.


      • 4567890+
        5+9 kirjoitti:

        "Menkää vaan sinne, samalla hetkellä kun ilmoitetaan että kreikka eroaa eurosta, on teidän rahanne siellä pelkkää paperia jota ei haluta ottaa vastaan."

        Voi rassua! Euro pysyy haluttuna valuuttana Kreikassa vuosikausia sen jälkeen, kun Kreikka on eronnut euroalueesta. Sen arvo on vakaa tulevaan drakmaan verrattuna, joten se kyllä kelpaa maksuvälineeksi kaikissa ravintoloissa ja kaupoissa.

        Kreikkalaiset itsekin tajuavat tämän, vaikka heidän talouasioiden hallintansa onkin vähän koomista tasoltaan. He nimittäin siirtävät parhaillaan eurojaan ulkomaisiin pankkeihin, jossa arvelevat niiden olevan paremmin turvassa.

        Monessa maassa on tai on ollut oman valuutan lisäksi käytössä yksi tai useampia epävirallisia maksuvälineitä. Tavallisin epävirallinen valuutta on tosin USA:n dollari. Neuvostoaikoinakin taala oli kovaa valuuttaa Neuvostoliitossa ja sillä - kuten eurollakin - pärjää yhä hyvin kaikissa maailman köyhissä maissa.

        Mitä köyhemmäksi Kreikka muuttuu ja jää, sitä enemmän eurolla saa siellä ostettua. Voi olla viisasta ensi alkuun, että turisti vaihtaa mahdollisimman vähän euroja uusiin drakmoihin Kreikkaan matkustaessaan, sillä drakma devalvoituu voimakkaasti.

        Muutoksen aikana kukaan kreikkalainen ei luota euroon. Eurot ovat hyljeksittyä valuuttaa kansallistunteen noustessa. Voi olla jopa vihamielistä suhtautumista euron tarjoajia kohtaan.


    • Perhe J-pää

      Minulla on varattu lomamatka perheellemme Rhodokselle loppukesästä, soittelin Finnmatkojen asiakaspalveluun koska nyt alkaa TODELLAKIN tuntua että Kreikkalaiset kaivavat omaa kuoppaansa Panthenonille. Virkailija oli vaivaantunut ja tiuskasi mulle,..kaikki matkat järjestetään aivan normaalisti.

      Siis kaikki matkat järjestetään vaikka rahat maalta loppu,..talous kaaoksessa, miten joku voi ennakoida näin ennaltaarvaamatonta tilannetta ja vielä luvata että pääsemme Elokuussa saarelle?

      Matkatoimistot ovat kusessa jos kaikki skenaariot toteutuvat,..näin vaan on!

      • Mietin vaan

        Siis mitä? Eihän Kreikka niitä matkoja maksa vaan turistit. Ymmärrätkö mihin suuntaan matkailubisneksessä ne rahat oikein virtaavat? Turismi on Kreikalle tuloa, ei menoja. Matkustamalla tuotat tuloja Kreikkalaisille hotelleille, ravintoloille, takseille, lentokentille ja niin edelleen. Miksei siis järjestettäisi?


    • Janne.

      "Drakma palaa palaa takaisin ja devalvoituu ainakin 60%
      Jolloinka esin kaljatuopin (paikallista olutta) saa eurolla"

      Ai jaa... Eikö yhtään halvemmalla? Tuopin sai eurolla jo viime kesänä Mallorcan Magalluffin ja Torrenovan välissä sijainneesta nuorisobaarista yötä päivää. Ei tuntunut vetävän paljonkaan asiakkaita. Useimmat maksoivat mukisematta 1,50 euroa lähistön muissa baareissa jostakin syystä. Olisiko halpisbaarissa ollut liian hiljaista ja melodista musiikkia tavanomaisen korvia riipivän metelin sijasta?

      • Ei kukaan

        matkusta Mallorcalle.

        Juntit talsii siellä rantavedess' kumisaappaissa ja kaksi Koskenkorva pulloa käsissään.

        Sama Kreikassa...


      • Karu tulevaisuus
        Ei kukaan kirjoitti:

        matkusta Mallorcalle.

        Juntit talsii siellä rantavedess' kumisaappaissa ja kaksi Koskenkorva pulloa käsissään.

        Sama Kreikassa...

        " Virkailija oli vaivaantunut ja tiuskasi mulle,..kaikki matkat järjestetään aivan normaalisti."
        Mitä muutakaan matkatoimiston työntekijä voi sanoa?
        Siinei kuule jonkin matkatoimiston sana paljon paina kun Kreikka romahtaa.

        Maasta tulee täysin apinavaltio KUKAAN ei rahoita sellaista maata joka pettää jatkuvasti lupaukset! Jos maa ei vajoa sisällissotaan tai sotilasjuntan komentoon voi jatkossa Kreikka olla meille halpa maa jonkin roska krakman kanssa?

        Kreikasta tulee kuten Itä-saksa tai Neuvostoliitto! Suomen markalla sai tukun "paskamarkkoja" tai ruplia, joilla sai ostaa jotakin maan omia tuotteita, viinaa tai huoria halvalla.

        Muistatteko vielä Kreikan olympialaiset 2004? Ja nämä surulliset Kreikan pikajuoksijat joita Kreikkalaiset piilotteli douping testeistä! Joutuivat yhdessä mm moottoripyörä onnettomuuteen jne jne Siinä jo nähtiin Kreikkalaisten epärehellisyys!


      • rodostrianta
        Karu tulevaisuus kirjoitti:

        " Virkailija oli vaivaantunut ja tiuskasi mulle,..kaikki matkat järjestetään aivan normaalisti."
        Mitä muutakaan matkatoimiston työntekijä voi sanoa?
        Siinei kuule jonkin matkatoimiston sana paljon paina kun Kreikka romahtaa.

        Maasta tulee täysin apinavaltio KUKAAN ei rahoita sellaista maata joka pettää jatkuvasti lupaukset! Jos maa ei vajoa sisällissotaan tai sotilasjuntan komentoon voi jatkossa Kreikka olla meille halpa maa jonkin roska krakman kanssa?

        Kreikasta tulee kuten Itä-saksa tai Neuvostoliitto! Suomen markalla sai tukun "paskamarkkoja" tai ruplia, joilla sai ostaa jotakin maan omia tuotteita, viinaa tai huoria halvalla.

        Muistatteko vielä Kreikan olympialaiset 2004? Ja nämä surulliset Kreikan pikajuoksijat joita Kreikkalaiset piilotteli douping testeistä! Joutuivat yhdessä mm moottoripyörä onnettomuuteen jne jne Siinä jo nähtiin Kreikkalaisten epärehellisyys!

        Ja yksikään suomalainen urheilijahan ei dopingista ole kiinni jäänyt :)))

        Ei siellä mitään sun ennustuksen kaltaista tule käymään, sorry.


      • juupa joo
        rodostrianta kirjoitti:

        Ja yksikään suomalainen urheilijahan ei dopingista ole kiinni jäänyt :)))

        Ei siellä mitään sun ennustuksen kaltaista tule käymään, sorry.

        Nähään!


      • Tuplarupla
        Karu tulevaisuus kirjoitti:

        " Virkailija oli vaivaantunut ja tiuskasi mulle,..kaikki matkat järjestetään aivan normaalisti."
        Mitä muutakaan matkatoimiston työntekijä voi sanoa?
        Siinei kuule jonkin matkatoimiston sana paljon paina kun Kreikka romahtaa.

        Maasta tulee täysin apinavaltio KUKAAN ei rahoita sellaista maata joka pettää jatkuvasti lupaukset! Jos maa ei vajoa sisällissotaan tai sotilasjuntan komentoon voi jatkossa Kreikka olla meille halpa maa jonkin roska krakman kanssa?

        Kreikasta tulee kuten Itä-saksa tai Neuvostoliitto! Suomen markalla sai tukun "paskamarkkoja" tai ruplia, joilla sai ostaa jotakin maan omia tuotteita, viinaa tai huoria halvalla.

        Muistatteko vielä Kreikan olympialaiset 2004? Ja nämä surulliset Kreikan pikajuoksijat joita Kreikkalaiset piilotteli douping testeistä! Joutuivat yhdessä mm moottoripyörä onnettomuuteen jne jne Siinä jo nähtiin Kreikkalaisten epärehellisyys!

        "" Virkailija oli vaivaantunut ja tiuskasi mulle,..kaikki matkat järjestetään aivan normaalisti."
        Mitä muutakaan matkatoimiston työntekijä voi sanoa?
        Siinei kuule jonkin matkatoimiston sana paljon paina kun Kreikka romahtaa."

        Tietysti SUOMALAISET matkatoimistot järjestävät ensi kesän matkansa suunnitelmien mukaisesti, koska niiden ennakkomyynti on sujunut hyvin eikä Kreikkaan matkustavien turistien määrä näin ollen vähene oleellisesti viime kesästä. Saksalaiset sen sijaan esimerkiksi ovat jättämässä Kreikan väliin tänä kesänä, joten turismi kyllä vähenee oleellisesti.

        Mitä vähemmän turismia on, sitä halvemmat hinnat suomalaisille, jotka jostakin syystä yhä innokkaasti matkustavat Kreikkaan. Sen määrää kysynnän ja tarjonnan laki.


      • rodostrianta
        Tuplarupla kirjoitti:

        "" Virkailija oli vaivaantunut ja tiuskasi mulle,..kaikki matkat järjestetään aivan normaalisti."
        Mitä muutakaan matkatoimiston työntekijä voi sanoa?
        Siinei kuule jonkin matkatoimiston sana paljon paina kun Kreikka romahtaa."

        Tietysti SUOMALAISET matkatoimistot järjestävät ensi kesän matkansa suunnitelmien mukaisesti, koska niiden ennakkomyynti on sujunut hyvin eikä Kreikkaan matkustavien turistien määrä näin ollen vähene oleellisesti viime kesästä. Saksalaiset sen sijaan esimerkiksi ovat jättämässä Kreikan väliin tänä kesänä, joten turismi kyllä vähenee oleellisesti.

        Mitä vähemmän turismia on, sitä halvemmat hinnat suomalaisille, jotka jostakin syystä yhä innokkaasti matkustavat Kreikkaan. Sen määrää kysynnän ja tarjonnan laki.

        No ainakin taalla Rodoksella on seka saksalaisia etta britteja yhta paljon kuin viime vuonna tahan aikaan.


      • Helsinkitrianta
        rodostrianta kirjoitti:

        No ainakin taalla Rodoksella on seka saksalaisia etta britteja yhta paljon kuin viime vuonna tahan aikaan.

        "No ainakin taalla Rodoksella on seka saksalaisia etta britteja yhta paljon kuin viime vuonna tahan aikaan."

        Rodoksen kreikkalaiset olkoot tyytyväisiä. Ylen uutisissa esitettiin muutama päivä sitten kuvia ja haastatteluja Ateenasta, jossa paikalliset turistirihkaman kaupustelijat kertoivat saksalaisten turistien määrän pudonnen 30-40 prosenttia viime vuoden vastaavasta ajankohdasta.

        Yhdellä ateenalaisella haastateltavalla oli arvio syistäkin: ei ole kivaa tulla maahan, jonka kanslaiset moittivat ja haukkuvat saksalaisia.

        Suomalaiset matkatoimistot arvioivat kuitenkin suomalaismatkailijoiden määrän olevan tulevana kesänä 178 000, kun se vuotta aikaisemmin oli 182 000. Väheneminen olisi siis hyvin vähäistä. Kesä näyttää ovatko arviot oikein.


      • ...
        Helsinkitrianta kirjoitti:

        "No ainakin taalla Rodoksella on seka saksalaisia etta britteja yhta paljon kuin viime vuonna tahan aikaan."

        Rodoksen kreikkalaiset olkoot tyytyväisiä. Ylen uutisissa esitettiin muutama päivä sitten kuvia ja haastatteluja Ateenasta, jossa paikalliset turistirihkaman kaupustelijat kertoivat saksalaisten turistien määrän pudonnen 30-40 prosenttia viime vuoden vastaavasta ajankohdasta.

        Yhdellä ateenalaisella haastateltavalla oli arvio syistäkin: ei ole kivaa tulla maahan, jonka kanslaiset moittivat ja haukkuvat saksalaisia.

        Suomalaiset matkatoimistot arvioivat kuitenkin suomalaismatkailijoiden määrän olevan tulevana kesänä 178 000, kun se vuotta aikaisemmin oli 182 000. Väheneminen olisi siis hyvin vähäistä. Kesä näyttää ovatko arviot oikein.

        Turistit miettivät sitäkin mahdollisuutta, että Ateenssa mellakoidaan juuri silloin kun siellä ollaan matkalla. Harva turisti haluaa sellaiseen mukaan. Rhodoksen mellakoista ei ole uutisia juuri kuultu, joten sinsänsä se voi monen mielestä olla turvallisempi kohde.


      • idiootti suomal
        Karu tulevaisuus kirjoitti:

        " Virkailija oli vaivaantunut ja tiuskasi mulle,..kaikki matkat järjestetään aivan normaalisti."
        Mitä muutakaan matkatoimiston työntekijä voi sanoa?
        Siinei kuule jonkin matkatoimiston sana paljon paina kun Kreikka romahtaa.

        Maasta tulee täysin apinavaltio KUKAAN ei rahoita sellaista maata joka pettää jatkuvasti lupaukset! Jos maa ei vajoa sisällissotaan tai sotilasjuntan komentoon voi jatkossa Kreikka olla meille halpa maa jonkin roska krakman kanssa?

        Kreikasta tulee kuten Itä-saksa tai Neuvostoliitto! Suomen markalla sai tukun "paskamarkkoja" tai ruplia, joilla sai ostaa jotakin maan omia tuotteita, viinaa tai huoria halvalla.

        Muistatteko vielä Kreikan olympialaiset 2004? Ja nämä surulliset Kreikan pikajuoksijat joita Kreikkalaiset piilotteli douping testeistä! Joutuivat yhdessä mm moottoripyörä onnettomuuteen jne jne Siinä jo nähtiin Kreikkalaisten epärehellisyys!

        taas tyhman itserakkaan suomalaisen juttuja . Mita tekemista jonkun douping -testin kanssa on kreikan ihmisten rehellisyys. Mina voin sanoa etta suomalaiset ovat kaikki tappajia jotka kannipaissaan sekoilevat ja tappavat kavereitaan . Olen itse suomalainen ja olen asunut ulkomailla monta vuotta ja seuraan naita juttuja mita siella tapahtuu eli ei kai lapsiakaan uskalla kouluun lahettaa kun voivat paasta hengestaan eli jos on yksittaisia tapauksia niin et voi yleistaa jooko''' Ota vahan iisimmin ja kayta jarkea kun kirjoittelet mielipiteitasi.....jotka on perseesta...


    • Merkel ja Holland
      • tai D-pankit

        Ministeriössä se on nähty, TUPpi kääntää kohta taas takkiaan, kun joku sille näyttää uuden suunnan, vaikkapa itse Käteinen


    • no kohan vaan leukai

      joku toinen poliitikko - se populistiksikin leimattu - oli samaa mieltä jo kauan sitten ...ja hänellä lie takki edelleen vuori sisäänpäin...

    • tervemenoa

      Itse olen muuttamassa pois Suomesta takaisin Kreikkaan, siella kun nakee enemman hymyilevia ihmisia, aurinko paistaa ja vaikka esim ruoka on siella monissa tavaroissa kalliimpaa kuin Suomessa, on elaman laatu parempaa kuin taalla tiukkapipoisten maassa.
      Olen saanut vain tosi toykeaa kohtelua esim virastoissa taalla, en ymmarra miksi suomalaisen pitaa purkaa vihansa viattomiin asiakkaisiin.

      Mita terveyden hoitoon tulee, esim Kreikassa ja jos nyt mainitaan niin myos Marokossa saa parempaa ja NOPEAMPAA palvelua laakareihin ja sairaaloihin kuin mita hyvinvaltio maassamme Suomessa.

      Niin etta boikottiin vaan Kreikka jos nyt joku niin haluaa, valintahan on teidan.
      Itse olen valinnut paremman elaman laadun, enka jaa enaa tanne kokottamaan Suomen pimeita talvia ja KELAn tiukkaa toykeaa neitia kuulemaan.
      aikoinani luulin etta byrokratia oli kauheaa Kreikassa asuessani, vaan luojaparatkoon kun tulin Suomeen.

      • mokl

        Niinpä, me suomalaiset aina haluamme sanoa, että Etelä-Euroopassa on hirveä byrokratia. Me emme näe metsää puilta. Meillä on ihan samanlainen. Me vain eletään sitä eikä ymmärretä että ihan samaa tai pahempaa se täällä on. Kreikka on edelleen mielestäni hieno maa, ihmiset varsinkin saarilla ovat ystävällisiä, ruoka äärimmäisen hyvää ja sitä aurinkoakin on jos sitä haluaa.


    • Mietin vaan

      Missä on logiikkasi, jos Kreikkaan kannattaa matkustaa vasta kesäkuun vaalien jälkeen, vaikkei siellä silloin luultavasti enää "turvallista" olekaan? Varsinkaan, jos elanto revitään sen jälkeen entistä enemmän turisteilta (turisteista) ?

      Eikö pikemminkin kannata sitten matkustaa ennen niitä vaaleja?

      • banaanivaltio!

        Sivistys on lähtenyt Kreikasta, eikä ole sinne enää koskaan palannut!


      • banaaneja ei kasva k
        banaanivaltio! kirjoitti:

        Sivistys on lähtenyt Kreikasta, eikä ole sinne enää koskaan palannut!

        idiootti suomalainen taas kirjoittelee juttujaan...


      • Idiootti-
        banaaneja ei kasva k kirjoitti:

        idiootti suomalainen taas kirjoittelee juttujaan...

        kreikkalainen vastailee...


      • maassa maan tavalla
        Idiootti- kirjoitti:

        kreikkalainen vastailee...

        olen suomalainen ei mitaan tekemista kreikkalaisuuden kanssa. Asun ulkomailla ja kauhistelen suomen tilannetta. Ei siella uskalla enaa menna edes ulos kun ei tieda kuka ampuu tai hakkaa.


      • Kyllähän se
        maassa maan tavalla kirjoitti:

        olen suomalainen ei mitaan tekemista kreikkalaisuuden kanssa. Asun ulkomailla ja kauhistelen suomen tilannetta. Ei siella uskalla enaa menna edes ulos kun ei tieda kuka ampuu tai hakkaa.

        stressaa kun joutuu maksamaan kreikkalaisten kamakien velat.

        Ei ihme, että tulee tartuttua aseeseen.


    • kaek männöö huonst?

      Housuissas rytisee... haet näköjään "elämyksiä" muiden lomailun kautta. Pelokas olet , joten jäänet jatkamaan netti-elämää?

    • Maanantai

      Sunnuntaina joo on lähtö kreikkaan ja juuri vaalipäivänä takaisin suomeen että tuskin tulee mitään ongelmia :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6620
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3948
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1979
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1538
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1515
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe