Eikö mökkeily ole helvetin kallista?

Mitä järkeä

Tunnin max kahden ajomatkan päästä Helsingistä jos tahtoo kunnollisen kesämökin maksaa se kaksion hinnan, noin 180-200 tonnia. Kaksiosta saisi vuokratuottoa noin 900 euroa kuussa. Tästä vähennetään yhtiövastike jää jäljelle reilu 700 euroa kuussa. Tuosta vero 30% tarkoittaa se sitä että ostaessaan kesämökin menettää joka ainoa kuukausi noin viisisataa euroa nettona, vuodessa kuusi tonnia. Jos mökillä on vuodessa 3-6 viikkoa aika helvetin kalliiksi nuo viikot tulee. Kuudella tonnilla nelihenkinen perhe matkustaa kaukomaihin moneksi viikoksi. Voittaa Suomen sateisen suven ja hyttyset kuusi nolla.

47

1863

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+7

      Juntti metsäkansan kaipuu metsään ja korpeen onkin hämmästyttävää kesämökkien määrästä päätellen. Useimmiten kesämökin kaipuu johtuu surkeasta vakituisesta asunnosta, josta on tarpeen päästä mökille tuulettumaan.

    • arvo ja hinta

      Kallista ja kallista.. Ne ketkä laskee vain ja ainoastaan tuottoprosentteja ja rahakasoja, eivät ymmärrä minkään hienon asian todellista arvoa, vain hintoja.

      Mökillä pääsee omaan maailmaansa jossa eivät mitkään asiat, kuten työsellaiset, ressaa vähän vertaa. Tulee tehtyä "terapiatöitä" kuten puun pilkkomista, erilaisia ylläpitohommia mökkiin liittyen, luonnon tutkimista jne. Uimisesta, saunomisesta ja grillaamisesta nyt puhumattakaan. Se on sitä elämisen tunnetta se, millä rahalla sitä voisi mitata?

      Ja kyllähän se kallis mökkikin on sijoitus, ei siinä rahat mihinkään häviä vaan melko varmasti etenkin rantakiinteistön arvo kasvaa jos sitä hyvin hoitaa. Sen voi myydä pois jos ei enää kiinnosta mökkeily ja haluaa vaikka alkaa reissata sinne kaukomaille.

    • Täkyhuppu

      Mökkeily on ihan pimeetä puuhaa mutta voi että sitä rakastan. Ei sitä ilman viitsisi elää.
      Mitä hiton ideaa on matkustaa ulkomaille, joka paikassa alkaa olla ihan samaa turismisontaa, ei tosiaankaan kiinnosta. Ja jos erilaisia ihmisiä haluaa tavata niin ajaa metrolla Itkikseen niin saa annoksen vieraita kulttuureita. Ja pääse helpommin mökille rauhaan kuin mitä ulkomailta.
      Jihuuuu ja taas se mökkeily alkaa iloineen ja suruineen. Jesh!

    • näin

      elämä on

    • näinkin

      Ei välttämättä oo kallista .itte ostin vanhalta paapalta 5tonnilla 1500 neliöö tontti mökki 25 neliöö ja erillinen sauna 15 neliöö merenrannassa matkaa kotoa 3 km kaupunkiin 4km

    • on se onhan joo

      On se. Oikeassa olet. Tietäisitpä, miten kallista talon ja autojen pitäminen tuon mainitun mökin lisäksi meillä on ;)

      Toiset tekee, toiset ei...

    • ei oo järkeä

      laskelmasi saattavat olla oikeita. Emme silti ole aikeissa myydä. Siinä on jokin ihmeellinen tuntu kun pääsee omalle mökille, vaikka halvemmalla pääsisikin ulkomaille. Minä valitsen vielä näillä hinnoilla oman mökin, vaikka olemme investoineet siihen enemmän kuin esimerkkihinnat.
      Me emme kyllä saa sijoituskaksiostamme laskemiasi tuottoja, vaikka sen arvo on suunnilleen käyttämäsi mökin hinta.

    • Mökkiläinen

      Mökkeily on parasta touhua mitä voi tehdä housut jalassa. Varttitunnin matka mökille joka oli kohtuu hintanen. Sähköt aurinkopaneelilta ja vesi kaivosta, eli mökkeily ei maksa mitään. Pikku puuhastelua tai jos ei huvita hommailla voi levähellä sohovalla, kattoa telekkaria tai surffailla netissä, iltaisin lämmitän puusaunan jos huvittaa. Täyttä terapiaa töiden jälkeen ja vapaa-aikana. Ei tarvi miettiä mitään rahanmenoja tai tuloja, eipä ole ulkomaan matkatkaan tulleet mökillä ollessa mieleen.

      • 4535

        "Sähköt aurinkopaneelilta ja vesi kaivosta, eli mökkeily ei maksa mitään."

        Niin, eihän kiinteistöveroa ja tiemaksuja joudu maksamaan. Myöskin uusi porakaivon grundforssin ejektoripumppu maksaa 1560 eur. Halpaa joo on kesämökin omistaminen.


      • Mökkiläinen
        4535 kirjoitti:

        "Sähköt aurinkopaneelilta ja vesi kaivosta, eli mökkeily ei maksa mitään."

        Niin, eihän kiinteistöveroa ja tiemaksuja joudu maksamaan. Myöskin uusi porakaivon grundforssin ejektoripumppu maksaa 1560 eur. Halpaa joo on kesämökin omistaminen.

        Kiinteistövero muutaman kympin ja vesi tullee kaivosta 50 € pumpulla, mulla ainaki, on muuten kestäny jo monta vuotta. Ei oo tiemaksuakaan, sori vaan. Taitaa olla "helevetin kallista" enempiki asenteesta kiinni, mökkeilyyn saan minäkin menemään koko omaisuuden, mutta mitä siinä on järkeä. Asioita voi tehdä sillai järkevästi, minä teen ainakin.


      • 5+6
        Mökkiläinen kirjoitti:

        Kiinteistövero muutaman kympin ja vesi tullee kaivosta 50 € pumpulla, mulla ainaki, on muuten kestäny jo monta vuotta. Ei oo tiemaksuakaan, sori vaan. Taitaa olla "helevetin kallista" enempiki asenteesta kiinni, mökkeilyyn saan minäkin menemään koko omaisuuden, mutta mitä siinä on järkeä. Asioita voi tehdä sillai järkevästi, minä teen ainakin.

        "Ei oo tiemaksuakaan"

        No sitten auton soutuveneen bensat tai soutajan safkat maksaa. Tuskinpa sinne mökille puskaa pitkin kuljet.

        Aina voi ajatella ettei muutama kymppi tai satku ole mitään, mutta väitit että "mökkeily ei maksa mitään". 50 euroa on myöskin rahaa. Pienistäkin viirroista koostuu iso summa ja en pistäisi edes 100 eur vuodessa saman kasvimaan ja puskan tuijottamiseen. Sairaan tylsää.


      • Mökkiläinen
        5+6 kirjoitti:

        "Ei oo tiemaksuakaan"

        No sitten auton soutuveneen bensat tai soutajan safkat maksaa. Tuskinpa sinne mökille puskaa pitkin kuljet.

        Aina voi ajatella ettei muutama kymppi tai satku ole mitään, mutta väitit että "mökkeily ei maksa mitään". 50 euroa on myöskin rahaa. Pienistäkin viirroista koostuu iso summa ja en pistäisi edes 100 eur vuodessa saman kasvimaan ja puskan tuijottamiseen. Sairaan tylsää.

        Valitettavasti suotuvene kulkee sähkömoottorilla, jonka akku on ladattu aurinkoenergialla, elikkä ei maksa veneilykään mitään, ähäkutti. Auto kuluttaa 4L satasella diisseliä, eli mökkimatkaan menee n. 0,6 L eli n. 1 €. Ei oo edelleenkään helevetin kallista. Eikä mulla oo muuten kasvimaatakaan. Ruokaa saa kaupasta. Puskat olen sahannu raivaussahalla pois, ei oo niitäkään. Huomaakko, miten ekomökkeilijä tulee toimeen ja kaikilla mukaavuuksilla mitä kesämökkeilyyn kuuluu.


      • mk
        5+6 kirjoitti:

        "Ei oo tiemaksuakaan"

        No sitten auton soutuveneen bensat tai soutajan safkat maksaa. Tuskinpa sinne mökille puskaa pitkin kuljet.

        Aina voi ajatella ettei muutama kymppi tai satku ole mitään, mutta väitit että "mökkeily ei maksa mitään". 50 euroa on myöskin rahaa. Pienistäkin viirroista koostuu iso summa ja en pistäisi edes 100 eur vuodessa saman kasvimaan ja puskan tuijottamiseen. Sairaan tylsää.

        Se on ihan sama mitä se maksaa koska mökillä on kivaa ja naapurti eivät häiritse ja kun ei ole kaikkia mukavuuksia mökillä vaan -70 luvun kesämölli niin ei ne kulut isoja ole. Itse menen miuluummin mökille vkl ja se jola ei ole pistää saman rahan siihen lähibaariin kaljaa kitatessa ja kyllä työtressi häviää ja varsinkin lauantai aamuisin on kiva kun ei tartte kävellä edes 15m kun pääsee aamu.uinnille järveen ja kyllä herää. Vaikka mäkki ei ole kuin 35km päässä tampereelta niin tontit siellä 15t€ ylöspäin kun on pieni metsäjärvi mutta jos mennään 20km päähän näsijärvelle niin hinnat ihan toista luokkaa.


      • 123123
        5+6 kirjoitti:

        "Ei oo tiemaksuakaan"

        No sitten auton soutuveneen bensat tai soutajan safkat maksaa. Tuskinpa sinne mökille puskaa pitkin kuljet.

        Aina voi ajatella ettei muutama kymppi tai satku ole mitään, mutta väitit että "mökkeily ei maksa mitään". 50 euroa on myöskin rahaa. Pienistäkin viirroista koostuu iso summa ja en pistäisi edes 100 eur vuodessa saman kasvimaan ja puskan tuijottamiseen. Sairaan tylsää.

        Luomukasvikset maksaa maltaita, joten tuottoa tulee kasvimaasta ja marjapensaista :)


    • öyvind österman

      On. Mutta ei se mitään. Babba petalar.

    • Mitä sitte??

      Niin?

    • Aivan itse teinnäin.

      ostakaa helvetti mökki perkele saatana helvetti vittu perkele jos niin valitatte saataba perkele helvetti vittu jumalauta!!


      PS..hyvää kielenkäyttöä saatana perkle vittu uskokaa ny vittu saatana jumalauat

    • kotimaalla

      Koirat haukkuu ja karavaani kulkee, mökittömät itkee kohtaloaan. Se on vaan silleen mitä kukin arvostaa, jollekkin viikon loma turistipaikassa riittää ja toinen tykkää omasta rauhasta mökillä.

    • telttatantta

      Eikait se mökkeily kallista ole jos ei osta mitään luksusmökkiä sadoilla tuhansilla.

      Mulle välttää pieni kömmänä,jossa kamiina ja öljylyhty.
      Juuri sellaista yksinkertaisuutta kaipaan oltuani ympäri vuoden teknisessä maailmassa televisioiden,mikrojen,tietokoneiden yms härpäkkeiden keskellä
      ja työskenneltyäni maailmassa jossa on vielä kalliimpaa tekniikkaa.

      Mutta joudun tyytymään telttailuun kun edes ed mainittuun kömmänään ei ole
      varaa.
      Telttailun paras anti on sen luonnonläheisyys. Ja toiseksi paras se,että
      paikkaa voi vaihtaa kun alkaa kyllästyttää.

      Joten pärjään jopa ilman autoa.

      Ja hyvä niin. Minulla on lomapaikkoja kaikkialla mihin vain pääsee julkisilla
      tai fillarilla.

    • mökkerö

      Mökkeilyhän on tasan niin kallista kuin siihen on valmis rahaa upottamaan. Kuivanmaan mökkejä voi saada hyvinkin edullisesti. Tai vaihtoehtoisesti tontteja ja jos osaa ja on aikaa, niin pienen mökin pitkästä tavarasta omista puista tehden tekee erittäin huokeasti. Toisaalta taas luksushuvila läheltä pääkaupunkiseutua rantatontilla ja avaimet käteen pohjalta tai suoraan ostaen ja hintalappu onkin helposti millin kieppeillä ja ylikin.

      Eli mökin hintahaarukka voi hyvinkin olla 20 000- 2 000 000 euroa.

      • NikoNuttija

        Onhan se kallista tietty, jos sattuu olemaan köyhä.


      • mek
        NikoNuttija kirjoitti:

        Onhan se kallista tietty, jos sattuu olemaan köyhä.

        Köyhälle kallista mutta kaikillle samanhintaista.


    • järjettömän ihanaa

      ON SE !!!

      Ja siksi se onkin niin älyvapaata ja ihanaa :D

      Loputonta ja älytöntä taistelua, työleiriä tai loputonta makoilua.
      Milloin hiiriä, myyriä, käärmeitä, rusakoita, kettuja, karhuja, tikkoja, variksia, lokkeja, koiria ja kissoja.
      Myrskytuhoja, tulvavesiä, ukkosvaurioita, hulluja naapureita, mökille tunkevia sukulaisia, rikkinäisiä laitureita, loputonta rikkaruohojen kitkentää, ruohon niittoa, metsän raivausta, pellon kääntöä.
      Loputonta grillausta, makkaran ja nahan, jalkapalloa, sulkapalloa, tikkaa, vesileikkejä, uimista iho rusinalla.
      Hyttyset syö, paarmat pistää ja aina sataa, eiku paistaa ja läkähtyy helteeseen, jos ei siis ole kosteeta ja kylmää ja kaseaa.

      Ihan pähkähullua ja sama rumba alkaa taas alusta, kun kevään jälkeen saa paikat kuntoon, taas ne helv*** pakkaset tulee ja lehdet tippuu puista, jäät rikkoo laiturit ja vesijohtosysteemit.

      Niin hullua ja ihanaa, että taas heti perjantaina, kun duuni loppuu, lähden mökille ja jussista alkaa 4 vkon kesäloma, ennen sen loppumista en tule kaupunkiin! On se järjetöntä :D

      • Mökillä

        Niimpä huomenna lähden taas sinne Helv..


    • "15000€"

      "Vaikka mökki ei ole kuin 35km päässä tampereelta niin tontit siellä 15t€ ylöspäin kun on pieni metsäjärvi mutta jos mennään 20km päähän näsijärvelle niin hinnat ihan toista luokkaa."
      Johan puhut puppua, osoita mulle Pirkanmaalta yksikin myytävä vapaa-ajan tontti järven rannasta 15000 eurolla, niin OSTAN SEN HETI !

      • mek

        Äitellä olisi mutta ei myytävänä. Ei ole montaakaan vuotta kun karhejärveltä yritettiin rantatonntia myydä markka-aikaan mutta ei mennyt kaupaksi.


      • mek

        Yksi asia on että niitä rantatontteja on kovin vähän myynnissä ja moent eivat tule julkiseen myyntiin ollenkaan.


    • On se. Joo-o

      O

    • mökkionihana

      on ihmisilä järki unohtunu sairaita ootte!

    • mökki Saaremaalla

      Minulla on mökki Saaremaalla. Oikeastaan vanhemmat kuolivat ja nyt yritän yksin kamppailla sen kanssa. Saaremaalla kiinteistöjen kysyntä on huono ja hinnat erittäin halpoja, joten myynti olisi melkein ilmaista, vaikkapa korajustyöt ovat sama kalliit tai jopa kalliimmat kuin Helsingissä.

      Matkoihin menee aikaa ja kun puutarhamme on iso, töitä on aamusta iltaan ja välillä olen kuoleman asti poikki.

      Rahani menevät kyllä kaikki matkoihin edes-takaisin, mutta minulle ei jää mitään korjausta varten. Yritän yrittämällä säästää, että näinkin saisin asiat hoidetuksi pystyssä täällä.

      Saaremaan kiinteistöistä löytää tietoa myös: www.soov.ee

      • Näinkin voi käydä

        .

        Mökki voi muuttua myös jatkuvaksi työleiriksi

        .


      • möksä
        Näinkin voi käydä kirjoitti:

        .

        Mökki voi muuttua myös jatkuvaksi työleiriksi

        .

        Sehän on ihan itsestä kiinni.


    • Näin on

      Kukin arvostaa mitä haluaa.

    • rohkea rokan syö

      Meitä on myös sellasia, joilla voi olla useampi mökki tai talo tai asunto. Sen lisäksi voi olla autoa jos jonkinlaista. Kelle mikäkin on kallista.

      Aikanaan alettiin laittaa rahaa säästöön. Ostettiin mökkitontti, tehtiin mökki ja myytiin pois. Sama toistettiin. Toki pitää ostaa halvalla ja myydä kalliilla. Siinä pikkuhiljaa varakkuus kasvaa, eikä enää tarvitse miettiä paljonko maksaa ajaminen mökille ja ne kiinteistöverot sun muut maksut on ihan normaaleja kuluja, eivät hetkauta suuntaan tai toiseen. Jätevesipumppaamot sun muut on ostettu kun kerran käsky kävi, ei tarvinnut pohtia, että riittääkö rahat.

      Kallista on kaljan juonti ja ylensyönti. Mutta kukin meistä käyttää käytettävissä olevat rahansa kuten tahtoo.

      Aikanaan oltiin varattomia ja haaveiltiin yhdestä ja toisesta asiasta. Nyt me ollaan niitä nelikymppisiä, joiden lapset muuttaa kotoa pois ja nyt meillä on varaa rakentaa yhtä ja toista. Kannattaa mieluummin miettiä, että miten saavuttaa omat haaveensa, meneekö rahaa turhuuksiin ja pystyisikö kuitenkin säästämään ja toteuttamaan haaveensa. Kaikkein turhinta ja tyhmintä on kadehtia muiden tekemisiä ja omistuksia.

      Talvella voi käydä ulkomailla ja kesällä mökillä. Mökkiä voi myös vuokrata niin saa joko tuloja tai lyhentää vaikka mökkilainaa.

    • pottokellari

      Itsekukin laittaa rahansa ihan miten itse haluaa. On mullakin mökki ilman mukavuuksia. Itse tahtoisin pistää se sileeksi ja rakentaa uuden sähköistetyn mutta vaimo niin tykkää siitä vanhasta mädäntyneeltä haisevasta rotiskosta joten näillä mennään ja pestään sitten kotona kellarinhaju nahkasta ja vaatteista pois.

    • kallista on

      Onhan se varsinkin kun joutuu yksin maksamaan ,vaikka nuutkin kyllä inolla siellä oleskelee.

    • läskitiriseevyötäröl

      Joo on se kallista ja voittaa kaukomaan matkan. Mökkeily on erittäin hyvä keksintö! Ei mökkeilystä läskiset vuokraloordit mitään ymmärrä, ei mökkeily kaikille sovi. Mutta eihän kaikki voi olla vuokraloordejakaan ja hyvä niin.

    • Eikö eläminen olekkin hiton kallsta?
      Raha on maksuväline sillä saa mit haluaa. Mitään ei saa ilmaiseksi eikä kaikella tarvitse tienatakkaan, jos rahaa on riittävästi.
      Jokainen elää tavallaan ja varojensa mukaan.
      Asunto on maksettu , kesämökkikin on maksettu ja ulkomaan matkoihinkin riittää sopivasti varoja niin mikäsolikaan se ongelma?
      Suomen kesä järven rannalla omasaa mökissä on yksi suurista nautinnoistamme jota vuokrarahat eivät voita.

    • minävaantaas111

      ihanan kallista, talvella sitten voi karata kuukaudeksikin päiväntasaajalle, kun ei osu sadekausi päälle, niitä itikoita on kesä-heinäkuussa siellä etelässä enempi kuin täällä suomessa...
      mut hei, köyhillä ei ole varaa omaan mökkiin saati toiseen vapaaseen kuukauteen talvella ;)

      • DON'T FEED THE TROLL

        Niin, millä se varallisuus mitataan? Oli massia tai ei, onko mitään niin saatanan surullista kuin tyypit jotka istuu aamusta iltaan Suoli24:lla?


    • Mamma betalar

      On se, onneksi Mamma maksaa! :DDD
      Mökille taas tänään!

    • Harrastajarakentaja

      Kaikennäköisiä laskelmia. Tässä minun.
      Rakensin mökin ison veden rantaan 20vuotta sitten. Rakensin itse. Parhaaseen lama-aikaan tarvikkeita sai hyvin edullisesti ja itse rakentaminen on parasta tienistiä, jos osaa.
      Suhtkoht saman kokoinen ja ikäinen naapurimökki myytiin pari vuotta sitten hintaan 250000€.
      Jos laittaisin mökin myyntiin saisin ihan varmaan 200000 .
      Jos lasken 150000 jaettuna 240kk = 625e/kk. Elikkä ihan hyvä tienesti ja itse saan nauttia mökistä, eikä ensimmäistäkään vuokralaista.
      Viisi vuotta sitten rakensin toisen mökin Lappiin, ja kyllä sekin siellä nököttä korkoa ilman vuokralaisia ja menen sinne, kun siltä tuntuu.
      Maailma on valintoja täynnä. Onnea valitsemallenne tielle sano Sarasvuo.
      Ja nauttikaa mökeistänne, kellä semmoinen on.

    • mökkihöperö.....

      Tähän ei voi muuta sanoa kun, että mikä kenellekkin on tärkeää. Yksi tykkää rahasta ja se rauhoittaa häntä toinen taasen rauhoittuu maaseudun/metsän rauhassa saunaa lämmittäen. Eikä sen tarvitse olla mikään huvila ihan mökki riittää ja tähänkin löytyy mielipiteitä kuka missäkin "mökissä" viihtyy ja mihin kenenkin rahkeet riittää. Mökillä ollaa muuten paljon enemmän kun se on tuossa 100 kilometrin päässä. Kaukomaille ei kiinnosta lähteä, kerravuodessa johonkin espanjaan, kreikkaan ym. mihin nyt halvan peruutusmatkan saan. Mielummin kuitenkin sinne mökille. Hyviä mökkilomia !!!

    • Tyyristä onnea

      Jos myisin mökin pois niin en tiedä mihin rahat sais sopimaan, jotenka annan mökin olla myymättä ja arvon nousta edelleen rauhassa! Mikähän tässä on kallista, ai niin kalastusluvat ja saunaoluet!

    • sitähän se

      Kallista tai ei. It's only money.

    • TuohtaSaunaan

      Ei sillä rahalla tee mitään sitten kun makaa arkussa.

      Elämä on elämistä ja nauttimista varten.

      Jotkut mökkeilee jotkut reissailee tai mitä vain. Itse harrastan molempia, mutta mikään ei kyllä voita sitä fiilistä kun raskaan työviikon jälkeen kääntyy mökin pihaan, luonnon keskelle, pois kaupungin vilkeestä.

    • stfu

      Vuonna 2006 savosta mukava, sähkötön kuitenkin, saunamökki isolla rantatontilla 25000€. Sähköt tuli hintaan 3500€ (liittymä 2500€ ja työt 1000€). Eipä sijoitettu summa päätä huimannut, mutta nyt tuosta samasta murjusta on tarjottu jo 60000€. Eipä vaan ole myynnissä= )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      48
      3631
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2621
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      130
      1967
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1713
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1127
    6. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      53
      1118
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1026
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      84
      946
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      935
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      884
    Aihe