Terve,
omassa puskulevyn toiminnassa on sellainen "ominaisuus" että kun painattaa levyä maata vasten kone kyllä nousee, mutta kun vapautan vivun sylinteri päästää jonkin matkaa takaisin. Aina se sitä ei tee ja riippuu mielestäni myös kuormituksesta eli jos nostan koko koneen levyllä ylös niin se ei laske yhtään. Levyn sylinterissä on joku "lukko venttiili" tms. niin kipu saattaisi olla siinä. Eli miten teillä muilla 58 omaavilla levyn käyttö käyttäytyy? Vanhassa 5tn volvossani sylinteri ei liikkunut tai päästänyt yhtään jos käyttövipua ei liikuttanut...
Volvo ECR58 tietäjiä?
7
1850
Vastaukset
- Haerdix
Jos se "lukkoventtiili tms" laite onkin kuormanlaskuventtiili(tunnistaa siitä, että siinä on painepatruuna tai kaksi), niin painetta nostamalla pitää paremmin kuormaa. Saattaa olla myös, että patruunasta on se o-rengas, tai useampi vaihtokunnossa.
- WeK
Tutkein koneen hydrauliikka kaaviota ja siinä puhutaan "check valve" eli takaiskuventtiilistä. Tod. näköisesti se vuotaa...
- Haerdix
Ok! Ensin mainitsemasi lukkoventtiilihän itseasiassa onkin paineella avattava takaiskuventtiili. Lukkoventtiileissäkin on muuten yleensä patruunat ja O-renkaat, joten voivat nekin vuotaa ja niitä vaihtamalla selviää pikkuisen helpommalla/halvemmalla, kuin koko takaiskua vaihtamalla. Toivottavasti kone tulee kuntoon! :)
- 210 BLC
88:ssa sama vaiva uudesta asti.Paskan myivät.
- WeK
Ominaisuus jatkuu... Otin sylkyn lukkoventtiilin auki ja purin pöydälle atomeiksi ja epäonnekseni en löytänyt mitään mainittavaa vikaa venttiilin sisäkaluista. Puhdistin sekä kokosin taas kasaan niin samapa "vika" vaan jatkuu.
Kiusallista tuollainen kun muutenkin lyhytperäinen kone tuppaa nyökkimään koko ajan ja kun sitä koittaa kompensoida levyä maahan painamalla niin se kun on välillä ihan veltto. Toisaalta jos jotain olisi rikki, luulisi sen käyttäytyvän koko ajan samalla tavalla mutta nyt vaan silloin tällöin.
Jospa vika onkin päälohkon varoventtiilissä? Levyä kun ohjataan tuossa mallissa ihan mekaanisella vivulla niin se ei voi servopaineeseenkaan liittyä... - ei hjuva
VOLVO -valitamme ostosta lähetämme vara osia
Vika voi myös olla sylinterin tiivisteissä/ päätyvaimentimessa. Vaikka en tässä tapauksessa uskokaan männän olevan irti niin voi sellainenkin aiheuttaa mielenkiintoisia oireita. Asiahan on aivan eri, mutta traktori kaivureissa männän irtoaminen varresta saa käännön oireilemaan kuin hullun mulk.. mielettömän pers... Toki siinä on kaksi sylinteri joka vaikuttaa ko. ilmiöön. Joskus päätyvaimentimen hajoaminenkin tehny ihme temppuja. Joten jos ei vikaa muuten löydy niin ei sylinterin avaaminenkaan välttämättä turha homma ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1272105
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221500Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis671189Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett111109Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti101107- 88962
- 80829
- 17827
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon16741Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks107681