Facebookin haitat?

valinnan vaikeus

Elikkäs täällä 13-vuotias tyttönen miettii, että tekisikö facebookin vai ei. Toisaalta tämä olisi hyvä keino ylläpitää yhteyksiä ala-aste kavereihin, kun mennään eri kouluihin. Mutta olen kuullut että fb myy käyttäjien tiedot mainostajille ja seuraa sivuhistoriaa. Pari päivää olen lukenut käyttäjäehtoja ym, mutta en ymmärrä puoliakaan =( .
Tahtoisin siis tietää, onko fb:n käytössä ongelmia, kuten yllämainittuja.

Kiitos etukäteen!

147

7366

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taskustudio

Laitat joka kuukausi asetuksista säädöt kohdalleen ja heti k
      laitat asetukset kohdalleen kenen tahdot nähdä tietosi, seinäsi, kuvasi ym. ja mitä tietoja jaat yleensäkin.
      Ei kannata salaisuuksia huudella siellä eikä mitään henkilökohtaisia asioita, tosiaan tuossa kavereihin yhteyttä pitämisessä sen hyöty tuleekin.
      Tuolta lueskelet ja ruuvailet säädöt kohdalleen.
      https://www.google.fi/#hl=fi&gs_nf=1&cp=12&gs_id=29&xhr=t&q=facebook asetukset&pf=p&sclient=psy-ab&oq=facebook ase&aq=0&aqi=g4&aql=&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=aaa401d2c7077ea6&biw=1280&bih=662

• herraasiallinen

Liity vaan, ei siinä mitään häviä.

Mutta hyvä kultainen sääntö on että mitä kirjoitat facebookiin pitää olla sellasta jonka kaikki saavat tietää, sillä FB ei ole paikka juoruille ja salaisuuksille!

• Taskustudio
        herraasiallinen kirjoitti:

Mutta hyvä kultainen sääntö on että mitä kirjoitat facebookiin pitää olla sellasta jonka kaikki saavat tietää, sillä FB ei ole paikka juoruille ja salaisuuksille!

Olen jo liittynyt kauan sitten, miksi minulle ehdotat liittymistä?

• mvölJ>V
        Taskustudio kirjoitti:

Olen jo liittynyt kauan sitten, miksi minulle ehdotat liittymistä?

Haloo, vastaus on ketjun aloittajalle.

• Taskustudio
        mvölJ>V kirjoitti:

Haloo, vastaus on ketjun aloittajalle.

Kyllähän tuo nyt vain oli minulle osoitettu eikä aloittajalle, että haloo vaan sinnepäin.

• maalaisjärkeilijä

Tarkistaa vain turva-asetukset asialliseksi ja jos haluaa vielä turvallisuuttaan parantaa, niin käyttää sille omaa selaintaan esim. Opera.

Kannattaa myös miettiä mitä sinne pistää. Kännikuvat ja "omg oon raskaana

• ökkänäääöääää
        Taskustudio kirjoitti:

Kyllähän tuo nyt vain oli minulle osoitettu eikä aloittajalle, että haloo vaan sinnepäin.

ula...ula...piip...piip

• fggdfgdgfdg
        herraasiallinen kirjoitti:

Kultainen sääntö on hyvä mutta valitettavasti se ei riitä. Facebook seuraa sinua kaikkialla ja muutkin sivut millä vierailet voivat vuotaa facebookin kautta. Tämäkin sivu sisältää facebook seurantaa..

• Itse liittyisin mieluummin Google palveluun. Se on tietääkseni "turvallisempi" käyttää kuin Facebook.

• Liittyisit?

Oletko liittynyt jompaan kumpaan?

• .,-.-,-,--,.-,-,.-,-

menet niiden kavereiden luo ns.kylään.

se on oikeaa ja aitoa kanssakäymistä ihmisten kanssa.

nämä laitteen on sieltä ja syvältä...

• mooses2
        .,-.-,-,--,.-,-,.-,- kirjoitti:

Syvältä on. Itse sain poistettua monen mutkan kautta kaikki tietoni Facebookista. Toivottavasti onnistui.
        Paska kerho koko feispuuki.

• Mietipä tätä
        .,-.-,-,--,.-,-,.-,- kirjoitti:

"menet niiden kavereiden luo ns.kylään."

Entäs jos ne kaverit asuu toisella puolella Suomea, tai jopa toisella puolella maailmaa? Sinnepä ei eniin vaan tedhä yllätysvierailuita! Itselläni asuu suomalaisia ystäviä mm.Ruotsissa, Bosniassa, USAssa ja Australiassa. Aikaeronkin takia heihin on helpointa pitää yhteyttä Facebookin kautta, vaikkei se korvaakaan fyysistä läsnäoloa.

• Nelli-Maija
        Liittyisit? kirjoitti:

Oletko liittynyt jompaan kumpaan?

Käy kylässä!Hmm.Äläkä Witterissä taikka Facebookissa!

• sähköposti on
        Mietipä tätä kirjoitti:

"menet niiden kavereiden luo ns.kylään."

Entäs jos ne kaverit asuu toisella puolella Suomea, tai jopa toisella puolella maailmaa? Sinnepä ei eniin vaan tedhä yllätysvierailuita! Itselläni asuu suomalaisia ystäviä mm.Ruotsissa, Bosniassa, USAssa ja Australiassa. Aikaeronkin takia heihin on helpointa pitää yhteyttä Facebookin kautta, vaikkei se korvaakaan fyysistä läsnäoloa.

ollut jo ennen facebookia.

• -.-
        mooses2 kirjoitti:

Syvältä on. Itse sain poistettua monen mutkan kautta kaikki tietoni Facebookista. Toivottavasti onnistui.
        Paska kerho koko feispuuki.

Tein joskus tyhmyyksissäni tilin sinne ja sitten halusin poistaa. Säätöjen jälkeen sain lopulta omat tietoni pois, mutta näköjään varastoivat email-osoitteet. Jos yritän palauttaa tiliäni, niin ilmoittaa jotain tyyliin, että sähköpostiosoite tunnistuu, mutta tili suljettu. Joten edelleen siellä on jotain tietoja itsestäni.

• eikö järki pelaa

SAATANAN KOTI ÄIDIT VITTUU.KAVERI EI PÄÄS FASEE ENNE KU O KOLMETOISTA.
        SAATANA.TÄTÄ TOUHUU

• Mainoksia varten
        -.- kirjoitti:

Tein joskus tyhmyyksissäni tilin sinne ja sitten halusin poistaa. Säätöjen jälkeen sain lopulta omat tietoni pois, mutta näköjään varastoivat email-osoitteet. Jos yritän palauttaa tiliäni, niin ilmoittaa jotain tyyliin, että sähköpostiosoite tunnistuu, mutta tili suljettu. Joten edelleen siellä on jotain tietoja itsestäni.

Mä en ole facessa, mutta arvelin että olisko sun e-mail-osoitteesi siellä jotta mainostajat saavat sun meiliosositteesi ja voivat laittaa mainoksiaan sulle;O

• Malkin
        Mainoksia varten kirjoitti:

Mä en ole facessa, mutta arvelin että olisko sun e-mail-osoitteesi siellä jotta mainostajat saavat sun meiliosositteesi ja voivat laittaa mainoksiaan sulle;O

Suomessa on kirjesalaisuus , joka tarkoittaa ettei toisten viestityksiä saa lukea, ja vielä vähemmän leivtellä muille. Eli ei luulisi olevan ongelmaa.

• Esa M
        Nelli-Maija kirjoitti:

Käy kylässä!Hmm.Äläkä Witterissä taikka Facebookissa!

Serkkuni asuu perheineen Lontoossa jo kuudetta vuotta. Jos haluan kysyä heidän kuulumiset täytyykö minun varata liput Lontooseen? Osalla teidän vastaajien logiikalla kyllä. Puhelut on kalliita ja kirjeet kestää liian kauan aikaa. Facebook on hyvä keino kysellä mikä on meno siellä päin Eurooppaa ja ei maksa kuin nettilaskun per kuukausi.

Sama pätee myös entisen kotikaupunkini lapsuudenkavereihin ympäri Suomea. Toiset osaavat olla sosiaalisia muutenkin kuin seinänaapurin kanssa.

• Esa M
        sähköposti on kirjoitti:

ollut jo ennen facebookia.

Sähköpostikeskustelu ei ole reaaliaikaista kuten Facebookissa pystyy tekemään. Sähköposti on kuin kirjeen kirjoittaisi. Miksi odottaa seuraavaan päivään e-mail vastausta jos vastauksen voi saada saman tien keskustelussa?

• werwerwerre
        Esa M kirjoitti:

Sähköpostikeskustelu ei ole reaaliaikaista kuten Facebookissa pystyy tekemään. Sähköposti on kuin kirjeen kirjoittaisi. Miksi odottaa seuraavaan päivään e-mail vastausta jos vastauksen voi saada saman tien keskustelussa?

reaaliaikaisia Internet-pohjaisia keskustelusysteemejä on ollut olemassa jo ainakin 1980-luvulta lähtien.

• Think Tank

En oikein käsitä Google :n olevan "turvallisempi". Google jäljittää kaiken, niin jopa kamera-autot Google Maps'ä varten tehostavat tuottavuutta kartoittamalla myös Wifi:t eli kuten vielä Suomessa sanotaan Wlanit. Ei Google enempää kuin Facebook ole hyväntekeväisyysjärjestöjä vaan ne ovat omistajiensa voiton optimoimiseen tavoittelevia organisaatioita. Aivan kuten kaupallinen TV, joka myy katsojia mainoistajille.
        Kuluttajasuojalakien vastaisesti niihin ei käyttäjä voi soittaa urkkiakseen tietoja näistä yrityksistä. Käytä Google sijasta esim. Doocu.com'ia, joka ei ainakaan nykyisellää jätä sormenjälkeä käyttäjään eikä mainoksiakaan esiinny.
        Siis www.doocu.com

• Outoa..

Olen poistanut Facebookista profiilin vuosia sitten mutta vieläkin sieltä lähetetään sähkö-postia minulle.

• en suosittele

Minä olen kaksi vuotta sitten lähtenyt fb pois kun rupesin kaikenmaaliman hörröt keskustelemaan.Jos liityt niin tee vanhempien kanssa sivut he varmaan osaavat sanoa miten.Jos laitat sitten että ei ympäri suomea tule pyyntöjä, niin sitten on sama jos laitat puhelimella viestejä.Minulle tuli viellä kanssa pitkään ulkomailta kyselyitä missä olet kun et vastaa ja laita profiinisi kuva, silloin lähdin pois.Nyt on jo hiljaista enkä kaipaa yhtään minua ei kiinnosta kenen kanssa kukin kulkee tai mitä teit eilen niin naurettavaa kuin voi olla .On kuulema fb kautta löydetty puoliso peräti, minulla ei ole aikaa ja haluja joka ilta istua ja kirjotella jonkun kansssa, ottaa kamu soiton liittymään saa puhua itselleen vaikka joka päivä eikä maksa kuin 1€/kk.

• En suosittele.

Ei sieltä oikeasti pääse IKINÄ pois. Tiedot on ja pysyvät AINA. Mun vanhat tiedot tuli yli 2 vuoden jälkeen ihan tosta noin vaan esille takaisin, vaikka olin poistanut kaiken.

• ...

Kaikki mitä kirjoitat ja lähetät Facebookiin, siirtyy automaattisesti sen omistukseen.
      Riippumatta siitä, vaikka olisit profiilisi poistanutkin.

• Taskustudio

Näytäppäs missä niin lukee, kun itse ohjeista lukaisin aikanaan niin luki siellä että kaikessa kuvissani esim. säilyy oikeudet minulla.
        Mutta samapa tuo vaikka ei säilyisikään, mainostakoon kauniita maisema kuviani ihan vapaasti jos pitävät hienona niitä.

• f\%}*3Zu
        Taskustudio kirjoitti:

Näytäppäs missä niin lukee, kun itse ohjeista lukaisin aikanaan niin luki siellä että kaikessa kuvissani esim. säilyy oikeudet minulla.
        Mutta samapa tuo vaikka ei säilyisikään, mainostakoon kauniita maisema kuviani ihan vapaasti jos pitävät hienona niitä.

Lueppa ne sopimusehdot uudestaan. Facebook saa käyttää vapaasti kaikkea mitä lähetät sinne. Myös kaikki mitä kirjoitat. Yksityispostisikin.

• Anna Koo
        f\%}*3Zu kirjoitti:

Lueppa ne sopimusehdot uudestaan. Facebook saa käyttää vapaasti kaikkea mitä lähetät sinne. Myös kaikki mitä kirjoitat. Yksityispostisikin.

Se on valitettavasti ihan totta. Itse en joskus jaksanut lukea sopimusehtoja kunnolla ja eihän siitä mitään muuta kuin paskaa ole seurannut...

• en liity fb:hen
        f\%}*3Zu kirjoitti:

Periaatteessa tuo tarkoittaa sitä että jos vaikka joku kirjoittaa esim. laulun sanoituksen ensin facebookissa ja sen jälkeen tekee kappaleen jossa nuo facebookissa aiemmin tehdyt sanoitukset ovat, niin facebook omistaa kyseisen laulun oikeudet sanoituksien osalta. Lisäksi facebook voi myydä laulun sanoitukset eniten tarjoavalle ilman sanoituksen alkuperäisen tekijän suostumusta.

Esimerkissä kyse siis puhtaalta pöydältä tehdystä laulun sanoituksesta eikä mistään jo aiemmin julkaistusta ja todennäköisesti tekijänoikeuksien alaisesta materiaalista.

Facebook voi koota vaikka runokirjan käyttäjiensä teksteistä ilman heidän suostumustaan, koska käyttäjät ovat sopimusehdoissa suostuneet luovuttamaan tekstiensä tekijänoikeudet facebookin omistukseen. Rahat tuosta miljoonia myyvästä runokirjasta käärii tietenkin facebook eikä käyttäjille jää mitään:)

• näytähän meille
        en liity fb:hen kirjoitti:

Periaatteessa tuo tarkoittaa sitä että jos vaikka joku kirjoittaa esim. laulun sanoituksen ensin facebookissa ja sen jälkeen tekee kappaleen jossa nuo facebookissa aiemmin tehdyt sanoitukset ovat, niin facebook omistaa kyseisen laulun oikeudet sanoituksien osalta. Lisäksi facebook voi myydä laulun sanoitukset eniten tarjoavalle ilman sanoituksen alkuperäisen tekijän suostumusta.

Esimerkissä kyse siis puhtaalta pöydältä tehdystä laulun sanoituksesta eikä mistään jo aiemmin julkaistusta ja todennäköisesti tekijänoikeuksien alaisesta materiaalista.

Facebook voi koota vaikka runokirjan käyttäjiensä teksteistä ilman heidän suostumustaan, koska käyttäjät ovat sopimusehdoissa suostuneet luovuttamaan tekstiensä tekijänoikeudet facebookin omistukseen. Rahat tuosta miljoonia myyvästä runokirjasta käärii tietenkin facebook eikä käyttäjille jää mitään:)

Missä kohtaa sopimusta noin sanotaan?

• Taskustudio
        f\%}*3Zu kirjoitti:

Juurihan sanoin että niin luki, valehtelenko?

• Esa M
        Anna Koo kirjoitti:

Se on valitettavasti ihan totta. Itse en joskus jaksanut lukea sopimusehtoja kunnolla ja eihän siitä mitään muuta kuin paskaa ole seurannut...

Itselläni ei ole mitään salattavaa, joten saavat käyttää kuvia ja tietoja kuten lystäävät. Oletko kenties paljastanut jotakin mikä ei kestä päivänvaloa?

• Think Tank
        Taskustudio kirjoitti:

Entäs jos olisit ammattikuvaaja ja Facebookissa julkaistaan kuvia ilman oikeutta kuviisi?
        Oikeudessa sinulla ei olisi mitään mahdollisuutta vaatia oikeuksiasi FB:n kaltaisten organisaatioiden juriidisia osastoja vastaan. Vuosia siinä menisi ja jos häviäisit, ... !

• Taskustudio
        f\%}*3Zu kirjoitti:

"Vaikka annat meille luvan käyttää sinusta saamiamme tietoja, omistat silti kaikki tietosi itse. Luottamuksesi on meille tärkeää, ja siksi emme jaa sinusta saamiamme tietoja muiden kanssa, paitsi jos:
        olet antanut lupasi
        olemme ilmoittaneet asiasta esimerkiksi kertomalla siitä näissä käytännöissä tai
        olemme poistaneet tiedoista nimesi ja muut yksilöivät henkilötiedot."
        http://fi-fi.facebook.com/about/privacy/your-info#howweuse

• asdfdfggfdgdfghgfh

älä liity!

Kielsin omalta 13v pojaltani kyseisen paikan kunnes on ainakin 15v.
      Naamakirjassa huijataan jatkuvasti jollakin ihme jutuilla ja jos erehdyt klikkaamaan niin saatat saada/levittää viruksia ja haittaohjelmia. Ainakin jos käytät windowsia...

Yhteydenpitoon on tarkoitettu melkoinen määrä ohjelmia, kukaan ei enää muista IRC galleriaa tai muita vastaavia paikkoja...

• Haittaohjelmien pelko on surkea tekosyy olla liittymättä Facebookkiin.

Käyttöjärjestelmä ja ohjelmat päivitettyinä ja jokapäiväinen tietokoneen käyttö aina tavallisen käyttäjän oikeuksin varustetulla käyttäjätilillä niin haittaohjelmat voi unohtaa.

Virustorjuntaohjelmakin on hyvä lisä.

• Essukka
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

Haittaohjelmien pelko on surkea tekosyy olla liittymättä Facebookkiin.

Käyttöjärjestelmä ja ohjelmat päivitettyinä ja jokapäiväinen tietokoneen käyttö aina tavallisen käyttäjän oikeuksin varustetulla käyttäjätilillä niin haittaohjelmat voi unohtaa.

Virustorjuntaohjelmakin on hyvä lisä.

"Virustorjuntaohjelmakin on hyvä lisä."

Virustorjunta ohjelma on välttämättömyys!

• Essukka kirjoitti:

Joillekin on ja toisille ei. Näennäisturvaa tuottava virustorjunta on toki parempi kuin ei mitään mutta kun sen turva laahaa perässä niin voi päätellä onko siitä aikuisen oikeasti hyötyä vai haluaako jankata tuubaa jotta näyttää asiantuntijalta on toinen juttu. Määräajoin tehty haittaohjelmaskannaus ajaa saman asian kuin reaaliaikainen virustorjuntaohjelmisto toiminnassa. Ei ne virukset sieltä silmille hypi jos käyttis ja ohjelmat on päivitetty ja käyttää rajoitettua käyttäjätiliä.

• Ei virustorjuntaa
        Essukka kirjoitti:

Virustorjunta ei ole välttämättömyys, eikä edes tarpeen. Itsellänikään ei ole tietokoneessani minkäänlaista virustorjuntaohjelmaa asennettuna, eikä viruksia tai haittaohjelmia ole koskaan ilmestynyt. Virustorjunnat vievät vaan turhaan koneen resursseja, onneksi en sellaista tarvitse. Ja kaiken lisäksi ihmiset jopa maksavat niistä, jopa vuosittain.

Tosin tietokoneeni on ehkä poikkeustapaus, koska käytössä ei ole Windows, eikä edes MacOS.

• Think Tank

Ei Applen Macit ole yleistyttyään yhtään turvallisempia, vaikka Apple hyväksyy hyvin rajoitetusti kolmannen osapuolen ohjelmia.

Mutta kun kaikissa järjestelmissä on oltava takaportti.

• fb=youregoingtohell

Itse olen 15 v, ja suosittelen olemaan liittymättä...
      Kaikki kaverit on nykysin fb:een orjia, ja eiväthän he lähe minnekkään päivällä kun "on tärkeää olla ajan tasalla tapahtumista" eli stalkata kavereiden lärvikirja seiniä.......

• MS-DOS-76

Olen itse sinua 20 vuotta vanhempi, ja valitettavasti osa ikätovereistani on päätynyt samankaltaiseen olotilaan kuin kaverisi...

Enpä olisi uskonut aikoinaan yläasteella, kun opeteltiin käyttämään jotain Windows 3.x-systeemiä, että tulevaisuudessa jengi olisi näin sekaisin.

• tapu tapu

Aploodit järkevyydestä!

• :)

Kiva, että on noin fiksuja 15-vuotiaita. Minäkin suosittelen olemaan liittymättä.

• Think Tank
        MS-DOS-76 kirjoitti:

Olen itse sinua 20 vuotta vanhempi, ja valitettavasti osa ikätovereistani on päätynyt samankaltaiseen olotilaan kuin kaverisi...

Enpä olisi uskonut aikoinaan yläasteella, kun opeteltiin käyttämään jotain Windows 3.x-systeemiä, että tulevaisuudessa jengi olisi näin sekaisin.

Ilmeisesti nimimerkki MS-DOS-76 kaipaa noihin tietokoneisiin. Kaikki on kehittynyt ja nykysillä järjestelmillä ei enää ole vanhoja kiintolevykokojen rajoituksiakaan, joten voi tallentaa digikuvia rajoituksetta. ( MS-DOS-76 -lyhenne on Microsoft-Disc Operative System - mallia 1976 ).

• exkäyttäjä

Ei sitä tarvii yhteyksien pitämiseen....
      Hyvin tulee toimeen ilmankin...
      Mullakin tuttuja, joilla aina ne sivustot auki...
      Kesä tulee...ulos vaan nauttimaan mieluummin siitä.
      Hyvää kesää kaikille :)

• Emilia 17

Olen 17-vuotias tyttö. Peruskoulussa ollessani liityin FaceBookiin koska "kaikki" kaveritkin siellä olivat. Isä ei pitänyt liittymisestäni. Hän ei muutenkaan paljoo ymmärrä tietsikoista - noin ajattelin silloin.
        Mulle kävi kuitenkin niin kuin vanhempani olivat sanoneet.
        Liittymisen jälkeen koulussa ei kavereiden kanssa enää muusta puhuttu kuin vain FB:n kuulumisista. Kun en ollut illalla vielä viimeiseksikin katsonut muiden päivityksiä, olin aamulla koulussa suorastaan luuseri ja välinpitämätön muiden touhuista ja siksi puheenaiheet kanssani tyrehtyivät.
        Koko ajan olisi pitänyt olla tilanteen tasalla.
        Yritin roikkua FB:ssä, vaikka mulla oli harrastusten vuoksi muutakin tekemistä ja veljieni vuoksi koneella istumisaikaa oli minultakin rajoitettu jo vuosia sitten ikään kuin varmuudeksi. Kakarana sitä vaan yrittää tehdä kaiken niin kuin KAIKKI muutkin:-D

Koulukavereitten kanssa pitäisi voida jutella kasvotusten. Facebook oli meille vain jokin juorukirja tms..
        Kenelläkään ei ole sataa tai kahtasataa kaveria. Kavereita voi olla yksi, kaksi, kolme, neljä tai jopa ehkä viisi, mutta loput ovat vain tuttuja tai jotain sattumalta tavattuja.
        Poikakaverini sanoi äsken, että jos hän pitäisi kavereinaan kaikkia jotka on joskus kohdannut tai joiden nimen on joskus kuullut, hänet saa saman tien kärrätä pyöreeseen koppiin lukkojen taakse.

• Esa M

Miksi Facebookia käyttävä ei voisi käydä ulkona? Itselläni on sovellus kännyssä, joten voin olla Facebookissa vaikka töissä ollessa. Miksi Facebookin käyttäjä aina mielletään epäsosiaaliseksi kotona möhöttäjäksi? Älypuhelimet on melkein jokaisella. Facebookin voi päivittää vaikka bussissa.

Äitini myös vastusti Facebookia, koska ihmiset jämähtävät kotiinsa. Hän luuli, että Facebookia voi käyttää vain tietokoneella, jolloin sosiaalinen kontakti on mahdotonta.

• jeppo2012

elä ikinä liity facebookiin

• keppis85

Täysin turhan palvelu. Narsistien kokoontumispaikka. Seinä missä saa kehua omia tekemisiään ja näytellä kaunista lärviään. Älä liity, sillä tuo palvelu tulee kuolemaan ennen pitkään.

• Irc-Galleria.

Miksi juuri facebookin? Netti on täynnä muita portaaleja. Facebook seuraa tekemisiäsi. Älä liity Facebookiin ainakaan omalla nimelläsi

• Irc.

Facebook on myös huono, joka paikassa sitä tuputetaan, sielä on mainosbannereita, hakutoiminnot huonot, turvallisuusasetukset epäselvät, henkkoht tietojasi julki sielä missä et haluaisi,

Facebook keskittyy lähinnä uusien asiakkaiden kalasteluun ja houkutteluun, ei asiakaspalveluun. Facebook on huono.

Liity johonkin muuhun portaaliin

• EiBroblems

Facebook on mullakin yksi kommunikointiväline, mutta ei se niin tärkeä ole että sen takia kannattaa yöuniaan menettää. Ei siitä minulle ole ollut kuin hyötyä ystävien tavoittamisessa ja löytämisessä. Mutta jokainen suhtautuu asiaan omalta kantiltaan. Onhan hyvä konjakkiryyppykin silloin tällöin tarpeellinen mutta ei sitä pidä joka päivä läträtä niin että sairastuu.:):) Turha siellä ylellä on roikkua koko päivää. Viestit saa lähetettyä ja luettua nopeesti ja samalla tsekkaa mitä sinne on kaverit laittanu näytille jos kiinnostaa... siis jos kiinnostaa.. Ei tuu ongelmia sen enempää kuin muistakaan asioista kun pitää rajat eikä valvo öitä siinä jauhamassa paskaaaaa:):)

• ...

Toki kannattaa liittyä fb:hen.

Ja alat kiivaasti kvarttitunnin välein päivittämään statustasi tyyliin "otin just huikat, mutta vaimo vaatii punkkaan".

Sitten vartin päästä: "Noh, niin rakastelut suoritettu, pääsin viimein tänne!"

Kaverisi kysyy: "Saiko vaimosi?", johon sinä:

En tiedä vielä, ei kertonut. Se päivittää just statustaan facebookiin. Luen sen sitten sieltä."

• toinennainen-.

haha haha ite oisin vastannut että en tiedä kun en ollut kotona!

• slit throat

Mä en ymmärrä miks kirjoitat tuollaista KOLMETOISTAVUOTIAAN kysymykseen?!?! Hei morjens mee hoitoon! Hyi vittu.

• kukkahattutäti

Mieti vähän! Alkuperäisen kysymyksen esitti 13-vuotias. Onko tuo sopivaa juttua hänen ketjussaan??????????? ymmärrän kyllä pointin, mutta tässä yhteydessä tuo on epäsopivaa.

• DDR aloitti "facebookin". Kuinka helppoa on, kun kansa paljastaa
      itsestänsä kaiken, samalla arkistoiden asiansa.
      Nyt Facebook on jo pettänyt monet kerrat vuotamalla tiedot nettiin
      ja edelleen kansa pitää juttua hyvänä.
      Tyhmää!!

• minä

On olemassa myös koulukaverit.com sivusto, itse olen ainoastaan siellä

• Olen myös koulukaverit sivulla,fb:ssä twitterissä google ja täällä suomi 24 sivulla kaikissa käyn joskus,mutta eniten fb:ssä koska silllä on kaikki tutut ja ystävät.

• mummu muu

Voi kiitos kaikille kriitikoille. olen miettinyt liitymistä mutten nyt teekään sitä.
      Haluan itse hallita omaa elämääni niin pitkälle kun voin enkä salli jonkun muun tekevän sitä.
      Lisäksi inhoan laumasieluisuutta.
      Enkä ole alkuper. aloittaja vaan vanaha mummu.

• Mummon Pakarat?

Olen facebookissa, sillä saan pidettyäni itseni "ajan tasalla"
        aikuisten lasteni ja heidän perheittensä plus muutaman sukulaisten kuulumisista.
        Lapset asuvat samassa kaupungissa mutta ehtivät harvoi käymään koska ovat muka niin "kiireisiä"... :/

Erittäin mielenkiintoisia asioita heistä tiedän, en tykännyt kun vävypoika lähetteli minulle-Kin aikuisten lukemsiton kuvia....
        Parin "peppupläjäyksen" jälkeen kysyin,
        haluaako hän että laitan hänen Seinälleen kuvan nätistä tatskasta pakarassani,
        silloin älysi tarkistaa, kelle kuviaan lähettelee.
        Kyllä hän tietää tatskavastaisuuteni mutta varmaan ajatus Anopin Pakaroista hänen Seinällään potki hieman
        Itsesuojeluvaistoja liikkeelle :D

Oletan kyllä että jos kuvan pakaroistani nettiin laittaisin, se säilyy siellä kuolemaani asti ja putkahtaisi varmaan esiin sen jälkeenkin,
        kun lapsen-lapsen-lapseni
        googlaisivat ihan uteliaisuuttaan, mitä kivaa nimelläni löytyisikään :D

• äiree

EI jos ei oo pakko. Itte oon, mutta koukuttaa ja tyttäreni on lähes paskabookin orja. Kesän aikana aion olla vähemmällä käytöllä. Myönnän että se on ihan kiva, kun siellä ei liikaa käytä aikaa, jota voisi käyttää moneen paljon parempaan tarkotukseen. Ja takapuoli leviää....

• N

Miksi kysyt?

• vajaiden kerho

Naamakirja sopii kehityshäiriöisille. He eivät ilmeisesti osaa soitta puhelimella ja puhua asiaansa.

• vajaiden kerho x 2

Sinulle "vajaiden kerho" maailma kehittyy koko ajan, sinä et vaan pysy kärryillä.
        Tarkoitatko tosiaan että itse otat hevosen ja painat naapurikuntaan kaverin luokse juttelemaan asioista. Sun täytyy ääliö muistaa että sun esi-isäsi teki niin.

• Tunturi61

Pääseehän facebookista,,eroon kokonaan jos siel ei kiinnostakkaan olla,,

• :(

Eipäs pääsekään...

• hhjvjh

Et pääse.

Facebook ei ole ainoastaan kerännyt ihmisten tietoja, vaan myy sen lisäksi omaa erinomaisuuttaan muihin medioihin, joihin vaaditaan esimerkiksi kommentointimahdollisuuteen se että loggaat sisään facebooktunnukstellasi.

Facebook pyrkii monopoliasemaan.

• en suosittele

Hyvin pärjää elämässä ilman facebookiakin vaikka muuten roikun netissä aika paljon. Facebook on jonkinlainen "sosiaalisten" ihmisten lörpöttelypaikka missä jauhetaan vaan "yleistä pa8kaa", minä en ole sellainen tyyppi ollenkaan mutta harrastuksiini liittyvillä foorumeilla olen kyllä mukana, niillä foorumeilla on mukavaa kun on muita samasta asiasta kiinnostuneita ihmisiä jakamassa kokemuksiaan ja kuvia jne. harrastuksesta :)

Lisäksi kannattaa tarkkaan harkita mitä tietoja antaa rekisteröityessään eri foorumeille ja palveluihin, hakkerit voivat nähtävästi murtaa minkä tahansa palvelun ja sitten on henkilökohtaiset tietosi päässeet tuntemattomiin käsiin iäksi, näin kävi mulle pleikkarin netin murrossa, onneksi en sentään luottokorttia käyttänyt siellä.

• ?????????????

Kun minä tein faacebookin,olin todella innoissani.Mutta siihen kyllästyi,ja päätin poistaa sen.Poistin sen.Olin iloinen,ja päätin kokeilla olenko poistunut.Laitoin kirjautumistietoni ja painoin enter.Sitten facebook-tilini tuli näkyviin,ja sivun ylhäällä
      oli "käyttäjätilisi on otettu uudelleen käyttöön.
      Joten muista facebook-profiili ei ikinä poistu sieltä.

• Facebook vakoilee

Paras keino päästä facebooktilistä eroon on VAIHTAA TIEDOT.

Kaikki tiedot mitä sinulla siellä on, vaihda ne toiseksi ja sen jälkeen "poistu",

Sitten ei haittaa vaikka kräkkääjät vievät kaikki tiedot, tai facebook myy tietosi eniten tarjoavalle.

Paitsi että sekin on nykyään mahdotonta historiaominaisuuden vuoksi.

• en liity fbhen

Mikä ero on sähköpostilla ja fb:llä.Mulle riittää sähköposti.CIAn agentit seuraa fb-liikenettä.

• 456987456321

"CIAn agentit seuraa fb-liikenettä."
        Miksi CIA on sinusta kiinnostunut?

• m40..

älä liity.ei mitään hyötyä,pelkkää haittaa esim. parisuhteen kannalta.

• Anna Koo
        456987456321 kirjoitti:

Miksi CIA on sinusta kiinnostunut?

Ei hän väittänytkään, että olisivat juuri hänestä kiinnostunut vaan, että ne nyt vaan seuraavat sitä. Ja niin monet muutkin.

• james randi
        Anna Koo kirjoitti:

Ei hän väittänytkään, että olisivat juuri hänestä kiinnostunut vaan, että ne nyt vaan seuraavat sitä. Ja niin monet muutkin.

Tuo on osoitus siitä miten meitä valvotaan ja kontrolloidaan. Tosiasiassa meitä seurataan Israelin armeijan supertietokoneilla, joihin tallentuu jokainen näppäinpainallus jonka verkkoon liittyneenä ollessasi teet. Nykyisin osataan myös käynnistää kenen tahansa käyttäjän webbikamera, ja jälleen sen antamat kuvat tallennetaan Israelin armeijan supertietokoneisiin. Näistä tiedoista saadaan noin viikossa kerättyä niin suuri tietokanta jokaista käyttäjää kohden, että heitä voidaan ryhtyä pitämään silmällä matkapuhelinverkon kautta. Kun matkapuhelin avataan, Israelin armeijan supertietokoneet lähettävät normaalien viestien sisään ujutettuja subliminaalisia viestejä, joita käyttäjä ei kuule mutta jotka vaikuttavat häneen. Näin saadaan lähes kuka tahansa tekemään lähes mitä tahansa ja tästä on runsaasti todisteita, esimerkiksi 9.11. iskut USAssa ja iskut Espanjassa ja Britanniassa. Nämä ovat kaikki olleet Israelin armeijan supertietokoneiden suunnittelemia ja toteuttajat ovat olleet täysin niiden käskyvallan alaisina. On ilmeistä että samanlaista tapahtuu Suomessakin, esimerkiksi koulusurmat ovat olleet täysin suunniteltuja tapauksia joilla on saatu kääntymään ihmisten huomio pois todellisista asioista. Mutta tämä on salassapidettävää tietoa. (raunileenaluukanenkilde)

Uskoisitko tuon? Hämmästyttävän monet ovat valmiita uskomaan.

• lhjgljhg
        james randi kirjoitti:

Tuo on osoitus siitä miten meitä valvotaan ja kontrolloidaan. Tosiasiassa meitä seurataan Israelin armeijan supertietokoneilla, joihin tallentuu jokainen näppäinpainallus jonka verkkoon liittyneenä ollessasi teet. Nykyisin osataan myös käynnistää kenen tahansa käyttäjän webbikamera, ja jälleen sen antamat kuvat tallennetaan Israelin armeijan supertietokoneisiin. Näistä tiedoista saadaan noin viikossa kerättyä niin suuri tietokanta jokaista käyttäjää kohden, että heitä voidaan ryhtyä pitämään silmällä matkapuhelinverkon kautta. Kun matkapuhelin avataan, Israelin armeijan supertietokoneet lähettävät normaalien viestien sisään ujutettuja subliminaalisia viestejä, joita käyttäjä ei kuule mutta jotka vaikuttavat häneen. Näin saadaan lähes kuka tahansa tekemään lähes mitä tahansa ja tästä on runsaasti todisteita, esimerkiksi 9.11. iskut USAssa ja iskut Espanjassa ja Britanniassa. Nämä ovat kaikki olleet Israelin armeijan supertietokoneiden suunnittelemia ja toteuttajat ovat olleet täysin niiden käskyvallan alaisina. On ilmeistä että samanlaista tapahtuu Suomessakin, esimerkiksi koulusurmat ovat olleet täysin suunniteltuja tapauksia joilla on saatu kääntymään ihmisten huomio pois todellisista asioista. Mutta tämä on salassapidettävää tietoa. (raunileenaluukanenkilde)

Uskoisitko tuon? Hämmästyttävän monet ovat valmiita uskomaan.

Israelin armeija ei seuraa, mutta NATO ja NSA seuraa Echelonin kautta. Myös Ruotsin tiedustelupalvelu seuraa kaikkea liikennettä mikä kulkee Ruotsin kautta.

Tuo on hitto vieköön yleistietoa ja se ei muutu miksikään vaikka naureskelet sille.

• swadadffffff

13-vuotiaalle voi tulla raumoja. Liity vanhempana

• The end!

Tiedoksi että omaa facebookia ei voi poistaa, vaan tunnus poistuu vain käytöstä - se on silti olemassa näkymättömänä kaikkine tietoinesi. Myöskään kaikkia seinille kirjoitettuja juttuja ei voi poistaa, eli jos vaikka kirjoitat vihapäissäsi jotain pahaa se tulee näkymään kaikille (ellet ole asetuksista laittanut että näkyy vain kavereille). Salaisiin tietokantoihin varmana menee tietoa, mutta se tieto ei henkeä uhkaa joten samapa tuo. Roskapostia tulet saaman paljon enemmän kun tietosi ovat erillaisten myyjien rekifterissä.

• Datanominörtti.

Kannattaisi liittyä facebookkiin,mutta suosittelisin silti asetukset parempaakin kunnolla eli ketkä voisi nähdä seinäsi,tietojasi ja jotain muuta.Asensin lisäksi internetin virusten varalta eli McAfee siteadvisor ja vaikka minulla toinen virustorjunta kun tämä toimii paremminkin molemmilla.McAfee siteadvisor ilmoittaa mistä luotettava sivustot "vihreäksi" ok paitsi jos harmaa "ei ole lueltu luokittua turvalliseksi" ja punainen "vaaralliseksi sivustoksi".Ei se tarvita mainostajien ottaa ellet haluakaan.Minulle käynyt kaksi kerta hakkeria ja kolmas oli eli "hän tekeytyi henkilöksi" eli tuo ei ole oikea kaverini ja oikea kaverini olemassa siinä eroa.En pelännyt mitään hakkerin takia ja nyt kaikki on ok.

Älä pidä koko "julkinen" valinta täysin,koska se voi haittaa jotain.Ei puhelinnumeroa kannatta julkisesti vain "kaverit" näkemään riittää.

Miksi juuri facebookataan?Siksi tämä voisi apua esimerkiksi pitää yhteyttää kaverit,ystävät tai sukulaisia.Tai jopa etsimällä jotakuta mikäli ei kuulunut mitään vuosia.Sain itse kiinni osasta joka emme tavattu/kuultu 15-20 vuotta takaa mitään.

• lol kääntäjä

mitä?

• tt9

Ei kannata liittyä. Ihan turha.. narsistien paikka.

• Ei ole narsistinen paikka itse olen ollut vuoden ja hyvin minun kohdalla on toiminut voin pitää yhteyttä vaivattomasti ystäviin ja sisaruksiin sekä sukulaisiin myös irlanissa asuvaan serkuun. Ehkä se on itsestäsi kiinni miten olet se kokenut mulla on myös paljon työtovereita fb:ssä.

• O'Pinion

Facebook on jo out.

Oli kotisivu, oli mese.... so:

Olipa kerran facebook. Menneiden talven lumia.

Naamakirjan lukuisia ongelmia ovat mm. monimutkaiset asetukset,
      OMIEN kuvien oikeudet, yksityisyyden suoja jne, jne.

Itseasiassa Facebook on varsin kova rikkomaan OIKEITA ystävyyssuhteita: kirjoittappa jotain mielipidettä... lähes aina joku ottaa nokkiinsa.

Juuri eilen katosi yksi ystävä kun pistin pientä piikkiä nykyisestä työväensosialistisesta yhteiskunnastamme jota pyöritetään ulkomaan velalla ja yrittäjien elämäntyötä sosialisoimalla.

Facebook on omiaan rikkomaan myös hyviäkin parisuhteita, tässä mielessä sopii huomattavasti paremmin vain sinkuille.

Silti vielä Facebookissa mutta uusia yhteisöllisiä mediajuttuja on jo lukuisia jotka ovat jo mielenkiintoisempia.

See ya there!

• Esa M

Sinäkö päätät mikä on out? Kerro se myös 900 000 000:lle muulle käyttäjälle.

• Mitä hyötyä?????????

Asettaisin kysymyksen niin päin, että mitä hyötyä siitä on.
      Olen nyt kolmisen vuotta ollut mukana fb:ssä.
      Olen saanut yhteyksia ihmisiin, joita en ole koskaan tavannut, enkä tule koskaan tapaamaankaan. Periaatteessa näin ei pitäisi käydä, mutta näköjään käy.
      On siellä kavereitakin. Toisaalta kun vain jotain pinnallista juttua voi heitellä turvallisuusriskien takia, se ei ole oikeata yhteydenpitoa. Selviäähän siitä, että kaverit ovat vielä hengissä ja joskus jotain heidän tekemisistään ja menemisistään.
      Ennakkoon siellä ei voi kertoa matkoistaan, koska se on murtomiesten tietolähteenäkin. Kotisi voi olla tyhjä palattuasi matkoilta, kun ilmoitat ennakkoon poissa oloistasi.
      Se on selvä hyöty, että jos et keksi mitään järkevää tekemistä, voit kirjoitella fb sivuille. Eli sopii hyvin työttömille, eläkeläisille ja muuten vain saamattomille ihmisille.

• datanominörtti.

Miksi hyväksyit kaveripyyntöön jota et koskaan tavannut tai tuntenut heitä??Toinen syy myöskin miksi näin kun pelkkä pelikaverit vaan pelaamalla jotain "tuntemattomia ihmisiä".Jos en koskaan tavannut tai tuntenut henkilöä niin en turhaan pistä hyväksytty kaverikseen sitä.Vai kaipaat uusia kavereita??

• En luota yritykseen, jonka varsinainen tuote on ilmainen ja silti se katsotaan olevan 2 miljardin euron arvoinen. En usko että FB aikoo lunastaa osakkeenomistajien odotukset myymällä ainoastaan kohdennettua markkinointia. Mitä sitten? Se juuri pelottaakin, kun ei tedä. Miltä esimerkiksi kuulostaisi jos FB myisi profiilistasi kerättyjä tietoja vakuutusyhtiöllesi, jotta vakuutusyhtiö voi tehdä sinusta oman profiilointinsa.

Mitä CIA:n ja muiden viranomaisten toimintaan tulee. Ei varmaankaan ole paha asia, jos tietoja käytetään todellisten terroristien, pedofiilien, huumekauppiaiden ym. etsimiseen, mutta entä jos he ovatkin kiinnostuneita ympäristöliikkeiden, rauhanaktivistien ym. likkeiden toiminnasta, joiden näkemykset eivät vain vastaa CIA:n ja Yhdysvaltojen talouseliitin näkemyksiä?

• Hups. Nyt tuli muutaman kymmenen miljardin moka. FB on siis omassa osakeannissaan 75-100 miljardin dollarin arvoinen. No sitä suurmemmalla syyllä.

• OrwellOlisiYlpeäSinu

Nämä syyttämäsi rikolliset ovat kaikki mukavia, oikein ja moraalisesti toimivia ihmisiä:

huumekauppias = kukkakasvin kotikasvattaja joka haaveilee maailmanrauhasta

pedofiili = 19v mies joka seurustelee 15v naisen kanssa

terroristi = vapaustaistelija, joka kamppailee oikeudenmukaisuuden puolesta

• tSY7sxN7

Eikö olisi parempi laittaa jokaiseen kotiin videovalvonta niin poliisit voisivat puuttua kaikkeen kotona tapahtuvaan rikolliseen toimintaan. Mielipiderikollisuudenkin selvittäminen tulisi helpommaksi kun kotona helposti unohtaa olevansa seurannassa.

• OrwellOlisiYlpeäSinu kirjoitti:

Nämä syyttämäsi rikolliset ovat kaikki mukavia, oikein ja moraalisesti toimivia ihmisiä:

huumekauppias = kukkakasvin kotikasvattaja joka haaveilee maailmanrauhasta

pedofiili = 19v mies joka seurustelee 15v naisen kanssa

terroristi = vapaustaistelija, joka kamppailee oikeudenmukaisuuden puolesta

No ei ne nyt ihan KAIKKI taida olla.

• Vaarat.
      • Höh. Minulla on ollut tapana sanoa ihemisille, että tavataan facetofacebookissa. Uskaltaakohan niinkään enää sanoa? Joutuu vielä maksamaan korvauksia kahden facen ja yhden bookin käytöstä. ;D FB kyllä tarvitsisi markkinoille kilpailijan, joka olisi vähän vähemmän kiero. Ihmettelen, ettei Skype ole lähtenyt haastamaan.

• haavemaa
        huike79 kirjoitti:

Höh. Minulla on ollut tapana sanoa ihemisille, että tavataan facetofacebookissa. Uskaltaakohan niinkään enää sanoa? Joutuu vielä maksamaan korvauksia kahden facen ja yhden bookin käytöstä. ;D FB kyllä tarvitsisi markkinoille kilpailijan, joka olisi vähän vähemmän kiero. Ihmettelen, ettei Skype ole lähtenyt haastamaan.

Skype on kiero eikä suora siinä missä kaikki muutkin "muka ilmaiset" yhteydenpitpvälineet netissä. Kun Skype on saanut mielestään tarpeeksi kannatuusta ja julkisuutta, voi se alkaa vaatimaan käyttäjiltään korvauksia, ja niinhän jokainen rahastelija toimii.
        Milloin on nähty että joku harrastaa hyväntekeväisyyttä netissä? Aika on rahaa jms. pätee yhä.

Haaveilen tietenkin myös että Skype olisi toisenlainen ja tulisi meille ilmaisen kommunikoinnin rehelliseksi pelastajaksi, jollaisena sen on oppinut tuntemaan. Siitä on aikaa noin pari kuukautta kun Skype alkoi väläytellä maksuyllista yhteyttä eikä ilmaista.. Olen sen jälkeen melkein kokonaan lopettanut sen käyttämisen.

• haavemaa kirjoitti:

Skype on kiero eikä suora siinä missä kaikki muutkin "muka ilmaiset" yhteydenpitpvälineet netissä. Kun Skype on saanut mielestään tarpeeksi kannatuusta ja julkisuutta, voi se alkaa vaatimaan käyttäjiltään korvauksia, ja niinhän jokainen rahastelija toimii.
        Milloin on nähty että joku harrastaa hyväntekeväisyyttä netissä? Aika on rahaa jms. pätee yhä.

Haaveilen tietenkin myös että Skype olisi toisenlainen ja tulisi meille ilmaisen kommunikoinnin rehelliseksi pelastajaksi, jollaisena sen on oppinut tuntemaan. Siitä on aikaa noin pari kuukautta kun Skype alkoi väläytellä maksuyllista yhteyttä eikä ilmaista.. Olen sen jälkeen melkein kokonaan lopettanut sen käyttämisen.

Minä taas toivon että Skypestä tulisi rehellinen maksullinen kilpailija! Kirjoitin aikaisemmin tähän viesstiketjuun juuri siitä, että ilmaisuus FB:ssä itseasiassa pelottaakin, koska jostain se katteensa jokatapauksessa repii.

Skype ei ole nytkään ihan ilmainen. Itse käytän sitä maksullista versiota, jolla voi soittaa ulkomailla olevien ystävien matkapuhelimiin, ja nimenomaan tämä on käsittääkseni se liiketoiminta jolla Skype tekee voittonsa. Siitä tekeekö Skype jotain kieroa tetokauppa en tiedä, niinkin voi olla. Lähinnä vain ihmettelen sitä, ettei Skypestä ole tullut sosiaalinen media samalla tavalla kuin FB.

• Te orjat..

Kaikki kenellä on käyttäjätunnus Facebookkiin, on huomionkipeitä, lapsellisia ja pelokkaita henkilöitä. Tämä on myös ihan tutkittu juttu. Ja pelkästään maalaisjärjellä ajateltuna ei voi muuta kuin totea, että kyllä te olette naurettavia ja heikkoja yksilöitä.

"Kaikki muutkin on siellä niin minäkin olen!"
      Tyypillistä heikkoutta. Niin tyypillistä.
      Sitten kun kaverit lopettaa Feisbuukin käytön, niin "Minäkin lopetan, koska muutkin lopettaa! Ja täten olen heikko ressukka!"

Facebookin käyttäjät ovat lapsellisia, heikkoja ja pelokkaita laumaeläimiä.

Topicin kirjoittajalle, älä missään nimessä liity. Varsinkin kun olet nuori nainen.

KÄYTÄ AIKA MIELUMMIN JOHONKIN JÄRKEVÄÄN JA RAKENTAVAAN.

• Sukikaa toisianne

Herääkin ? Miten syvälle keinotodelliseen valheeseen tai puolivaleeseen ihminen
      voi viellä vajota? Sosiaalisissa ynnä muissa suhteissaan?
      Muista aina että, puolijohteetkin on herkkiä komponentteja ja niin on myös luonto
      missä elämme todellisuudessa. Puuttuu vaan loppuräjähdys emmekä siitä ehkä
      selviäkkään ainakaan millään velkarahalla..tekemättä mitään hyödyllistä työtä.,
      Ankaria neuvoja 13-vuotiaalle nämä? Mutta jos ihan oikeesti alkasit tehä jotain
      järkevämpää kun olla näyttöjen ja kuvaruutujen äärellä?

• digi.info

Tämä kirjoitus on tekaistu, kirjoittaja ei ole 13 vuotias tyttö. Sitäpaitsi, facebook varastaa mainitut yhteystiedot tietokoneelta rekisteröitymisen yhteydessä joten neuvominen on jo ilmeisesit myöhäistä. Seuraava potilas. Terveisiä seitsemälle
      kääpiölle Tuhkimo.

• Ei hyvä

Annan sinulle viisaan neuvon: Älä sotkeudu koko Facebookiin. Google täällä on jo mainostettu. Jos se tuntuu varteenotettavalle vaihtoehdolle, niin sitten sinne. Itse olen Facebookista lähtenyt, koska FB ei kunnioita ykityisyyttä. Facebookissa ei kannata kertoa itsestään ihan kaikkea. Ainakin kuvien suhteen tulee olla varovainen. Mieti tarkoin, miten teet asian suhteen.

• Facebook on hyvä palvelu, JOS tietää, mitä tekee. Ei sinne kannata jokaista elämäntapahtumaa / kuvaa laitella ja jokaista kaveriksi tyrkyllä olevaa ottaa!
      Toisaalta se on hyvä väline, jos kaverit (tuttavat, sukulaiset) asuvat kaukana ja halutaan pitää yhteyttä enemmän.
      Olennaista on, että heti kirjautumisen jälkeen laittaa tietoturva-asetukset yksityisyysasetuksista kuntoon! Juttuja ei kannata jakaa kavereita laajemmalle ryhmälle ja kaveriksi vain oikeasti tuttuja ihmisiä. Kuviin aina (!) ennen julkaisua tekijänoikeusmerkintä (©) ja vain niitä kuvia esille, jotka voit huoletta näyttää vanhemmillesi, isovanhemmillesi, opettajallesi jne.

Ja sitten... pidät huolen, että et tee Facebookista (tai mistään muustakaan nettipalvelusta) asiaa, joka saisi ohittaa kaverit muualla tai harrastustoiminnan (saati opiskelun). Facebook on hyv'ä renki, mutta tosihuono isäntä!

• semi turha

Jos teet niin älä kirjoita itsestäsi tai muista mitään arkaluontoista tai henkilökohtaista sinne koska ne sitten jäävät sinne. Kyllähän tuo silloin on hyvä jos pitää yhteyttä kavereihin jotka muuttavat kauemmaksi mutta jos siellä pitää jutella henkilöiden kanssa joita näkee päivittäin niin se menee jo naurettavaksi.

Jos sinulla on kaksi selainta käytössä niin käytä toista pelkästään facebookin kanssa niin jäävät sivuhistoriatietoja vaille. Ja en minäkään aluksi ymmärtänyt noista käyttäjäehdoista mitään, tehneet varmaan tarkoituksella ne sekaviksi.

Mulla ei ole kuin kourallinen "facekavereita" koska pistän kavereiksi ainoastaan ne ketkä tunnen muuten kuin nimeltä. Täysin turhaa kerätä satoja kavereita.

• Tottuus.

Ihmiset ovat kyllä niin hauskoja otuksia. Täällä sitä manataan maailmanloppua ja pahuutta yhteeisessä rintamassa. Kuka hevetti käskee roikkumaan FB:ssä 24/7 jos on heittänyt sinne profiilinsa?! ja siis oikasti mitä pahaa siinä on kun kertoo itsestään ja kommenoti muiden itsestään kertomia juttuja? Siis oikasti sitähän ihmisten välinen kommunikointi on.
      Tapasimpa kaverin kaupassa jota en ollut nähnyt pitkään aikaan. "hei mitä sulle kuuluu?" "no kävin tuossa espanjassa" "aijaa oliko kivaa?" "No olihan siellä, mutta mitäs sulla täällä?" "no erosin tuossa juuri..." jne jne

Eihän se ole mitään muuta kuin yksi sosiaalisuuden kanava jossa on myöskin paljon hyvivä puolia. esim on helppo järjestää yhteisiä tapaamisia ym ym ja tosiaan pitää yhteyttä ihmisiin. Miksi tästä pitäisi ottaa sen suurempaa stressiä? ja kun sinulla on se profiili niin eihän se sitä tarkoita että sitten kaikki muu elämä päättyy. Sen asian voi kaikki päättää ihan itse. Minun elämääni se ei ole ainakaan rajoittanut tai muuttanut millään tavalla. Edelleen nään ihmisiä livenä, edelleen soittelen ihmisille ja kyllä nykyään myös olen yhteydessä fb.n kautta. Fb ei ole mitään muuta kuin yksi kommunikointi kanava joten ottakaas nyt ihan renosti kaikki.

ja aloittajalle. Pistä vain fb profiili. Se on näppärä kommunikointi kanava. Muista kuitenkin kaikki mikä menee nettiin voipi jäädä sinne pysyvästi joten sen verran kannattaa miettiä yleisiä sanomisia tai kuvia joita jakaa. Tämä siis koskee koko internettiä eikä vain fb:tä.

• Narrinaama

Sinua vain suututtaa kun sinulla itselläsi on profiili. Eli olet heikko raukka. Säälittävää. Ressukka. Voi, voi mikä narri..

• Hei. itse liityin fb sivulle noin vuosi sitten ja enole huomannut ongelmia,mutta kanttaa miettiä tarkaan mitä siellä itsestään kertoo ja mitä haluaa estää. Yksityisyyttä voi estää ja suojata,kun laitaa esim. asetuksen vain kaverit ja miettii sitä minkä haluaa olla julkista. Itelläni on aika tiukat suojaukset puhelin numeroa ei kannata laitaa julkiseksi eikä syntymäakikaa eikä sos-tunnusta ja osoite kanttaa pitää salassa. Itsell'ni on nämä seikat suojattu ja niitä ei nää kuin kaverit. Toivottavasti tästä on apua sinulle.

• Micro-Kid

FB, niinkuin ihan mikä tahansa muukin yhteisöllinen sovellus, on ihan jees, kun vähän miettii miten ja mihin sitä käyttää. Niitä pitää hallita, eikä antaa niiden hallita itseään ja tätä eivät arvostelijat todellakaan näytä ymmärtävän.

Jos ei ole aivokapasiteettia edes sen vertaa, että ymmärtää mitä tekee, niin ei kannata käyttää mitään muutakaan sovellusta, eikä itse asiassa mennä nettiin ollenkaan.

• ???...???...???

Facebookin hyödyt???

• Varoitus:

ÄLÄ LIITY!

• atk ammtina yli 35 v

En kuunapäivä liittysi tähän p-sakkiin, porukassa varmaan puolet, jotka vain levittää
      haittaohjelmia ja muuta sontaa....on olemassa hyviäkin yhteydenpitovälineitä
      netissä esim. skype...vai onko liian rankkaa puhua face to face?

• Digi, digi, digi

Ei kannata. Tietoturvaongelmia, tekijänoikeudet Zuckenbergilla jne.

Ja aikaa kuluu siihen puuhasteluun, jota voisi käyttää esimerkiksi ystävien tai perheen kanssa.

• vänä

Olen yllättynyt kuinka vastuuntuntoisesti 13 vuotias asiaa ajattelee. Itse en ole koskaan perehtynyt mihinkään käyttäjäehtoihin vaan törkännyt "hyväksyn ehdot" suorilta.

Facebookkiin en ole koskaan liittynyt mutta hieman eri syistä. Onhan se totta että sitä kautta on helppo pitää yhteyttä muihin mutta minua muuten kaikki asiat mistä suuri massa kiinnostuu niin alkaa puistattamaan.

Kunpa koko naamakirjaa ei olisi koskaan rantautunut suomeen.

• entinen käyttäjä

älä hyvä ihminen liity facebookkiin se on menneen talven lumia eli jäämässä pois käytöstä.
      USA:ssa eroaa facebookista tuhansia käyttäjiä joka päivä ja tämä ilmiö on nyt levinnyt australiaan ja englantiin.
      Pidä yhteyttä kavereihin puhelimella ja sähköpostilla se on paljon turvallisempaa eikä tietojasi tallenneta bittiavaruuteen ikuisiksi ajoiksi.
      Ja säköpostiksi ei kannata ottaa näitä ilmaisia, koska niissä piilee sama vaara kuin facebookissa ainakin gmail eli google säännöt muuttuivat samaan suuntaiseksi

• Ei helvetti oikeesti. alright, lähdetään nyt siitä että suomi24 EI ole oikea paikka kysyä tätä koska suomi24:jän käyttäjäkunta on mitä on (useimmiten niitä 30v jotka eivät pysy mukana modernin maailman mukana yms yms ja jotka pelkäävät ja ovat kaikkea uutta vastaan).

Eli eli, faktahan on se että facebook saa käyttää mainostamiseen yms kaikkea materiaalia mitä sinne laitat, mutta tämä ei tosiaankaan tarkoita että he käyttäisivät. Ja toiseksi, mitä helvetin väliä? Ne jotka täällä sanovat että ÄLÄ LIITY FACEBOOKKIIN, FACEBOOK ON PAHA JA VAIN NARSISTIEN KÄYTTÄMÄ on lähinnä katkeria/vanhoja tai vain erakoituneet moderneista kulttuureista. JOS olet yli 35v niin et saisi edes kommentoida tähän lankaan koska arvosi ja koko maailmasi ovat luultavasti ajalta nakki ja kilpi.

Mutta anyhow, facebookkiin kannattaa todellakin liittyä. Ei kaikkea tässä maailmassa kannata ottaa vakavasti, facebookista saa paljon enemmän hyötyä kuin haittaa. Te kaikki jotka olette facebookkia vastaan nii kannattaa poistaa se halko perseestänne tai muuten poistaa hiekkaa vaginastanne.

tldr: hommaa se facebook ja ignooraa useimmat kommentit tästä langasta koske ne tosiaankin ovat vanhoillisten ihmisten kirjoittamia. vaikka vanhempia yleensä pitää kunnioittaa mutta tässä tapauksessa he eivät tiedä vittuakaan koska ovat syntyneet ennen -85 lukua ja jämähtäneet sinne.

• kansanpanos

Höpö höpö. Oikeasti aikuiset ihmiset osaavat valita järkevän ja turvallisen tavan kommunikoida ystäviensä kanssa. Ei siihen tarvita mitään naamakirjoja. Tulet sen huomaamaan itsekin, kunhan kasvat aikuiseksi. Kakarana sitä on vaan alttiimpi kaiken maailman turhakkeille. Siinä naamakirja on onnistunut, että on saanut sinutkin pauloihisi. Tule järkiisi ja poista ne mitä vielä voit sieltä, ennen kuin on liian myöhäistä.

• NaamariKirja

Koko Naamakirjan miljardituotot perustuvat siihen, että se myy ilmoitusten lisäksi myös kävijöistä louhittua tietoa. Myös se on varmaa, että NSA, CIA, Homeland Security yms. ovat saamassa tätä tietoa. Jos siis kirjoittaa Someen joittakin paukkupäisiä mielipiteitä (esim. kehuu AlGaidaa), niin yllättäen voikin saada porttikiellon USA:han.

• Lillukka80

Onpas täällä paljon face-vastaisuutta. Itselle face on nimen omaan yhteydenpitä niihin ystäviin jotka on ympäri maailmaa. Voit itse valita oletko siellä omalla nimellä vai "aliaksena". Face voi koukuttaa mutta niin mikä tahansa muukin. Itse laitan seinälle iloisia kuulumisia jotka haluan ystävieni tietävän (esim. Sain kauan haaveilemanti työ paikan! tai vastaavaa), ja kommenttienkin jakoa voi rajoittaa. Joskus menee viikko etten avaa koko tiliä, toisinaan käyn pari kertaa päivässä. Kun elämä on kiireistä ja kaikilla niin erilaiset aikataulut on facessa kätevä sopiva ystävien kanssa tapamispaikkoja ja toi kysyä neuvoa vaikka leipomiseen. Tiedetään että tämän voi hoitaa sähköpostilla tai puhelimella mutta minulla tämä ainakin toimii näin hyvin. Kerran olen laittanut tilini kiinni mutta huomasin kuonka huonosti tuli pidettyä yhteyttä kaukaisimpiin ystäviin ja päädyin aukaisemaan tilini uudestaan.
      Alaikäisen on syytä keskustella vanhempien kanssa mitä faceen saa laittaa, mitä kuvia saa julkaista, omalla vai muulla nimellä etc.

• FB on kätevä.

Olen löytänyt facebookilta vanhoja koulukavereita, joita en oo nähny yli 10vuoteen. Oli koulussa semmosiikin kavereita, joille en laita kaveripyyntöö ja en hyväksy kaveriks. Olen myös löytänyt vanhoja kavereita, joitten kanssa ollaan vaihdettu kuulumisii 20vuoden jälkeen. On tää facebook kätevä keksintö.

• Yli 13

MUTTA HEI,
        säännöissä sanotaan selkeästi, että

FB:iin ei saa liittyä alle 13 vuotias. Vanhemmat, opettakaa lapsenne kunnioittamaan sääntöjä.

• näin on

En ole kateellinen sosialisti mutta en ymmärrä miksi pitäisi rahoittaa amerikkalaista miljardööriä jollakin turhan päivaisen jaskan jauhannalla.

• ei facebookille

En suosittele liittymään Facebookiin nykyisillä käyttäjäehdoilla. Yksityisyyttä ei ei ole, minkä lisäksi Facebookista on mahdoton päästä kokonaan eroon. Tiedot jäävät ikuisesti Facebookin käyttöön, samoin kaikki valokuvat ja jopa yksityisviestit.

Siksi toiseksi Facebook on maailman tehokkain vakoilukone. Sen kautta tietoa menee ihan suoraan NSA:lle, CIA:lle, FBI:lle, homeland securitylle ja ihan kotoisalle poliisillekin. Itse asiassa poliisilla on Suomessa facebookissa jopa virallinen läsnäolo, jota Marko Forss pitää yllä muiden nettikyttien kanssa.

Facebook ilmiönä alkaa olla tiensä päässä. Sen käyttäjämäärä vähenee nopeasti, koska muotivillitys olla facebookissa on ohi. Siksi toiseksi Facebook on joutumassa muutenkin vaikeuksiin koska sen toiminta on EU-lakien mukaan laitonta. koskien lähinnä yksityisyydensuojan loukkauksia ja tietojen lähettämistä USA:han.

Jotain 13-vuotiasta en päästäisi facebookiin lainkaan. Sen ikäinen ei pysty ottamaan vastuuta tekemisistään eikä ymmärrä netin vaaroja, varsinkaan facen kaltaisen yhteisöpalvelun vaaroja.

• 2 vuotta FB:ssä

Minusta Facebook on hauska keksintö. Itse olen saanut yhteyden vanhoihin koulukavereihin ja työkavereihin, joihin yhteys on aikanaan kadonnut. Tärkein syy liittymiseeni oli se, että halusin nähdä, mitä alaikäiset lapseni kirjoittelevat FB:ssä. Tarvittaessa olen huomauttanut lapsiani epäasiallisen kielen käytöstä. Myös toisten vanhempiin on helppo pitää yhteyttä FB:n kautta.

FB:n käytössä pitää muistaa seuraavaa:

- älä jaa sivustolla mitään sellaista tietoja, jonka vuotamista katuisit (kuvia, osoitetietoja jne)
      - laita sivustolle vain minimitiedot itsestäsi eli ei osoitetta, puhelinnumeroa tms. Tämä on välttämätöntä erityisesti alaikäisten kohdalla
      - laita rajoituksia, joissa estät sen, että esim. kaverien kaverit näkevät tietojasi
      - älä juoruile äläkä hauku ketään
      - Suomessa annettu jo ensimmäiset tuomiot esim. rasismista Facebookissa. Olet vastuussa siitä, mitä kirjoitat!!!
      - periaatteessa sinun pitäisi pyytää lupa jokaiselta ihmiseltä, jonka kuvan aiot julkaista FB:ssä. Ole siis tarkkana. Alussa kannattaa julkaista vain omia kuviaan
      - päätä tietty aika päivästä, jonka olet maksimissaan FB:ssä. Siihen jää helposti koukkuun
      - avaa FB:tä varten sellainen sähköpostiosoite, jota käytät vain FB:tä varten.

• Kisumisu

Facebook on ihan hyvä paikka pitää yhteyttä toisiin ihmisiin ja mahdollisesti tutustua uusiin :). Joku täällä sanoikin jo, että on tiedettävä mitä tekee. Itse olen ollut fb.ssä muutaman vuoden ja olen oikeasti sitä kautta tutustunut ihaniin uusiin ihmisiin, mihin ei välttämättä olisi muutoin tutustunut. Esim.asuu kaukana. Fb.ssä saa poistattaa kavereita, jotka eivät tunnu hyvälle tai ei ota kavereiksi lainkaan. Minulla ei ole mitään muutakuin hyvää sanottavaa:). Aika ajoin itse päivitän turvallisuusjuttuni, enkä laita kaikenmaailman kuvia esille ja päivitykseni ovat iloisia, positiivisia juttuja :). Linkitän myös mielenkiintoisia aiheita eteenpäin. Enkä siis tosiaankaan ole epäsosiaalinen luuseri, enkä myöskään narsisti (olen sellaisen kanssa elänyt,joten ei kannata nimityksiä viljellä "muuten vaan"). Tosiaan koska aloittaja on 13-vuotias voisi hän jutella vanhempiensa kanssa ja laittakaa profiili yhdessä sinne, niin tulee kaikki asiat tarkistettua. Vielä lopuksi, että sitä mitä eniten pelkäät, tulee luoksesi, joten jos siellä fb.n maailmassa pelkää niitä kaikenmaailman hörhöjä, niin niitä sieltä sitten tulee ;) ... Ihanaa kesää kaikille!!

• pilarikataja

Olin myös joskus fb:ssä! Olihan siellä vanhoja tuttuja, sukulaisia ynnä muita.... Mutta sitten sain siskoltani tämän tästä viestejä että olis siellä keskellä yötä ja työ aikana. Nukun yleensä 22-08 ja töissä olen 9-17! eikä se vielä mitään, mutta sitten sain postilaatikkooni viestin että mieheni pettää minua erään hänen fb- kamunsa kanssa. silloin poistin osoite tietoni ja hetken kuluttua ehdotin että poistutaan molemmat järjestelmästä! Kas kummaa niin on jäänyt kodinhoitoon ja muuhun tarpeelliseen paljon lisää aikaa... Jos aiot pysyä yksinäisenä ja jatkossa istua pelkästään koneella katselemassa mitä ihmiset kirjoittaa, niin ole hyvä vain... Minulle on muutakin tekemistä ja ystäviin saa kyllä yhteyden miten tahansa muutenkin.

• PolPolPol

Elä lapsiraukka liity mihinkään netissä. Siellä on vain hörhöt (=itsensä tyhmäksi tunteva yrittää päästä mielestään fiksumpien ihmisten vanavedessä/seurassa kuvittelemaan, että hänkin olisi muitten silmissä fiksumpi kuin mitä on). Sinuun sitten ottaa peitenimellä ja peiteiällä yhteyttä vanhat namusedät. Leikkii sun tunteilla. Keräävät tietoa sinusta ja toisella peiteprofiililla yrittää päästä tapaamaan sinua. Esittäytyvät jopa ikäiseksi tytöksi. Leikkii sun tunteilla ja yrittää päästä syvälle sun sielunelämään. Kyselee koska kotisi on tyhjä ja ammattivarkaat tyhjentää kotisi. Tiedon saa helposti kun esiintyy monilla "turvallisilla" eri nimillä. Puhelinnumeron jos erehdyt antamaan jollekkin monista peitenimistä, niin numeropalvelu kertoo tarkan osoitteen, koska puhelin on vanhempiesi nimissä. Kun kerrot, että koko perhe on viikonlopun vaikka mummolassa, niin varkaitten on helppo tyhjentää asunto. Jos mainitset jonkun urheilukerhosi, koulun, rippijuhlan, tms. sieltä saa helposti nimesi ja kuvasi. Jos olet myynyt netissä jotain, googlesta löytyy yhteystietosi. Niitä voi myös udella vanhempien nimillä. Jos mainitset vanhempien työpaikan, nimi on helppo yhdistää. Älä koskaan sovi tapaamista yksin ja kotisi lähellä!!! Varo. Netti on täynnä ammattirikollisia!!!

• hm shm shm s

Jotkut kiittelevät sitä, että voivat naamakirjassa pitää yhteyttä kavereihin ja kaukaisiin sukulaisiin. Eikö se onnistu ilman naamakirjaa? Eikö onnistu sähköpostitse, jos puhelut tulisivat liian kalliiksi?

En ihan tajua. Enkä liity. Sen pitää olla mahdollisimman paljon niin päin, että minä käytän nettiä, eikä niin päin, että netti käyttää minua.

• -_- epäilevä tyttö

Minulla on facebookki ja siellä voi tehdä voi tehdä asetukset, että muut ei näe profiiliasi, muutakuin kaverit, ja kavereiksi kannaattaa pyytää vain tuntemiaan ihmisiä.

• Tietoliikenneins.

Minäkään en ole facbookissa ja lisäisin avaajan viestin lisäykseksi kysymyksen: Mitä minä hyödyn siitä että olisin jäsen?
      Olen mielessäni pohtinut sitä että hyödyn tulee olla nimenomaan taloudellista laatua vastapainoksi sille että luovutan henkilötietojani kasvottomalle organisaatiolle joka saattaa käyttää niitä ihan mihin vaan.

• .kgöilfjmx

totta vitussa kannattaaaaa!!!!!!!!!!

• Tietoliikenneins.

Ja taloudellinen hyöty liittymisestä on mikä?

• lakaistu pois

Jos tuo olisi kotimaista tuotetta niin liittyisin, mutta en liity niin kauan kun joku diktatuuri levittää itseään ja luulee että on oikeus tehdä niin. Yksityisyys ei ole suojattu milloinklaan netissä. Kaikki mitä näpsyttelet sinne on esillä kaikille, jotka ovat kiinnostuneita käyttämään sinua hyväkseen jollain lailla.

Varmin yhteydenopito ystäviin on vanha ja tuttu kiinteä puhelin, tai käynti ystävän luona kylässä niinkuin ennen vanhaan.

Nyt on vaan niin että ei olla enää niin iloisia yllätyskäynnistä, vaan pitäisi olla sovittu etukäteen käymään tulosta. Voi niitä vanhoja aikoja. silloin ei oltu toistemme orjia.

• Kissus

Liittyminen tai pois jääminen on tietysti oma valinta. Omani tein jo aikapäiviä sitten. Ei ole niin suurta tarvetta verkostoitumiselle että tarvitsisin FaceBook tilin. Olen silti mielenkiinnolla seurannut siitä käytävää keskustelua, ja yhden todella hyvän neuvon olen löytänyt.

Jos päätät luoda tilin, unohda jo kättelyssä kaikki jakoasetukset. Määritä koko profiilisi julkiseksi, ja käytä sitä profiilia sen mukaan, että kuka tahansa voi nähdä mitä sinne postitat. Näin vältyt epämiellyttäviltä yllätyksiltä. Ei pääse "ulkopuoliset" näkemään vain ja ainoastaan henkiystäville tarkoitettua materiaalia, kun sitä ei edes siellä ole.

Sama kyllä pätee nettipostitteluun jo yleiselläkin tasolla. Mieti aina ensin olisitko valmis laittamaan kuvan/mielipiteen tms. tekstin vaikka lähikaupan ilmoitustaululle. Jos et, ei sitä todennäköisesti kannata nettiinkään laittaa.

• ...............

Ei kannata liittyä facebookiin, se on ihan perseestä kun ei ole mikään yksityinen paikka. Suosittelen netlogia.

• fanit

ÄLÄ MENE SINNE!!!! Itekkään en ollut siellä enkä liity sinne ikinä.
      TE, Facebook FANIT, VOITTE VIHATA TÄTÄ KOMMENTTIA VAIKKA KUINKA PALJON, MUTTA MINÄ EN MENE SINNE

• dgfhdgfgdf

Muista jos käytät facebookia. Sinulla ei ole facebookissa profiilia, vaan facebookilla on sinusta profiili jota sinä ylläpidät. Facebookin asiakkaita on mainostajat ja sinä olet tuote.

• Ei uskoisi, vaan ...

... totta edelleenkin tämä suomi24 touhu.
      Älä usko kaikkea sontaa, mitä katkeroitunut kansa täällä sinulle yrittää sanoa tietämättömyyttään mielipiteillään. Totuudella useimpien mielipiteiden kanssa ei ole täällä mitään yhteistä.
      He osaavat vain valittaa, ja ottaa jopa kantaa sellaisiin asioihin hyvin voimakkaastikin, - mistä eivät tiedä hölkäsen pöläystä.
      Miten Suomen kansa voi olla näin sivistymätöntä, - ja jopa naiivia.
      Ei todella kannata mennä facebookiin tällaisten junttien mitä täällä päivittäin luuraa, kun ymmärryskyky, ja älykkyysosamäärä on tätä luokkaa mitä se on keskimäärin suomi24:n käyttäjäjäkunnalla.
      Tämä jos mikä yhteisö on niin sisäänpäinlämpiävä, - ja, silti täällä jos missä näkee epäsopua, ihmisten vihakeskusteluja, turhautumista, - sivistyksestä ei näillä sivustoilla ole tietoakaan. Siksi aika päivää sitten erosin suomi24:n käyttäjistä. Chat:in valvojatkin ovat vanhoja suomi24 orientoituneita samaan kastiin kuuluvia käyttähiä, kun koko suomi24:n väki. Joten valvojatkin ovat puolueellisia täällä. :)
      Käyn täällä välillä tarkistamassa tilanteen, - olisiko positiivisuutta tullut tämänkin foorumin väkeen, - vaan joka kerta täällä käydessäni saan huomata pettymyksekseni saman asian, että ei ole tullut. On hyviä foorumeita olemassa, missä lämmin henki vallitsee, vaan suomi24 on niistä huonoimmasta päästä, joita netissä olen tavannut.
      Facebook on ihan jees, jos osaa siellä rajata käyttäjät ystäviin, etkä jaa yksityisiä tietojasi ylipäätään siellä.
      Siis skypellähän nimenomaan pidetään yhteyttä facebook-kavereihin, jos joku ei sitä satu vielä tietämään. Sypellä yhteistyö palveluun on pelannut jo ties kuinka kauan facebook-ystävien kanssa keskuudessa, nykyään tosin matkapuhelimen avulla voit olla suorassa kontaktissa Facebook-ystäviisi ilman skypeäkin. :)

• old school time

Tärkeä muistaa, sen minkä on kerran nettiin laittanut, esim. Facebookiin, jää sinne ikuisiksi ajoiksi ja vaikka poistaisit Facebook-tilisi joskus se ei oikeasti poistu vaan jää kyllä niiden koneille myös ikuisiksi ajoiksi. Ja todellakaan ei kannata mitään salaisuuksia laitella, itse mieluiten jätän avaamatta mitään Facebook, twitter tai Google tilejä ja kohtaan ihmiset nokakkain. Puhelin ja sähköposti riittää yhteydenpitoon silloin kun ei nokakkain voi jutella.

• Tunturi61

Facebookista PÄÄSEE EROON KOKONAAN,,kun vain poistaa asetuksista käyttäjätilin,siitä tulee sähköpostiin ilmoitus,,että kahden viikon päästä tiedot poistetaan,,,MUTTA pitää se kaksi viikkoa OLLA KIRJAUTUMATTA facebookiin...!!! Olen tänän vuoden aikana kaksi kertaa poistanut käytäjätilin JA ON TOIMINUT,,

• gdfgfgd

Lähetäppä testiksi sähköpostia että olet tullut katumapäälle ja voiko tilisi palauttaa. Naks joku laittaa täpän kohtaan "tili aktiivinen" ja hokkus pokkus se näkyy taas!

• dfgdfg

tähän olisi hirmu iso litanja kirjoitettavaa. Päätä ensin mitä hyötyisit facebookista ja onko tietokoneen kautta hoidettu yhteydenpito koskaan liveä parempaa. Itse päätin ettei ole enkä sikis tarvii mokomia vimpaimia. Live on elämää ja data on bittejä, siin on vissi ero. Muta jo liityt niin yksityisyyden menettäminen koskee ihan kaikkea internetpalvelua mikä ei kohdistu käytännön elämän järjestelyihin kuten pankkiasioihin tms. eli koskee siis treffailua palvelussa kuin palvelussa ja silloinkin lähinnä jos joudut antamaan jotain varmaa tietoa kuten puhelinnumeron ja valokuvan. Tekstihän on tekstiä sitä ei konkreettisesti voi liittää mihinkään. Itse päätät onko väliä vaiko ei.

Loppuun voisi mainita ettei kaupattomiin vastineisiin ihmiset innostu. kokeiltu on muttei kaupatonta kannata hirmuisesti mainostaa. Ja siihenkin menee kuluihin rahaa. Tarviisi organisaation taakse. Olisi kyllä todella hyvä idea kiinnittää ihmisten huomio tietyllä konseptilla jotta yksityisyyden turvallisuus olisi palvelujen kohdalla ymmärrettävissä.

• Vakoilija facebook

Facebook pakottaa sinut liittymään itseensä. Sinun on pakko kertoa sinne kaikki tietosi. Olet yhteiskunnan ulkopuolella ilman facebookia ja muita vastaavia. Niillä useat eri tahot vakoilevat ajatuksiasi ja halutessaan pakottavat sinut samaan muottiin kaikkien kanssa. Et sinä itse päätä facebookiin liittymistäsi, vaan erilaiset vakoluorganisaatiot tekevät päätöksen puolestasi, etkä voi olla liittymättä siihen.

• ÄLLITÄLLI

Älä mene, olet siellä ikuisesti ja piste. Jos menet, ja mopo karkaa käsistä, niin siinäpä sitä. Itse en ole naamakirjassa, enkä mene. Olen tullut loistavasti toimeen ilman sitäkin.

• Yks tyyppi vaan

Minä en ainakaan mene kun mulla on yks tuttu joka siellä levittis jatkuvasti minusta perättömiä juoruja ja yrittää jatkuvasti mustamaalata minun mainettani. Se kyllä tekee sitä muutenkin vaikka en ole edes facebookiin liittynyt. Muutenkin häiriköi todella usein ja on erittäin vittumainen tyyppi. Olen miettinyt että pitäiskö ilmoittaa poliisille niin loppuu häiriköinti.

• pois.

Voisiko joku minulle neuvoa, miten saa Profiilissa olevasta Suosikit kohdasta pois sinne tallentuneet "tyykkämiset" kuten joku elokuva?

• trolollolloo

ihan näin btw. facebook on ihan ok, jos sitä OSAA KÄYTTÄÄ OIKEIN!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      65
      3502
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      3011
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2376
    4. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      12
      1464
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1452
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1346
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1098
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      932
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      822
    Aihe