Purevetko?

Undulaattifani

Tämä on varmaan tyhmä kysymys, mutta luin että undulaatit ( varsinkin tytöt) purevat. Onko se totta?
Olen lukenut paljon unduista, mutta en ole ennemmin vastaavaa kuullut... :)

3

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unddi

      Kyllä, kyllä purevat, pahimmoillaan. Tiedän tapauksen, jossa samassa tilassa oli sekä kanarianlintuja, että undulaatteja, eikä aikaakaan, kun undulaatit alkoivat pöllyyttää kanarioita. Iskivät herkimmin jalkoihin, ja saivat siten todella pahaa jälkeä aikaan. Sitä, purevatko ihmisiä, en välttämättä osaa sanoa, ne mitä itse olen tavannut, eivät ole ihmiseen käyneet.

    • -M-

      Tokihan undulaatti voi purra siinä missä muutkin papukaijat, järsiminen on kaikilla koukkunokilla elämäntehtävä ja koukkunokkia ja suoranokkia ei käytännössä ikinä pidä yhdistää samaan häkkiin kuin aivan poikkeustapauksissa. Harvemmin ihmiseen kuitenkaan kiinni käyvät muuten kuin erikoistilanteissa, lähinnä jos vähän luonteikkaampaa yksilöä joutuu ottamaan käteen syystä tai toisesta. Itselläni oli aikoinaan yksi naaras joka kynsiä leikatessa aina tarrasi sormeen kiinni ja jäyti siinä pitbullterrierityyliin otetta irrottamatta nokanpuolikkaita yhteen niin kauan kunnes pääsi taas irti. Eihän sillä undunnokalla kovin isoa reikää aikaan saa, mutta kyllä se aika kivasti kirvelee etenkin jos sattuu kynsivalliin saamaan otteen. Jos on sormijärsintään taipuvainen otus ja matala kipukynnys niin kannattaa käyttää ohuita hanskoja pakollisten huoltotoimien yhteydessä.
      Nokkaa ei kuitenkaan kannata missään nimessä alkaa pelätä, pikkunipistykset ei todellakaan vaaraksi ole mutta jos sormia alkaa oikein hysteerisesti varoa ja nykiä pois heti kun lintu niihin päin katsookaan niin puremisen ja hyökkäilyn voi kyllä onnistua opettamaan hauskaksi leikiksi alkujaan kiltillekin linnulle...

    • pelokkaita ovat

      Meillä kaksi undulaattia, joista toinen (naaras) ehkä välillä saattaa yrittää näykkiä jos oikein lähestyy ja häiritsee, mutta normaalisti ei pure kumpikaan. Yleensä lähinnä lentävät pakoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1034
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      898
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      777
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      693
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      570
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      496
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Tulimme yöllä reissusta kotosalle

      niin heti tämä öinen häiriökäyttäytyminen ilmeni palatessa. Eikö näitä 2-3 alaikästä laittomilla mopoilla rällääjää saa
      Kiuruvesi
      30
      460
    Aihe