~☼~~ IHME - JÄLLEEN~~☼~

.


http://www.kirjastovirma.net/sites/default/files/kuvat/hailuoto/elinkeinot/jakala-suurennos.jpg


♥◘´´¨☼¨``◘♥◘´´¨☼¨``♥♥´´¨☼¨``◘♥◘´´¨☼¨``◘♥


Hiljainen sade -

Herättelee

Jotain aistii
Ja sitten jo näkee


Kuin kuolleissa oksissa -

Silmut

Vihreät
Puhjenneet

Vain tuokion se vaatii -

Ihme -
Jälleen



Sade sade
Sada hiljalleen
Linnutkin hetkeksi vaikenee

Kuuntelee
Oksilla uinailee

Ja kevään tuoksu illassa

Ja yö
Ja aamu


Ja laulu


♥◘´´¨☼¨``◘♥◘´´¨☼¨``♥♥´´¨☼¨``◘♥◘´´¨☼¨``◘♥



http://www.youtube.com/watch?v=vBjMKJW_ZHU&feature=related

7

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pekka*

      Onpas kyllä niinku otsikko sannoo että ihme hyväää hyvä runö
      anteeks jos kun nämä kalle koon ropit sotkoo ajatukssen niinku että
      piyäs sannoo jottae kun muut kylän immeiset on hiljoo niinku
      pissa en sano missä....
      mutta kylla tuossa runossa on osattu sannoo asijat jetsulleen
      niinku ne on...
      ja niinja taitellinen vaikutelma?
      Se on kohallaan

      • *MURUKULTA*

        Kiitos Pekka kommeista sanoiloistasi! :•)

        ..♥◘´´¨☼¨``◘♥◘´´¨☼¨``♥♥´´¨☼¨``◘♥◘´´¨☼¨``◘♥◘´´¨☼¨``♥♥´´¨☼¨``◘♥◘´´¨☼¨``◘♥..

        Vuaan on se hyvä ku ne ÄMÄM-kisat on ny jo ohi.

        Miullepa kerrottiin tämmöstä, että ku se Koponen ol hommannut sinne työventalolle sen ison riinin, jotta kyläläiset voip kahtoo niit kisoja oikein porukalla, niin siellä kuulemma ol par innokasta Suomi-vania istunna ihan etu rivis peli toisensa jälkeen, kypärät piäässä, (ja ehkä jotain muutaki)..hokkarit jalassa ja maila käes ja olvat uhonneet issoon iääneen, jotta vermeet otetaan poikkee vasta ku Suomi voittoo kultaa!

        Bertta sanosi jotta ihan pahoo tek ku kahto nyt sitä niitten erräiten pyöräl ajoo, ku hokkarit jalassa, kypärät silmil ja maila jatkuvasti pinnainvälissä etenivät kojahellen kohti mehtää. Sekö luonne ei vissiin antanna periksi joillai?..

        On se vuaan nuokii yhetkii oikein ihmeitten ihmeet, sen mie kyl sanon!
        http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/387309_10150476305964609_657249608_8178407_778692913_n.jpg


    • Niin juuri.
      Kesä kolkuttaa jo ovella.
      Konsertti niillä on kova.
      Aamusta iltaa soittavat.
      Nuo linnut jotka sen osaavat.
      Viettää kesänsä.
      Tehdä pesänsä.
      Ja laulaa.
      Kyllä kesällä on mukavaa.
      Ja sinä sen kertoa osaat ;)

      • *MURUKULTA*

        Kiitos ja Huomenta Gitta ystäväiseni! :)

        .♥◘´´¨☼¨``◘♥◘´´¨☼¨``♥♥´´¨☼¨``◘♥◘´´¨☼¨``◘♥.

        Ja aurinkoista sellaista! Eilisen sateisen harmaan pvän jälkeen
        jotain aivan muuta. Vaan näin kun vastakohdat kulkee silmien edessä,
        näin sitä osaa taas arvostaa erillalailla sitä hyvää,
        kuten tässä tapauksessa, lämmintä, sateen raikasta ja valoisaa aamua. :)
        Ja kesää, joka kuin varkain jälleen on vierellä kulkemassa,
        sen pienen kappaleen matkaa, ilostuttaen ja antaen voimaa,
        kunnes jälleen tulee eron hetki talven pöllähtäessä paikalle -
        sekin sitten ominen ilontähtineen. :)


        http://www.iloinenliftari.fi/blogi/images/98.jpg


    • Erik von

      Oletpa Murukulta laittanut nätin keväisen runon....
      Mitä ihmettä se minun etumieheni Pekka onkaan
      sönköttänyt tuossa vastauksessaan?
      Ei sille kannata mitään vastata.....ei se hoida töitään
      kun tänä aamunakin hoiperteli jostain vaatteet savisena....
      Pitääpä lähteä tarkastamaan huvipurteni kunto kun
      iltapäiväksi odotan arvovieraita.
      Kiitos tämänkertaisesta ja hyvää kevään jatkoa....
      Ai niin...se osuuskaupan tytön pienokainen......
      ei ole valkoinen....

      • *MURUKULTA*

      • *MURUKULTA*

        Voi Eerik, kyllä on jälleen kaunis kesäinen päivä! :o)

        oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

        Mutta kyllä se Eerik on kovin oikeassa, jälleen kerran.
        Hän tietää, joillekin.. tuo laiskuus on hyve. Kun töitä pitäisi tehdä,
        sitä hävitään jonnekin kuin tuhka tuuleen, tekemään jotain itselle mieluista,,, Eerikki kyllä tietää. http://i55.tinypic.com/28cj42v.jpg

        No, mutta todellakin, viikko sitten Bertta oli toimittanut Pekkaa peltotöihin, se kun kylän ainoa ja kovin hieno, kyntöaparaatti on kuitenkin Eerikillä, http://www.pyynikinlinna.fi/museo/nayttelyt/kuvat/ylikartano/isot/11.jpg ja kun pottupellot oli vieläkin kyntämättä ja kylän yhteiset kasvimaatkin tekemättä, pitihän sitä sanoa ja vihdon ja viimein, monen kopistelun jälkeen, Pekka olikin viimein kammennut ketokiitäjän penkille ja pellolle töihin. Ja kaiken piti olla kunnossa. Niin piti!

        Mutta niin kuin hän nyt jo tietää, oli se kyntöaparaatti kuulemma mennyt hukkaan! En voi millään käsittää miten traktori voi mennä hukkaan siinä samalla kun kynnetään peltoa, mutta ehkä niin voi tapahtua, minä kun en ymmärrä oikein noita peltohässäköitä. Niin! Ja Eerik-herrahan näkikin sitten Pekan, kun hän savisena hoiperteli ties mistä, tai siis oli kait ollut etsimässä sitä Taavit Raunia tai jotain sellaista.
        Tuossa perjantainan osuuskaupassa varoteltiin, jotta sitä metsätietä ei kuulemma sitten kannata kenenkään, varsinkaan virkavallan mennä, on kuulemma talven jäljiltä vielä kuin kynnettyä pottupeltoa.

        Onneksi kuitenkin Pekka* ja Kalle K on kuulemma tilanneet kiireenkaupalla netistä uuden kyntövehkeen ja peltotyöt pääsevät kunnolla käyntiin ja Eerikkikin saa siis kunnon korvauksen eli uutuuttaan kiiltävän maanmuokkaus apparaatin. http://aukea.net/photos/33397.jpg

        Kiitän Eerikkiä käynnistä, se oli ilo jälleen - ja nyt sitten, kiitokseksi, miten olisi Murun tarjoamat pienet päiväkahvit ;•)

        http://tammikuu44.files.wordpress.com/2012/03/kahvi-003.jpg


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe