Hei
En ole ihan varma kuuluuko tämä aihe tänne, mutta ajattelin kuitenkin kokeilla, jospa täältä löytyisi ihmisiä, jotka tietävät asiasta enemmän. Olen siis 16-vuotias tyttö ja lähden kesä kuussa perheeni kanssa ulkomaille lomalle. Puolet matkasta olemme kaupunki lomalla ja puolet rantalomalla. Ajattelin, että olisi kiva ottaa pari kirjaa mukaan Suomesta, siis kirjastosta, joita voisin sitten ainakin kaupunkiloman yhteydessä lukea, kun en niin kiinnostunut ole siitä. Kysymykseni siis onkin: Saako Suomesta lainattuja kirjaston kirjoja viedä ulkomaille?
-Anteeksi turhankin pitkä selitys ja kiitos heille, jotka vaivautuvat vastaamaan :)
kirjojen vienti
Lomalle 6
3
1207
Vastaukset
- lukumato
Eipä sitä tietääkseni ole missään kielletty. Tuskinpa kirjastoa kiinnostaa mitä niillä kirjoilla teet, kunhan palautat ne ajallaan ja kelvollisessa kunnossa.
- Lomalle 6
Ookei :) Kiitos paljon vastauksestasi :) !
- Hälyttimet
Kirjoja ei välttämättä kannata pakata käsimatkatavaroihin. Ainakin joissain (uusituissa) kirjastoissa kirjoissa on jonkinlainen etälainaus"siru", joka saa kauppojen hälyttimet soimaan. Nimimerkillä pari kertaa erehtynyt käymään kaupassa kirjastoreissun jälkeen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733864Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k92071Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2301370- 1351276
- 1141159
- 1121158
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil711067Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik61005- 60984
- 35906