Pohjis soveltuu paremmin paijattavaksi ja taputeltavaksi kuin suomenpystykorva. Sp on paljon karuluonteisempi ja enemmän metsäverinen kuin sylikoiramainen pohjis.
Metsämiehet ottaa mettäkoiraksi Suomenpystärin ja perhekoiraksi otetaan pohjikset.
Pohjanpystäri puudelimaisempi
4
96
Vastaukset
- Totta turiset
Mutta pitääkö sitä nyt taas yrittää yhtä vänkyyketjua lisää aiheesta? Eikö olisi parempi ollut jatkaa noita muutamaa ikiaikaista...
- Samaa mieltä.
Niinpä. Ja ei se huono ominaisuus ole tuo paijjattavuus koirassa (että miks on miinuksia?)! Ei kaikki metättäjätkää erakoita oo, eli on lapsia perheessä :D Mut eri ihmiset hakee koirassa eri ominaisuuksia. Jos joku rotu on itelle huono, ei se toiselle sitä oo.
- minä myös!
Samaa mieltä. kirjoitti:
Niinpä. Ja ei se huono ominaisuus ole tuo paijjattavuus koirassa (että miks on miinuksia?)! Ei kaikki metättäjätkää erakoita oo, eli on lapsia perheessä :D Mut eri ihmiset hakee koirassa eri ominaisuuksia. Jos joku rotu on itelle huono, ei se toiselle sitä oo.
Totta puhut! Minä olen hommaamassa sussexinspanielia metsästyskoiraksi minkki- ja teerijahtiin. Monet koko ajan vittuilevat minulle siitä ja väittävät tehneeni typerän rotuvalinnan, mutta omapahan on ongelmani, jos sussexinspanieli ei vaatimuksiani täytäkään, mutta minun koiraksi se tulee ja pysyy. Kumminkin sussexinspanielin olen Englannista saanut tilatuksi Suomen Spanieliliiton pentuevälittäjän avustuksella. Saan sen noin vuodenvaihteessa :-)
- Erilainen
Heh!
En viitsi provosoitua tästä viestistä. Villakoirat ovat rotumääritelmänsä mukaan hyvin älykkäitä, joten miksipä en myöntäisi, että meidän pohjanpystykorva uroskin on. Koiramme ottaa rapsutuksia vastaan, aivan niinkuin villakoirakin, kun joku vain jaksaa rapsutella. Lapset jaksavat. Älykkäistä leikeistä, esim lasten järjestämästä temppukoulusta ja aqility-radoista on myös kiinnostunut. Oppii nopeasti.
Se nylkyttelee pihalla yksikseen jalkapallon kanssa. Ihan normaalia... Karkasi naapuriin ja sai ilmeisesti sinne pentueenkin, mutta muuten on pysynyt omalla pihalla. Ainakin ajoitus sopii ja kovin samannäköisiä olivat... Saivat niille kodit lapsiperheistä. Molemmat vanhemmat kun hyväluontoisia...
Koiramme on pitkäpinnainen perhekoira. Se suojelee lapsiamme iltalenkillä, mutta ei ole purrut ketään. Jostain syystä murahtelee, jos vastaan tulee horjahteleva juoppo. (ehkä lapset pelkäävät ja koira reagoi?) Lasten kanssa koiramme säikähtää ajatustakin olla agressiivinen . Osaa hävetä mielenliikkeitään. Sen näkee ilmeikkäästä olemuksesta. Kertoo sen haukkukielellään poistuessaan paikalta , että nyt voisi jo riittää, kun mielessä kävi jo sopimattomia. Ärsytettynä ei siis murise lapsille. Kuulostaa ihan ihmisen motkotukselta ja sangen hupaisalta...
Olen nähnyt yhden "suomenpystykorvankin" käyttäytyvän vastaavalla tavalla kuin meidän pohjis. Menin siitä kertomaan koiran omistajalle ja pitihän sekin päästä sanomaan, että harvinaisen kaunis koira hänellä. Yllätys yllätys, kauniissa ketunvärisessä olikin piilossa pohjanpystykorvankin verta, kertoi omistaja. Sanoi olevansa silti ylpeä koirastaan, kun käyttöominaisuudet ovat olleet hänen koiristaan parhaat. (Ehkä joku tunnistaa nyt?)
Koiramme on tottunut lintukoira ja hirvimetsällekin huolivat tulevanakin syksynä mukaan. Ensimmäiset hirvet ammuttiin viime kaudella.
Olen harrastelija, jolle pohjis tarjoaa sopivan määrän sisältöä elämään. Täytyy muuten kehua, että metsästysporukasta suosittelivat tätä rotua minulle, kun täytyihän sinnekin saada edes yksi pohjis. Metsästyksen kuntonsa heikkenemisen ja koiran vanhenemisen vuoksi jättänyt mies lähti ja me tultiin tilalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta344571Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203175Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692311Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui492182- 1632039
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171643
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601641Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1111611M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151269