Tuli uusi etäluettava sähkön kulutusmittari (äly boksi), ja ohjeissa maininta, loissähkön kulutuksen merkkivalosta. Tarkoittaako tämä nyt sitä, että nyt joudutaan maksamaan myös tästä sähköstä joka vain on, mutta ei tee mitään? Vielä toinen kysymys, mitkä sähkölaitteet tuottavat eniten tätä loissähköä?
http://www.fortum.com/countries/fi/yksityisasiakkaat/sahkon-siirto-ja-liittymat/fortum-alyboksi/lukuohje/pages/default.aspx
Loissähkön
4
530
Vastaukset
oon luullut että kotitalouksia ei loissähköstä laskuteta mutta en tiedä.
Loissähköä tuskin juuri kotitalouksissa kuluu. Moottorit, muuntajat ( esim.vanhat auton akkulaturit ja hitsauskone), loisteputkivalaisimet. Ei tule mieleen mitään merkittävää mikä sähkölaskussa voisi näkyä niin että kannattaisi omia kondensaattoreita asennella.- Parasiitti-Pena
Ei ne veloita loissähköstä, vaikka uudet mittarit periaatteessa pystyvät mittaamaan sitä.
Päinvastoin, tunnen muutamia, joilla sähkönkulutus on pienentynyt. koska mittarista pystyy näkemään myös menossa olevan tehotason kilowatteina ja sähköyhtiön sivuilta kulutuskäyrät tunnin välein.
Saattaahan se loissähkö joskus tulla myös kotitalouksille maksulliseksi, kun nämä energiansäästölamput, tietokonepowerit, ilmalämpöpumput jne. tekevät loissähköä ja huonontavat tehokerrointa sen lisäksi, että tekevät harmonisia yliaaltoja verkkoon.
Loissähkö ei sinänsä edusta todellista tehoa, mutta se kuitenkin kuormittaa jakeluverkkoa ja tekee ylimääräisiä jännite- ja tehohäviöitä jakeluverkossa. - Fortumin pomo
Suurempi vaara ja todennäköisyys on se, että nyt kun tulee reaaliaikainen sähkön mittaus, niin sähköyhtiöt alkavat periä energiapörssin mukaisia huippuhintoja silloin, kun pörssisähkön hinta on huipussaan. Silloin kyllä kuluttajilla sähkölaskut nousevat.
Ja pörssisähkön hinnanhan pystyy nostamaan keinotekoisesti ajamalla alas voimalaitoksia, jolloin kysyntä ylittää tarjonnan ja sähkön hinta on huipussaan.
Luulenpa, että ahneet ja röyhkeät Fortumit sun muut toimijat nylkevät vielä asiakkaitaan tällä tavalla.- Reaalitalous
Ei tarvitse luulla, raakatotuus muutaman vuoden kulttua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2742164Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys161580Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2131325Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851145- 701053
Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60943TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p18924- 51866
Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva126860Mä tuun aina rakastamaan sua J
Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai61833