Sairaanhoitajaksi (METROPOLIA)

pusillanimous

Heips!

Kuinka moni täällä pyrkii nyt keväällä opiskelemaan sairaanhoitajaksi Metropoliaan?

Olisi mukavaa jakaa ajatuksia... Miten on lukeminen sujunut? Millaisilla fiiliksillä lähdette pääsykokeisiin? Jännittääkö?

Itseäni jännittää hirveästi se ryhmäkeskustelu; pelkään etten saa sanotuksi mitään. :D Mites teillä muilla?

9

595

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tinkerbelll

Heii mä haen myös Metropoliaan sairaanhoitajaksi! :) itselle lähinnä ongelmia tuottaa nuo fysiikan ja kemian lukemiset, kun on vähän pakkopullaa eikä meinaa jäädä päähän... etiikka hoitotyössä on sentään muutamaa kymmentä sivua vaille luettu. Miten sun lukeminen edistyy?

Muakin tuo ryhmäkeskustelu jännittää! Kun ei yhtään tiedä millaista aihetta odottaa.. Ootko muuten saanut jo pääsykoekutsua? itseä vähän jo huolestuttaa kun ei oo tullut. Tsemppiä lukemiseen! :)

• pusillanimous

Olen lukenut Etiikan kerran alleviivaten ja nyt luen 2. kertaa muistiinpanoja (tai no kirjoittelen tärkeimpiä kohtia teksin viereen) tehden. Fysiologiaa ja Anatomiaa oon lukenut vähän ja aika tuskaa se on kun asia on niin abstraktia... :/ Ei meinaa jäädä päähän. :( Kuinka monta kertaa oot lukenut kirjat (kerran vai useammin)? Onko sulla hyvin hallinnassa Etiikka-kirjan asiat? Entä kuinka paljon oot Fys. ja An. lukenut? :)

Ootko muuten yleensä sosiaalinen/hyvä ryhmäkeskusteluissa? Mä oon aika sosiaalinen (riippuen tilanteesta/ihmisistä), mutta ryhmäkeskustelu koetilanteena ei ole yhtään mun juttu. :/ pelkään että menen paniikkiin enkä saa sanotuksi mitään. Kun helposti käy niin että takaraivossa jäytää ajatus "Nyt on pakko pärjätä hyvin tässä keskustelussa tai muuten en pääse sisään" niin sit ainakin alkaa hermostuttaa. :D

• saholikka

Minä myös ja aikuistenpuolelle tulossa kokeeseen noin 700.

• ###

Perustuuko tämä 700 tietoon vai arvaukseen? :)

• J

Täällä kans yks joka hakee sh:n koulutusohjelmaan Metropoliaan! Lukenu en ole paljoakaan, kun on lähihoitajan opinnot alla (valmistun nyt keväällä), joten aika hyvin hanskassa on nuo asiat mitä pääsykoekirjoissa käydään läpi. Tietysti kertaus on opintojen äiti, et kyllä meinaan lukasta kirjat muutaman kerran jos pääsykoekutsu tipahtaa postiluukusta. Etiikka on tullu koluttua lähes kokonaan kerran läpi ja anatomia&fysiologiaa oon vaan silmäillyt.

Täällä joku toinen kyseli samaa, eli onko kenellekään tullut vielä pääsykoekutsuja? Itse muistelen että viime keväänä kaverille tuli kutsu muutamaa viikkoa ennen pääsykoepäiviä, eli pikkuhiljaa pitäis alkaa tulemaan kirjeitä kotiin.

• saholikka2

Perustuu tietoon. Olen itse menossa sairaanhoitajan valintakokeeseen aikuisten puolelle metropoliaan ja mulle sanottiin hakutoimistosta, että kokeeseen kutsuttavia on 697 eli noi 700.

• tinkerbelll

Elikkä nyt on tuo Etiikka hoitotyössä muistiinpanoilla luettu :) yhden kerran oon nyt lukenut ja seuraavaksi keskityn tuohon fysiologia ja anatomia -kirjaan. Saa nähdä ehdinkö lukemaan kuin yhden kerran molemmat läpi, mielestäni ne on aika hidaslukuisia varsinkin kun yrittää mieleen painaa ja työt jonkun verran häiritsee lukemista myös..

Oon aika sosiaalinen, mutta vieraassa isossa porukassa oon yleensä huomannut olevani se kuuntelija! Eli en sellaisissa tilanteissa kovin hyvä, mutta pakko koittaa asennoitua niin, että saisi jonkun verran sanotuksikin siinä ryhmähaastattelussa!

Varmaan aika paljon on apua lähihoitaja taustasta! Itse oon lukiopohjalla eikä alasta vielä työkokemusta. Pitääpä kuitenkin toivoa, että hyvin menisi!:)
      Mä jostain nyt luin, että pääsykokeet lähetettäisiin 20-29pv. en oo kyllä yhtään varma, onko luotettavaa tietoa...

Tiedättekö muuten minkälaisia lähtöpisteitä saatte?

• pusillanimous

Muistatko "tinkerbelll" hyvin ne asiat siitä Etiikka hoitotyössä-kirjasta? ;D

Mä en tiedä millaiset lähtöpisteet saan, muuta kuin, että niiden kyllä pitäisi riittää. Onko mitään tietoa kuinka paljon pitäisi lähtöpisteitä saada, mikä on nyt keväällä se raja (arvio)??

Lähihoitajan koulutuksesta on varmasti paljon apua! :)) Mulla on lukiotausta eikä mitään kokemusta hoitamisesta jne. niin tuntuu että aika eri lähtökohdat on. Mutta jos opsikelemaan pääasee, niin kaipa ne asiat sitten oppii siinä opiskellessa ja haroitteluissa jne. :D (mutta toki lähihoitajataustaisilla on jo se hoitokokemus jne. siellä taustalla niin se auttaa)

• terveyssisar

Kuulostaapa kamalalle nuo nykyajan pääsykokeet! Luettavaa luettavan päälle, ei tuollaista ollut onneksi ennen vanhaan..
      Ryhmähaastattelussa 14 vuotta sitten taidettiin katsoa sosiaalisia taitoja: miten pyydät puheenvuoroa - vai pyydätkö ollenkaan ja huomioitko muita siinä keskustelussa. Mielenkiintoinen tilanne - ja omalta kohdaltani ovet aukesivat, kun elämässä oli eniten stressiä kuin koskaan aikaisemmin (pääsykoe, autokoulun inssi ja omaan kotiin muuttaminen samalla viikolla) eli kai he sitä stressin käsittelytaitoa myös arvioivat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      8
      2072
    2. Huulitäytteet ja tekotisssit

Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä
      Suomussalmi
      111
      1446
    3. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      120
      1195
    4. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
      Ikävä
      86
      1074
    5. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      203
      1045
    6. Vauvat syntyvöät vihan lapsina?

Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O
      Luterilaisuus
      66
      1025
    7. Unelma tilanne

Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j
      Ikävä
      67
      805
    8. Itsensä pidättely

Pidätteletkö tunteitasi tai itseäsi hänen aikanaan ja jos niin miksi?
      Ikävä
      76
      760
    9. Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.

Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      675
    10. Iivarilla johtopäätösten aika

Kun veteraanipolitikko ja pumppuvoimalavastustaja Pikkarainen aloittaa eilen nähdyn ulosmarssin on Iivarilla johtopäätös
      Kemijärvi
      36
      632
    Aihe