Runkopatjan purkaminen?

Täti Tumpelo

Täällä täti tumpelo kysyy että onko vaikeaa purkaa vanha runkopatja? Minulla kun on sellainen ja olen mietiskellyt keinoa päästä siitä eroon. Löysin tuolta alla olevasta linkistä mielenkiintoisen käyttötarkoituksen runkopatjan jousistolle. Onkohan nuo runkopatjan sisukset saman tyyppisiä vai onko niissä kovin erilaisia? En ole mikään remonttireiska, mutta kaikenlaista osaan särkeä, onnistuiskohan multa tuon runkopatjan purkaminen?

Minne ne tarpeettomat osat voi heittää jos ja kun tuo purkaminen tulee ajankohtaiseksi?

http://www.voimahali.fi/vh/showthread.php?t=82109&page=9

4

2468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • purkuri

      Kyllä onnistuu, jos viitseliäisyyttä riittää. Työ tekijäänsä opettaa, puukolla ja sopivalla ruuvimeisselilläkin pärjää pitkälle. Kaikki materiaalit ovat kierrätettäviä tai energiantuottoon sopivia, puuta, metallia, tekstiiliä, vaahtomuovia. Kaikki materiaalit otetaan vastaan veloituksetta ainakin täällä edistyksellisen Ekoroskin alueella paikallisilla hyötykäyttöasemilla ( toimii lähinnä keski- ja eteläpohjanmaan alueilla). Paikallisia eroja on, pääkaupunkiseudun tilanne lienee vieläkin huonoin.

    • sdcsdsd

      Olen kerran pilkkonut runkopatjan jousiston. Aika kova homma se oli vaikka käytössä oli Bilteman järeimmät voimapihdit.

      • purkuri

        Minä "käärin" jousipatjan jousistosta yhtenäisen paketin, jonka vein sitten metalliromukeräykseen. Runkopatjassa lienee samantapainen. Sai sen näin mahtumaan pienempään tilaan ja helpommin kuljetettavaksi.


    • saunanpesä.

      Runkopatjat on suht helppo purkaa. Saha, puukko, talttapäinen ruuvari tarvitaan purkamiseen. Ite purin pari kappaletta runkopatjoja osiin, kangas ja pehmusteet roskiin, jousitus metallinkierrätykseen ja puilla lämmitettiin pariin otteeseen sauna ja pesuvesi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      194
      1947
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      62
      1330
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      58
      1083
    4. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      152
      986
    5. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      53
      984
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      82
      942
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      808
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      82
      800
    9. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      739
    10. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      62
      714
    Aihe