Boikottiin Kreikka!

stoppi matkailulle

En ymmärrä miksi suomipoikia- ja tyttöjä jaksaa innostaa Kreikan tukeminen vielä oma-aloitteisesti turismin kautta. Jo nyt meidän suomalaisten verorahoja on kipattu Kreikan mustaan aukkoon satoja miljoonia euroja, rahoja, joita ei koskaan saada takaisin. Kreikka boikottiin! HETI

41

656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hgfgfgg

      Sinulla taitaa olla paljon asioita jota et ymmärrä?

    • Eräs kaveri

      Minä voisin hyvinkin lähteä turistina Kreikkaan. Häviäisinkö sillä jotakin? …tai Suomen kansa? … tai Suomen valtio?

      On myös jotakin mitä minä en ymmärrä, se on sinun ajatuksiasi.

    • äippä jkylä

      Hei meidän viisihenkinen perhe perui just viime viikolla reissun. Kypsyimme täysin tuohon kreikkalaisten talouden sössintään ja eurojohtajien täysin holtittomaan tapaan lappaa lainaa. Kreikka olis pitänyt erottaa eurosta heti alkuunsa. Valitsimme tilalle Turkin, joka on ollut näide eurosotkujen ulkopuolella!

      • äippä2, hki

        Ai jaa. Me taas mennään Kreikkaan, koska siellä on aina ollut ystävällinen ja hyvä palvelu ja kivaa. Perus kreikkalaiset on kyllä ihan syyttömiä niitten poliitikkojen kähmintään ja inhoaa itsekin niitä poliitikkoja.

        Turkissa taas meiltä on nyhdetty rahat pois ja yritetty huijata ja varasteltu lompakot ja kamerat laukusta. Turkissa inhottaa myös ne ravintoloitten sisäänheittäjät ja yli-innokkaat retkien myyjät, jotka hätyyttelee eikä anna kulkea rauhassa.

        Sotkuihin ovat pääsyyllisiä ne, jotka väen vängellä halusivat Kreikan mukaan talousliittoon. Suurimman laskun tästä sekoilusta joutuvat maksamaan perus kreikkalaiset, jotka eivät alun perin edes halunneet mukaan EU:hun.


      • KIIITOOOS !!

        matkat eikun halpenee, hyvä näin, saamme mekin keski-iän ylittäneet naiset rantaseuraa edullisemmin


      • hahahaha!

        Hyvä. Toivottavasti muutkin tekee samoin. Boikotoin vielä enemmän näiden kreikkaintoilijoiden johdosta.


      • myrasavo

        Niinpä, ei mihinkään Etelä-Euroopan maihin kannata mennä. Itse me ollaan myös EU:ssa. Kyllä siellä Turkissa sössitään myös, naisten asema, ihmisoikeudet, muttei se liikuta. Vaan raha. Kyllä maailmassa tilaa riittää, ei mennä yksinkertaisesti yhteenkään EU-maahan, miten me sitten tässä kurjuudessa asutaan.


      • terveiset sivistykse

        Jo nimimerkki "äippä" kertoo lapsellisuudesta ja tietämättömyydestä. Vai on Turkki poissa kaikesta ihmisyyteen liittyvistä ongelmista? Uskomatonta sinisilmäisyttä, joka tosin on niin kovin tavallista wanhan weräjän luota tuleville (ei anna anteeksi tietämättömyyttä). Tietänet iskän kera Armenian ja Kurdien tilanteen ja muslimivaltion säännöt? Kreikka sentään on sivistysvaltio rättipäämaahan verrattuna, joten tervemenoa naisten myyntimarkkinoille..


      • jyrcelö

        No sitähän voi miettiä kantsiiko lomasuunnitelmia ja kohdemaan talouspolitiikkaa sotkea keskenään... mut kukin tavallaan


    • Papa Giannis

      Kuusi viikkoa tänäkin vuonna Kreikassa. Yhtään ei ole huono omatunto eikä mitään häpeäntunnetta sen vuoksi, että matkustamme sinne. Myötähäpeää tunnen niistä kirjoituksista, joilla täällä Suomessa kreikkalaisia mollataan. Suomen tulisi päästä ensin omista sosiaalipummeistaan ennen kuin olisi varaa sanoa muista kansallisuuksista mitään.

      Tavallinen kreikkalainen peruspetros ei ole syyllinen oman maansa poliitikkojen eikä eurojohtajien sotkuihin ja sössintään. Kuitenkin häntä rangaistaan viemällä kaikki elämisen edellytykset. Työttömyys on kriisin johdosta nyt jo yli 20 % ja nuorilla jopa yli 50. Työssäolijoiden keskipalkka on alle 1000 euroa. Hintataso ainakin sama kuin Suomessa. Matkailu on yksi Kreikan pääelinkeinoista ja työllistäjistä. Vaikka siltäkin alalta työpaikat ovat vähentyneet, niin ala ei kaadu vaikka muutama suomalainen matkansa peruisikin. Itse vien mieluummin rahani Kreikkaan kuin maahan, joka on läpi historian elänyt muita kansoja sortamalla ja alistamalla.

    • Tex Willer

      Ongelmien syy on sekä poliitikoissa että tavallisissa ihmisissä. Kaikenlainen korruptio on tietysti poliitikkojen synnyttämää, mutta kadun mieskin on ottanut mielihyvin vastaan kaikki hänelle tarjotut taloudelliset edut. Kreikkalainen ei ole valittanut, jos on selvinnyt ilman veronmaksua tai jos viisi vuotta sitten kuolleelle sukulaiselle on maksettu eläkettä.

      Syyllisiä ovat tietysti muidenkin maiden poiliitikot, jotka ottaivat vääristeltyjä taloudeliisia tilastoja esittäneet kreikkalaispoliitikot aivan todesta ja suurta unionia himoitessaan hyväksyivät Kreikan eurovyöhykkeen jäseneksi, vaikka hyvin tiesivät vääristellyistä taloustilastoista. Kreikka on ollut konkurssissa viisi kertaa viimeisten 200 vuoden aikana eikä parempaa tulevaisuutta ole näkyvissä. Nuoret poliitkot eivät tunne historiaa tai ummistavat silmänsä, vaikka sattuisivat tuntemaankin.

      Kreikkalaisten talousajettelua kuvaa hyvin se, että he haluavat Kreikan pysyvän eurossa, haluavat itselleen edullisemman velanhoitosopimuksen eli enemmän meidän rahaa ja vähemmän säästöjä. Kreikkjalaisen logiikan mukaan muu Eurooppa suostuu rahoittamaan Kreikkaa iankaikkisesti - ja jos ei suostu, vika on meissä, ei Kreikassa.

      Voihan Kreikkaan toki matkustaa. Ei sillä ole kovin suurta merkitystä maan taloudelle, joka räjähtää palasiksi joka tapauksessa seuraavan vuoden aikana. Kun rahahanat sulkeutuvat, Kreikka elelee niin kuin parhaaksi näkee. Unelma elintasovaltiosta, jossa kansalaiset parhaansa mukaan kiertävät veroja, mutta jossa silti vallitsee korkea elintaso, kuolee omaan mahdottomuuteensa. Jo nyt jotkut kreikkalaiset näkevät nälkää.

      Saatamme nähdä Helsingin kaduilla kerjäläisiä muualtakin kuin Romaniasta.

      • haninaan

        Kyllä moraalinen vastuu on maan johdolla. Johtajien kuuluu määrittää moraali, näyttää itse esimerkkiä ja vaatia myös virkamiehiä toimimaan oikein. Siitä syntyy maan poliittinen henki ja ilmapiiri. Nyt johto on niin keskittynyt omien etujensa ajamiseen, että peruskreikkalainen ei koe poliitikkojen ajavan hänen etujaan ja keskittyy siksi itse täyttämään omat taskunsa.

        Siinä olen ihan samaa mieltä, että ei se juurikaan vaikuta Kreikan valtion konkurssiin, matkustaako joku Kreikkaan vai ei. Konkurssihan tuosta tulee. Mutta turismi on Kreikalle merkittävä tulonlähde, joten matkustaminen tai matkustamatta jättäminen vaikuttaa niiden kreikkalaisten ihmisten elämään, joilla perheen leipä riippuu turismista.

        Ei nuo asiat minun matkustamisiin kuitenkaan vaikuta. Minusta Kreikassa on kivaa, siksi matkustan.


      • haninaan kirjoitti:

        Kyllä moraalinen vastuu on maan johdolla. Johtajien kuuluu määrittää moraali, näyttää itse esimerkkiä ja vaatia myös virkamiehiä toimimaan oikein. Siitä syntyy maan poliittinen henki ja ilmapiiri. Nyt johto on niin keskittynyt omien etujensa ajamiseen, että peruskreikkalainen ei koe poliitikkojen ajavan hänen etujaan ja keskittyy siksi itse täyttämään omat taskunsa.

        Siinä olen ihan samaa mieltä, että ei se juurikaan vaikuta Kreikan valtion konkurssiin, matkustaako joku Kreikkaan vai ei. Konkurssihan tuosta tulee. Mutta turismi on Kreikalle merkittävä tulonlähde, joten matkustaminen tai matkustamatta jättäminen vaikuttaa niiden kreikkalaisten ihmisten elämään, joilla perheen leipä riippuu turismista.

        Ei nuo asiat minun matkustamisiin kuitenkaan vaikuta. Minusta Kreikassa on kivaa, siksi matkustan.

        Kreikan ongelmia ei panna kuntoon moralisoimalla, vaan toimilla, jotka mahdollistavat taloudellisen kasvun. EU:n, keskuspankin ja valuuttarahaston lääkkeenä ovat pelkät säästötoimet ja leikkaukset, jotka kuihduttavat talouden. Kapitalismiin kuuluu taloudellinen kasvu. Vain se mahdollistaa velan maksun. Tämänhetkinen tukahduttamispolitiikka tappaa terveetkin yritykset. Miten maksat velkoja, kun tulot koko ajan putoavat, kun työttömyys vain lisääntyy? Tämä kierre on pysäytettävä ei pelkästään Kreikassa, vaan kaikissa Euroopan velkaantuneissa maissa, jotka nyt voimakkaasti saneeraavat talouttaan. Tarvitaan myös talouden elvyttämistä, ei pelkkää saneerausta. Talouden pyörät on pantava pyörimään, jotta velat voitaisiin maksaa. Mitä enemmän terveen talouden omaavat maat ostavat velkaantuneista maista tuotteita, palveluja ja yrityksiä, sen parempi. Vain ulkomainen pääoma voi auttaa, kun maiden omien pankkien lainahanat ovat käytännössä kiinni.


      • Mietin vaan
        masseur kirjoitti:

        Kreikan ongelmia ei panna kuntoon moralisoimalla, vaan toimilla, jotka mahdollistavat taloudellisen kasvun. EU:n, keskuspankin ja valuuttarahaston lääkkeenä ovat pelkät säästötoimet ja leikkaukset, jotka kuihduttavat talouden. Kapitalismiin kuuluu taloudellinen kasvu. Vain se mahdollistaa velan maksun. Tämänhetkinen tukahduttamispolitiikka tappaa terveetkin yritykset. Miten maksat velkoja, kun tulot koko ajan putoavat, kun työttömyys vain lisääntyy? Tämä kierre on pysäytettävä ei pelkästään Kreikassa, vaan kaikissa Euroopan velkaantuneissa maissa, jotka nyt voimakkaasti saneeraavat talouttaan. Tarvitaan myös talouden elvyttämistä, ei pelkkää saneerausta. Talouden pyörät on pantava pyörimään, jotta velat voitaisiin maksaa. Mitä enemmän terveen talouden omaavat maat ostavat velkaantuneista maista tuotteita, palveluja ja yrityksiä, sen parempi. Vain ulkomainen pääoma voi auttaa, kun maiden omien pankkien lainahanat ovat käytännössä kiinni.

        Jos maan tapaan kuuluu maksaa bonusta siitäkin että on ajoissa töissä, tai maksaa kuolleille tukia, niin miksi näihinkään ei saisi kohdistaa säästötoimenpiteitä?


      • ensikivi
        Mietin vaan kirjoitti:

        Jos maan tapaan kuuluu maksaa bonusta siitäkin että on ajoissa töissä, tai maksaa kuolleille tukia, niin miksi näihinkään ei saisi kohdistaa säästötoimenpiteitä?

        Mietin vaan, että Suomessakin on satojentuhansien viranhaltijoiden armeija valtion ja kuntien palkkalistoilla (terveydenhuolto tietysti pois tästä) vaikka todellisuudessa kansalaiset outuvat hoitamaan lähes kaiken itse ja olen huhuna siis, että virkahenkilöillä on tapana pelata nettipelejä saadakseen työaikansa kulumaan. Pienet populistiset yksityiskohdathan uppoavat iltapäivälehtiä ostavaan kansanosaan, mutta sillä ei ole paljonkaan tekemistä eri maiden hirveään byrokratiaan ja tästä kärsivät kaikki maat. On heikkoutta syyttää vain yhtä maata näkemättä omaa pesää, mutta ihmisen oikeustajuhan on olematon tyyliin: "hirteen vaan!" Tolloelämää katselemme, kuten aina ennekin.


      • jyrcelö
        haninaan kirjoitti:

        Kyllä moraalinen vastuu on maan johdolla. Johtajien kuuluu määrittää moraali, näyttää itse esimerkkiä ja vaatia myös virkamiehiä toimimaan oikein. Siitä syntyy maan poliittinen henki ja ilmapiiri. Nyt johto on niin keskittynyt omien etujensa ajamiseen, että peruskreikkalainen ei koe poliitikkojen ajavan hänen etujaan ja keskittyy siksi itse täyttämään omat taskunsa.

        Siinä olen ihan samaa mieltä, että ei se juurikaan vaikuta Kreikan valtion konkurssiin, matkustaako joku Kreikkaan vai ei. Konkurssihan tuosta tulee. Mutta turismi on Kreikalle merkittävä tulonlähde, joten matkustaminen tai matkustamatta jättäminen vaikuttaa niiden kreikkalaisten ihmisten elämään, joilla perheen leipä riippuu turismista.

        Ei nuo asiat minun matkustamisiin kuitenkaan vaikuta. Minusta Kreikassa on kivaa, siksi matkustan.

        "Kyllä moraalinen vastuu on maan johdolla." Kyllä, sillä veroja on siellä helppo kiertää, esim ne puolivalmiit talot siellä saarilla, jätetään joku betonirauta katolle sojottamaan niin rakennus ei ole valmis ja siitä ei tarvitse maksaa veroja. Nämä mahdollisuudet veronkiertoon on poistettava.

        " Nyt johto on niin keskittynyt omien etujensa ajamiseen" ja lisäksi kansalle on myönnetty etuja mihin maalla ei ole varaa..nämä matalat eläkeiät ja ajoissa töihintulo boonukset ynnä lukuisat muut ihme lisät.

        Talousahdinko ei ole kansan vika, on vain luvattu asioita mihin ei ole varaa ainakaan tuolla veronkeruulla.

        Jos minulle tarjoittaisiin mahdollisuutta jäädä eläkkeelle vaikka 50 vuotiaana niin en varmaankaan kyselisi että onkos tähän nyt valtiolla varaa?

        Tämä eteläeuroopan romahdus on välttämätön jotta saadaan standardit samoille tasoille eri maiden kesken, vasta tämän jälkeen euro voi taas toimia. Tämän paukun jälkeen on parempi rakentaa terveelle pohjalle.


      • tiedän...
        ensikivi kirjoitti:

        Mietin vaan, että Suomessakin on satojentuhansien viranhaltijoiden armeija valtion ja kuntien palkkalistoilla (terveydenhuolto tietysti pois tästä) vaikka todellisuudessa kansalaiset outuvat hoitamaan lähes kaiken itse ja olen huhuna siis, että virkahenkilöillä on tapana pelata nettipelejä saadakseen työaikansa kulumaan. Pienet populistiset yksityiskohdathan uppoavat iltapäivälehtiä ostavaan kansanosaan, mutta sillä ei ole paljonkaan tekemistä eri maiden hirveään byrokratiaan ja tästä kärsivät kaikki maat. On heikkoutta syyttää vain yhtä maata näkemättä omaa pesää, mutta ihmisen oikeustajuhan on olematon tyyliin: "hirteen vaan!" Tolloelämää katselemme, kuten aina ennekin.

        kyllä Suomessa on julkisen puolen työntekijöiden määrää vähennetty kovasti. Jäljellä olevat uupuvat työtaakan alle, lomiakaan ei voi pitää suunnitellusti. Julkinen sektori tuottaa ison joukon palveluita, niistä ei vaan tavallinen perusjuntti edes tiedä, koska kaikki ei koske kaikkia.
        Kiviniemi aloitti valtion työntekijöiden saneerauksen, häntä siitä voi osoittaa sormella. No, sai ansionsa mukaan...


    • Viekasta ja ovelaa

      kansaa ovat: pistävät suomalaiset, hollantilaiset ja sakemannit maksamaan velkansa ja kiksauttelevat siinä sivussa samojen maiden naisia kesät.

      Kyllä kansojen älykkyydessa todellakin on eroja!

    • tavallinen kreikkala

      Itse asun turisti-saarella ja voin sinulle ja monelle muullekkin ilmoittaa etteivat tavalliset kreikkalaiset ole syyllisia tahan lamaan joka vallitsee ja toiseksi ajattele jos kreikka lahtee eurosta kuinka edullinen maa on sen jalkeen esim. suomalaiselle lomailla. Jos boikotoit niin et ainakaan auta LAINOJEN takaisin maksussa. Eli jos turistit loppuu kreikasta niin se on takuulla varma ettei rahoja koskaan tule takaisin. Tiedoksi ; asiassa on paljon syita miksi kreikkaa halutaan alistaa yksi on esim OLJY jota loytyy kreikasta . No kai se on hyva jos ovat korvia myoten veloissa niin ei siita mitaan jaa voitoksi jos ja kun alkavat pumpata oljya...

      • abnmt

        No ei niitä rahoja koskaan saada takaisin muutenkaan. Kreku ei vaurastu koska oliiviöljy on ainut vientituote eikä sillä sentään hirvittäviä velkasummia maksella.
        En mene Kreikkaan, se on varmaa. Hoitakoot itse asiansa tulevaisuudessa ja hävetkööt vielä.


      • mustaa oljya
        abnmt kirjoitti:

        No ei niitä rahoja koskaan saada takaisin muutenkaan. Kreku ei vaurastu koska oliiviöljy on ainut vientituote eikä sillä sentään hirvittäviä velkasummia maksella.
        En mene Kreikkaan, se on varmaa. Hoitakoot itse asiansa tulevaisuudessa ja hävetkööt vielä.

        et ymmartanyt mista OLJYSTA on kysymys MUSTASTA ... Ovat jo sopineet isojen oljyfirmojen kanssa etsinnoista...


      • musta oljy
        mustaa oljya kirjoitti:

        et ymmartanyt mista OLJYSTA on kysymys MUSTASTA ... Ovat jo sopineet isojen oljyfirmojen kanssa etsinnoista...

        Tuo oljy on varmaan myos monella mielessa ja luultavasti siksi saksalaiset tyontavat enemman jaenemman lainaan et sit ovat ensimmaisena ottamassa omansa pois . eli mita jaa kreikalle jos aloittaa pumppauksen. Parempi erota ennenkuin velat lisaantyvat koska mita vahemman velkaa sen helpompi maksaa takaisin, Jos olen ymmartanyt elamassa oikein niin musta oljy on voimaa mika on ainoa joka voi auttaa kreikkaa maksamaan velkansa ja parempi olisi erota eurosta etta voi itse olla paatoksen tekijana.


      • Kreikkahan on

        "etteivat tavalliset kreikkalaiset ole syyllisia tahan lamaan joka vallitsee"

        länsimaisen demokratian kehto? Ketkä muut kuin "tavalliset kreikkalaiset" ovat valinneet rikolliset maan johtoon vuosikymmeniä? Käsittääkseni Kreikassakaan eivät ulkomaalaiste saa vaaleissa äänestää?

        PS. Papandreu vanhempi olisi samanalainen kiristäjä-sika kuin poikansakin


      • Oikaisuttaa
        Kreikkahan on kirjoitti:

        "etteivat tavalliset kreikkalaiset ole syyllisia tahan lamaan joka vallitsee"

        länsimaisen demokratian kehto? Ketkä muut kuin "tavalliset kreikkalaiset" ovat valinneet rikolliset maan johtoon vuosikymmeniä? Käsittääkseni Kreikassakaan eivät ulkomaalaiste saa vaaleissa äänestää?

        PS. Papandreu vanhempi olisi samanalainen kiristäjä-sika kuin poikansakin

        ...vanhempi oli samanlainen...


      • tutki historiaa
        abnmt kirjoitti:

        No ei niitä rahoja koskaan saada takaisin muutenkaan. Kreku ei vaurastu koska oliiviöljy on ainut vientituote eikä sillä sentään hirvittäviä velkasummia maksella.
        En mene Kreikkaan, se on varmaa. Hoitakoot itse asiansa tulevaisuudessa ja hävetkööt vielä.

        On hyvä, ettet mene Kreikkaan aan näyttämään tolloutesi jossain muualla. Kaltaisiasi "pätevyyden huipentumia" katsellessa ihmettelee, miksi sellaiset tänne kirjoittelevat ja eiväkö olleet vielä syntyneetkään Suomen hirveiden ongelmien aikana. Tosin voi olla, että äidin helmoissa silloin vieä pyöri ja nyt on edesauttamassa samanlaista tuhonkulutusta. Eipä tietenkään kaltaiseltaan kaikenviisaalta voi vaatia ymmärrystä omaan häpeäänsä, ellei ole vastareaktio isukin tekemälle konkalle katastrofi-Suomessa 90-luvulla.


      • Eräs kaveri
        Kreikkahan on kirjoitti:

        "etteivat tavalliset kreikkalaiset ole syyllisia tahan lamaan joka vallitsee"

        länsimaisen demokratian kehto? Ketkä muut kuin "tavalliset kreikkalaiset" ovat valinneet rikolliset maan johtoon vuosikymmeniä? Käsittääkseni Kreikassakaan eivät ulkomaalaiste saa vaaleissa äänestää?

        PS. Papandreu vanhempi olisi samanalainen kiristäjä-sika kuin poikansakin

        Suomen taloudellinen tilanne 90-luvun lama-aikana oli todella huono. Minulla on ollut väärä käsitys siitä mistä lama johtui.

        Nyt vasta se selvisi minulle että se johtuikin tavallisista suomalaisista, toisin sanoin sinusta. Hitto mitä teit…


      • Suomi ei
        Eräs kaveri kirjoitti:

        Suomen taloudellinen tilanne 90-luvun lama-aikana oli todella huono. Minulla on ollut väärä käsitys siitä mistä lama johtui.

        Nyt vasta se selvisi minulle että se johtuikin tavallisista suomalaisista, toisin sanoin sinusta. Hitto mitä teit…

        apua anellut vaan selvisi lamasta itse.

        Suomen vienneistä katosi myös 60% kun Neuvostoliitto katosi oelmasta.

        Neuvostoliiton kauppaa lisätä halusivat punikit kuten Tuomioja ja Halonen.

        En koskaan äänestäisi punikkia, joten en ole rikollinen, mutta myönnän niitä olleen Suomessa tuohon aikaan todella paljon. Punikkirikollisia.


      • relistinen lomailija

        Joitain muitakin elinkeinoja vosivat keksiä, ettei tarvitsisi meidän lomailijoiden varassa elää.


      • jyrcelö
        Kreikkahan on kirjoitti:

        "etteivat tavalliset kreikkalaiset ole syyllisia tahan lamaan joka vallitsee"

        länsimaisen demokratian kehto? Ketkä muut kuin "tavalliset kreikkalaiset" ovat valinneet rikolliset maan johtoon vuosikymmeniä? Käsittääkseni Kreikassakaan eivät ulkomaalaiste saa vaaleissa äänestää?

        PS. Papandreu vanhempi olisi samanalainen kiristäjä-sika kuin poikansakin

        Ehkä lapsellisin kommentti aikoihin:" Ketkä muut kuin "tavalliset kreikkalaiset" ovat valinneet rikolliset maan johtoon vuosikymmeniä?" Oletkos ikinä kuullut vaalilupauksista ja niiden pettämisestä, tuttua myös täällä meillä ja varmaan ympäri maailman.

        Saksalaiset halusivat taannoin erään Adolfin saksan johtoon, onko siis juutalaisten joukkosurmat ja euroopan lähes täydellinen tuho saksalaisten äänioikeutettujen vika?


      • heinäkuussa kävin

        kuule, meillä ahkerilla ja työtätekevillä suomalaisilla on kyllä varaa maksaa lomamme, kun ei tarvi maksaa krekujen törsäämisiä.Ennnepitkää Kreikka joudutaan heittämään ulos eurosta, ei ne ikinä saa asioitaan kuntoon. Kansa on äänestänyt noita huijaripolitikkoja, eihän ne muuten olisi vallassa. kaikkien eruhan se on ollut, ovat saaneet rahat elämiseensä muilta EU-mailta. Edes mitään EU:ssa eli kaikissa maissa hyväksyttyjä lakeja eivät suostu noudattamaan.


    • 2 arvausta

      Ovat tyhmiä. Monella on myös kamakki siinä maassa tai ainakin joskus nuoruuden päivinä ollut.

    • Sitä saa mitä tila..

      Emme milloinkaan enää matkusta lomalle Kreikkaan. Ei milloinkaan. Kreikkalaisten ylimielisyys uhoamalla ja sylkemällä muun euroopan päälle sen jälkeen kun niitä on autettu miljardeilla aiheuttaa niin suuren inhon heitä kohtaan että meidän perheen matkat sinne on lopullisesti ohi.

    • Ei enää kreikkaan

      Kuka hullu Kreikkaan enää edes uskaltaa matkustaa. Isot levottomuudet alkavat milloin hyvänsä.

      Talouselämä lehdessä oli tänään mm:

      Britannian pääministeri David Cameron on jo aiemmin kertonut maan valmistautuvan euron hajoamiseen muun muassa suunnitelmilla kansalaistensa evakuointiin Kreikasta levottomuuksien levitessä ja antamalla pankeille valmiuksia suojautua ongelmilta.

      • Seikkailijatar___

        Maatkaa kotona ihan rauhassa, en todellakaan ole estämässä tai kadehtimassa.

        Itse lähden tällä viikolla Kreikkaan :D


      • Just joo
        Seikkailijatar___ kirjoitti:

        Maatkaa kotona ihan rauhassa, en todellakaan ole estämässä tai kadehtimassa.

        Itse lähden tällä viikolla Kreikkaan :D

        Noita skänkkejä niitä riittää tässä maassa...


      • rodostrianta

        Siis mika loppuu ja mihin ?????


    • Maanantai

      3.6 -> Kreikkaan ei ne lomasaarilla paljoon vihaa pidä.

      • alwaysgreece

        Olen yhtä ulkona näistä Kreikan vaikeuksista täällä Suomessa kuin Kreikassakin. Eli sinne siis. =) Minä en ole syyllinen Kreikan talousvaikeuksiin eikä varmasti suurin osa taviskreikkalaisistakaan. Miksi siis vältellä todella mukavaa ja kivan lähellä olevaa lomakohdetta? Ainoa huono puoli on se, että Kreikan mahdollisen valuutanvaihdon jälkeen pitää hankkia niitä pirun drakmoja reissuun mukaan. Tähän asti on ollut niin hyvä, kun on ollut sama valuutta.


    • just niin

      Tyhmiä löytyy kautta koko Suomen niemen.

    • ta nea

      Nyt on suurin pelko drakmojen paluusta ohi, sinänsä aikoinaan oli suuri menetys luopua kourallisesta rautapuikkoja eli drakmoista.
      Kreikka on kaunis maa, historia vailla vertaa, musiikki omaa luokkaansa ja kieli mitä kaunein (myös vaikea).
      Minulle sillä ei ole mitään väliä, paljonko matka oleskelu maksaa, minä haluan Kreikkaan!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      740
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      288
      704
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      656
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe