Väärä motiivi vapaaehtoistyölle

Hattivatti

Harmillista miten on mahdollista että vapaaehtoistyötä ei valvota paremmin.
Tärkeää olisi katsoa että millaisia ihmisiä niihin otetaan.

Esimerkkini on ehkä poikkeus - mutta ei varmaan harvinaisuus.

Tällä pienellä paikkakunnalla eräs ihminen on osoittanut olevansa 'kaiken napa'. Jos hänen kauttaan ei lähde paikallisiin ihmisiin tutustumaan, niin vaikeaa tulee olemaan (hänen omaa puhettaan minulle). Itse olen isosta kaupungista ja olen tavallisesti helpostikin tutustunut ihmisiin. Nyt vain on tilanne että tuo yksi ihminen todellakin on monessa mukana. Hän myös on hanakka uhkailemaan lastensuojeluimoituksilla ym. Varsinaisesti hän toimii lasten hoidon parissa.

Ajattelin että noinkohan hänellä olisi oikeesti vaikutusvaltaa mutta sille näyttää.

Viimeisin tempauksensa oli tehdä haittaa yhdelle toiselle lasten parissa toimivalle ryhmälle järjestämällä yhdessä´´ hänen faniensa'´ kanssa päällekkäisen tapahtuman vaikka olisi ollut mahdollista seuraavalle päivälle. Selityksenä oli että koska siitä mahdollisesta päivästä seuraavana - olisi taas lapsiperheille tarkoitettua toimintaa ja ilmeisesti hänen tolkkunsa mukaan ei voi olla kolmena päivänä peräkkäin...

Kommentoikaa - tarvitsen apua pärjätäkseni tuon maailman navan kanssa. Kaiken lisäksi hän on tehnyt selväksi 'populalleen' ettei minuun kannata tutustua. Ei edes tulla juttelemaan. En tätä asiaa muuten tietäisi, jollen olisi erään läheisen ihmisen kanssa (tältä paikkakunnalta) jutellut siitä miten moni on joutunut joko muuttamaan tai sopeutumaan. Itse olen muuttoni tehnyt, ja itsenäisyyttäni en tahdo tuolle ihmiselle menettää: en siis aio jakaa omia asioitani hänen kanssaan koska hänellä on tapana olla avoin toisten asioista enemmän kuin omistaan...
Tuotakaan en tietäisi jollen hänen kanssaan olisi muutamaa kertaa jutellut tänne muuttovaiheessa. Hän ilmeisesti luonteensa mukaan jakoi minulle asioita, joita ei ikinä tule toisista ihmisistä kertoa. Myös luottamuksellisia lapsiperheasioita, jotka voi vahingoittaa ko. perheitä. Sitten kun osoitin ettei hänen toimintansa ole mitä lähipiiriini haluan, hän otti minut silmätikukseen ja sitä on jatkunut jo jokunen vuosi...

3

377

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hattivatti

...niin ja yksi pätevä syy siihen etten hänen kanssaan sydänystävystynyt oli se, että minun olisi pitänyt olla hänen kanssaan samalla linjalla muiden ihmisten asioista. Koin aluksi että olisi ihan hyvä tutustua ihmiseen joka tuntee kaikki - mutta hyvin nopeasti tajusin että tuolla ihmisellä on taipumusta esittää kaikista muista ihmisistä ikäviä puolia, ja että 'vain häneen' kannattaa kunnolla tutustua.

Että sellasta...

• *sivullinen*

Hänellä on ilmeisesti niin paljon valtaa, että on hyvin vaikea voida asioille mitään.
      Hurjaltahan tuo kuulostaa..
      Joudut ehkä jopa varautumaan siihen, että jos kuljet omia polkujasi mutta olet hänen reviirillään, hän saattaa leimata sinut joksikin siinä pelossa, että vahingoitat hänen mainettaan.

• Eiköhän tuossa tullut kuvattua tyypillinen narsisti. Ota etäisyyttä ja anna olla. Heidän kanssaan et pärjää, ellet sitten satu omaamaan reseptinkirjoitusoikeuksia :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      52
      1916
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      165
      1668
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1398
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1347
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      219
      1278
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      338
      1163
    7. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1106
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      315
      1075
    10. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1067
    Aihe