Väärä motiivi vapaaehtoistyölle

Hattivatti

Harmillista miten on mahdollista että vapaaehtoistyötä ei valvota paremmin.
Tärkeää olisi katsoa että millaisia ihmisiä niihin otetaan.

Esimerkkini on ehkä poikkeus - mutta ei varmaan harvinaisuus.

Tällä pienellä paikkakunnalla eräs ihminen on osoittanut olevansa 'kaiken napa'. Jos hänen kauttaan ei lähde paikallisiin ihmisiin tutustumaan, niin vaikeaa tulee olemaan (hänen omaa puhettaan minulle). Itse olen isosta kaupungista ja olen tavallisesti helpostikin tutustunut ihmisiin. Nyt vain on tilanne että tuo yksi ihminen todellakin on monessa mukana. Hän myös on hanakka uhkailemaan lastensuojeluimoituksilla ym. Varsinaisesti hän toimii lasten hoidon parissa.

Ajattelin että noinkohan hänellä olisi oikeesti vaikutusvaltaa mutta sille näyttää.

Viimeisin tempauksensa oli tehdä haittaa yhdelle toiselle lasten parissa toimivalle ryhmälle järjestämällä yhdessä´´ hänen faniensa'´ kanssa päällekkäisen tapahtuman vaikka olisi ollut mahdollista seuraavalle päivälle. Selityksenä oli että koska siitä mahdollisesta päivästä seuraavana - olisi taas lapsiperheille tarkoitettua toimintaa ja ilmeisesti hänen tolkkunsa mukaan ei voi olla kolmena päivänä peräkkäin...

Kommentoikaa - tarvitsen apua pärjätäkseni tuon maailman navan kanssa. Kaiken lisäksi hän on tehnyt selväksi 'populalleen' ettei minuun kannata tutustua. Ei edes tulla juttelemaan. En tätä asiaa muuten tietäisi, jollen olisi erään läheisen ihmisen kanssa (tältä paikkakunnalta) jutellut siitä miten moni on joutunut joko muuttamaan tai sopeutumaan. Itse olen muuttoni tehnyt, ja itsenäisyyttäni en tahdo tuolle ihmiselle menettää: en siis aio jakaa omia asioitani hänen kanssaan koska hänellä on tapana olla avoin toisten asioista enemmän kuin omistaan...
Tuotakaan en tietäisi jollen hänen kanssaan olisi muutamaa kertaa jutellut tänne muuttovaiheessa. Hän ilmeisesti luonteensa mukaan jakoi minulle asioita, joita ei ikinä tule toisista ihmisistä kertoa. Myös luottamuksellisia lapsiperheasioita, jotka voi vahingoittaa ko. perheitä. Sitten kun osoitin ettei hänen toimintansa ole mitä lähipiiriini haluan, hän otti minut silmätikukseen ja sitä on jatkunut jo jokunen vuosi...

3

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hattivatti

      ...niin ja yksi pätevä syy siihen etten hänen kanssaan sydänystävystynyt oli se, että minun olisi pitänyt olla hänen kanssaan samalla linjalla muiden ihmisten asioista. Koin aluksi että olisi ihan hyvä tutustua ihmiseen joka tuntee kaikki - mutta hyvin nopeasti tajusin että tuolla ihmisellä on taipumusta esittää kaikista muista ihmisistä ikäviä puolia, ja että 'vain häneen' kannattaa kunnolla tutustua.

      Että sellasta...

    • *sivullinen*

      Hänellä on ilmeisesti niin paljon valtaa, että on hyvin vaikea voida asioille mitään.
      Hurjaltahan tuo kuulostaa..
      Joudut ehkä jopa varautumaan siihen, että jos kuljet omia polkujasi mutta olet hänen reviirillään, hän saattaa leimata sinut joksikin siinä pelossa, että vahingoitat hänen mainettaan.

    • Eiköhän tuossa tullut kuvattua tyypillinen narsisti. Ota etäisyyttä ja anna olla. Heidän kanssaan et pärjää, ellet sitten satu omaamaan reseptinkirjoitusoikeuksia :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3792
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      116
      1480
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1350
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1289
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1184
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1068
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      59
      1051
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      977
    Aihe