Täydellinen leirintäalue haussa. Tanska ja Ruotsi.

manupekka

Moi!

Muutaman vuoden tauon jälkeen ollaan lähdössä taas auto/telttamatkalle. Aiempia kokemuksia on muutaman kesän italiaan suuntautuneista automatkoista, mutta tässä välissä on tullut lapsia ja tällä kertaa on vähän vaatimattomampi määränpää.

Eli suuntana olisi Kööpenhaminan ympäristö Tanskassa, tai siis se saari, mihin laivat menee esim. Helsingborgista. Ja etsimme täydellistä leirintäaluetta. Tai oikeastaan tiedämme kyllä, mikä olisi täydellinen leirintäalue. Se on Union Lido Venetsian pohjoispuolella, mutta se nyt vaan sattuu tällä kertaa olemaan vähän väärässä maassa. Mutta toivomuslistalla olisi:

-uimaranta tai uima-allas. tai molemmat. :)
-siistit saniteettitilat
-kiva leikkipaikka (lapset 5 ja 2v sekä 2kk)
-tekemistä myös sille ajalle kun ei enää rannalla viihdy, esimerkiksi kävelyetäisyydellä joku kaupunki/rantakatu kahviloineen ja ravintoloineen.
-ostosmahdollisuuksia, esim. joku kauppakeskus lähistöllä.

eli tällaista aluetta etsimme reittimme varrelta, eli akselilla Tukholma-Kööpenhamina. kaikista muistakin vinkeistä olemme kiitollisia.

3

360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enna17661

      Kannattaa tutustua Gränna -nimiseen kylään, lähellä Jönköpingiä.
      Gränna tunnetaan lähinnä piparminttukaramelleistään, joita valmistetaan ja myydään joka puolella Grännaa.

      Kylän leirintäalue sijaitsee järven rannalla, jossa on tietysti mahdollisuus uida. En muista minkälaisia leikkipaikkoja siellä oli, mutta avointa nurmikkokenttää nyt ainakin. Ostoskeskusta ei aivan lähistöllä ole, kahviloita ja pikkuputiikkeja kylläkin.

      Kylä ja sen maisemat ovat yksinkertaisesti niin kauniita että siellä viihtyy varmasti pari päivää ihan vain rannalla oleilusta nauttien, etenkin jos säät suosii. Satamasta lähtee myös lautta Visingsö saarelle, jossa on ilmeisesti jotain nähtävää, mutta siellä en ole koskaan käynyt niin en tiedä tarkemmin.

    • manupekka

      kiitos paljon. Grännan kyllä muistan aiemmilta matkoilta. Siis ohi on aina ajettu kun kiire on ollut etelään.. :) mutta sen perusteella mitä nyt oon googlettanut ja katsonut kuvia, näyttäisi ihan kivalta. voi hyvin olla että pysähdytään siinä hetkeksi.

    • Karolus51

      Poikkesimme toissa kesänä Puolasta tullessamme mukavalla leirintäalueella Kööpenhaminan jälkeen, kartasta päätelleen paikkakunta oli Nivå. Toinen hyvä paikka oli täältä katsoen ennen Legoland/Billundia, mutta sinne astihan te ette olleet menossa? Sen sijaan jos sattuisitte jatkamaan vielä Köpiksestä hieman etelään niin onhan se Lalandian vesipuisto Rödbyssä melkoinen paikka, lasten saaminen sieltä nukkumaan on tosin varsinainen operaatio, leirintäalueita on muutama kyllä siinä lähellä ja tanskalaisten kanssa ei juuri ikäviä yllätyksiä tule. Olemme muuten itse löytäneet ne täydelliset leirintäalueet Puolan Sopotista ja Slovenian Ljubljanasta, Unkarista tulisi sitten jo pitkä lista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1822
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1469
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1170
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      268
      961
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      932
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      885
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      826
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe