Minkälainen paikka nurmes on asua?
Tiedän että on syvällä idässä, ja työllisyys tilanne on huono.
Kertokaa jotain hyvääkin.
Nurmes?
4
854
Vastaukset 4
- mummeli
nurmes no kaunista seutua,hyvä paikka asua ja töitäkin haluavalle aina löytyy.olen juuri viikko sitten ollut siellä ja v-loppuna taas menossa.suosittelen tutustumistakaupunkiin
- Entinen nurmekselainen
Nurmekseen sopeutuminen riippuu asenteesta, jolla sinne menet. Luonto ympäristönä on hieno ja kesällä kaupunki on kaunis, mtta mikäpä kaupunki ei olisi, jos ympärillä on vettä.
Ihmiset ovat tyypillisiä savolaisia, vaikka itse väittävät olevansa pohjoiskarjalaisia. Nurmekselaiset ovat ylpeitä Nurmeksestaan ja jos haluat sinne sopeutua, myönnä kaupungin paremmuus ympäristökuntiin (Lieksa, Valtimo, Juuka, Rautavaara) verrattuna. Nurmeksessa kaikki tuntevat tai tietävät kaikki. Tämä on hyvä muualta tulleen ottaa huomioon.
Itse tehtiin se virhe, että menimme sinne toiselta puolen Suomea vähän pakkosaumassa asenteella, ettei tänne halua jäädä ja tilanteessa, ettemme tunteneet paikkakunnalla ketään. Emme sitten jääneetkään. Vuoden visiitin jälkeen sain töitä entiseltä kotiseudulta ja palasimme lähes sinne, mistä alunperin lähdimmekin.
Kyllä Nurmeksessa voi asua ja viihtyä, jos menee sinne oikealla asenteella. Arkihan on samanlaista joka puolella maata. Tunnetko Nurmeksesta ketään ja oletko lähtöisin Savosta tai Pohjois-Karjalasta? Jos näin on, se helpottaa sopeutumista. Savolaisten kanssa kanssakäyminen on sellaista, ettei suoraan kannata sanoa paukauttaa mitään (itse olen tottunut tähän) vaan kierrellen ja kaarrellen jutustella ja aloittaa puhe säästä tai muusta sellaisesta ja vähitellen lähestyä tärkeämpiä asioita.
Nurmekseen muuttajan kannattaa varata käyttöönsä hyvä ajopeli, koska paikkakunnalta kyllä löytyvät peruspalvelut, mutta erityisemmät asiat täytyy toimittaa/hankkia lähinnä Joensuusta. Nurmekselaiset käyvät myös Kuopiossa ostoksilla, harvemmin Kajaanissa tai Iisalmessa.
Erityisen hyvää palvelua oli kirjastossa, Porokylän K-marketissa ja S-marketissa sekä Heikkisen autokorjaamossa keskustassa oli ystävällinen ja joustava palvelu sekä hyvä työnjälki ja edulliset hinnat (toivottavasti korjaamo toimii vielä, sillä he olivat ymmärtäneet sen, miten palveluammatissa tulee toimia).
Tässä lyhyesti meidän kokemuksiamme Nurmeksesta. - nurmekselainen
elää jos löytää töitä..itse aina välillä hgissä töissä.Luonto ja pielinen antaa hyvät mahdollisuudet harrastuksiin.Miinuksena kova muuttotappio ja tietynlainen sisäänlämpiäväisyys.JA OLEMME KARJALAISIA EIKÄ SAVOLAISIA!!!!!!
- Anonyymi00004
No r kiskaa ei enää ole!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Gallup: Kansalaiset eivät usko velkajarruun
Puolet suomalaisista ei usko velkajarrun vaatimien sopeutusten toteutuvan, kertoo Iro Researchin kyselytutkimus. Kokoom1271380- 2561244
- 641058
- 681034
Martsusta tuli leuhka
Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal251910Kuisla Group Oy jättänyt yrityssaneeraushakemuksen
Samalla yrityssaneeraukseen on hakeutunut Kuisla henkilökohtaisesti ja Seinäjoen Motelli Oy, joka omistaa Sorsanpesän ki42873Hei rakkaani.
Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi70805Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun
Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on72792- 42746
Uskallanko laittaa sulle viestiä?
Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S58740- 67723
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää125676- 28670
- 88623
Kiulu myynnissä!
Kiulu hakee taas uutta yrittäjää. https://www.yritysporssi.fi/etela-pohjanmaa-lansi-suomi-finland/myytavat/yritykset/ma26618Tulisiko naisille asettaa korkeammat eläkemaksut
Tämä tuli mieleeni kun luin aamun lööppejä. Japanissa alkaa olla "uutta nuorisoa" ihan urakalla, ikä alkaa sadan jälkeen187544Et pysty peittämään minulta
Sinä olet hyvä peittämään asioita niin halutessasi. Pystyt pitkiäkin aikoja salaamaan juttuja. Juuri mietin tuossa, olet47524- 24524
Mitä oikein tapahtui? Maajussi-Jetta sai tylyt pakit - Sulhoehdokas selittää: "Ei lentänyt kipinät"
Maajussille morsian -sarjassa etsitään rakkautta ja rinnalle kumppania. Yksi maajusseista on Jetta - liikunnallinen ja13514- 40497