Paikan päällä

Olen juuri nyt ja tällä hetkellä täällä Suomussalmen torilla läppärini ja tyhmiä poroja kiusaavan pikku koirulini kanssa. Minulla on punainen lakupekkapipo päässäni ja sessu haukahtelee sinne sun tänne nähdessään joka puolella susipelkurihörhöjä. Täällähän niitä riittää.

Jos haluat tulla jutteleen naamatusten, niin mikset jo tule? Mutta muistapas kuitenkin hirmuinen kuulatulokseni ja älyllinen voimani. Olen menossa mökilleni asettamaan laituria paikalleen ja tässä vähän tarkkailen ohimennen paikallista (susipelkoista) elämää.

6

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tervemenoa maalle

      Hienoa, ei juurikaan törkeyksiä tekstissä, fantasiaa ja päiväunia vain, niistä me ei olla ennenkään välitetty.
      Me taas täällä Helsingissä missä olemme aina asuneet, vaikka metsästäjiä olemmekin. niin sinähän et tiennyt suurimman osan metsästäjiä nykyään olevan kaupunkilaisia.
      Ollaan vajokki sivistetty jo mittoihin, missä alatyyli on jäänyt vähemmälle. minkäköhän takia?
      aivcan niin, koulumestarimaisella opetuksella on lyytistä saatu jo ankaralla toistoilla melko yhteiskuntakelpoinen, lakkupekkapipoineen.

      • Ettei vain olisi

        pohjoiskorealaista sukujuurta tuo analysti.

        Siellä kun on tapana lyödä golffissa näitä "hole in oneja" heti ensimmäisestä kierroksesta lähtien ihan työnään, säveltää sinfonioita ja kirjoittaa paksuja tieteellisiä teoksia tuosta vain.

        Menee nuo urheilujutut ja muut samaan kastiin.

        Vaan löytyykö samoissa mitoin itkijöitä, kunhan kerran analysti maailmasta erkaantuu?


      • Ettei vain olisi kirjoitti:

        pohjoiskorealaista sukujuurta tuo analysti.

        Siellä kun on tapana lyödä golffissa näitä "hole in oneja" heti ensimmäisestä kierroksesta lähtien ihan työnään, säveltää sinfonioita ja kirjoittaa paksuja tieteellisiä teoksia tuosta vain.

        Menee nuo urheilujutut ja muut samaan kastiin.

        Vaan löytyykö samoissa mitoin itkijöitä, kunhan kerran analysti maailmasta erkaantuu?

        Pohjois-Korea on hieno maa johtajaansa myöten. On kunnioitettavaa, jotta vielä löytyy maailmasta rohkeutta ja viisautta. Suuri johtaja on melkeinpä ainut valtion päämies, joka ei ole alistunut Yhdysvaltojen sätkynukeksi ja pelleksi. Ja Pohjois-Korean kansalaisella on muuta mietittävää kuin tyhjää märistä susien kaameutta, kuten Suomessa on tapana tehdä.


      • Niinpä.
        Susianalyytikko kirjoitti:

        Pohjois-Korea on hieno maa johtajaansa myöten. On kunnioitettavaa, jotta vielä löytyy maailmasta rohkeutta ja viisautta. Suuri johtaja on melkeinpä ainut valtion päämies, joka ei ole alistunut Yhdysvaltojen sätkynukeksi ja pelleksi. Ja Pohjois-Korean kansalaisella on muuta mietittävää kuin tyhjää märistä susien kaameutta, kuten Suomessa on tapana tehdä.

        Siinä maassa on sudet syöty jo aikapäiviä sitten. Lisää tarvittaisiin.


      • no johan se tuo
        Susianalyytikko kirjoitti:

        Pohjois-Korea on hieno maa johtajaansa myöten. On kunnioitettavaa, jotta vielä löytyy maailmasta rohkeutta ja viisautta. Suuri johtaja on melkeinpä ainut valtion päämies, joka ei ole alistunut Yhdysvaltojen sätkynukeksi ja pelleksi. Ja Pohjois-Korean kansalaisella on muuta mietittävää kuin tyhjää märistä susien kaameutta, kuten Suomessa on tapana tehdä.

        sinun pehmeäpäisyytesi sai jonkinlaisen selityksen, sinä ihannoit diktatuuria jota täältä ei löydy. tervemenoa sinne pohjoiskoreaan, siellä saat elää ihanteidesi mukaisesti sillä pikku rajoituksella että omia mielipiteitä ei juurikaan kärsi mistään asioista julkisesti huudella.


    • nälkään sutta

      Niin siellä susi onkin aikamoinen herkkupaisti, ei kauaa hengissä pysy mikään nelijalkainen siinä maassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1586
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      187
      426
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe