koiran ei myyminen

tyrmistynyt

Haluaisin tietää miksi jotkut kasvattajat eivät myy pentujaan jos ennestään on jo vaikka muutama koira kotona siis ostajalla..?

Oikeesti mua vaan ihmetyttää se että kasvattajilla saa olla monta kymmentä koiraa kotona ja vielä toisten koiria sijoituksissa ja sitten ei myydä jos ostajalla monta koiraa kotona.

Ovathan jotkut kasvattajatkin töissä ja jopa vuorotöissä ja monet vielä silloinkin töissä vaikka pienet pennut kotona. Eli kysymys ei voi olla siitä etteikö ostaja jaksaisi hoitaa montaa koiraa työn ohella.

Enkä usko sitä että collien pennut loppuisivat kesken , koska näitä kasvattajia riittää kyllä ympäri suomea.. :D

3

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+9

      En kyllä minäkään myisi ihmiselle jota en henkohtaisesti kunnolla tunne niin koiraa jos hänellä on niitä jo kaksi . Itse en kasvata mutta itselläni on samankasvattajan kautta hankittu oma "lauma" ja tiedän miten kovaa työtä tämän lauman tyytyväisenä pitäminen on . Kolme ei todellakaan mene siinä missä yksi tai kaksi .
      Itse olen myös töissä ja minulla on pieniä lapsia . Muuta vapaa-aikaa kuin koirat ei olekkaan ne ovat minun harrastukseni . Kaikki joudutaan suunnittelemaan niin että koirat otetaan huomioon ...jopa auton ostossa on mietittävä että koirat mahtuu kyytiin .

      On hyvä etteivät kasvattajat myy . Vaikka juuri sinä olisitkin juuri oikea henkilö pitämään 3-4 koiraa niin liian moni luulee olevansa vaikkei ole .
      Itse harrastan jokaisella koirallani aktiivisesti niin käyttö kuin näyttö puolella .

      Kyllä koirilleen omistautunut ihminen saa kasvattajan vakutettua että jokaiselle koiralle löytyy yksilöllistä aikaa ja että koirat tulevat hoidettua .

      En tiedä yllättyisitkö jos tietäisit miten moni pieni pentu palautuu kasvattajalle kun sitä ei hyväksytäkkään laumaan (mikä on täysin ihmisen vika ) . Niin ei pitäisi tapahtua ....pentu ei ole mikään kokeilu kappale .

    • jny

      Ei se, että on monta koiraa tarkota, että niistä aina huolehditaan asiallisesti. Kasvattajalla oikeus päättää.

      Minullakin useampi ja kovaa työtä se on, että kaikille pystyy takaamaan omaa aikaa, jne. Myös rahaa palaa.

    • sama aaltopituus

      Onkohan se ollut pelkästään koiramäärästä kiinni... Kasvattaja saattoi huomata, että et ehkä ole muutoin henkilö, jolle hän haluaa kasvattinsa luovuttaa. Ei monen koirann omistaminen tee ketään autuaaksi. Se ratkaisee millaisia muut koirasi ovat, miten käyttäytyvät, miten ne on hoidettu, aktivoitu, millainen perheesi, muut harrastukset, jne,jne,jne. Tottakai kasvattaja valitsee kasvatilleen parhaan mahdollisen kodin. Tärkeinpänä, riittääkö ostajaehdokkaan aika ihan oikeasti kaikille koirille, ei pelkälle hihnalenkille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4698
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4223
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2795
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      213
      1835
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1367
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1243
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1222
    Aihe