Kattelin tossa astra -02 käsikirjaa ja huomasin, että valmistaja ilmoittaa normaaliksi öljynkulutukseksi 0,6L/100km. Eihän meidän talon öljykattilakaan kuluta juuri enempää. Varmaankin pitäisi olla 1000km? Juu, asiallista kommenttia, kiitos!
Opelin öljynkulutus?
opelixiko
143465
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Nyt sinä siellä pohjoisessaNainen siellä laita viesti!
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Mahdatko ymmärtääEttä olet samassa korissa kaikkein rakkaimpien kanssa. Öitä.
- Tunnetko piston sydämessäsiTunnetko piston sydämessäsi?
- Hyttikallion koulu homeessaHyttikallion koulu on homeessa ja opettajat on painostettu olemaan hiljaa asiasta, myöskään mitään korjauksia ei ole tehty, vakavia tapaturmia tapahtunut kun turvavälineet ovat lähteneet irti yms. Ilmeisesti halutaan kä…
Vastaukset 14
Vanhimmat
kuulemma vaihtelua eri yksilöiden välillä. Jotkut kuulemma syö kuin leipää, toiset vain puoli mm viidellä tonnilla.
Kierroslukukin vaikuttaa.Omassa Opel Corsassa 3300 kierrosta oli raja jonka yläpuolella öljynkulutus nousee jyrkästi,muuten ei tarvinnut lisäillä.
Käyttöohjekirjahan ilmoittaa kulutuksen suureksi koska uutenahan auto kuluttaa enemmän öljyä, joka vähenee ajan myötä.
Mutta jos opelissa öljyn kulutus on tuota luokkaa niin venttiilivarren ohjurikumit ovat kuluneet.
Vika on esiintynyt ainakin 1.6 / 16v (100 hv) moottorissa, mutta esim 1.6 / 8v (75-84 hv) moottoreissa ongelmaa ei ole esiintynyt.
Normaalisti öljynvaihtovälin ( 15 tkm) pääsee ilman öljyn lisäystä.
Tarkempaa tietoa löytyy tuolta: www.ocf.fi.
Sivustolla on henkilöitä jotka tietävät opeleista melkein kaiken mahdollisen, suomi24 sivustolla kirjoitetan kaikkea mitä sylki suuhun tuo!
Käsikirjassa taisi olla maininta 0,6L/1000km kulutuksesta.
Meillä 1.6 16v ecoteco vie n. 0,4-0,6L/1000km.
Koneella on ajettu 170 000km.
Tuohon alkuun viitaten tarkoitin, että koominen virhe käsikirjassa kun öljyä normaalisti saisi kulua 6dl sadalla kilometrillä( ei ole lukihäiriö). Jos noin paljon kuluisi niin eipä tarviis öljyjä vaihdella. Eipä tuo asterix näytä hirveästi öljyä syövän "kuin" 3-4dl tonnilla... 250000 tkm/ 1,6-16v ecotec.
Opel on melkonen ympäristö katasrofi, jos se kuluttaa 0,6l/100 km...
Lopettakaa ooppelointi,paska auto.
Astra-2001, 1,6, 16-G mallini kulutta 5 desiä 3300km matkalla 5-40 täyssynteettistä.
Pidän sitä varsin kohtuullisena. Tosin tutut ei tahdo asiaa uskoa, mutta se on totuus, jonka olen moneen kertaan todennut. ,-/)
-00 vuoden 1.8 sportti hatcback vie ainaki ihasaatanasti öljyä..
Niin mitä se tarkottaa: 1l/1000km 1l/10 000km? twin cam i turbosporttihärveleiden kuuluukin syödä öljyä, kun niitä kunnolla kierroksilla kiusataan.
Eri juttu nää alle 100 heppaset 8v ei-turbo, joiden kuskit ei oletakaan olevansa rallimestareita. Ei varmaan kulu öljyäkään.
pappana oisin hiljaa ja kävisin ostaa kävelykepin sekä jättäisin autot rauhaan, kiitos :)
yhteensä n. 1,5litraa, pitänyt lisäillä öljyä, koneeseen, vuodessa Astra G 1.6 16V vm. 2000-ajokkiin. Auto uudesta lähtien minulla. Tämä öljynlisäystarve ollut viime vuodet sama. Öljyinä ne mitä huollossa ovat laittaneet; 5w_40 synteesiset. Mobil, Gastrol....
Lisäysöljynä GM Dexos 5w30 jota saa Motonetista n. 25euron hintaan ,5litraa.
Ajokilometrejä mittarissa nyt n. 176000. En pidä tuota öljynkulutusta mitenkään suurena. Koneelle ei ole tarvinnut tehdä mitään remonttia ( venttiilivarsien kumien vaihtoa tms.... ) . Talvisin, ihan huippupakkasilla ( jotka minulle, miinus 18 ja siitä kylmemmällä kelillä, saanut Astra huilata P-ruudussaan. Ajettu ihan normiajoa, eikä "revitelty"...)
Kalusto kestää, kun ei miellä näitä ralliautoiksi. Ne sitten erikseen. :-D
Tuo öljyn kulutus määrä on vain tehtaitten(kaikkien)tapa antaa sen vahingon kiertää.ps vm 95 1.6 16v etkotykki astra on vasta 200 tkm iässä halunnut huolto välillä puolta litraa enemmän lisäys öljyä.Nyt 245 mittarissa ja n litra huolto välillä öljyä lisätty.ps ei hitsattu vielä tätä farkkua.
Pilikkuvirhe näköjään eli 0,6 L / 1000 km luki myös sinun ohjekirjassasi.
Ei 0,6 l / 100 km.
Virhe kymmenkertainen !
11 vuotta nuorella Opelillani ajettu 374800km ja öljyn kulutus on noin 0,2-06 L / 1000 Km riippuen rankasti ajotyylistäni ...
Omat Opelit joita on ollut kuusi nykyinen mukaan luottuna eivät ole yksikään kuluttaneet enempää kuin 1l/5000km - ei uutena eikä vanhana. Nykyinen kuluttaa noin 0,5l/10000km, minusta hyvinkin kohtuullinen kulutus turbokoneelle.