Kääpiöhamsterilla kasvain, apua!

hamsterin ystävä

Elikkä minulla on hieman yli 2-vuotias uros kääpiöhamsteri. Hänen oikea poskensa on hieman turvonnut ja huomasin, että hän ei myöskään pureskele ruokaa yhtä aktiivisesti, joten päätin viedä hänet eläinlääkäriin.

Eilen eläinlääkäri sanoi, että hamsterillani on kasvain ja se pitäisi lopettaa. Kuitenkin otimme hamsterin kotiimme, sillä se on muuten ihan hyvissä voimissa ja syökin pehmeämpiä ruokia. Perheenikin on vahvasti sitä mieltä, että hamsteri on kuitenkin sen verran hyvässä kunnossa, että turha sitä on ainakaan vielä lopettaa. Lääkäri sanoi, että se saattaa kärsiä koko ajan, edes vähän mutta ei sitä ihminen voi tietää. Tarkkaillemme nyt hamsterin vointia ja kasvaimen mahdollista leviämistä suuhunkin, sillä se on jo suun reunalla vähäsen, haitaten sen puremista. Viemme sen sitten tietty lopettavaksi mikäli huomaamme sen kärsivän ja jos on voimaton jne. Eli mitä meidän kannataisi tehdä tällä hetkellä?
Meidän mielestä, on paras nyt vain seurata hamsterin vointia seuraavina päivinä.
Voiko kasvaimen parantaa mitenkään? Entä onko mahdollisuus, että tuleekin joku ihmeparantuminen tai että kasvain ei enää leviä ja Hamuni pystyy elämään sen kanssa? Toivon kuitenkin vain, että hamsterillani olisi mahdollisimman mukava olla ja haluan tehdä sen kannalta parhaan mahdollisen ratkaisun.
Kiitos.

5

1089

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • R.I.P Pete

Ihmeparantumista tuskin tulee ja hamsterien kasvaimet ovat liki aina pahanlaatuista sorttia, eli kasvavat ja leviävät :(
      Mutta yleisestihän sanotaan että antaa hamsterin elää kasvaimen kanssa niin kauan kun se voi elää normaalisti mutta lopettaa se ennen kuin kasvain alkaa haitata sen elämää.
      Itse kävin lopettamassa hamsterini viime viikolla kun kasvain oli sen verran iso ettei olisi kestänyt enää kauaa ennen kuin se alkaisi haitata elämää, parempi lopettaa päivä liian aikaisin kuin pitää kituvaa hamsteria väkisin hengissä.

• ikävä tapaus

Itse olen joutunut hamsterin lopettamaan juuri kasvaimen takia. Nuohan ovat valitettavan yleisiä, varsinkin vanhemmilla eläimillä. Kannattaa seurata tilaa tosiaan tarkasti, sillä hamsteri saattaa mennä nopeasti hyvinkin huonoon kuntoon. Vaikka kasvain ei olisi vakava, se on silti suuren kokoinen pieneen eläimeen nähden ja voi alkaa haitata juuri syömistä tai muita elintoimintoja. Päädyt varmasti oikeaan ratkaisuun hamsun kannalta :).

• hamsterin ystävä

Kiitos teille vastauksistanne!
      Kuitenkin tämä asia on stressannut minua todella paljon :( , sillä haluan tehdä eläimen kannalta parhaan ratkaisun ja Hamuni on minulle todella rakas.
      Syötin äsken Hamulleni avokadoa ja hyvin näytti maistuvan, pureskelikin sitä mielestäni. Pitääkin nyt vain seurata tarkasti Hamun tilaa ja katsoa sitten, mitä tehdä. Tällä hetkellä hän vaikuttaa kuitenkin ihan hyväkuntoiselta ja reippaalta.
      Mutta onko siis mitään keinoa, jolla voisin auttaa Hamuani tai parantaa sen kasvaimen jotenkin, esim. käyttämällä jotain rohtoa?

• voivoivoivovivoiv

Hamstereille ei saa antaa avokadoa! Se sisältää hamstereille myrkyllisiä ainesosia.

Minä päästäisin hamsterin tuskistaan. Et voi tietää sen kivuista, koska saaliseläimenä hamsteri yrittää peittää kivun ja kärsimyksen loppuun saakka. On törkeää pitää hamsteria vain oman itsensa takia. Hamsteri ei itse kuolemaansa edes tajua, ja jos on pieninkään vihi, että se SAATTAA kärsiä, on parempi lopettaa se.

• hamsterin ystävä

Kiitos huomautuksestasi! Tosiaan ollaan annettu kaksi kertaa avokadoa eikä enää anneta. Ei onneksi näyttänyt saavan mitään oireita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3392
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3212
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      2771
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      44
      2553
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1963
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1505
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1330
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1240
    Aihe