pohja valettu sit ei muuta kun vanha hirsikehikko pystyyn ikkunoita vähän sinne ja tänne vanha puuhella ostettu ja tytär lupas muurata takan sit tarkenee kokata kylmemmilläkin ilmoilla kyllä kesä on kivaa aikaa pihamökki tuli siivottua eilen tänään häärittiin pubin kimpussa karaoke laitteet on paikallaan ei muuta kun laulu raikaa.
no nyt on kesäkeittiön
38
168
Vastaukset
- ...
Jahas.
Liekö rakennusluvat kunnossa? Pitäisi säätää laki, jossa kiellettäisiin karaoke suomessa.. Paari menettää valtavasti asiakkaita, kun ei sitä känniapinamöälyä kukaan halua kuunnella. Ei käynyt mielessä laittaa kahvilaa? No eipä tietenkään, känniapina mölyää jatkuvasti ja näyttää että asiakkaita piisaa ja pisenes pyörii. Kahvin ja keskikaljan katteessa aika iso ero.
Mulla ois sulle sopiva pisnesidea. Perusta taxfreepitseria.
=DW=- ekakaraokejasesoi
Eiköhän mennä porukalla käymään siel tiinan karaokepaikassa. No jos ei muusta syystä niin siit että taso nousis. Otan siut kyytiin? Osote suunilleen tiedetään ja kysytään loput. Niin että tiina tulos ollaan :)))
p.s. Onkohan dw ent. rak.tark. vai mikä? - *
Sinähän tiedät vallan paljon.
Kieltääkö mikään lakipykylä perustamasta matkapizzeriaa?
Kuin jätskiauto, se parkkeeraisi hetken aikaa kussakin pisteessä? - tiinaex...
se on ihan privaatti pubi sinne pääsekkään kuka vaan sinne ainoastaan kutsutaan ja kyllä tänne päijänteen rannalle ääntä mahtuu ihan kivalta tuntuu kesäsin itsestäkin kun jostain jotain kuuluu pitkän äänettömän talven jälkeen enkä mää uutta pisnesideaa tarvii entisissäkin jo ihan tarpeeks tekemistä ja rakennusluvat totta kai ne on kunnossa kuka nyt mitään uskaltaa rakentaa ilman lupaaaaaa huiiiii...
- tiinaex...
ekakaraokejasesoi kirjoitti:
Eiköhän mennä porukalla käymään siel tiinan karaokepaikassa. No jos ei muusta syystä niin siit että taso nousis. Otan siut kyytiin? Osote suunilleen tiedetään ja kysytään loput. Niin että tiina tulos ollaan :)))
p.s. Onkohan dw ent. rak.tark. vai mikä?tervetuloa vaan voidaan pitää ihan kisat voitas valita kauppilan karaokekuninkaalliset siitähän se lähtis sitten perinne...
Katokkin sitten että ovelle tulee jauhomakkaratunnistin.
Jotta et pääse sisälle moisen moskan kanssa.
Ehkä Proteiinipatukka- ja karkkitunnistinkin olisi hyvä.
Ja joo.. hyvälaatuisen raaan lihan tunnistin vois kans, ovea avatessaan alkaa aina soittamaan parhaita Pate Mustajärvi kopioita joita olet laulanut, ehkäpä Nightwishiäkin, sinä kun olet tatuoitu nainen....:)
Ja sit ei yhtään alustaa missä voi keittää puuroa tai voidella leipää tai paistaa munkkeja. Pariloita vain ja Loimulohen pidikkeitä.
Kasvisvartaita ja mixeri, jolla voit tehdä kasvismehublandiksia
Vodkalle. Vitamiinit ovat tärkeitä uudellekin iholle.
Minäkin aikanaan maalla, tykkäsin puuhastella, duunattiin faijan kanssa mopoja ja vedettiin sähköjä. Faija oli epäluuloinen, se piti aina pääsulakkeet taskussaan vaikka koskaan ei päässyt minua moittimaan väärinkytkennöistä.
YH.- sano-
Mekin olemme aikeissa muovata kesämökin navetasta jonkinmoisen viihdeyksikön.
Pub tai taidesalonki. Sas ny nähä, sano.
Karaookkea meillekin, tuli mikä vaan.- tiinaex...
meillä siitä navetan uusiokäytöstä muovautu pubi kun saatiin merita pankin vanha pankkitiski tupaantuliaislahjaksi sen ympärille se rupes kehittyyn nyt se näyttääkin jo ihan siltä mikä se on =)))))
Vaikuttais varakkaalta.
- meeriamanda
Onko rikos olla varakas, vallankin jos sen varakkuuden on luonut pitkillä työpäivillä?
meeriamanda kirjoitti:
Onko rikos olla varakas, vallankin jos sen varakkuuden on luonut pitkillä työpäivillä?
Ei suinkaan ole rikos olla varakas kun on sen omalla työllään rehellisesti hankkinut. Kaikilla se vain ei onnistu vaikka tekisi miten pitkää työpäivää ja yrittäisi miten. Kaikki (mm minä) eivät vain osaa. Eikä osaavammat neuvo, sehän olisi heiltä jotenkin pois?
- *
sitroen kirjoitti:
Ei suinkaan ole rikos olla varakas kun on sen omalla työllään rehellisesti hankkinut. Kaikilla se vain ei onnistu vaikka tekisi miten pitkää työpäivää ja yrittäisi miten. Kaikki (mm minä) eivät vain osaa. Eikä osaavammat neuvo, sehän olisi heiltä jotenkin pois?
En tiedä, mitä sanoihisi sisältyy.
Silti sanon, etten ole koskaan tuntenut kateutta.
En tajua koko kateuden aspektia. Minusta se on täysin turha tunne. - On se rikos !
meeriamanda kirjoitti:
Noin kävi vuosi sitten kesäkuussa 2011
"MIINUSTA MILJOONA Jorma Ollilan Nokia-salkusta suli tällä viikolla miljoona euroa...
Jorma Ollila omistaa 791 284 Nokian osaketta. Salkku on sulanut neljässä päivässä peräti 1 005 000 euroa. Ollila on lisännyt omistustaan 30 000 osakkeella huhtikuun loppuun verrattuna "
Paljonkohan on nyt sulanut tämän kylmän keväänaikana ?
Jokohan meidän tarvis pistää Jormalle keräys pystyyn, vai onko J.Käteisellä jokin apupaketti jo suunniteltu ? - nuukaiita.........
On se rikos ! kirjoitti:
Noin kävi vuosi sitten kesäkuussa 2011
"MIINUSTA MILJOONA Jorma Ollilan Nokia-salkusta suli tällä viikolla miljoona euroa...
Jorma Ollila omistaa 791 284 Nokian osaketta. Salkku on sulanut neljässä päivässä peräti 1 005 000 euroa. Ollila on lisännyt omistustaan 30 000 osakkeella huhtikuun loppuun verrattuna "
Paljonkohan on nyt sulanut tämän kylmän keväänaikana ?
Jokohan meidän tarvis pistää Jormalle keräys pystyyn, vai onko J.Käteisellä jokin apupaketti jo suunniteltu ?Vakavarainen on hieman eriasia kuin tuo johon viittaat. Kaikki ei ole myöskään eläneet kädestä suuhun elämää vaan osanneet sijoittaa.
Turhaa yleistämistä, jos on huiskennellen elellyt. - Qubbelsen
nuukaiita......... kirjoitti:
Vakavarainen on hieman eriasia kuin tuo johon viittaat. Kaikki ei ole myöskään eläneet kädestä suuhun elämää vaan osanneet sijoittaa.
Turhaa yleistämistä, jos on huiskennellen elellyt.Kuka osaa sijoittaa, kuka ei. Minä en ole osannut. Olen maksanut muitten osaamiset enkä oppinut mitään sillä olen T Y H M Ä !
Sitten säästin ja ne rahat vei Valtivalta pyörittämänsä inflaation avulla. Ja pankkihan ei maksa kuin reaaliarvoltaan negatiivista korkoa.
- 1943
Moni tykkää kokkailla ja syödä ulkona. Tässä asiassa olen erilainen. Jos vain voin, haluan syödä sisällä. Inhoan kaikenmaailman ötököitä, jotka pörräävät ympärillä. Kaupungissa lokit melkein nappaavat ruoan suusta. Budapestissa nuorten kanssa meidät yritettiin puoli väkisin istuttaa terassille, mutta halusimme olla salin puolella. Vähän ajan kuluttua tuli ukkosmyrsky ja kaikki hakeutuivat sisätiloihin.
- kohta kesäkuu
Voi kauhia, jos pelkäisin ötököitä. Ei voisi metsässäkään liikkua.
Miusta on ihanaa syödä ulkona, tosin ei suoranaisessa auringonpahteessa. - 1943
kohta kesäkuu kirjoitti:
Voi kauhia, jos pelkäisin ötököitä. Ei voisi metsässäkään liikkua.
Miusta on ihanaa syödä ulkona, tosin ei suoranaisessa auringonpahteessa.Liikun paljon metsässä ja olen ulkona. Mutta ulkosalla syömisestä en välitä.
- kyselijätär
1943 kirjoitti:
Liikun paljon metsässä ja olen ulkona. Mutta ulkosalla syömisestä en välitä.
On ne jauhomakkarat aika ötläkkeitä mutta mitä tilalle. Käytän paljon esim Würthin tuoreita siskonmakkaroita. Keitossa tosi hyviä. Grillatessa etsin makkaran jossa ei ole siankamaraa, siitä tulee ikävä maku makkaraan. Mainitkaa hyvät ystävät ne jauhottomat makkarat! !
- 1943
kyselijätär kirjoitti:
On ne jauhomakkarat aika ötläkkeitä mutta mitä tilalle. Käytän paljon esim Würthin tuoreita siskonmakkaroita. Keitossa tosi hyviä. Grillatessa etsin makkaran jossa ei ole siankamaraa, siitä tulee ikävä maku makkaraan. Mainitkaa hyvät ystävät ne jauhottomat makkarat! !
Makkaroita on niin monenlaisia. Me käytämme yleensä smannin tuotteita, on ainakin pajon lihaa. En tykkää grillaamisestakaan. Kypsennän joko pannulla tai kiukaalla alumiinivuoassa.
- Outoo
1943 kirjoitti:
Makkaroita on niin monenlaisia. Me käytämme yleensä smannin tuotteita, on ainakin pajon lihaa. En tykkää grillaamisestakaan. Kypsennän joko pannulla tai kiukaalla alumiinivuoassa.
Mikä firma se smanni on? En ole kuullutkaan.
- ....-----
1943 kirjoitti:
Liikun paljon metsässä ja olen ulkona. Mutta ulkosalla syömisestä en välitä.
Entäs ne ötökät?
- mariaana k
Outoo kirjoitti:
Mikä firma se smanni on? En ole kuullutkaan.
Olisikohan se Snelmann, joka mainostaa, et lihaa on, vaan onko?
- 1943
mariaana k kirjoitti:
Olisikohan se Snelmann, joka mainostaa, et lihaa on, vaan onko?
Mielestäni pitää paikkansa.
- tiinaex...
mää tykkään kokkailla ulkona kokkailen joskus talvellakin ulkosalla muurikalla on kiva valmistaa kaikenlaisia vokki pannuja se on niin helppoo pistää broiskua possua tai mitä nyt ikinä vaikka sitä makkaraa ja heittää sekaan kasviksia ja hyvät mausteet nam nam ötökät ei haittaa mua hyttyset ei edes syö mua ja mikäs sen mukavampaa lämpöisessä kesäillassa... ja sit kun on se kesäkeittiö ei tartte olla ihan taivasalla.
- kerro.kerro
tiinaex... kirjoitti:
mää tykkään kokkailla ulkona kokkailen joskus talvellakin ulkosalla muurikalla on kiva valmistaa kaikenlaisia vokki pannuja se on niin helppoo pistää broiskua possua tai mitä nyt ikinä vaikka sitä makkaraa ja heittää sekaan kasviksia ja hyvät mausteet nam nam ötökät ei haittaa mua hyttyset ei edes syö mua ja mikäs sen mukavampaa lämpöisessä kesäillassa... ja sit kun on se kesäkeittiö ei tartte olla ihan taivasalla.
Tuleeko sinne uunia? Paistatko kinkun juhannukseksi? :))
Vesi herahti kielelle pelkästä ajatuksesta.
Siinä olisi pitkäksi ajaksi karppaamista. - tiinaex...
kyselijätär kirjoitti:
mää grillailen mieluummin lihaa ja broiskua kun makkaroita makkarat on sellasia nopeita jos ei oo aikaa vaan pitää saada nopeesti ja paljon.
- tiinaex...
1943 kirjoitti:
Mielestäni pitää paikkansa.
tostakin voi olla montaa mieltä mää tykkään tapolan iskelmästä jos perus makkaraa haluan ja ryynärit on tosi hyviä grillattuna huittisten grilli juuso maistuu myös hyvälle mun suussa.
- tiinaex...
kerro.kerro kirjoitti:
Tuleeko sinne uunia? Paistatko kinkun juhannukseksi? :))
Vesi herahti kielelle pelkästä ajatuksesta.
Siinä olisi pitkäksi ajaksi karppaamista.tulee uuni ja paistan kinkun juhannukseksi mutta sähköuunissa mistä muuten arvasit että meillä syödään kinkkua juhannuksena perinteisesti.
- tiinaex...
....----- kirjoitti:
Entäs ne ötökät?
en syö ötököitä ;)))))
- tiinaex...
tiinaex... kirjoitti:
tulee uuni ja paistan kinkun juhannukseksi mutta sähköuunissa mistä muuten arvasit että meillä syödään kinkkua juhannuksena perinteisesti.
mutta tänä juhannuksena pitää varmaan laittaa nautaakin tulille jos se miedän muslimi saa sen viisumin niin se viettää meidän kanssa juhannusta ja senhän tietää ettei se sikaa syö vaikka lupas jos tulee käymään suomessa.
- 1943
....----- kirjoitti:
Entäs ne ötökät?
Metsässä siedän kyllä ötököitä. Hirvikärpäsiä saa sillai normaalisti (parikymmentä per kerta) olla vaatteissa. Hyttysiltä suojaudun Offilla. Mutta syödessä ja nukkuessa ei saa olla mitään.
- kerro.kerro
tiinaex... kirjoitti:
tulee uuni ja paistan kinkun juhannukseksi mutta sähköuunissa mistä muuten arvasit että meillä syödään kinkkua juhannuksena perinteisesti.
En, kun jollain lailla kukkui takaraivossa. Ja muistui, kun veit muistini mukaan mummalle kinkun poturilla?
Jos en jo houraa?
Minä odotan vieläkin, milloin pukki tuo puuhellan.
Jos ei tuo ensi jouluna, en päästä edes ovesta koko ukkoa. - tiinaex...
1943 kirjoitti:
Metsässä siedän kyllä ötököitä. Hirvikärpäsiä saa sillai normaalisti (parikymmentä per kerta) olla vaatteissa. Hyttysiltä suojaudun Offilla. Mutta syödessä ja nukkuessa ei saa olla mitään.
mää en voi sietää hirvikärpäsiä ja onneks niitä ei oo meidän pihassa mutta ei tartte mennä kun postilaatikolle niin jo on kymmenen kimpussa.
- tiinaex...
kerro.kerro kirjoitti:
En, kun jollain lailla kukkui takaraivossa. Ja muistui, kun veit muistini mukaan mummalle kinkun poturilla?
Jos en jo houraa?
Minä odotan vieläkin, milloin pukki tuo puuhellan.
Jos ei tuo ensi jouluna, en päästä edes ovesta koko ukkoa.ollaan viety paistettuja kinkkuja joulun alla muistat ihan oikein mää saan sen puuhellan sinne kesäkeittiöön ilman pukkia kun ostan ite täällä tuvassa meillä onkin sellanen mutta sitä tulee harvemmin käytettyä muuten kun lämmityksessä .
- Tase pappa
Nyt kyllä kadehdin aloittajaa.
Oletan, että se pytinki tulee omaan käyttöön mielen virkistykseksi.
Missäpä olisikaan mojovampaa kesäiltoina puuhastella omiaan, laittaa erilaisia ruokia, kestitä vieraita ja muuta mukavaa. Sateen ropinakin on musiikkia, kun sieltä maisemaa ihailet.
Niitä vieraita tulee riittämään, takuuvarmasti.
Kutsuttuja ja kutsumattomia.
Kyllä niihin hyttysiinkin tulee immuuniksi, kunhan on 50 pistoa raapinut.
Laittaisin itsllenikin sellaisen kesäoleskelutilan, jos voisin.
Tontit on kuitenkin varattu bisnestä varten, eikä enää viitsi ostella tonttia, koska olen tullut liian mukavuutta rakastavaksi.
En viitsi tehdä enää lumitöitä asuntoni pihassa, kun joudun kolaamaan noita kokous- ja- mökkiteitä piisalle asti.
Hyvää kesää ja muhevia tuoksuja sekä hienoja maku-iltoja.
Muistahan, ettei krillissä ole kielletty kokeilemasta valmistaa ihan mitä mieleen juolahtaa.
Krillimakkarat ja possunfileet on jo vanhanaikaisia.
Maailma on makujen kyllästämä.
Onnea.( Kateellisethan aina osaavat ihmetellä jonkun innovaatioita. Viis noista.)- tiinaex...
oikeessa oot itselle se tulee ja siellä voi istuskella takkatulen loimussa pimenevinä lämpiminä syysiltoina avonaisella terassilla kun on sillon jo vähän liian viileetä kesällä on kiva kestitä kavereita sillei toisella lailla eikä sit oo aina säänkään armoilla kun on katto pään päällä ja seinät ympärillä koska sehän on selviö että sillon just sataa kun ei pitäs maissi parsakaali kukkakaali sipuli tomaatti kaikki nää maistuu grillattuna tosi hyvältä kiitti kiva kun joku jostain tuntuu kivalta kun mää saan sen kesäisen kokkauspaikan.
- 1943
Tuli tässä mieleeni, että olen melko mukavuudenhaluinen. Kestitsen kyllä, mutta harkiten ja vaivat minimoiden. Monelle on hyvä, kun ei koko ajan syödä ja juoda. Tuppaa olemaan varastossa energiaa. Meillä oli mökillä melko yksinkertaiset tarjoilut. On vain kaksi levyä,ei uunia. Uusia perunoita ja jotain esimerkiksi. Seurustelu oli/on tärkein asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as873503Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna253083- 532990
- 592833
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)542677Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582638On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle552401Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802261- 452122
- 692118