Tanja Karpelan koirat

OV ov

"Dogit lopetettiin, kun perheeseen syntyi vauva. Tosin Tanja selitteli, että toinen niistä oli vähän sairastellut, joten ei niitä ihan pelkästään vauvan takia tapettu. Hän kuitenkin myönsi, että on paljon helpompaa hoitaa vauvaa, kun ei tarvitse hoitaa koiria samalla..Molemmat lopetettiin siksi, että se terve koira olisi surrut liikaa sitä sairasta, jos vain toinen olisi lopetettu. Siksi päätettiin lopettaa molemmat kerralla"
..

"Kaksi eriväristä doggia, joidenka risteytys suomessa on kiellettyä, ja niillä oli Karpeloilla silloin aikoinaan pennut.Lehdissä esiteltiin sitä "hienoa" pentulaatikoa (jonka reunat oli 5 cm korkeat!)Ja sit ne dogit häviskin.Sitä ennen, oli Tanja, os, Vienonen, yrittänyt ostaa tuttavaltani harlekiini väristä doggia, mutta jota ei myyty hänelle, kun niitä missikeikkoja jatkuvasti veti. Meni ja osti siis sitten mustan (dogin)muualta..Onpas siinä semmoinen koiranostaja Ministerin tittelistä huolimatta, jolleen koiraa myis ikupäivänä"..

"Se dogi ei koskaan oppinut sisäsiistiksi.Tuskin Tanja sitä edes yritti opettaakaan. Lenkillä sitä ei myöskään käytetty.Samoin kävi toisen dogin..Koirat lopetettiin koska kävi mahdottomaksi hallita kahta sotkevaa koiraa ja sitten vielä vauvaa.Surullista.Tanja ei saisi koiraa ottaa minun mielestäni. ellei sitten ole kasvanut ihmisenä vastuuntuntoisemmaksi.."

http://www.lemmikkipalstat.net/foorumit/Forum20/HTML/055420-2.html

96

1684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Santtu

      No mua ei kyllä erityisesti kiinnosta julkkikset eikä niiden elämä.. mut on kyl tosi törkeetä jos yleensäkin tuollaisille ihmisille koira myönnetään! Tapauksia on tietysti paljon, eikä kasvattajakaan voi aina varmaksi tietää, millaiseen kohteluun koira oikeasti joutuu..mutta tulee vaan mieleen, että onko kasvattaja vain sokeasti antanut koiran ja sitten kehuskellut että kelle koiran möi...? Ei kai niin vastuuttomia kasvattajia ole..ei ainakaan luulisi! Itse en koiraa julkulle möisi, sen tietää että näillä kihoilla ei yksi koira sinne tänne meinaa mitään...jos koira pissii sisälle voi sen tuosta vaan vaihtaa toiseen...ei ne rakasta kuin rahaa, valtaa ja sitä julkisuutta!

    • PK-Collikoira

      En kyllä minäkään tuollaiseen kotiin koiraa myisi.

      Meille tulossa ihmisperheenlisäystä ensi kuussa ja yhtään eläintä ei sen takia lopeteta tai anneta pois.

      • Viivi

        ...se ihmisperheenlisäys on allerginen eläimille?

        Lastenkotiinko sen sinne kärräätte, jos ette kerran eläimistä luovu =).

        Eli en millään pahalla tarkoita ja parasta toki toivotaan, mutta kun ei elämässä kaikki aina niin yksinkertaisesti aina mene.


      • Hissu

        ...se teidän tuleva ihmisperheenlisäys on eläin -allergikko, niin lastenkotiinko sen sitten kärräätte, jos ette kerran eläimistänne luovu?

        Sitä vaan, ettei elämässä kaikki aina niin yksinkertaista ja kaunista ole. Toki parasta toivoen =)


      • PK-Collikoira
        Hissu kirjoitti:

        ...se teidän tuleva ihmisperheenlisäys on eläin -allergikko, niin lastenkotiinko sen sitten kärräätte, jos ette kerran eläimistänne luovu?

        Sitä vaan, ettei elämässä kaikki aina niin yksinkertaista ja kaunista ole. Toki parasta toivoen =)

        Tiedän kyseessäolevasta asiasta vain sen mitä nuo tuolla kirjoittivat mutta käsitin että Karpela päätti luopua koirista varmuuden vuoksi, ennen lapsen syntymää.



        Pidän varsin epätodennäköisenä että oma perheenlisäykseni olisi yhtäkkiä allerginen. Jos niin kuitenkin kävisi niin sitten asiat pitäisi harkita uudelleen, tuskin silti elukoitani lopetettavaksi veisin. Eiköhän sitä jotain parempaa keksisi.


      • Miiru
        Viivi kirjoitti:

        ...se ihmisperheenlisäys on allerginen eläimille?

        Lastenkotiinko sen sinne kärräätte, jos ette kerran eläimistä luovu =).

        Eli en millään pahalla tarkoita ja parasta toki toivotaan, mutta kun ei elämässä kaikki aina niin yksinkertaisesti aina mene.

        Luin silloin aikanaan jutun jossa Karpela selitti, että Tanskandogit eivät ole kovin pitkäikäinen rotu ja hän lopettaa koirat ennenkuin ne tulevat vanhoiksi ja sairaiksi, vaikka toinen koirista olikin vielä varsin nuori. Mistään allergiasta ei siis ollut kyse, vaan LAISKUUDESTA... mutta ihan kiva Viivi, että puolustat Karpelaa. Ehkä hän tällä kertaa jaksaa hoitaa koiraa, kun lapset ovat jo isompia... Silti en hyväksynyt moista käytöstä vain oman mukavuudenhalun vuoksi!


      • satu
        PK-Collikoira kirjoitti:

        Tiedän kyseessäolevasta asiasta vain sen mitä nuo tuolla kirjoittivat mutta käsitin että Karpela päätti luopua koirista varmuuden vuoksi, ennen lapsen syntymää.



        Pidän varsin epätodennäköisenä että oma perheenlisäykseni olisi yhtäkkiä allerginen. Jos niin kuitenkin kävisi niin sitten asiat pitäisi harkita uudelleen, tuskin silti elukoitani lopetettavaksi veisin. Eiköhän sitä jotain parempaa keksisi.

        ajatella miten herkästi jotkut ihmiset saattavat lopetuttaa koiransa..minusta se on itsekkyyttä! koiralle pitäisi antaa ainakin mahdollisuus sopeutua uuteen kotiin.


      • Viia45
        Miiru kirjoitti:

        Luin silloin aikanaan jutun jossa Karpela selitti, että Tanskandogit eivät ole kovin pitkäikäinen rotu ja hän lopettaa koirat ennenkuin ne tulevat vanhoiksi ja sairaiksi, vaikka toinen koirista olikin vielä varsin nuori. Mistään allergiasta ei siis ollut kyse, vaan LAISKUUDESTA... mutta ihan kiva Viivi, että puolustat Karpelaa. Ehkä hän tällä kertaa jaksaa hoitaa koiraa, kun lapset ovat jo isompia... Silti en hyväksynyt moista käytöstä vain oman mukavuudenhalun vuoksi!

        Olen aiemminkin kuullut että ihmiset lopettaa ajoissa koiran ennen kuin tulee vanhuuden vaivoja..En käsitä sitä, minulle koira on perheenjäsen ja kuka sitä sellaisen tappaa, elämää kun takaisin ei saa ja se on jokaiselle ainut laatuinen?
        Karpela oli törkeä koiranpidossaan mielestäni :(

        Oma koirani sairasti epilepsiaa sairastui kuusivuotiaana. Ja kun siitä puhuin eräälle niin sanoi heti ettei mene kuin pari vuotta kun joudut koiran lopettaa- en lopettanut miksi olisin kun lääkkeet toimi hyvin. No vanhuus tuli näön heikkenemisenä ja kuulon heikkoutena ja notkeuskin häipyi mutta elämän virtaa oli noissa kauniissa silmissä edeleen ja häntä heilui.

        Lääkitys teki tepposen lopulta ja munuaiset alkoi hiukan heikkenemään. Puhuin siitä ja heti minulle kommentoitiin että lopeta koirasi ettei joudu vaivaantunmaan niiden takia ja itsekin pääset helpommalla.Hän kuulemma lopettaa automaattisesti koiransa 11-12vuotiaana. Suututti kun vasta olin verikokeet otattanut ja tuloksiakaan ei vielä tiedä niin heti ollaan koira lopettamassa. No koira eli vielä tuostakin hoidon ja luotettavan eläinlääkärien (Kysyin useamman mielipiteen onko kipuja ja mikä on järkevää koiran kannalta)opastukselle puolitoista vuotta. Kipuja ei ollut ja elämänkipinä edelleen vahva.
        Koira eli ilokseni yli 15v ennen kuin jouduin kovan paikan eteen ja jouduin päästämään ressustani irti.

        Olen onnellinen että tein kaikkeni ressuni eteen sillä niin paljon iloa se tuotti minulle että oli minun aika auttaa mäessä. Ja mikä jotenkin hienompaa vanhan koiran kanssa se hienoinen tapa kommunikoida joka on pennusta asti muodostunut ja hioutunut.


      • 6+13
        Viia45 kirjoitti:

        Olen aiemminkin kuullut että ihmiset lopettaa ajoissa koiran ennen kuin tulee vanhuuden vaivoja..En käsitä sitä, minulle koira on perheenjäsen ja kuka sitä sellaisen tappaa, elämää kun takaisin ei saa ja se on jokaiselle ainut laatuinen?
        Karpela oli törkeä koiranpidossaan mielestäni :(

        Oma koirani sairasti epilepsiaa sairastui kuusivuotiaana. Ja kun siitä puhuin eräälle niin sanoi heti ettei mene kuin pari vuotta kun joudut koiran lopettaa- en lopettanut miksi olisin kun lääkkeet toimi hyvin. No vanhuus tuli näön heikkenemisenä ja kuulon heikkoutena ja notkeuskin häipyi mutta elämän virtaa oli noissa kauniissa silmissä edeleen ja häntä heilui.

        Lääkitys teki tepposen lopulta ja munuaiset alkoi hiukan heikkenemään. Puhuin siitä ja heti minulle kommentoitiin että lopeta koirasi ettei joudu vaivaantunmaan niiden takia ja itsekin pääset helpommalla.Hän kuulemma lopettaa automaattisesti koiransa 11-12vuotiaana. Suututti kun vasta olin verikokeet otattanut ja tuloksiakaan ei vielä tiedä niin heti ollaan koira lopettamassa. No koira eli vielä tuostakin hoidon ja luotettavan eläinlääkärien (Kysyin useamman mielipiteen onko kipuja ja mikä on järkevää koiran kannalta)opastukselle puolitoista vuotta. Kipuja ei ollut ja elämänkipinä edelleen vahva.
        Koira eli ilokseni yli 15v ennen kuin jouduin kovan paikan eteen ja jouduin päästämään ressustani irti.

        Olen onnellinen että tein kaikkeni ressuni eteen sillä niin paljon iloa se tuotti minulle että oli minun aika auttaa mäessä. Ja mikä jotenkin hienompaa vanhan koiran kanssa se hienoinen tapa kommunikoida joka on pennusta asti muodostunut ja hioutunut.

        Hienoa Viia45 ihana koiraihminen olet!


      • nbnbbn
        6+13 kirjoitti:

        Hienoa Viia45 ihana koiraihminen olet!

        JÄRKYTTÄVÄÄ; jos on totta! Ja nyt hän on olevinan joku koirakouluttaja tv:ssä! kUKA TAPPAA HUVIN VUOKSI JUMALAN LUOMAN KALLIIN ELÄIMEN?


      • vanhuksen_kanssa
        Viia45 kirjoitti:

        Olen aiemminkin kuullut että ihmiset lopettaa ajoissa koiran ennen kuin tulee vanhuuden vaivoja..En käsitä sitä, minulle koira on perheenjäsen ja kuka sitä sellaisen tappaa, elämää kun takaisin ei saa ja se on jokaiselle ainut laatuinen?
        Karpela oli törkeä koiranpidossaan mielestäni :(

        Oma koirani sairasti epilepsiaa sairastui kuusivuotiaana. Ja kun siitä puhuin eräälle niin sanoi heti ettei mene kuin pari vuotta kun joudut koiran lopettaa- en lopettanut miksi olisin kun lääkkeet toimi hyvin. No vanhuus tuli näön heikkenemisenä ja kuulon heikkoutena ja notkeuskin häipyi mutta elämän virtaa oli noissa kauniissa silmissä edeleen ja häntä heilui.

        Lääkitys teki tepposen lopulta ja munuaiset alkoi hiukan heikkenemään. Puhuin siitä ja heti minulle kommentoitiin että lopeta koirasi ettei joudu vaivaantunmaan niiden takia ja itsekin pääset helpommalla.Hän kuulemma lopettaa automaattisesti koiransa 11-12vuotiaana. Suututti kun vasta olin verikokeet otattanut ja tuloksiakaan ei vielä tiedä niin heti ollaan koira lopettamassa. No koira eli vielä tuostakin hoidon ja luotettavan eläinlääkärien (Kysyin useamman mielipiteen onko kipuja ja mikä on järkevää koiran kannalta)opastukselle puolitoista vuotta. Kipuja ei ollut ja elämänkipinä edelleen vahva.
        Koira eli ilokseni yli 15v ennen kuin jouduin kovan paikan eteen ja jouduin päästämään ressustani irti.

        Olen onnellinen että tein kaikkeni ressuni eteen sillä niin paljon iloa se tuotti minulle että oli minun aika auttaa mäessä. Ja mikä jotenkin hienompaa vanhan koiran kanssa se hienoinen tapa kommunikoida joka on pennusta asti muodostunut ja hioutunut.

        Viia45 Sama prosessi käynnissä. Rouvan tarkasta iästä ei ole edes tietoa. jossain 14nurkillä mennään. Hienosti vieläkin jaksaa, vaikka aistit ei parhaita ole ja kankeuskin välillä painaa. Eläinlääkärillä käytetty tarkistuksessa säännöllisesti ja hänen mielipiteensä on ettei mitään ongelmaa kun on noin elinvoimainen, eikä ole kiputiloja.


    • hyi hitto

      Nyt tämä sama akka esiintyy muka eläinten ystävänä.

      • Koiranpitokielto

        Ei pelkästään eläinten ystävänä vaan KOIRAKOULUTTAJANA ! Ei sinänsä jos sanonta "virheistä oppii" pitää paikkansa, harva meistä on oppinut yhtä paljon kuin Tanja.


      • hjjhkhjkkjhhj
        Koiranpitokielto kirjoitti:

        Ei pelkästään eläinten ystävänä vaan KOIRAKOULUTTAJANA ! Ei sinänsä jos sanonta "virheistä oppii" pitää paikkansa, harva meistä on oppinut yhtä paljon kuin Tanja.

        Suututtavaa :(


    • suomen viktooria
      • Victoria Carpela

        UUSI SARJA ALKAA! Tanja Karpelan intohimona ovat aina olleet eläimet. Nyt harrastuksesta on tullut uusi ura ja elämäntapa. Koirakouluttaja Tanja Karpela -sarjassa tutustutaan koiralähtöisiin koulutusmenetelmiin, osallistutaan eläinsuojelutyöhön ja etsitään koteja kodittomille eläimille. Jokaisessa jaksossa nähdään myös julkisuudesta tuttuja kasvoja, jotka auttavat etsimään lemmikeille uusia koteja ja keräävät varoja kodittomille eläimille. Tänään sarjan ensimmäisessä jaksossa Tanja kertoo työstään eläinten parissa ja ottaa valmennettavakseen Mikon ja afgaaninvinttikoira Bertan. Samu Haberin kanssa Tanja tutustuu Korkeasaaren uhanalaisiin lajeihin.


    • Tanja Millan

      Saatte nähhä että karpela on millanin veronen kouluttaja. Taijatte yllättyä kun katotte ohjelman.

      • hiuyiuouiou

        LIekö sen kummempi tai sitten on tehnyt kotiläksynsä ja katunut huonoa koiran pitoaan. Jos ei saa sisäsiistiksi niin kyllä jokin mättää..

        Inhottaa ettei ketään muuta koirankouluttajaa tuohon laitettu kuin julkkiskama..

        Kulttuuriministerinäkin ollessaan ei tiennyt mitään kulttuurista..


      • mediaviihdettä
        hiuyiuouiou kirjoitti:

        LIekö sen kummempi tai sitten on tehnyt kotiläksynsä ja katunut huonoa koiran pitoaan. Jos ei saa sisäsiistiksi niin kyllä jokin mättää..

        Inhottaa ettei ketään muuta koirankouluttajaa tuohon laitettu kuin julkkiskama..

        Kulttuuriministerinäkin ollessaan ei tiennyt mitään kulttuurista..

        Ei kovin uskottava ohjelma


    • mediapeliä
      • en katso pashaa!!!!

        No nehän ne yleensä esittävät pätevintä jotka eivät oikeasti tiedä asiasta yhtään mitään.

        Jos on yhtä "pätevä" koiran kouluttaja kuin oli kulttuuriministerinä niin hallelujaa......

        kulttuuriministeri joka ei edes ymmärtänyt mitä se sana tarkoittaa... kunhan oli Vanhasen ja Niinistön kinttua pitkin asemaansa kivunnut. YÖKS!!!


      • en katso pashaa!!!! kirjoitti:

        No nehän ne yleensä esittävät pätevintä jotka eivät oikeasti tiedä asiasta yhtään mitään.

        Jos on yhtä "pätevä" koiran kouluttaja kuin oli kulttuuriministerinä niin hallelujaa......

        kulttuuriministeri joka ei edes ymmärtänyt mitä se sana tarkoittaa... kunhan oli Vanhasen ja Niinistön kinttua pitkin asemaansa kivunnut. YÖKS!!!

        Kiitos muistuttajille,että ko.ohjelma alkaa.
        Mielenkiinnosta katson,kun on tuossa vuosikymmenten aikana ko.ihmisen koirajuttuja tullut seurattua,kun aikoinaan on asuttu vähän samoilla kulmilla.

        Jos vaikka olisi nyt skarpannut...


      • Jotain tolkkua
        molossi kirjoitti:

        Kiitos muistuttajille,että ko.ohjelma alkaa.
        Mielenkiinnosta katson,kun on tuossa vuosikymmenten aikana ko.ihmisen koirajuttuja tullut seurattua,kun aikoinaan on asuttu vähän samoilla kulmilla.

        Jos vaikka olisi nyt skarpannut...

        Onpas mielenkiintoista. Tanja Karpelan nettisivulla http://www.kaer.fi/kaer/koira/?page_id=2 kerrotaan Karpelan käymistä kursseista. Siellä tutkinnot Rakkaiden Haukkujen ja Dog Oriented Instituten koiralähtöinen koulutusohjaajatutkinto
        Rakkaiden Haukkujen ja Dog Oriented Instituten koiralähtöinen ongelmakoirakouluttajan tutkinto. Sitten kun menee kyseisen rakkaat haukut nettisivulle http://www.rakkaathaukut.fi/ ilmoitetaan siellä että koulutusohjaajana toimii Tanja Karpela. Onko hän siis saanut tutkinnon omasta kurssistaan?? Missaanko jotain?? Mikäli hän ilmoittaa nettisivuillaan tutkinnosta, joka ei ole tutkinto ja on lisäksi hänen "omasta" firmastaan, tulee viranomaisten puuttua asiaan. Mikäli joku tietää tarkemmin, niin kertokaa, olen itse viranomaisena valmis viemään asiaa eteenpäin.


      • Jotain tolkkua kirjoitti:

        Onpas mielenkiintoista. Tanja Karpelan nettisivulla http://www.kaer.fi/kaer/koira/?page_id=2 kerrotaan Karpelan käymistä kursseista. Siellä tutkinnot Rakkaiden Haukkujen ja Dog Oriented Instituten koiralähtöinen koulutusohjaajatutkinto
        Rakkaiden Haukkujen ja Dog Oriented Instituten koiralähtöinen ongelmakoirakouluttajan tutkinto. Sitten kun menee kyseisen rakkaat haukut nettisivulle http://www.rakkaathaukut.fi/ ilmoitetaan siellä että koulutusohjaajana toimii Tanja Karpela. Onko hän siis saanut tutkinnon omasta kurssistaan?? Missaanko jotain?? Mikäli hän ilmoittaa nettisivuillaan tutkinnosta, joka ei ole tutkinto ja on lisäksi hänen "omasta" firmastaan, tulee viranomaisten puuttua asiaan. Mikäli joku tietää tarkemmin, niin kertokaa, olen itse viranomaisena valmis viemään asiaa eteenpäin.

        no hyvä jos joku pitää silmällä: lähinnä tuo Karpela vaikuttaa elukoitten hamstraajalle, joka shoppailee myös muita kokemuksia, kursseja, elämyksiä, titteleitä... Ja siihen päälle päätteeksi päätti shoppaileensa itsensä päteväksi.

        Eikös sillä ollut pari koirasuttakin joskus? vai mitä ne oli? muistanko oikein? ja minne ne hävisivät....


      • haskejakin
        suomutaa kirjoitti:

        no hyvä jos joku pitää silmällä: lähinnä tuo Karpela vaikuttaa elukoitten hamstraajalle, joka shoppailee myös muita kokemuksia, kursseja, elämyksiä, titteleitä... Ja siihen päälle päätteeksi päätti shoppaileensa itsensä päteväksi.

        Eikös sillä ollut pari koirasuttakin joskus? vai mitä ne oli? muistanko oikein? ja minne ne hävisivät....

        Oli ja malamuutteja


      • haskejakin kirjoitti:

        Oli ja malamuutteja

        =((( muistelin että pimu hommasi "kivat, hienot, eksoottiset koirasudet" ja sitten ne lopetettiin "vähemmän kivoina"(liian vaativina), että siinä oli sen missin koulutustaidot.
        Ja sitoutuminen olikin sitten aivan toiselta planeetalta eikä sovi Shoppaa ja heitä roskiin-mentalitettiin:

        Ja mä sanon sellasia tyhjäpäitä eläinten kertakäyttökuluttajiksi kun shoppailevat ja hamstraavat kaikenlaisia lemmikeitä ja sitten lopettavat kun "muuten kiva muttei juuri sopinut tilanteeseen..."


      • kaikki nyt ja heti
        suomutaa kirjoitti:

        =((( muistelin että pimu hommasi "kivat, hienot, eksoottiset koirasudet" ja sitten ne lopetettiin "vähemmän kivoina"(liian vaativina), että siinä oli sen missin koulutustaidot.
        Ja sitoutuminen olikin sitten aivan toiselta planeetalta eikä sovi Shoppaa ja heitä roskiin-mentalitettiin:

        Ja mä sanon sellasia tyhjäpäitä eläinten kertakäyttökuluttajiksi kun shoppailevat ja hamstraavat kaikenlaisia lemmikeitä ja sitten lopettavat kun "muuten kiva muttei juuri sopinut tilanteeseen..."

        Oli sillä koirasusiakin


      • missin oikeudet
        kaikki nyt ja heti kirjoitti:

        Oli sillä koirasusiakin

        Miehet on vaihtunut yhtä nopeasti ja usein kuin koiratkin.


      • molossi ei rek
        Jotain tolkkua kirjoitti:

        Onpas mielenkiintoista. Tanja Karpelan nettisivulla http://www.kaer.fi/kaer/koira/?page_id=2 kerrotaan Karpelan käymistä kursseista. Siellä tutkinnot Rakkaiden Haukkujen ja Dog Oriented Instituten koiralähtöinen koulutusohjaajatutkinto
        Rakkaiden Haukkujen ja Dog Oriented Instituten koiralähtöinen ongelmakoirakouluttajan tutkinto. Sitten kun menee kyseisen rakkaat haukut nettisivulle http://www.rakkaathaukut.fi/ ilmoitetaan siellä että koulutusohjaajana toimii Tanja Karpela. Onko hän siis saanut tutkinnon omasta kurssistaan?? Missaanko jotain?? Mikäli hän ilmoittaa nettisivuillaan tutkinnosta, joka ei ole tutkinto ja on lisäksi hänen "omasta" firmastaan, tulee viranomaisten puuttua asiaan. Mikäli joku tietää tarkemmin, niin kertokaa, olen itse viranomaisena valmis viemään asiaa eteenpäin.

        Noh,näitä tutkintoja nykypäivänä tuntuu olevan vaikka mitä ja mistä :D

        Mutta jos nyt ihan oikean(siis yleisesti),päteväidyn suorittaa jossain työpaikassa,niin kyllä sinne voi töihin silti jäädä.

        Se mikä minua häiritsee,uhan yleisesti ottaenkin(mutta nyt pysyttäessä tässä ym.vastaavissa),niin se,että kotisivuilla ei kerrota mitään kokemuksesta yleisesti asiaan liittyen.Omaa historiaa koiriin liittyen ym.Eli se käytäntö on tärkein,ainakin minulle ja näytöt sieltä.Toki teoriapuoltakin mainostaa silti voi.
        Jos minulla olisi tarvetta mihin vaan apuun koiriin liittyen,niin lähtökohta olisi aina se,että tietäisin,mitkä on ihmisen näytöt asiaan liittyen ja kokemus.
        Viimekädessä,pelkät puheet on puhetta,teoriat teorioita ym.mutta kokemus näytöt kertoo vasta paljon.


    • Tantsu.

      Ei tuo nyt vakuuttanut.

      • Tää vakuuttaa

        Tantsu on Tanjan bestis :-) ja koirat kiittää.


      • hghjkhjhkkh

        Sama juttu ei mikään kummoinen ohjelma eikä' sen kummempi kouluttaja..Häntä pystyyn oli parempi.


    • hgjhkkgjlg

      Tietääkö joku Tanjan koirahistorian..mitä rotuja omistanut ja kuinka kauan?

      Ihan mielenkiinnosta kysyn..

      Itse olen törmännyt muutamaan koirahamstraajaan ja koirat vaihtuneet aina jostain syystä. :(

    • No joo...

      Aikamoista hömppä pömppää ja Stilwell tyylistä. Olisivat voineet sen "julkkis -osion" jättää tosin pois, kun vei turhaan aikaa, vaikka olihan se omanlaisensa tietoisku uhanalaisista kissapedoista. No oppii tuostakin ehkä jotain samalla tavalla kun Stilwellin ohjelmasta, jos jaksaa katsoa (itse en vielä ensimmäisen jakson perusteella aio tyrmätä)... Sama kait se kuka niitä juttuja siellä kertoo Victoria vai Tanja vai vaikka käsinukke, sillä luultavasti saman kaltaisia juttuja opiskelleet, eli kirjoista lukeneet...

      Historia koiranomistajanakin aika "erikoinen" molemmilla, kun Stilwell vasta hiljattain hankkinut ihan oman ensimmäisen koiran ja Karpela sitten vaihtanut koiria kuin sukkaa. Lähinnä erikoista sitten, että nyt etsii koirille (kuten ne sakumixit) koteja, kun kerta omansa on lopettanut kun eivät ole sopineet siihen kuuluisaan "muuttuneeseen elämäntilanteeseen". Ehkä hän on sitten oppinut jotain matkan varrella, ehkä, toivottavasti..? Voihan se järki ja sydämensivistys kasvaa missillä ja ministerilläkin ajan kanssa.

      Niin, ja kun joku ihmetteli, että miten on voinut omassa firmassaan kouluttautua, niin ehkäpä kyseessä on oppisopimuskoulutus, jos koirankouluttajaksi voi oppisopimuksella opiskella - voiko, tietääkö kukaan?

      Oppisopimuskoulutukseenhan tarvii työpaikan, ja se voi nyt olla vaikka omassa firmassa - eli voi vaikka opiskella toimitusjohtajaksi oppisopimuksella ollessaan töissä omassa itse perustamassaan/perimässään/ostamassaan firmassa. Näin olen asian käsittänyt, mutta korjatkaa toki, jos olen väärässä.

      • ihmekuvio

        "Oppisopimuskoulutukseenhan tarvii työpaikan, ja se voi nyt olla vaikka omassa firmassa - eli voi vaikka opiskella toimitusjohtajaksi oppisopimuksella ollessaan töissä omassa itse perustamassaan/perimässään/ostamassaan firmassa. Näin olen asian käsittänyt, mutta korjatkaa toki, jos olen väärässä. "

        Ai et perustaa itse ensin firman ja hakee sitten itselleen oppisopimuskoulutuspaikan omaan firmaansa, itse toimien itsensä oppisopimuskouluttajana?

        Hmmm... mitähän mahtaisi työvoimaviranomaiset tuosta kuviosta sanoa kun kävisi sieltä niitä koulutuskustannuksia peräämässä ;D.
        Ei taitaisi onnistua.


      • No joo...
        ihmekuvio kirjoitti:

        "Oppisopimuskoulutukseenhan tarvii työpaikan, ja se voi nyt olla vaikka omassa firmassa - eli voi vaikka opiskella toimitusjohtajaksi oppisopimuksella ollessaan töissä omassa itse perustamassaan/perimässään/ostamassaan firmassa. Näin olen asian käsittänyt, mutta korjatkaa toki, jos olen väärässä. "

        Ai et perustaa itse ensin firman ja hakee sitten itselleen oppisopimuskoulutuspaikan omaan firmaansa, itse toimien itsensä oppisopimuskouluttajana?

        Hmmm... mitähän mahtaisi työvoimaviranomaiset tuosta kuviosta sanoa kun kävisi sieltä niitä koulutuskustannuksia peräämässä ;D.
        Ei taitaisi onnistua.

        Ei kun se opetus sitten kai ostetaan muualta etäopintoina ja jonkin verran lähiopetuksenakin, mutta omassa firmassa voi tosiaan olla se työpaikka, minkä oppisopimuskoulutukseen pääsy vaatii... Jos ei työpaikkaa ole, niin ei voi edes päästä oppisopimuskoulutukseen, ja sillä ei käsittääkseni ole väliä, vaikka olis sitten ihan omassa lafkassaan töissä... Tosin en tiedä, että miten tuollaisessa tilanteessa sitten sanotaan, että missä on koulutuksensa saanut... Mutta tuo nyt oli vaan öinen ajatuskuvio siitä, että miten Tanja olis voinut omassa firmassaan opiskella ammattiinsa. En tiedä onko tehnyt noin, eikä oikeastaan edes kiinnosta hirveästi.


      • Tosi kouluttaja
        No joo... kirjoitti:

        Ei kun se opetus sitten kai ostetaan muualta etäopintoina ja jonkin verran lähiopetuksenakin, mutta omassa firmassa voi tosiaan olla se työpaikka, minkä oppisopimuskoulutukseen pääsy vaatii... Jos ei työpaikkaa ole, niin ei voi edes päästä oppisopimuskoulutukseen, ja sillä ei käsittääkseni ole väliä, vaikka olis sitten ihan omassa lafkassaan töissä... Tosin en tiedä, että miten tuollaisessa tilanteessa sitten sanotaan, että missä on koulutuksensa saanut... Mutta tuo nyt oli vaan öinen ajatuskuvio siitä, että miten Tanja olis voinut omassa firmassaan opiskella ammattiinsa. En tiedä onko tehnyt noin, eikä oikeastaan edes kiinnosta hirveästi.

        Tulipas sitten katsottua Tanjan koirankoulutus-ohjelma. Huomasimme että ohjelman aikana annettiin YKSI koulutusvinkki, jossa opetettiin huomion saaminen koiralta. Se tulee tehdä äännähdyksellä (jotta henkilön mieliala ei äänen sävystä paljastu, kun käytetään sanaa), koiraan tulee olla sivuittain, eikä saa katsoa koiraa silmiin. Tämä oli ainoa koulutus, mjtä ohjelman aikana annettiin. Suurin osa ajasta esiteltiin miten koirien kanssa metsässä kävellään ja eletään "koiralähtöistä" elämää, joka toistettiin ainakin viidesti. Lisäksi käynti korkeasaaressa ei mielestäni tämän tyyppiseen ohjelmaan kuulu. Haluaisin nähdä Tanjan oikeasti kouluttamassa ongelmakoiraa (tässä jaksossahan ei sellaista ollut) ja nähdä miten hänen opeillaan koira koulutetaan.


      • gfjjgjgjgj
        Tosi kouluttaja kirjoitti:

        Tulipas sitten katsottua Tanjan koirankoulutus-ohjelma. Huomasimme että ohjelman aikana annettiin YKSI koulutusvinkki, jossa opetettiin huomion saaminen koiralta. Se tulee tehdä äännähdyksellä (jotta henkilön mieliala ei äänen sävystä paljastu, kun käytetään sanaa), koiraan tulee olla sivuittain, eikä saa katsoa koiraa silmiin. Tämä oli ainoa koulutus, mjtä ohjelman aikana annettiin. Suurin osa ajasta esiteltiin miten koirien kanssa metsässä kävellään ja eletään "koiralähtöistä" elämää, joka toistettiin ainakin viidesti. Lisäksi käynti korkeasaaressa ei mielestäni tämän tyyppiseen ohjelmaan kuulu. Haluaisin nähdä Tanjan oikeasti kouluttamassa ongelmakoiraa (tässä jaksossahan ei sellaista ollut) ja nähdä miten hänen opeillaan koira koulutetaan.

        En usko hänen koulutusoppineisuuteen..opiskelija vielä.


      • vuoden turhake tanja
        gfjjgjgjgj kirjoitti:

        En usko hänen koulutusoppineisuuteen..opiskelija vielä.

        Turha julkkis joka haistoi rahan ja kysynnän


      • No joo...
        Tosi kouluttaja kirjoitti:

        Tulipas sitten katsottua Tanjan koirankoulutus-ohjelma. Huomasimme että ohjelman aikana annettiin YKSI koulutusvinkki, jossa opetettiin huomion saaminen koiralta. Se tulee tehdä äännähdyksellä (jotta henkilön mieliala ei äänen sävystä paljastu, kun käytetään sanaa), koiraan tulee olla sivuittain, eikä saa katsoa koiraa silmiin. Tämä oli ainoa koulutus, mjtä ohjelman aikana annettiin. Suurin osa ajasta esiteltiin miten koirien kanssa metsässä kävellään ja eletään "koiralähtöistä" elämää, joka toistettiin ainakin viidesti. Lisäksi käynti korkeasaaressa ei mielestäni tämän tyyppiseen ohjelmaan kuulu. Haluaisin nähdä Tanjan oikeasti kouluttamassa ongelmakoiraa (tässä jaksossahan ei sellaista ollut) ja nähdä miten hänen opeillaan koira koulutetaan.

        Kuten sanoin - suurelta osin hömppää... Viihdeohjelmaksi kai se on tarkoitettu, mutta sentään oli sitten edes se yksi ohje siellä. Kyseisen koiran kouluttaminenhan jatkuu ymmärtääkseni seuraavissa jaksoissa, niin jospa sieltä sitten tulee aina yksi vinkki per jakso? Ihan huvin vuoksi aion katsoa tulevaisuudessakin tuota.

        Sitä en tosin ymmärtänyt, että miksi OMAAN koiraan pitäis olla sivuttain ja välttää katsekontaktia... Koskaan ole kuullutkaan että omaa koiraa ei saisi silmiin katsoa ja olla kohti, vaan että noin toimittaisiin vain vieraitten koirien kanssa. Yleensä kaikki muut kouluttajat ja koiraihmiset on sanoneet, että omaa koiraa pitää pystyä katsomaan silmiin, halaamaan, menemään kohti, laittamaan sormen sieraimeen tai käden suuhun jne. jne. mitä ei vieraitten kanssa tehdä... Vai onko tuo nyt joku uusi suuntaus?

        Niin - ja kaikkihan ne on nykyään ongelmakoirankouluttajia, kuten Stilwellkin, vaikka sekä Victorian että Tanjan (ainakin eka jakson perusteella) koulutettavana on normaaleja koiria, joita ei ole koulutettu aiemmin ollenkaan. Ei kai se tee vielä koirasta ongelmakoiraa, kun vaan kouluttamattoman.


      • molossi ei rek
        No joo... kirjoitti:

        Kuten sanoin - suurelta osin hömppää... Viihdeohjelmaksi kai se on tarkoitettu, mutta sentään oli sitten edes se yksi ohje siellä. Kyseisen koiran kouluttaminenhan jatkuu ymmärtääkseni seuraavissa jaksoissa, niin jospa sieltä sitten tulee aina yksi vinkki per jakso? Ihan huvin vuoksi aion katsoa tulevaisuudessakin tuota.

        Sitä en tosin ymmärtänyt, että miksi OMAAN koiraan pitäis olla sivuttain ja välttää katsekontaktia... Koskaan ole kuullutkaan että omaa koiraa ei saisi silmiin katsoa ja olla kohti, vaan että noin toimittaisiin vain vieraitten koirien kanssa. Yleensä kaikki muut kouluttajat ja koiraihmiset on sanoneet, että omaa koiraa pitää pystyä katsomaan silmiin, halaamaan, menemään kohti, laittamaan sormen sieraimeen tai käden suuhun jne. jne. mitä ei vieraitten kanssa tehdä... Vai onko tuo nyt joku uusi suuntaus?

        Niin - ja kaikkihan ne on nykyään ongelmakoirankouluttajia, kuten Stilwellkin, vaikka sekä Victorian että Tanjan (ainakin eka jakson perusteella) koulutettavana on normaaleja koiria, joita ei ole koulutettu aiemmin ollenkaan. Ei kai se tee vielä koirasta ongelmakoiraa, kun vaan kouluttamattoman.

        "...miksi omaan koiraan...En nyt muista tarkalleen,miten tuo meni ohjelmassa.
        Mutta mieleen tuli,että oisko idea siinä,että varotaan paineistamassa koiraa(ainakaan alussa?).Eli elekielellä näytetään vähemmän uhkaavilta noin.Voi sillä pointtia olla esim.silloin,jos on herkkä koira kyseessä tai suhde ei ole ihan kunnossa(vielä esim.).
        Mutta en tosiaan voi puhua ko.ihmisen puolesta,kun en tiedä nimenomaan hänen tarkoitusperiään.

        "että omaa koiraa..." Samaa mieltä olen.Eli siis lopputuloksena.


    • gjggjjhh

      "koulutettavana on normaaleja koiria, joita ei ole koulutettu aiemmin ollenkaan. Ei kai se tee vielä koirasta ongelmakoiraa, kun vaan kouluttamattoman. "

      Hyvin sanottu. :)

    • Näin meillä

      "miksi OMAAN koiraan pitäis olla sivuttain ja välttää katsekontaktia... Koskaan ole kuullutkaan että omaa koiraa ei saisi silmiin katsoa ja olla kohti,.." Jäi jakso katsomatta, mutta kuulostaa omituiselta. Eikö koiralle pitäisi opettaa, että se katsekontakti on nimenomaa "maailman paras asia".

      • quippu

        Tämä asia jäi ohjelmasta ihmetyttämään myös minua.

        Ajattelin asian niin, että tässä tapauksessa piti olla sivuttain koiraan nähden, koska aiheena oli hihnassa nätisti käveleminen. Eli kun seuraavissa jaksoissa koulutus jatkuu ja mahdollisesti siirrytään tielle, niin silloin tuosta on hyötyä, että koira osaa ottaa kontaktin noin sivuttain ja "ilman kontaktia". Jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Mutta tulevat jaksot ehkä näyttää, mikä logiikka tuon taustalla oli.


    • kuulostaa juoruilta

      Olettekos nyt varmoja, etteivät nuo kovasti keskustelemanne faktat Tanjasta ole juoruja ja huhupuhetta? Mistä tiedätte, mitä Tanja on koirillensa tehnyt ja mitkä ovat olleet syyt taustalla? Olisin todella utelias näkemään jotain luotettavia lähteitä (nettifoorumikeskusteluita en pidä kovin luotettavana) mistä tietonne Tanjan koirienkohtelusta olette saaneet. Olisiko näyttää vaikka jotain julkista lausuntoa Tanjalta itseltään?

      • molossi ei rek

        Toisaalta,eipä ko.henkilö kotisivuillaankaan paljon koirahistoriastaan kertoile...
        Lähinnä teoriapuolen tietoja itsestä siellä on lueteltu.
        Kyllä yleensä kun itsestä kertoillaan,niin kerrotaan hieman laaja-alaisemmin,asiaan liittyen.Ja ihan jos ajatellaan uuden firman markkinointiakin,niin kyllä yleensä hyvin tuodaan esille nimenomaan omat kokemukset ja historia,joka siis tukee oman osaamisensa esille tuontia.Varsinkin,jos on,mitä tuoda...
        Mitään tällaista en löytänyt kotisivuilta,enkä muista ohjelmassa mainitun...


    • ghgjghjgjgj

      Tanja on julkinen henkilö josta tiedot saa googlaamalla. Koiria tulee ja menee.

      Mikään koirista ei ole elänyt vanhuutta. :(

      Surkeata.

      • huh huh huh

        Jospa jokainen hoitaisi omat asiansa. Elämä olisi parempaa.


      • nmhjkkhk
        huh huh huh kirjoitti:

        Jospa jokainen hoitaisi omat asiansa. Elämä olisi parempaa.

        Onko sinulla jotain hävettävää koiranpidossasi kun elämäsi olisi sitten parempaa ?.


      • ffffdf

        Sitten varmaan onnistuu niiden googletulosten linkittäminen tänne? eikö vaan?


      • Tanjan historia

      • gfgdfgsdf

      • Tanja Antaja
        gfgdfgsdf kirjoitti:

        Ööö..samoja juoruja samoinen lähteineen. Tässäkö kaikki?

        mitä sinä enemmän kaipaat?


      • 5435435
        Tanja Antaja kirjoitti:

        mitä sinä enemmän kaipaat?

        Vähän vakuuttavampaa lähdettä kuin juorukerhon sivut.


      • Tanja Karvaväli
        5435435 kirjoitti:

        Vähän vakuuttavampaa lähdettä kuin juorukerhon sivut.

        Turhaa siinä kyselet. Tuo kaikki on nähty ja kuultu.


      • 4543534
        Tanja Karvaväli kirjoitti:

        Turhaa siinä kyselet. Tuo kaikki on nähty ja kuultu.

        Ennen kaikkea "kuultu" :D
        Mikä siinä on niin vaikeata pistää joku fakta asiasta? Linkkiä kiitos.


      • Lukutaitoinen ?
        gfgdfgsdf kirjoitti:

        Ööö..samoja juoruja samoinen lähteineen. Tässäkö kaikki?

        Et tainnut viestiketjua lukea, siellähän kerrotaan ihan lehdet missä kirjoitukset ovat.


      • Tanja Karvajälka
        Lukutaitoinen ? kirjoitti:

        Et tainnut viestiketjua lukea, siellähän kerrotaan ihan lehdet missä kirjoitukset ovat.

        joku sokea tanjan kaveri jurputtaa


      • grdgdfgdf
        Lukutaitoinen ? kirjoitti:

        Et tainnut viestiketjua lukea, siellähän kerrotaan ihan lehdet missä kirjoitukset ovat.

        No, sitten linkkiä.


      • Tanja Pystynänni
        grdgdfgdf kirjoitti:

        No, sitten linkkiä.

        apukoululainen ei osaa itse käyttää hakukonetta


      • Säälittää
        grdgdfgdf kirjoitti:

        No, sitten linkkiä.

        Säälittää ihan nimimerkin "grdgdfgdf" puolesta. Kuten nimimerkkikin kertoo, niille näppäimille on vähän vaikea järkevästi osua.


      • fgdffg
        Tanja Pystynänni kirjoitti:

        apukoululainen ei osaa itse käyttää hakukonetta

        Ja linkittää.


    • Hohhohhoijaa

      Tätä kun lueskelee, niin täytyy vaan todeta ,että olenpa todella kiitollinen siitä etten ole mikään tunnettu julkinen henkilö,joille aina heitetään kuraa päin näköä.

      • Tanja Ala-Väli

        Hyvä sulle. noit turhia julkkiksia on ihan riittävästi.


      • gfgfhgfhhfhgfh

        Jos on esimerkkinä hyvästä koiranpidosta ja koulutuksesta niin kyllä silloin siihen seikkaan puututaan.
        Ja karpela on huonosti asianssa tähän mennessä hoitanut..ikävä kyllä :(

        Menee uskottavuus ja maku ohjelmasta täysin.

        Kyllä noita koiria tosiaan on mennyt ja tullut karpelalla ..ja se on jo todella ikävää ja kyseenalaista voiko sellainen ihminen olla esimerkkinä.

        Jos olisi puhtaat jauhot pussissa olisi julkisuuskin pelkkää meriittiä nyt ei ole näin. P****allaon taipumus tulla pinnalle oli julkinen tai ei.


      • 45645654
        gfgfhgfhhfhgfh kirjoitti:

        Jos on esimerkkinä hyvästä koiranpidosta ja koulutuksesta niin kyllä silloin siihen seikkaan puututaan.
        Ja karpela on huonosti asianssa tähän mennessä hoitanut..ikävä kyllä :(

        Menee uskottavuus ja maku ohjelmasta täysin.

        Kyllä noita koiria tosiaan on mennyt ja tullut karpelalla ..ja se on jo todella ikävää ja kyseenalaista voiko sellainen ihminen olla esimerkkinä.

        Jos olisi puhtaat jauhot pussissa olisi julkisuuskin pelkkää meriittiä nyt ei ole näin. P****allaon taipumus tulla pinnalle oli julkinen tai ei.

        Onko sulla jotain muuta kuin kuulopuheita tueksi?


      • Tanja Jalkaväli
        45645654 kirjoitti:

        Onko sulla jotain muuta kuin kuulopuheita tueksi?

        Ei ole


      • dsfgdgdgg
        45645654 kirjoitti:

        Onko sulla jotain muuta kuin kuulopuheita tueksi?

        Kyllä tanskandoggien lopettaminen on minusta erityisen paha asia vaikka olisi asian takana kuinka edustava ja pidetty ministeritason ihminen. Huhua ei ole. Itse hän on artikkeliin asiansa sanonut eikä ole tekstiään korjannut jos timittaja tulkinnut väärin. Eikä ohjelmassakaan puhu aiemmista koiristaan.

        Surullista toivottavasti ottaisi edes oppia asiasta. :(

        Itse en voi käsittää syytä koirien lopettamisiin.


      • fggfgffgfdgdgdfgfdgd
        gfgfhgfhhfhgfh kirjoitti:

        Jos on esimerkkinä hyvästä koiranpidosta ja koulutuksesta niin kyllä silloin siihen seikkaan puututaan.
        Ja karpela on huonosti asianssa tähän mennessä hoitanut..ikävä kyllä :(

        Menee uskottavuus ja maku ohjelmasta täysin.

        Kyllä noita koiria tosiaan on mennyt ja tullut karpelalla ..ja se on jo todella ikävää ja kyseenalaista voiko sellainen ihminen olla esimerkkinä.

        Jos olisi puhtaat jauhot pussissa olisi julkisuuskin pelkkää meriittiä nyt ei ole näin. P****allaon taipumus tulla pinnalle oli julkinen tai ei.

        Jotkut ihmiset olisivat paljon tyytyväisempiä, jos Karpela rääkkäisi eläimiä auttamisen sijasta.
        Mitäs eläimistä, kunhan saa sosiaalipornonsa.

        Oksettavaa


      • fhfghfhgh
        dsfgdgdgg kirjoitti:

        Kyllä tanskandoggien lopettaminen on minusta erityisen paha asia vaikka olisi asian takana kuinka edustava ja pidetty ministeritason ihminen. Huhua ei ole. Itse hän on artikkeliin asiansa sanonut eikä ole tekstiään korjannut jos timittaja tulkinnut väärin. Eikä ohjelmassakaan puhu aiemmista koiristaan.

        Surullista toivottavasti ottaisi edes oppia asiasta. :(

        Itse en voi käsittää syytä koirien lopettamisiin.

        Toinen huhu kertoo että toinen dogi oli lopetettava terveydellisistä syistä.


      • Tissinnokka Tanja
        fhfghfhgh kirjoitti:

        Toinen huhu kertoo että toinen dogi oli lopetettava terveydellisistä syistä.

        missä on koirasudet ja malamuutit. Silloin oli koiria 5kpl


      • Tanja Tyrkky
        fggfgffgfdgdgdfgfdgd kirjoitti:

        Jotkut ihmiset olisivat paljon tyytyväisempiä, jos Karpela rääkkäisi eläimiä auttamisen sijasta.
        Mitäs eläimistä, kunhan saa sosiaalipornonsa.

        Oksettavaa

        Tuskin yksikään koira tai omistaja tarvitsee tanjan neuvoja


      • hbghgjhgjj
        fhfghfhgh kirjoitti:

        Toinen huhu kertoo että toinen dogi oli lopetettava terveydellisistä syistä.

        Ja toinen lopetettiin..miksi? Kyllä yhdenkin koiran turha tappaminen on liikaa. Varsinkin jos esiintyy koirakouluttajana ja eläinystävänä.

        Liian monia rotuja mennyt karpelan elämässä mitä niille käynyt..


      • hghghhgghg
        fggfgffgfdgdgdfgfdgd kirjoitti:

        Jotkut ihmiset olisivat paljon tyytyväisempiä, jos Karpela rääkkäisi eläimiä auttamisen sijasta.
        Mitäs eläimistä, kunhan saa sosiaalipornonsa.

        Oksettavaa

        No ei se ainakaan parantaisi tanjan tilannetta eläinystävänä kuten ei sekään että lopetuttaa terveen koiransa.


    • kokemus puhuu
      • Juoruämmä

        Eikö olisikin paljon hauskempaa, jos löytyisi linkki missä Tanja rääkkää eläimiä sen sijaan kuin muistutettaisiin miettiä kaksi kertaa ennen koiran hankkimista?
        Tunnusta pois, nauttisit oikein kunnolla. :)

        Siinä tosin jokunen eläin saattaisi kärsiä, mutta entä sitten.

        Vai onko mielestäsi parempi että koiria pitää ottaa miettimättä?


      • Öhkömöhkö
        Juoruämmä kirjoitti:

        Eikö olisikin paljon hauskempaa, jos löytyisi linkki missä Tanja rääkkää eläimiä sen sijaan kuin muistutettaisiin miettiä kaksi kertaa ennen koiran hankkimista?
        Tunnusta pois, nauttisit oikein kunnolla. :)

        Siinä tosin jokunen eläin saattaisi kärsiä, mutta entä sitten.

        Vai onko mielestäsi parempi että koiria pitää ottaa miettimättä?

        Näyttää siltä että nämä ihmiset mieluummin mässäilevät koiran rääkkäyksillä kuin auttamisella.

        Karpela sai tunnustuksen eläinsuojelusta, mutta tuskin se täällä ketään kiinnostaa.

        Ja huomatkaa, ihan linkki uutiseen. Ei pelkästään kuulopuheita :)

        http://www.mtv3.fi/viihde/muut.shtml/tanja-karpelalle-tunnustus-elainsuojelutoiminnasta/2012/10/1639582


      • turhin julkkis ikinä

      • luonnonvieteillä
        turhin julkkis ikinä kirjoitti:

        Totta kai tyrkky julkkis saa palkinnon.

        Sai kuulemma palkinnon, kun itse hieman avusti asiassa hänelle niin tuttuun malliin


      • Juoruämmän sydä
        luonnonvieteillä kirjoitti:

        Sai kuulemma palkinnon, kun itse hieman avusti asiassa hänelle niin tuttuun malliin

        "kuulemma"

        Yritä edes! :-D

        Onko sinustakin hienoa, jos mitään eläintä ei olisi oikeasti autettu? Miksi?


      • Tanja Pakara
        Juoruämmän sydä kirjoitti:

        "kuulemma"

        Yritä edes! :-D

        Onko sinustakin hienoa, jos mitään eläintä ei olisi oikeasti autettu? Miksi?

        Sinä Tanja henkisenä voitte auttaa toisianne, vaihtelemalla koiria ja miehiä , koteja säännöllisin väliajoin


      • juoruämmän sydän
        Tanja Pakara kirjoitti:

        Sinä Tanja henkisenä voitte auttaa toisianne, vaihtelemalla koiria ja miehiä , koteja säännöllisin väliajoin

        Ja sinä voit jatkaa sitä tykkäämistä eläinten rääkkäämisestä :)


    • oikk

      Tanja ei ole kovin pitkäjänteinen, kun kerran vuodessa menee vaihtoon sekä koira, mies että asunto.

      • Vaihtelu virkistää

        Sama havainto. Pitäiskö jonkun jutella tästä karpelalle.


    • Vähän outoa on

      Puuttumatta Tanjan muuhun elämään olen koirakouluttaja ohjelmaa katsottua sitä mieltä, että jo ensimmäisen koiransa omistajat osaavat ainakin nuo asiat mitä ohjelmassa " koulutusohjeita" neuvotaan. Pikkaisen kun lukaisee koirakirjoja tieto löytyy sieltä. Tosin ei katsekontaktin välttämistä. Se on koulutuksen a ja o. No viimeksi tulleessa jaksossa sitä sitten harjoiteltiin. Se ei kyllä ollut kovin luontevaa.
      Jos pitää paikkansa, että tuntitaksa on 100€ niin herää pari kysymystä.
      Kaikenkaikkiaan surkealta näyttää, mutta tämä on vain minun mielipide.

      • hgjghjghjg

        samaa mieltä jos minulla olisi ongelmia koiran kanssa veisin paremmalle pidemmän ajan kouluttaneelle henkilölle. Tanja on vielä opiskeleva itsekin. Hinta itäisi olla harjoittelijan.


    • bvbghfhg

      Olisi mukavaa jos tanja puhuisi rehellisesti ja avoimesti omistakin teoistaan ennen ja nyt.

      Mikä on muuttanut tanjan ajatusmallin aiemmista virheistään ja nykyiseen hyvään kantaan.

      Silloin asiat saisi uskottavuuttakin. :)
      Ja tulisi samalla käsiteltyä avoimesti nykylemmikkien pitoa. Ja siinä tehtyjä virheitä

      • Puhuuko ne

        muut kollegat sitten avoimesti kaikista omista virheistään?

        Ja mitä merkittäviä virheitä Tanja on viimevuosina tehnyt? Siis niin, että tiedetään faktaksi. Onko se malamuuttilauma pysynyt kasassa ja hallinnassa, tai onko tullut vielä uusia tulokkaita lisää?


    • rrr4

      Typerin ohjelma joka tv;stä on koskaan tullut !
      Oikeita koirakouluttajia on Suomessa riittävästi, ÄLÄ SEKAANNU TANJA

    • risuaurinko

      Mahtaako vielä nostaa SOPEUTUMISELÄKETTÄ? Luulisi ettei noin "taitavan" kouluttajan tarvitse pikkurahojen perässä juosta. Ohjelmahan oli aivan hirveää plörinää...vähän ehkä jopa sääliksi käy, muttei kuiteskaan.

      • eisopeudu

      • Kateuskalle

        Omat bisnekset ja eläke, so what. Kaikilla kansaedustajilla on siihen oikeus. Mikä ongelma? No kysyjän kateus!


    • voipi
      • yojo

        Hyvä biisi. Lemmyhän sen sanookin hyvin tuossa kappaleessaan
        "But don't forget you'll never, Get a dog to walk upright"


    • antakaa

      jo ihmiset sen olla rauhassa. Jokainen järkevä on jo mielipiteensä muodostanut.

    • tullutjärkiinsä

      Rakkihullut tekee ennemin abortin tai antaa rakin raadella lapsen tai tartuttaa vaaralliset bakteerit lapseen kuin lopettaisivat elukan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      101
      2069
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      244
      1700
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1050
    4. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      85
      968
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      945
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      865
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      805
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      801
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      754
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      719
    Aihe