Jotta totuus ei pääsisi unohtumaan

Hain taas ajankuluksi örkkejä koneelleni, olen harrastellut tätä jo jonkin aikaa.
Laitoin Jottiin koska Virustotal on tätä kirjoittaessani nurin. Löysin hyvän:

http://aijaa.com/0072310240635

(Klikatkaa sivin alareunassa olevaa suurennuslasia niin saa paremmin selvää)

Örkki meni myös koneellani olevan MSE:n läpi joten lähetin haittaohjelmanäytteen MS:lle jotta tekevät tunnisteet:

http://aijaa.com/0046910240636

Tämä jälleen kerran niille jotka uskovat että virustorjuntaohjelmat tunnistavat jotain yli 99% haittaohjelmista. Se on vale, keskivertotulos Virustotalissa on n. 50%, tämä jäi 10% niinkuin näkyy.

12

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PPAP2

      Totta turiset. Hullunluottamus AV-ohjelmiin on han liikaa. Ne eivät todellakaan tarjoa 100% suojaa. Tai mitään lähellekään.

      Järjrnkäyttö on parasta haittaohjelma suojaa, eikä maksa mitään :)

    • Millä päättelet ?

      Että kaks virustorjuntaa, AntiVir ja ClamAV on varmasti oikeassa ja kaikki loput 18 varmasti väärässä.


    • etulinjassa

      Etkö voi vain lähettää tuon sivuston osoitteen microsoftille ja he käy itse lataamassa virukset koneelleen.

      • MSE tekee sen automaattisesti jos on hyväksynyt MAPS jäsenyyden ja jos lähettää näytteen itse, niin silloinkin on mahdollista antaa linkki.

        Haittaohjelmia jakavat sivustot ovat kuitenkin hyvin lyhytikäisiä ja sen takia näytteen lähettäminen on varmempi tapa.


      • etulinjassa
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        MSE tekee sen automaattisesti jos on hyväksynyt MAPS jäsenyyden ja jos lähettää näytteen itse, niin silloinkin on mahdollista antaa linkki.

        Haittaohjelmia jakavat sivustot ovat kuitenkin hyvin lyhytikäisiä ja sen takia näytteen lähettäminen on varmempi tapa.

        http://support.clean-mx.de/clean-mx/viruses.php

        Tarkoitin tuota sivustoa. Äkkiä he koodaavat komennussarjan, joka käy lataamassa epäilyttävät tiedostot.


    • MSE on paras

      MSE on paras, ei yhtään virusta kun on ollut MSE asennettuna.

    • ....................

      Täytyy muistaa että jotit ja virustotalit vain skannaavat tiedoston, ne ei siis aja tiedostoa ja katso sen käyttäytymistä, jotta totuus ei unohtuisi.
      Moni AV tunnistaa tiedoston käyttäytymisen takia haittaohjelman.

      En kyllä itsekkään luota kivijalkana antivirukseen, mutta totuuden mukaan olisi parempi puhua asioista.

    • paras turva

      Paras turva on laittaa koneeseen kunnollinen käyttöjärjestelmä.

      • PPAP2

        Todettakoon vielä, että virustorjuntaohjelmat ovat jäämässä nykymuodossaan pahasti jälkeen haittaohjelmien kehityksestä. HIPS tarvitsee myös aivan uudenlaisen lähestymistavan toimiakseen kunnolla tulevaisuudessa.


      • PPAP2 kirjoitti:

        Todettakoon vielä, että virustorjuntaohjelmat ovat jäämässä nykymuodossaan pahasti jälkeen haittaohjelmien kehityksestä. HIPS tarvitsee myös aivan uudenlaisen lähestymistavan toimiakseen kunnolla tulevaisuudessa.

        White listiä itse suosisin,ei nykyistä muotoa missä on black list.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1326
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      914
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      809
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      774
    7. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      766
    8. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      158
      765
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      744
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe