Jotta totuus ei pääsisi unohtumaan

Hain taas ajankuluksi örkkejä koneelleni, olen harrastellut tätä jo jonkin aikaa.
Laitoin Jottiin koska Virustotal on tätä kirjoittaessani nurin. Löysin hyvän:

http://aijaa.com/0072310240635

(Klikatkaa sivin alareunassa olevaa suurennuslasia niin saa paremmin selvää)

Örkki meni myös koneellani olevan MSE:n läpi joten lähetin haittaohjelmanäytteen MS:lle jotta tekevät tunnisteet:

http://aijaa.com/0046910240636

Tämä jälleen kerran niille jotka uskovat että virustorjuntaohjelmat tunnistavat jotain yli 99% haittaohjelmista. Se on vale, keskivertotulos Virustotalissa on n. 50%, tämä jäi 10% niinkuin näkyy.

12

361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PPAP2

Totta turiset. Hullunluottamus AV-ohjelmiin on han liikaa. Ne eivät todellakaan tarjoa 100% suojaa. Tai mitään lähellekään.

Järjrnkäyttö on parasta haittaohjelma suojaa, eikä maksa mitään :)

• Millä päättelet ?

Että kaks virustorjuntaa, AntiVir ja ClamAV on varmasti oikeassa ja kaikki loput 18 varmasti väärässä.

• etulinjassa

Etkö voi vain lähettää tuon sivuston osoitteen microsoftille ja he käy itse lataamassa virukset koneelleen.

• f.e.dzerzhinsky

MSE tekee sen automaattisesti jos on hyväksynyt MAPS jäsenyyden ja jos lähettää näytteen itse, niin silloinkin on mahdollista antaa linkki.

Haittaohjelmia jakavat sivustot ovat kuitenkin hyvin lyhytikäisiä ja sen takia näytteen lähettäminen on varmempi tapa.

• etulinjassa
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

MSE tekee sen automaattisesti jos on hyväksynyt MAPS jäsenyyden ja jos lähettää näytteen itse, niin silloinkin on mahdollista antaa linkki.

Haittaohjelmia jakavat sivustot ovat kuitenkin hyvin lyhytikäisiä ja sen takia näytteen lähettäminen on varmempi tapa.

http://support.clean-mx.de/clean-mx/viruses.php

Tarkoitin tuota sivustoa. Äkkiä he koodaavat komennussarjan, joka käy lataamassa epäilyttävät tiedostot.

• MSE on paras

MSE on paras, ei yhtään virusta kun on ollut MSE asennettuna.

• ....................

Täytyy muistaa että jotit ja virustotalit vain skannaavat tiedoston, ne ei siis aja tiedostoa ja katso sen käyttäytymistä, jotta totuus ei unohtuisi.
      Moni AV tunnistaa tiedoston käyttäytymisen takia haittaohjelman.

En kyllä itsekkään luota kivijalkana antivirukseen, mutta totuuden mukaan olisi parempi puhua asioista.

• paras turva

Paras turva on laittaa koneeseen kunnollinen käyttöjärjestelmä.

• PPAP2

Todettakoon vielä, että virustorjuntaohjelmat ovat jäämässä nykymuodossaan pahasti jälkeen haittaohjelmien kehityksestä. HIPS tarvitsee myös aivan uudenlaisen lähestymistavan toimiakseen kunnolla tulevaisuudessa.

• PPAP2 kirjoitti:

Todettakoon vielä, että virustorjuntaohjelmat ovat jäämässä nykymuodossaan pahasti jälkeen haittaohjelmien kehityksestä. HIPS tarvitsee myös aivan uudenlaisen lähestymistavan toimiakseen kunnolla tulevaisuudessa.

White listiä itse suosisin,ei nykyistä muotoa missä on black list.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6624
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      6063
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3344
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2810
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2624
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2308
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2006
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1863
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1767
    Aihe