8v kiukuttelee ja kitisee kuin 3v

neuvoja kaipaava

mitä tehdä vinkkejä???olen yh-äiti ja tyttäreni kitisee ja kiukuttelee usein(välillä tuntuu et kokoajan),varsinkin kun tulee isältään.meillä on yhteis huoltajuus ja tytär on isällään joko toinen viikonloppu.isä antaa kaikessa periksi ja kaiken mitä tytär haluaa...vaikka säännöistä ja kurinpidosta olemme sopineet...tätä kitinä kiukku rumpaa on nyt ollut vuoden alusta lähtien ja minusta rupeaa tuntumaan että en jaksa sitä....olen neuvoton...isä on hyvä palkkaisessa reissutyössä,minä taas kun olen työtön,selkä kipujen takia usein saikullakin.

3

491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli tämäkin aika

      No tuo isältä tullessa tapahtuva kitinä on varmaankin enempi yleinen piirre, kuin poikkeus. Siellä on eri säännöt, vaikka kuinka olette sopineet muuta. Ne säännöt on varmaan paljon kivemmat ja vapaammat, kun kyseessä on vain viikonlopun mittaisia pätkiä. Älä vertaa isän taloudellista ja terveydellistä tilannetta itseesi, se ei auta mitään, tulet vain turhaan katkeraksi. Sinä olet vahvasti kuka olet ja se siitä.

      Voisit sinäkin olla "kiva äiti" kun tapaisitte vain viikonloppuisin. Jonkun se kasvatustyö, rajat ja ohjeistaminen on kuitenkin tehtävä, ja nyt se olet sinä. Lapsesta se EI ole yhtään kivaa.

      Kitinä jatkuu niin kauan, kuin annat sen jatkua! Sano, että et kuuntele eskarikitinää yhtään teidän kodissa ja jos asia esitetään kiteisemällä, et kuuntele ollenkaan. Juttele ihan asiallisesti lapsesi kanssa tästä asiasta, kun hän on sopuisana ja teillä on asiat mukavasti.. Silloin ei kannata yrittää jutella, kun kitinä ja kiukku on päällä.

      8-vuotias, ei ole enää pikkulapsi ja hänen pitää oppia, ettei minkäänlainen raivo-itku-potku-huuto saa aikaan mitään muuta, kuin tyhjän ilmeen kasvoillasi. Sanot. ko. tilanteessa tyttärellesi, että "jutellaan sitten, kun pystyt kuuntelemaan myös äidin kommentteja huutamatta". Älä mene mukaan huutokauppaan, kun oma suuttumus ei paranna asiaa. Tyttäresi pitää nähdä, että asiat ratkeavat paremmin, kun pystyy kuuntelemaan muiden kantaa ja luopumaan osin omastaan.

    • cyuo

      Ei ole helppoa sullakaan, mutta, lapsi tarvitsee rajoja ja ole sinä se selkäranka jota voi kokeilla. Hyvä että isä on olemassa ja ehkä olisi edukasta keskustella hänenkin kanssa tilanteeesta, sinullahan on päävastuu kun olet enemmän tyttären kanssa. Mutta. Järjestä sinäkin kahdenkeskistä kivaa, käytä uimassa tai muuta josta tyttäresi pitää, vaikka ei ole tarkoitus kilpailla vanhempien kesken hän voi huomata että mutsinkin kanssa voi tehdä kivoja juttuja saat jakamattoman huomion ja ehkä arvostusta.

    • lepolee

      juu-u...mitä enemmän kitisee, sen kuurommaksi tulet! "Minulla ei ole rahaa, se ei kasva puussa, en osta ja piste." "Nyt ei onnistu, katsotaan sitten myöhemmin jos päästään" "asia on nyt niin, joko sinä teet tämän, tai minä pidän viikkorahasi itse"
      "minun ja sinun koti ja täällä määrään minä, joissain asioissa saat päättää, vaikka vaatteissa, mutta kotiintuloajan määrään minä" "isäsi kotona on isäsi säännöt mutta täällä pätee mun säännöt" ....EI mitään lässytystä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4698
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4223
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2795
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      213
      1835
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1367
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1243
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1222
    Aihe