mitä tehdä vinkkejä???olen yh-äiti ja tyttäreni kitisee ja kiukuttelee usein(välillä tuntuu et kokoajan),varsinkin kun tulee isältään.meillä on yhteis huoltajuus ja tytär on isällään joko toinen viikonloppu.isä antaa kaikessa periksi ja kaiken mitä tytär haluaa...vaikka säännöistä ja kurinpidosta olemme sopineet...tätä kitinä kiukku rumpaa on nyt ollut vuoden alusta lähtien ja minusta rupeaa tuntumaan että en jaksa sitä....olen neuvoton...isä on hyvä palkkaisessa reissutyössä,minä taas kun olen työtön,selkä kipujen takia usein saikullakin.
8v kiukuttelee ja kitisee kuin 3v
3
525
Vastaukset
- oli tämäkin aika
No tuo isältä tullessa tapahtuva kitinä on varmaankin enempi yleinen piirre, kuin poikkeus. Siellä on eri säännöt, vaikka kuinka olette sopineet muuta. Ne säännöt on varmaan paljon kivemmat ja vapaammat, kun kyseessä on vain viikonlopun mittaisia pätkiä. Älä vertaa isän taloudellista ja terveydellistä tilannetta itseesi, se ei auta mitään, tulet vain turhaan katkeraksi. Sinä olet vahvasti kuka olet ja se siitä.
Voisit sinäkin olla "kiva äiti" kun tapaisitte vain viikonloppuisin. Jonkun se kasvatustyö, rajat ja ohjeistaminen on kuitenkin tehtävä, ja nyt se olet sinä. Lapsesta se EI ole yhtään kivaa.
Kitinä jatkuu niin kauan, kuin annat sen jatkua! Sano, että et kuuntele eskarikitinää yhtään teidän kodissa ja jos asia esitetään kiteisemällä, et kuuntele ollenkaan. Juttele ihan asiallisesti lapsesi kanssa tästä asiasta, kun hän on sopuisana ja teillä on asiat mukavasti.. Silloin ei kannata yrittää jutella, kun kitinä ja kiukku on päällä.
8-vuotias, ei ole enää pikkulapsi ja hänen pitää oppia, ettei minkäänlainen raivo-itku-potku-huuto saa aikaan mitään muuta, kuin tyhjän ilmeen kasvoillasi. Sanot. ko. tilanteessa tyttärellesi, että "jutellaan sitten, kun pystyt kuuntelemaan myös äidin kommentteja huutamatta". Älä mene mukaan huutokauppaan, kun oma suuttumus ei paranna asiaa. Tyttäresi pitää nähdä, että asiat ratkeavat paremmin, kun pystyy kuuntelemaan muiden kantaa ja luopumaan osin omastaan. - cyuo
Ei ole helppoa sullakaan, mutta, lapsi tarvitsee rajoja ja ole sinä se selkäranka jota voi kokeilla. Hyvä että isä on olemassa ja ehkä olisi edukasta keskustella hänenkin kanssa tilanteeesta, sinullahan on päävastuu kun olet enemmän tyttären kanssa. Mutta. Järjestä sinäkin kahdenkeskistä kivaa, käytä uimassa tai muuta josta tyttäresi pitää, vaikka ei ole tarkoitus kilpailla vanhempien kesken hän voi huomata että mutsinkin kanssa voi tehdä kivoja juttuja saat jakamattoman huomion ja ehkä arvostusta.
- lepolee
juu-u...mitä enemmän kitisee, sen kuurommaksi tulet! "Minulla ei ole rahaa, se ei kasva puussa, en osta ja piste." "Nyt ei onnistu, katsotaan sitten myöhemmin jos päästään" "asia on nyt niin, joko sinä teet tämän, tai minä pidän viikkorahasi itse"
"minun ja sinun koti ja täällä määrään minä, joissain asioissa saat päättää, vaikka vaatteissa, mutta kotiintuloajan määrään minä" "isäsi kotona on isäsi säännöt mutta täällä pätee mun säännöt" ....EI mitään lässytystä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113545MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja611002Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60833- 171824
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768