Kannattaako noiden valettujen korvatulppien (Earfoon) osto?

Meluvamma

Olen miettinyt noita Earfoon-merkkisiä korvan mukaan valettuja suojaimia, kun on kehittynyt meluyliherkkyys, ei voi olla oikein missään ilman tulppia. Myyjä mainosti että niitä pystyy pitämään vaikka koko päivän, pitääköhän paikkansa? Minulla on aika herkät korvat, nuo kertakäyttötulpat ja kuusitulpat rasittaa korvaa aika lailla..Se tuossa varmaan on myös hyvä, että noiden valettujen tulppien läpi pääsee ilma virtaamaan...?? Toivottavasti edes joku vanha käyttäjä löytyisi kommentoimaan!! Kiitos etukäteen...

3

392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+17

Meluyliherkkyydestä voi oppia pois, jolloin tulppia ei tarvitse käyttää kuin silloin kun niitä tarvitsevat muutkin.

Liiallinen tulppien käyttö vain pahentaa ääniyliherkkyyttä!

Suosittelen lämpimästi kevyttä siedätystä normaaleille äänille.

Itse käytän apteekista saatavia oransseja "vaahtomuovisia" 3M-tulppia, joiden vaimennus on suurin mitä olen kaupan tulpista löytänyt.

Jos teen itse jotain remonttia tms, pistän korviin nuo oranssiset muovitulpat ja päälle Peltor Optime III kuppisuojaimet, jolloin vaimennus on huippuluokkaa.

Muuten yritän pärjäillä ilman tulppia, ja se sujuukin pikkuhiljaa aina vain paremmin.

• 15 v

voin sanoa että ei voi

• Suojainexpertti

5 17 kirjoittaa että meluyliherkkyydestä pitää oppia pois. Hassua että hän kirjoittaa lisäksi että käyttää suojaimina tehokkaimpaa mahdollista vaimennusta. Se siitä pois oppimisesta...

Joka tapauksessa nuo Earfoonit ovat mukavin ja kestävin vaihtoehto pidempiaikaiseen käyttöön, eikä tarvitse välttämättä ottaa tehokkainta mahdollista vaimennusta. Vaimennuksen voi vaihdattaa veloituksetta takuuaikana, jos tuntuu että pärjäisi pienemmälläkin vaimennuksella tai toisinpäin. Yksilöllisesti muotoiltu tulppa on sellainen, että siihen tottuu nopeasti niin, että suojainta tuskin huomaa. Materiaalista suosittelen kovaa akrylaattia, on helpompi asettaa korvaan kuin silikoni, ei jää "puolitiehen".

Kyllä, olen tuotteen pitkäaikainen myyjä. Seinäjoella asiakkaita on ollut aika monta (yli 3000).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe